Gå til innhold

Inspirert; hva ER ditt største problem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sånn akkurat nå? 
Mitt er at jeg har et barn med spesielle behov, og jeg bekymrer meg en del for ham og fremtiden hans.

Anonymkode: ac317...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økonomiske problemer.

At vi ikke skal noe i vinterferien :( Har faktisk fri så hadde meldt oss på en gratis tur med overnatting for de med dårlig råd,men dessverre fikk ikke vi plass. Sønnen min maser om hvor vi skal i ferien for er mange i klassen som skal reise bort.

Anonymkode: 15582...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt blir mobbet på skolen, tar så lang tid å gå til tiltak. Det er vondt og frustrerende. Og Helsa mi etter en ulykke for 15 år siden. Daglig kamp smerter 24/7.

Anonymkode: 57a8e...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å rangere. Enten ptsd'en eller økonomien eller barn med problemer på skolen. De slåss om førsteplassen og det varierer hvem som vinner...

Anonymkode: a7b0b...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minsten skal ha venn på overnatting for første gang. Huset ser bomba ut, må vaske en del. Men så er overnatting i morgen og ikke lørdag til søndag.

Med andre ord, jeg har ingen problemer.

Anonymkode: 757cc...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg har ingen venner, og begynner å bli skikkelig dårlig til å delta i samtale med andre. Jeg har i tillegg tre barn som ikke treffer andre særlig mye på fritiden, siden jeg har vanskelig for å være sosial og ikke har opprettet kontakt med andre foreldre.

Anonymkode: 9e8eb...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på jobb. Det er en daglig kamp mot klumpen i magen. Underviser 1. trinn, og jeg går på jobb hver dag med dårlig samvittighet, fordi jeg strekker ikke til. Det er for mange barn med ulike utfordringer. Jeg får daglig nye blåmerker, fordi barna utagerer og jeg tar støyten, slik at de andre barne ikke skal gå hjem full med blåmerker. 

Jeg har ledelsen med meg i ryggen, og får masse støtte og hjelp fra kolleger, men størstedelen av foreldrene ser ikke problemet. Selv om de klager på hvor vanskelig det er i bursdager, fotballtreninger o.l. mener de det er skolen, altså meg, som må fikse det.

Anonymkode: 5d437...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg plutselig HATER jobben min! Sikkert mye jeg kunne gjort for å endre egen innstilling, men det endrer ikke faktumet at arbeidsmiljøet stupte da vi fikk ny leder for litt siden. Og jeg som pleide å elske jobben min 😔

Anonymkode: 5202e...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennene mine, har nesten ingen igjen inni der, har ikke vært hos tannlege siden jeg var 12. Har 4 tenner inni munnen som treffer når jeg tygger. Fortennene er heller ikke fine. 

Anonymkode: d80f4...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er blitt syk og uføretrygdet og har mistet hele mitt sosiale liv, så det kan gå lenge mellom hver gang jeg snakker med noen.

Anonymkode: b90aa...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så dårlig selvfølelse at det påvirker store deler av livet mitt. Det er nok neppe mange rundt meg som tror dog, for jeg har samtidig bra (ikke høy, men bra) selvtillit på flere områder i livet. Akkurat nå er jeg mest redd for at jeg skal videreføre dette til datteren min, så jeg kjemper en indre kamp daglig. 

Anonymkode: b2fbb...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner mannen min fryktelig. Han døde i en ulykke for noen år siden, og det gjør fortsatt vondt.

Anonymkode: ba82f...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

At jeg har ingen venner, og begynner å bli skikkelig dårlig til å delta i samtale med andre. Jeg har i tillegg tre barn som ikke treffer andre særlig mye på fritiden, siden jeg har vanskelig for å være sosial og ikke har opprettet kontakt med andre foreldre.

Anonymkode: 9e8eb...905

Jeg er også ganske usosial. Men det trenger vel ikke gå ut over barna? Er det blitt slik at barn er avhengig av at foreldre etablerer kontakt med andre foreldre/barn for dem? Kommer vel litt an på alder?

Anonymkode: cf852...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har så dårlig selvfølelse at det påvirker store deler av livet mitt. Det er nok neppe mange rundt meg som tror dog, for jeg har samtidig bra (ikke høy, men bra) selvtillit på flere områder i livet. Akkurat nå er jeg mest redd for at jeg skal videreføre dette til datteren min, så jeg kjemper en indre kamp daglig. 

Anonymkode: b2fbb...1ea

Fokuser på områdene dine der du har god selvtillit. Vis dette tydelig for datteren din, så lærer hun ihvertfall at det er ok å være stolt og trygg på seg selv på noen områder. Klarer hun (du) dette, har dere egentlig et godt utgangspunkt for å jobbe videre med selvbildet🙂

Anonymkode: cf852...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbulent forhold til far til våre to små. Går nesten ikke en eneste dag uten uenigheter og dårlig stemning.

Jeg har tydeligvis en væremåte det er vanskelig å leve med. Og han har problemer med sinnemestring.

Så nå er spørsmålet om vi må bryte for barnas skyld, selv om de stadig utrykker at å være med oss begge to samtidig er det beste de vet😔 Har fått time hos familievernkontoret i mars.

Anonymkode: cf852...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det blitt slik at barn er avhengig av at foreldre etablerer kontakt med andre foreldre/barn for dem?

Jfr tråden om dyre mammatreff så kan det høres ut som om man er fanget i en sånn sirkel, ja. At man MÅ ha kontakt med foreldrene til barnas venner og at man må være venn med dem også. Så det kan jo virke som om det fungerer på samme måte motsatt: at hvis de voksne ikke er venner, kan ikke barna heller bli det.🙄

Anonymkode: ba82f...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dårlige selvtillit. Jeg er født med dårlig selvtillit. Og jeg har ikke turt å gå inn i et forhold med noen en gang pga det. 
 

At jeg er jobbsøker. Har troen på å få jobb, men tror nok aldri jeg vil bli særlig lykkelig. Hele mitt unge liv går bort i depresjon og finne trivsel i hverdagen. Jeg holdt på å komme til, men jeg var ikke bra nok. Så jeg får gå tilbake til det kjedelige livet hvor jeg bare tar til takke med alt. Og leve så lenge jeg er frisk da.... 

 

Anonymkode: 6b874...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tennene mine, har nesten ingen igjen inni der, har ikke vært hos tannlege siden jeg var 12. Har 4 tenner inni munnen som treffer når jeg tygger. Fortennene er heller ikke fine. 

Anonymkode: d80f4...07b

Hvorfor gjør du ikke noe med det da?

Anonymkode: f5896...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskelsmerter, spesielt høyre arm og skulder. Gjør mitt beste, trener, får behandling, tøyer osv, men det blir jo aldri helt bra. Dette stjeler krefter og fører til at jeg i perioder helg må avstå fra hobbyen min, håndarbeid, noe som går utover humøret. Hadde jeg vært helt "frisk", ville jeg dermed også hatt mye mer overskudd til å takle andre vanskelig ting, som f.eks. bekymringer for spesielt ene barnet som har det veldig vanskelig for tiden.

Anonymkode: b386f...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...