Gå til innhold

Jeg tror døden er rundt hjørnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hcorfor er det bare det gamle som byr seg? Når skjer forandringen ? Jeg føler meg liksom ikke etablert i livet mitt. Jeg ser bare på at andre lever.

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan er det folk klarer ting?? 

Anonymkode: ddaef...6af

Hva slags ting?

Anonymkode: 186ae...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags ting?

Anonymkode: 186ae...abc

Få kjæreste, reise, jobben de vil. Jeg finner ikke tilhørighet. Jeg kan liksom bare glemme de jeg fikk i livet

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Få kjæreste, reise, jobben de vil. Jeg finner ikke tilhørighet. Jeg kan liksom bare glemme de jeg fikk i livet

Anonymkode: ddaef...6af

Vel, mye starter jo med en utdannelse. For å få jobben man vil må man kvalifisere seg. Jeg skjønner at du synes det er skummelt å sette seg i gjeld til Lånekassen, og at du vil ha en garanti for at utdanningen gir deg jobb. Men denne sjansen må de aller, aller fleste av oss ta. For min egen del tok jeg en utdanning som egentlig ikke er så relevant for det jeg jobber med nå, men utdanningen min ga meg en jobb, jeg startet der, også utviklet jeg meg derfra. Jobben genererer penger, som gir mulighet til å reise - eventuelt til å jobbe i utlandet om man ønsker det.

Anonymkode: 186ae...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, mye starter jo med en utdannelse. For å få jobben man vil må man kvalifisere seg. Jeg skjønner at du synes det er skummelt å sette seg i gjeld til Lånekassen, og at du vil ha en garanti for at utdanningen gir deg jobb. Men denne sjansen må de aller, aller fleste av oss ta. For min egen del tok jeg en utdanning som egentlig ikke er så relevant for det jeg jobber med nå, men utdanningen min ga meg en jobb, jeg startet der, også utviklet jeg meg derfra. Jobben genererer penger, som gir mulighet til å reise - eventuelt til å jobbe i utlandet om man ønsker det.

Anonymkode: 186ae...abc

Men i og m at det negative alltid stemmer så kommer jeg til å være ei av de som får gjeld hos Lånekassen. Uten å få meg jobb. Jeg kjenner mange som jobber bra uten utdannelse. Mange bruker ikke sin utdannelse. 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gå det helt i ball for hi igjen, så jeg ber dere om å ikke svare henne mer. Hun blir bare dårligere av det 🙏🏼❤️

Anonymkode: c0143...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i og m at det negative alltid stemmer så kommer jeg til å være ei av de som får gjeld hos Lånekassen. Uten å få meg jobb. Jeg kjenner mange som jobber bra uten utdannelse. Mange bruker ikke sin utdannelse. 

Anonymkode: ddaef...6af

Fordelen er at 1) Lånekassen sletter renter på lånet dersom du er arbeidsledig og 2) du kan få 36 betalingsutsettelser (dvs 3 år!). 

Ja, man kan få jobb uten utdannelse, men sjansen for å få en jobb man ønsker seg er mye høyere om man har relevant utdanning. Dette tipper jeg du er fullstendig klar over. Og nei, det er ikke alltid man bruker utdanningen helt spesifikt, men utdanningen er noe mer enn bare faglig forberedelse til jobb. Det er en sosialisering inn i arbeidslivet også. 
 

Når du spør «hvordan klarer folk ting?» så er dette svaret for veldig mange. De utdanner seg. Det finnes eksempler på det motsatte, og du må gjerne argumentere mot, men det forandrer ikke det faktum at en utdanning er den sikreste veien til å få den jobben man ønsker seg.

Anonymkode: 186ae...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå gå det helt i ball for hi igjen, så jeg ber dere om å ikke svare henne mer. Hun blir bare dårligere av det 🙏🏼❤️

Anonymkode: c0143...b4a

Ja, har helt rett. Hi: Jeg forstår at du har det vanskelig. Jeg ber deg oppsøke relevant hjelp. Vi her inne er ikke kvalifiserte til å gi deg råd. Jeg avslutter her. 

Anonymkode: 186ae...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordelen er at 1) Lånekassen sletter renter på lånet dersom du er arbeidsledig og 2) du kan få 36 betalingsutsettelser (dvs 3 år!). 

Ja, man kan få jobb uten utdannelse, men sjansen for å få en jobb man ønsker seg er mye høyere om man har relevant utdanning. Dette tipper jeg du er fullstendig klar over. Og nei, det er ikke alltid man bruker utdanningen helt spesifikt, men utdanningen er noe mer enn bare faglig forberedelse til jobb. Det er en sosialisering inn i arbeidslivet også. 
 

Når du spør «hvordan klarer folk ting?» så er dette svaret for veldig mange. De utdanner seg. Det finnes eksempler på det motsatte, og du må gjerne argumentere mot, men det forandrer ikke det faktum at en utdanning er den sikreste veien til å få den jobben man ønsker seg.

Anonymkode: 186ae...abc

Det finnes vel utdanninger som ikke krever 100 år og? 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men der ser dere. Eneste mulighetene mine er jo skole. Skolebenken er skrekken. Vi som liker skole minst er de som bruker meSt tid der. 
Dette med utd er likevel ikke problemet. Jeg vet det er jobber som krever kun kurs. 
saken er at jeg føler jeg må se andre veier HELE TIDEN . Fordi jeg ikke er bra nok eller kan velge noe jeg vil. Og forelskelser er den største synden jeg kan begå virker d som

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det er å bare bli sammen med han fyren jeg. Å kunne velge med glede uten å tenke med sorgen på alt og se alt som kan gå galt. Men jeg må jo bare holde meg i Norge, for slike som meg trenger jo ekstra trygghet

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er jeg en slik jente som alt bare stenges for hele tiden? Jeg forbereder et liv jeg ikke er motivert for. Jeg trodde jeg startet et bedre liv og jeg følte keg endelig fri fra den jeg var, men så kommer den jeg er og banker på døra og jeg må ta til takke med alt som var før. Det rare er at jeg får det når jeg ikke lenger vil det. Nå er mange av exmobberne interessert i hva jeg driver med. Noen hinter om å date, de spør hva jeg driver med . Men nå er jeg ikke det minste interessert. «Hadde det bare vært tyrkeren» tenker jeg. Men er dette et hint om at tiden er inne for å slå seg til ro? Og st de mest realistiske er de i nærheten? Jeg vil ikke ha/ men det er kjempe typisk om det er disse som blir alternativet. Selvfølgelig er jeg som mamma innerst inne. Ei som slår seg til ro der hun ikke hadde tenkt i sine yngre dager. 
Jeg bare fatter ikke hvor fritt det må føles å følge følelsene sine for en gangs skyld. Jeg kan bare ikke forelske meg. Men de fleste andre jenter kan nok velge han uten å måtte tenke seg så om. 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...