Gå til innhold

Jeg tror døden er rundt hjørnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener gledesmuskelen. Og det funker. Men den blir sliten. Depresjonen kommer etter og forteller hvor lite vellykket jeg er. Jeg siktet for høyt. Det svir seg nå. Jeg burdte holdt meg der jeg var, på alle måter. Men jeg har alltid likt nye utfordringer og forandringer. Ettersom 20-årene gikk har ting bare blitt mer og mer tomt. Livet går i sirkler på en måte. Du kan møte nye folk, flytte, få ny jobb, men det samme problemet kommer tilbake. Det er det samme som skjer, hele tiden. Med det mener jeg, i mitt tilfelle at jeg er en person som aldri får annen tilhørighet. Jeg treffer ikke «mine». Og jeg får ingen tilhørighet et annet sted samme hvor mye jeg prøver. 
Jeg bare ser på de der tilfeldigheter gav dem et nytt sted. Så har du oss som absolutt aldri burdte satset på noen ting... hva er det med os?

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må nesten fortelle dette til terapeuten din - vis akkurat hva du skriver og tenker!

Anonymkode: 4051f...8b7

Vet du.... hun sier at det tydelig preger meg at jeg ikke tok egne valg. Og aldri har turt å vise følelser. Jeg må kontakte fyren tror hun, så jeg får et svar. Men så sier jeg at jeg trenger å få det bedre med meg selv. Og hun sier det er opp til meg+ ikke skrive så mye på forum. Jeg har holdt meg lenge, og har ikke kokt i sinne men er så redd det skal komme tilbake. Mandag starter jeg på medisiner (Ritalin)

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skal du begynne igjen? Ditt liv er dine valg.

Anonymkode: dffc6...544

Jeg skal begynne igjen. Bare for å irritere deg

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal begynne igjen. Bare for å irritere deg

Anonymkode: ddaef...6af

Du riktig verker etter å få slettet tråden skjønner jeg

Anonymkode: bc8c4...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du.... hun sier at det tydelig preger meg at jeg ikke tok egne valg. Og aldri har turt å vise følelser. Jeg må kontakte fyren tror hun, så jeg får et svar. Men så sier jeg at jeg trenger å få det bedre med meg selv. Og hun sier det er opp til meg+ ikke skrive så mye på forum. Jeg har holdt meg lenge, og har ikke kokt i sinne men er så redd det skal komme tilbake. Mandag starter jeg på medisiner (Ritalin)

Anonymkode: ddaef...6af

Da får du fortelle henne at du har begynt å skrive igjen og hvordan du føler deg nå.

Anonymkode: 4051f...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv i vei på det samme igjen og igjen. Jeg trenger ikke å gå inn på tråden din. Du vil møte tyrkeren, men mamma sier nei. Du må spare penger, for du har bare over 100 000 kr på konto. Du kan ikke gjøre som du vil, for det er bare tilfeldigheter som får andre til å reise og disse tilfeldighetene har ikke truffet deg. Og  dessuten er det for mange barn i verden, men ingen forstår hva det har med saken å gjøre. Bla bla bla. Selv har jeg vært på finn.no og bestilt flybillett og hotell i Tyrkia til sommeren, lett som en plett. Jeg reiser alene, selv om jeg da er en idiot.

Anonymkode: dffc6...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skriv i vei på det samme igjen og igjen. Jeg trenger ikke å gå inn på tråden din. Du vil møte tyrkeren, men mamma sier nei. Du må spare penger, for du har bare over 100 000 kr på konto. Du kan ikke gjøre som du vil, for det er bare tilfeldigheter som får andre til å reise og disse tilfeldighetene har ikke truffet deg. Og  dessuten er det for mange barn i verden, men ingen forstår hva det har med saken å gjøre. Bla bla bla. Selv har jeg vært på finn.no og bestilt flybillett og hotell i Tyrkia til sommeren, lett som en plett. Jeg reiser alene, selv om jeg da er en idiot.

Anonymkode: dffc6...544

Du har ikke vurdert å ta med deg hi da?

Anonymkode: bc8c4...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skriver du at du tror døden er rundt hjørnet? Har du tenkt å gjøre noe?

Anonymkode: f5a39...913

Fordi jeg var lykkelig i går. Det er ikke lenge siden det kjentes som livet fikk mening. Men hver dag er en påminnelse om at jeg kanskje rett og slett ikke hører til der jeg tror. Jeg hører til her....i hjemtraktene.... ikke at alle folka er piss, men jeg er en av de som vender tilbake til det gamle 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet du.... hun sier at det tydelig preger meg at jeg ikke tok egne valg. Og aldri har turt å vise følelser. Jeg må kontakte fyren tror hun, så jeg får et svar. Men så sier jeg at jeg trenger å få det bedre med meg selv. Og hun sier det er opp til meg+ ikke skrive så mye på forum. Jeg har holdt meg lenge, og har ikke kokt i sinne men er så redd det skal komme tilbake. Mandag starter jeg på medisiner (Ritalin)

Anonymkode: ddaef...6af

Spør på dr online

Anonymkode: 7f701...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke vurdert å ta med deg hi da?

Anonymkode: bc8c4...856

Det ville vært en skjebne verre enn døden å måtte ta med seg hi 😳

Anonymkode: a38d4...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det ville vært en skjebne verre enn døden å måtte ta med seg hi 😳

Anonymkode: a38d4...ee9

Nei da, kunne tatt henne med. Men jeg liker også å reise alene.

Anonymkode: dffc6...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venninne som deg. Samme måte å tenke på, og snakke på. 

Hun røykte hasj daglig. Det hele ble litt klarere for henne da hun stoppet😅 Så, stump jointen, så gir verden mer mening

Anonymkode: aab54...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en venninne som deg. Samme måte å tenke på, og snakke på. 

Hun røykte hasj daglig. Det hele ble litt klarere for henne da hun stoppet😅 Så, stump jointen, så gir verden mer mening

Anonymkode: aab54...b10

Jeg røyker ikke noen ting. Jeg har hatt alkoholproblemer, men kjøper det aldri så har det aldri hjemme. Jeg sprakk en dag jeg besøkte mama. Hun la seg og jeg var våken alene, gikk i skapet. Ble et glass whiskey. Fyllesyk dagen etterpå. Aldri mer, igjen..... 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trener gledesmuskelen. Og det funker. Men den blir sliten. Depresjonen kommer etter og forteller hvor lite vellykket jeg er. Jeg siktet for høyt. Det svir seg nå. Jeg burdte holdt meg der jeg var, på alle måter. Men jeg har alltid likt nye utfordringer og forandringer. Ettersom 20-årene gikk har ting bare blitt mer og mer tomt. Livet går i sirkler på en måte. Du kan møte nye folk, flytte, få ny jobb, men det samme problemet kommer tilbake. Det er det samme som skjer, hele tiden. Med det mener jeg, i mitt tilfelle at jeg er en person som aldri får annen tilhørighet. Jeg treffer ikke «mine». Og jeg får ingen tilhørighet et annet sted samme hvor mye jeg prøver. 
Jeg bare ser på de der tilfeldigheter gav dem et nytt sted. Så har du oss som absolutt aldri burdte satset på noen ting... hva er det med os?

Anonymkode: ddaef...6af

Du skulle trene gledesmuskelen i én hel måned før du fikk skrive her igjen, husker du det? 
Du begynte etter to døgn igjen... da må du starte på en ny måned med karantene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI. Jeg har lest flere av trådene dine. Det er veldig åpenbart at du har det vondt og har omfattende vansker. Du har tydeligvis noe kontakt med hjelpeapparatet, og det er bra. 

Jeg tror dessverre du bør bruke dette forumet på en annen måte. Folk prøver i beste mening å komme med råd, noen er lei av deg og bekrefter det dårlige selvbildet ditt med sure kommentarer. Ingenting av dette hjelper deg!

Jeg foreslår at du bruker dette forumet til å kjenne på litt felleskap, le av noen gode historier, spørre om oppskrifter, osv. Ingen her har (eller har lov til å bruke) kompetanse til å hjelpe deg. Så bruk forumet til atspredelse, ikke til hobbypsykolog. 
Det er mitt velmente råd, trolig det eneste jeg noen gang vil gi deg. Vær så snill å ta det til deg, for jeg tror denne atferden din opprettholder sykdommen din. 

Sender deg en klem ❤️Du er ikke alene. Det er mange der ute som lever som øde øyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Polly-Esther skrev:

Kjære HI. Jeg har lest flere av trådene dine. Det er veldig åpenbart at du har det vondt og har omfattende vansker. Du har tydeligvis noe kontakt med hjelpeapparatet, og det er bra. 

Jeg tror dessverre du bør bruke dette forumet på en annen måte. Folk prøver i beste mening å komme med råd, noen er lei av deg og bekrefter det dårlige selvbildet ditt med sure kommentarer. Ingenting av dette hjelper deg!

Jeg foreslår at du bruker dette forumet til å kjenne på litt felleskap, le av noen gode historier, spørre om oppskrifter, osv. Ingen her har (eller har lov til å bruke) kompetanse til å hjelpe deg. Så bruk forumet til atspredelse, ikke til hobbypsykolog. 
Det er mitt velmente råd, trolig det eneste jeg noen gang vil gi deg. Vær så snill å ta det til deg, for jeg tror denne atferden din opprettholder sykdommen din. 

Sender deg en klem ❤️Du er ikke alene. Det er mange der ute som lever som øde øyer. 

Takk, men jeg lurer på om jeg rett og slett skal innse at jeg vil være en øde øy hele livet. Jeg ser ikke hva med meg som mangler. Jeg bare kommer ikke gjennom noen steder virker det som. Jeg fatter ikke at det faktisk er mulig å leve! Å være glad. Ha selvtillit. For jeg liksom «avvist» uansett hvor jeg kommer og lurer veldig på hvordan det faktisk er å mestre noe..kommer hele livet å være slik? Og jeg ser på de som fant kjærligheten i utlandet; de lærer språket og flytter dit selv uten utdannelse. Ikke engang dette kunne jeg ta med glede. Så er det liksom bare tilbake til samme gamle. Og jeg lirer på hvor lenge jeg blir værende. Jeg fatter ikke at man bare kan velge som man vil. Slik som hun jeg traff fra Brasil som nå bor i Tyrkia med sin kjæreste. Eller hun amerikanske jeg traff som bor med sin grenske i Hellas..de klarer seg da. Det virker som livet er en lek. Jeg derimot føler jeg må se såååå alvorlig på alt og tenke konsekvenser. 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, men jeg lurer på om jeg rett og slett skal innse at jeg vil være en øde øy hele livet. Jeg ser ikke hva med meg som mangler. Jeg bare kommer ikke gjennom noen steder virker det som. Jeg fatter ikke at det faktisk er mulig å leve! Å være glad. Ha selvtillit. For jeg liksom «avvist» uansett hvor jeg kommer og lurer veldig på hvordan det faktisk er å mestre noe..kommer hele livet å være slik? Og jeg ser på de som fant kjærligheten i utlandet; de lærer språket og flytter dit selv uten utdannelse. Ikke engang dette kunne jeg ta med glede. Så er det liksom bare tilbake til samme gamle. Og jeg lirer på hvor lenge jeg blir værende. Jeg fatter ikke at man bare kan velge som man vil. Slik som hun jeg traff fra Brasil som nå bor i Tyrkia med sin kjæreste. Eller hun amerikanske jeg traff som bor med sin grenske i Hellas..de klarer seg da. Det virker som livet er en lek. Jeg derimot føler jeg må se såååå alvorlig på alt og tenke konsekvenser. 

Anonymkode: ddaef...6af

Drama lama.. Det er nok nå 

Anonymkode: 7eb4f...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drama lama.. Det er nok nå 

Anonymkode: 7eb4f...830

Jeg spurte Polly. Ikke deg

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Døden ER rett rundt hjørnet. Med litt flaks lever vi kanskje 80 år på jorda. De kan brukes til å ha det gøy eller til å furte. 80 år er uansett et kort øyeblikk i evighetens perspektiv, men det er hver enkelt sitt valg om det skal bli 80 morsomme eller kjedelige år.

Tyrkoline her har bestemt seg for at de 80 kjedelige årene skal gjøres enda verre, ved å repetere og mase om alt som er dumt og leit i livet. Det er det valget hun har tatt. 
 

Det eneste positive man kan si da, er at 80 år heldigvis er et kort sekund i evigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...