Gå til innhold

Jeg tror døden er rundt hjørnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Pashla skrev:

Døden ER rett rundt hjørnet. Med litt flaks lever vi kanskje 80 år på jorda. De kan brukes til å ha det gøy eller til å furte. 80 år er uansett et kort øyeblikk i evighetens perspektiv, men det er hver enkelt sitt valg om det skal bli 80 morsomme eller kjedelige år.

Tyrkoline her har bestemt seg for at de 80 kjedelige årene skal gjøres enda verre, ved å repetere og mase om alt som er dumt og leit i livet. Det er det valget hun har tatt. 
 

Det eneste positive man kan si da, er at 80 år heldigvis er et kort sekund i evigheten.

Hva vet vel du om evigheten, du tror ikke på evighet engang.

Anonymkode: 9c87c...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk, men jeg lurer på om jeg rett og slett skal innse at jeg vil være en øde øy hele livet. Jeg ser ikke hva med meg som mangler. Jeg bare kommer ikke gjennom noen steder virker det som. Jeg fatter ikke at det faktisk er mulig å leve! Å være glad. Ha selvtillit. For jeg liksom «avvist» uansett hvor jeg kommer og lurer veldig på hvordan det faktisk er å mestre noe..kommer hele livet å være slik? Og jeg ser på de som fant kjærligheten i utlandet; de lærer språket og flytter dit selv uten utdannelse. Ikke engang dette kunne jeg ta med glede. Så er det liksom bare tilbake til samme gamle. Og jeg lirer på hvor lenge jeg blir værende. Jeg fatter ikke at man bare kan velge som man vil. Slik som hun jeg traff fra Brasil som nå bor i Tyrkia med sin kjæreste. Eller hun amerikanske jeg traff som bor med sin grenske i Hellas..de klarer seg da. Det virker som livet er en lek. Jeg derimot føler jeg må se såååå alvorlig på alt og tenke konsekvenser. 

Anonymkode: ddaef...6af

Jeg har ikke flere gode råd enn de mange alt har gitt deg. Så jeg sender spørsmålet tilbake til deg: hva tror du skal til for at det blir bedre for deg? Ikke av ytre hendelser, men hvordan skal du selv bidra til at livet ditt blir levelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet vel du om evigheten, du tror ikke på evighet engang.

Anonymkode: 9c87c...dcf

Ikke på evig liv, nei. Men evighet og evig liv er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Polly-Esther skrev:

Jeg har ikke flere gode råd enn de mange alt har gitt deg. Så jeg sender spørsmålet tilbake til deg: hva tror du skal til for at det blir bedre for deg? Ikke av ytre hendelser, men hvordan skal du selv bidra til at livet ditt blir levelig?

Ta til takke med det jeg har kanskje? Eller kan få? Det er bare det at mine forutsetninger er liksom så stusselige. Synes jeg. Jeg har liksom aldri mestret noen ting. Hva skal jeg egentlig forvente? Jeg fatter ikke at noen med glede kan velge en kjæreste fra andre siden av kloden, så har vi sånne her da som liksom må se på alt nærmere der man er.. 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så stemmer jo alltid det negative, eller det man ikke vil høre og det er kjempe irriterende. 
Møtt mange positive i livet men det virker ikke som de vet hva det betyr å streve. De har liksom bare bestemt seg så har de klart det. Jeg er mer slik som uansett hvor stor tro jeg har på meg eller jobber mot noe så er det det samme kjedelige gamle som er tilgjengelig. 
 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt sikkert ikke vits å se frem til noen ting, for ingenting av det kommer til å skje. Veldig mange kan jo ta avgjørelser med glede. Men jeg må selvfølgelig tenke på alvoret i alt og tenke at det kan bli store konsekvenser av valget. Man kan jo ikke glad og tenke at noe går bra noen gang. Man må se på ting med bekymring. 
Jeg kan jo være glad, men må sikkert øve meg på å synes at livet er super spennende. Får man kan jo ikke annet en å ta til takke med det gamle kjedelige uansett. Og som noen skrive over; de 80 årene ha jeg bestemt meg for at skal være kjedelige. Jeg har ikke det, men jeg må vel bare lære meg å like det jeg har. Jeg trodde jeg kunne slå fra meg alt jeg har vært, men neida. Hvis jeg skriver at jeg har plan A og plan B. Men plan B frister ikke. Det er 100% sjanse for at jeg må gå for plan B, for jeg er ikke en av de som bare kan gjøre ting. 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta til takke med det jeg har kanskje? Eller kan få? Det er bare det at mine forutsetninger er liksom så stusselige. Synes jeg. Jeg har liksom aldri mestret noen ting. Hva skal jeg egentlig forvente? Jeg fatter ikke at noen med glede kan velge en kjæreste fra andre siden av kloden, så har vi sånne her da som liksom må se på alt nærmere der man er.. 

Anonymkode: ddaef...6af

Jeg velger å forholde meg til de to første setningene du skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir jo hun der som bare er i Norge. Norge, Norge, Norge. 
 

Anonymkode: ddaef...6af

Tror du helt oppriktig at de som har partner fra et annet land lever helt ubekymret sammen? Tror du at livet deres alltid har gått på skinner? Tror du at de er skånet for hverdagens hamsterhjul og rutiner?

Du har tatt et valg om å være misfornøyd og ingenting noen av oss kommer til å si endrer det. 

Anonymkode: c0143...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asperger eller ikke, du velter deg i negative tanker, og nekter å dra hue ut av ræva og se deg om. Det er verre ting i verden enn det du sliter med, krig, alvorlig sykdom, barn dør etc, og her sitter du og messer om dine mangler. Drit i å sitte og glane på deg selv et øyeblikk, bruk kreftene på å gjøre noe bra for andre. Så skal du se at du føler deg både nyttig og vellykket, og slipper å kjede deg, slik du åpenbart gjør.

Anonymkode: 8adf7...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Polly-Esther skrev:

Jeg velger å forholde meg til de to første setningene du skrev. 

Ja selvfølgelig. Jeg kan jo glemme å få utenlandsk kjæreste. For det er bare Norge som ligger for mine forutsetninger.... 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Asperger eller ikke, du velter deg i negative tanker, og nekter å dra hue ut av ræva og se deg om. Det er verre ting i verden enn det du sliter med, krig, alvorlig sykdom, barn dør etc, og her sitter du og messer om dine mangler. Drit i å sitte og glane på deg selv et øyeblikk, bruk kreftene på å gjøre noe bra for andre. Så skal du se at du føler deg både nyttig og vellykket, og slipper å kjede deg, slik du åpenbart gjør.

Anonymkode: 8adf7...258

Ja men ikke de i nærheten :( det var ikke de jeg ville ha i livet. Men ser du...jeg kan ikke velge de nye. 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet jeg forutsetningene? Egentlig? Jeg går og gleder meg til å bli sammen med han mannen kanskje. Og til å se Tyrki igjen. Kunne glede meg over å ha følelser for noen. Men det kan man jo ikke. 
Det er sikkert bare noen i nærheten. Som jeg egentlig ikke liker på den måten. 
 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at jeg en dag kanskje tør å kontakte fyren...men da er han garantert ikke interessert. For det er ikke meningen at ei som meg prøver noe som helst i utlandet. Det er jo alltid det negative som stemmer. 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan jeg aldri føle at jeg lever? Jeg går liksom og ser frem til noe som aldri skjer tror jeg. Det er bare noe liknende det gamle som vil skje hele livet fordi det virker faktisk som vi er født innenfor enkelte energier. Jeg har et slik liv der ingenting forandrer seg. Det er liksom bare det gamle som blir værende . Jeg følte jeg kom til liv, men dette tok slutt like fort dom det startet. Så var det det gamle som kom til slutt. Hvordan få tilbake Tyrkia?

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du manisk i skrivingen din igjen, HI, og jo mer du skriver, jo mer negativ blir du - som du alltid blir av all denne negative og ødeleggende skrivingen din. Du må slutte med dette, for du ødelegger deg selv!

Ta dette med terapeuten din og SLUTT å skrive negativt om deg selv og andre!!!

Anonymkode: 4051f...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er du manisk i skrivingen din igjen, HI, og jo mer du skriver, jo mer negativ blir du - som du alltid blir av all denne negative og ødeleggende skrivingen din. Du må slutte med dette, for du ødelegger deg selv!

Ta dette med terapeuten din og SLUTT å skrive negativt om deg selv og andre!!!

Anonymkode: 4051f...8b7

Men hva skal jeg se frem til??? 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er du manisk i skrivingen din igjen, HI, og jo mer du skriver, jo mer negativ blir du - som du alltid blir av all denne negative og ødeleggende skrivingen din. Du må slutte med dette, for du ødelegger deg selv!

Ta dette med terapeuten din og SLUTT å skrive negativt om deg selv og andre!!!

Anonymkode: 4051f...8b7

Må jeg bare lære meg å være glad for det jeg har her? 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må jeg bare lære meg å være glad for det jeg har her? 

Anonymkode: ddaef...6af

Du bør ihvertfall øve deg på å se måter å komme deg videre på. Det er kanskje vanskelig å lære seg å være glad for det man har når alt er miserabelt, men det er også et poeng - som flere skriver - at uansett hva du velger og hvor du bor, så er det hverdag og rutiner. Selv den mest glamorøse livsstil har kjipe sider.

Anonymkode: 186ae...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva skal jeg se frem til??? 

Anonymkode: ddaef...6af

Se frem til at livet blir bedre når du blir friskere.

Men vil du få det bedre og bli friskere, da må du begynne å gjøre de riktige valgene for deg selv og gi deg selv tid til å bli frisk.

Du vil ikke bli frisk så lenge du fortsetter å skrive manisk negativt om deg selv og andre på nett, eller si slike ting til deg selv.

Du har fått masse gode råd tidligere hva du kan gjøre for å komme deg ut av dette, men det er DU som må gjøre jobben.

Men du må diskutere dette med terapeuten din og finne små ting i hverdagen, så litt fremover og så på lengre sikt, hva du kan se frem til. Ingen her kan hjelpe deg.

Hjelp deg selv - slutt å skrive manisk og negativt om deg selv og andre på nettet slik du gjør!

Jeg har ikke mer å si til deg, for det er du som må ta til deg dette. Det er eneste måten å bli friskere og får det bedre på!

Anonymkode: 4051f...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se frem til at livet blir bedre når du blir friskere.

Men vil du få det bedre og bli friskere, da må du begynne å gjøre de riktige valgene for deg selv og gi deg selv tid til å bli frisk.

Du vil ikke bli frisk så lenge du fortsetter å skrive manisk negativt om deg selv og andre på nett, eller si slike ting til deg selv.

Du har fått masse gode råd tidligere hva du kan gjøre for å komme deg ut av dette, men det er DU som må gjøre jobben.

Men du må diskutere dette med terapeuten din og finne små ting i hverdagen, så litt fremover og så på lengre sikt, hva du kan se frem til. Ingen her kan hjelpe deg.

Hjelp deg selv - slutt å skrive manisk og negativt om deg selv og andre på nettet slik du gjør!

Jeg har ikke mer å si til deg, for det er du som må ta til deg dette. Det er eneste måten å bli friskere og får det bedre på!

Anonymkode: 4051f...8b7

Men jeg klarer ikke gi slipp på fortiden på en måte. Jeg har gått og gledet meg til noe som aldri skjedde. Jeg gjorde ting jeg følte var riktig, men det var min største feil. Selvfølgelig. Og når jeg klarte å bli lykkelig så måtte jeg kjenne på depresjon lenger Igjen etterpå. Nesten så jeg ikke tør gjøre noe jeg vil for det svir seg jo bare etterpå! De andre klarte å gli fint, men av en eller annen grunn har jeg en ekstra vegg som har vært med hele livet. 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått og tenkt a jeg snart skal til Tyrkia og at jeg skal møte hab fyren men jeg tror ikke det skjer. Og alle menn jeg nå møter er så kjedelige. Men det er nok fordi jeg føler at det er greit å forelske seg i noen fordi han er norsk. Jeg fikk liksom ikke ta mitt største valg. Jeg vet ikke hva som skjer om jeg kontakter fyren. Jeg tenker at han ganske garantert ikke er interessert, siden jeg er en slik jente som ikke er mottagelig for forandringer i livet mitt... 

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg har gått og tenkt a jeg snart skal til Tyrkia og at jeg skal møte hab fyren men jeg tror ikke det skjer. Og alle menn jeg nå møter er så kjedelige. Men det er nok fordi jeg føler at det er greit å forelske seg i noen fordi han er norsk. Jeg fikk liksom ikke ta mitt største valg. Jeg vet ikke hva som skjer om jeg kontakter fyren. Jeg tenker at han ganske garantert ikke er interessert, siden jeg er en slik jente som ikke er mottagelig for forandringer i livet mitt... 

Anonymkode: ddaef...6af

Stakkars deg, verden er virkelig i mot deg. Du får ikke lov til å velge noe selv, du må bare finne deg i alt. Jeg tenner et lys for deg.

Anonymkode: bc8c4...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars deg, verden er virkelig i mot deg. Du får ikke lov til å velge noe selv, du må bare finne deg i alt. Jeg tenner et lys for deg.

Anonymkode: bc8c4...856

Anonymkode: ddaef...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...