Gå til innhold

Pannekaker til middag


FrkFrix

Anbefalte innlegg

I dag hadde vi pannekaker til middag! Men først blomkålsuppe. Min samboer syns dette er veldig merkelig, aldri forstått hvorfor vi spiser suppe først... Jeg er vokst opp med det, og tenker som så at det metter litt i magen før man hiver seg over pannekaker (som ikke akkurat er noen sunn middag).

Så spørsmålet er; Er det vanlig å spise suppe før pannekaker? 🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi spiser aldri suppe før pannekaker. Skjønner ikke hva som er så galt med pannekaker. Det er jo egg, melk og mel samt litt salt i dem. Det blir jo som en litt utspedd omelett. 

Anonymkode: 6cd98...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig, men jeg synes noe av det beste med å bli voksen var å kunne velge å ikke ha suppe, men bare pannekaker. Samt sukker på dem. Og sukker på cornflakes, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Veldig vanlig, men jeg synes noe av det beste med å bli voksen var å kunne velge å ikke ha suppe, men bare pannekaker. Samt sukker på dem. Og sukker på cornflakes, forøvrig.

Klart jeg har sukker på pannekakene 😄 Men har jo en datter på 2 år, så.. Er jo for hennes del vi kjører et noe bedre kosthold enn jeg hadde før tiden med barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør aldri det, men er som deg vokst opp med det. Vi hadde rabarbrasuppe før vi spiste pannekaker, hmm kanskje jeg skal ha det av og til, lurer på om det er like godt som jeg husker :)  Blomkålsuppe og pannekaker synes jeg ikke høres så fristende ut.

Anonymkode: a16b9...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med posesuppe fra Toro før pannekakene, mamma sa det var fordi hun ikke orket lage så mange pannekaker ;)

Jeg lager aldri suppe først, de få gangene vi har pannekaker til middag får ungene spise seg mette på det. Kan hende jeg hadde laget suppe først om vi hadde pannekaker hver uke, men det har vi ikke, så da driter jeg i det (haha)

Anonymkode: 411ae...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør aldri det, men er som deg vokst opp med det. Vi hadde rabarbrasuppe før vi spiste pannekaker, hmm kanskje jeg skal ha det av og til, lurer på om det er like godt som jeg husker :)  Blomkålsuppe og pannekaker synes jeg ikke høres så fristende ut.

Anonymkode: a16b9...3ed

Rabarbrasuppe er nydelig sommergodt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg elsker blomkålsuppe 😄 og det gjør frøkna mi også! Men klarer liksom ikke spise meg ordentlig mett på suppe, så syns kombinasjonen er veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsuppe med Makaroni, pølser og egg så pannekaker etterpå var gjenganger i min barndom og tradisjonen fortsetter til mine barn. 

Hender vi gjerne har pannekaker til kvelds (gjerne laget med litt havremel, godt smør og fløte i for å fete opp barna litt), men skjeldent alene til middag. Må liksom ha tomatsuppe først. Men det handler mest om tradisjon for vår del 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke suppe først, mamma pleier å lage blomkålsuppe som hun serverer først. Ungene synes mormor er rar som serverer suppe først 😂 Lager alltid pannekakene uten sukker(i røra) og med litt grovt mel og en neve havregryn i. Vi pleier å ha div tilbehør til pannekakene, bacon, blåbærsyltetøy, sukker og sitron, honning eller lønnesirup. Jeg pleier å ta minst en pannekake med brie, bacon, honning og valnøtter... 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, FrøkenKokos skrev:

Klart jeg har sukker på pannekakene 😄 Men har jo en datter på 2 år, så.. Er jo for hennes del vi kjører et noe bedre kosthold enn jeg hadde før tiden med barn

Vi har heller sjelden pannekaker, men da BARE det.

Var alltid tomatsuppe hjemme da jeg vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare vi som har bacon til pannekakene? Vi har ikke suppe først, bare pannekaker med blåbær, bacon og sukker.

Anonymkode: e14d2...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det bare vi som har bacon til pannekakene? Vi har ikke suppe først, bare pannekaker med blåbær, bacon og sukker.

Anonymkode: e14d2...a27

...alltid bacon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke oppvokst med suppe før pannekaker, så for meg blir det bare rart å skulle ha suppe først. Jeg har laget vår egen «tradisjon» rundt pannekaker. Jeg syns det er så ekstremt kjedelig å lage, ikke blir jeg lenge mett av pannekaker heller så vi har pannekaker til mellommåltid når vi er litt fysene. En liten pose med toro pannekaker holder til meg og to barn, egentlig ett barn til.  Min mor syns dette var veldig rart, men når jeg gjorde det på hytta engang når vi var 12stykker så var dette veldig hyggelig. Ungene hang i kjøkkenet og hadde veldig lyst på noe, men ikke brødskiver. Så når jeg spurte om jeg skulle steke noen pannekaker sto jubelen i taket. De fikk vel 1-2 hver, så ingen fikk spist seg stappmette. Det var nesten like mye kos som om jeg hadde stekt vaffler. Også syns jeg toro er helt ok, veldig greit å ha i skapet også kan ungene lage dette selv også om jeg ikke er hjemme (de klarer egentlig å lage det fra bunnen av, men jeg vil ikke vaske ned kjøkkenet etter de har laget dette. Jeg skjønner ikke at de klarer å rote og grise så mye når de skal lage noe)

Anonymkode: df941...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det bare vi som har bacon til pannekakene? Vi har ikke suppe først, bare pannekaker med blåbær, bacon og sukker.

Anonymkode: e14d2...a27

Har aldri hatt bacon til, aldri hatt noe annet enn sukker til. Det kommer kanskje litt an på hvor i landet en bor.

Anonymkode: a16b9...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vant med det, har aldri hatt det selv, hørte først om det i voksen alder, men nå vet jeg at det er veldig vanlig . Vi pleier å ha bacon til da. 

Anonymkode: 603a9...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vant til suppe før pannekake. Her er det sukker, bacon og blåbærsyltetøy. vi har pannekake en gang i mnd 

Anonymkode: 3071b...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sug lut skrev:

Vi har heller sjelden pannekaker, men da BARE det.

Sånn gjør vi det også. Og bruker bare fint hvetemel i dem. Når vi først har pannekaker så skal vi kose oss skikkelig. ;)

Jeg har til og med fortalt sønnen min om hvordan jeg pleide å gjøre det i oppveksten; holde litt av pannekaka opp så ikke pappa skulle se hvor mye sukker jeg hadde på, også skynde meg å rulle den sammen. Han har begynt å gjøre det samme på gøy, selv om ingen her sender anklagende blikk pga sukkermengden. 😛

Anonymkode: fc913...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra Rogaland, aldri hatt suppe. Kona, som kommer fra Akershus, er vant med suppe. Kanskje det varierer etter region?

Vi hadde imidlertid alltid masse bacon til pannekakene, og aldri sukker, "kun" syltetøy.

Anonymkode: 4ae91...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt suppe til pannekakene, men mormor serverte varm sviskesuppe før vi fikk pannekaker. Det høres ille ut, men jeg husker det som veldig godt. 

Vi serverer bacon til pannekakene, og blåbær når det er sesong for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ertesuppe og pannekaker :) nydelig godt! Har alltid bacon, blåbærsyltetøy , smør og sukker til. Så velger man selv. Pannekakene skal ikke høre grove, men usunne og feite. Kan gjerne dryppe smør blandet med sukker fra pannekaken når den spises 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde alltid betasuppe til pannekakene. Og bacon. Pappa pleide å smøre suppe på pannekaka. 

Anonymkode: ec9d9...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...