Gå til innhold

Er jeg vrang her? Min eks mener det..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet er om far skal betalefor en bursdag der han ikke er enig i opplegget.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Det står ikke at far er imot opplegget, det står at han insisterer på at småsøsken skal være med.

Anonymkode: 0e8a7...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står ikke at far er imot opplegget, det står at han insisterer på at småsøsken skal være med.

Anonymkode: 0e8a7...8af

Det står at han nekter å betaøe om ikke søsknene får være med. Om søsknene får være med eller ikke er en del av opplegget.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet er om far skal betalefor en bursdag der han ikke er enig i opplegget.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Nei, det er ikke spørsmålet til hi

Anonymkode: 42b10...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2020 den 14.00, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig trenger ikke småsøsken være med på vennebursdag. Uavhengig av om de feirer hjemme eller ute. 
 

Men uansett er det fu som skal betale dersom du går bidrag fra far. 

Anonymkode: 72281...f4b

Spiller ingen rolle hva reglene er om de er enige om noe annet.

 

Far er smålig, og vil tvinge igjennom noe med å nekte og betale. 

Skjønner du er lei av konflikter. Eneste du kan gjøre er å spørre han hva som er viktigst. Hva datteren deres vil på sin bursdag, eller hva han mener?

Fangene på fortet har vel aldersgrense? Noe du kan trumfe igjennom?

Anonymkode: 96e80...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke spørsmålet til hi

Anonymkode: 42b10...85d

Spørsmålet til hi i første innlegg er om hun er vrang når hun vil tvinge far til å være med å betale. Det vil jeg si hun er. Dette burde vært avklart før hun sa ja til den typen feiring.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine feirer ikke hjemme lenger de heller. De har feiret på «klubben». De er fortsatt med i hverandres bursdag. Bortsett fra eldste da. Hun er 20, og feirer også uten foreldre når hun feirer med venner. Søsknene blir 11 og 9 og skal være med i hverandres bursdag. Som sagt, så aner jeg ikke hvor de skal være om de ikke kan være med

Anonymkode: 04bc3...bf7

De kan vel være hos sine venner? Evt alene hjemme om de feirer bursdag et annet sted. 

Her også har de hvert med, men bare til en viss alder. 

Anonymkode: 96e80...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet til hi i første innlegg er om hun er vrang når hun vil tvinge far til å være med å betale. Det vil jeg si hun er. Dette burde vært avklart før hun sa ja til den typen feiring.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Men det er jo tydeligvis et kriterium for far at småsøsken skal være med, ergo vil han ikke være med på å betale for noen opplegg uten at det skjer. Det synes du er ok? Jenta er 14. Klart hun vil slippe å ha med seg to på sju og fire! 

Anonymkode: 0e8a7...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo tydeligvis et kriterium for far at småsøsken skal være med, ergo vil han ikke være med på å betale for noen opplegg uten at det skjer. Det synes du er ok? Jenta er 14. Klart hun vil slippe å ha med seg to på sju og fire! 

Anonymkode: 0e8a7...8af

Som jeg har skrevet før mener jeg i utgangspunktet ungdomen bør få slippe å ha med småsøsken på feiringen hvis hun ikke ønsker det, men jeg mener også at foreldrene hver for seg skal ha rett til å bestemme hvilken feiring de vil være med å betale. Her mener jeg foreldrenes rett til å bestemme hva de vil betale for går forran ungdomens rett til å få akkurat den feiringen hun ønsker. 

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi foreldrene har rett til å bestemme hva de vil betale for. Det er fint om foreldrene kan bli enige om å spleise på slike ting, men hvis de ikke er enige kan det ikke være slik at den ene kan bestemme aktivitet og så må den andre uansett betale. Det kan være mange grunner til at noen sier nei, som økonomi, manglende barnepass, at det ikke er en aktivitet man bifaller eller at man mener det er å skjemme bort barnet for eksempel.

Jeg vet ikke hvorfor far sier nei i dette tilfellet, men selv om jeg i utgangspunktet ikke synes småsøsken skal være med på slikt, mener jeg prinsippet om at hver av foreldrene har rett til selv å avgjøre hva de vil betale for av slike ting står sterkest. Hvis dette ikke er noe far vil være med på å betale må det enten avlyses eller så må mor betale alt.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Så du synes at far skal trumfe gjennom sin vilje og ikke ta hensyn til datteren? Det er faktisk hennes bursdag.. 

Anonymkode: 6a55e...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du synes at far skal trumfe gjennom sin vilje og ikke ta hensyn til datteren? Det er faktisk hennes bursdag.. 

Anonymkode: 6a55e...46c

Jeg synes det høres ut som om han tar en dårlig besluttning ut fra det vi vet, men det er hans valg og det må mor og datter akseptere. 

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet til hi i første innlegg er om hun er vrang når hun vil tvinge far til å være med å betale. Det vil jeg si hun er. Dette burde vært avklart før hun sa ja til den typen feiring.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Nei, spørsmålet er om jeg er vrang fordi jeg ikke syns småsøkene skal være med. Betalingen er mindre viktig.

Anonymkode: c1104...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, spørsmålet er om jeg er vrang fordi jeg ikke syns småsøkene skal være med. Betalingen er mindre viktig.

Anonymkode: c1104...ace

Jeg ville også tenkt at tenåringen burde få gjøre dette i fred, men samtidig er det ikke din besluttning. Akkurat her er det far som må velge om han vil ta hensyn til stpresøsters ønsker eller ikke. Selv om du og jeg ikke ville valgt det samme må vi godta at far tar et annet valg enn vi ville gjort.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville også tenkt at tenåringen burde få gjøre dette i fred, men samtidig er det ikke din besluttning. Akkurat her er det far som må velge om han vil ta hensyn til stpresøsters ønsker eller ikke. Selv om du og jeg ikke ville valgt det samme må vi godta at far tar et annet valg enn vi ville gjort.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Så du mener det er far sin beslutning? 

Anonymkode: c1104...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener det er far sin beslutning? 

Anonymkode: c1104...ace

Om han vil være med å betale, ja. Han kan selvfølgelig ikke nekte jenta å feire dagen slik hun og mor vill når hun er hos mor, men han kan sette betingelser for at han skal være med å betale. At datteren da blir sur på ham får han bare tåle.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Selvfølgelig har hun det, men hun må likevell godta at mor og far kan si nei til noen av ønskene hennes, spessielt så lenge det er de som betaler.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Feiringen koster vel like mye selv om en av dem i tillegg vil blande småsøsknene inn i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har virkelig et argument mot alt du. Skulle nesten tro du var eksen til hi

Anonymkode: 42b10...85d

Hvorfor det. Hun argumenterer jo bare for at man må takle situasjonen slik den faktisk er og ikke hvordan den burde være. Far kan være vrang eller ha en skikkelig gjennomtenkt grunn som gir god mening, resultatet blir det samme. 

Anonymkode: 06fe9...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2020 den 10.33, Anonym bruker skrev:

Vi har en datter sammen som blir 14 år nå og hun skal feire den med venninner, det blir en aktiv bursdag tilpasset dem. Hun har to yngre søsken på 7 og 4 år hos far. Nå mener far at de yngre skal være med på bursdagen, dette vil ikke datter og jeg er helt enig med henne, det passer ikke for såpass unge der hun skal feire. Far er nå helt låst og nekter å være med å betale om ikke de andre får være med.. Jeg syns hun skal få ha dagen sin som hun vil uten å bli "presset" av far, disse yngre søskene blir alltid prioritert og hun vil ha noe for seg selv.

Anonymkode: c1104...ace

garantert en stemor i bildet der vel???? som reagerer på at deres penger går til kun din datter--- lukter litt sånn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2020 den 10.33, Anonym bruker skrev:

Vi har en datter sammen som blir 14 år nå og hun skal feire den med venninner, det blir en aktiv bursdag tilpasset dem. Hun har to yngre søsken på 7 og 4 år hos far. Nå mener far at de yngre skal være med på bursdagen, dette vil ikke datter og jeg er helt enig med henne, det passer ikke for såpass unge der hun skal feire. Far er nå helt låst og nekter å være med å betale om ikke de andre får være med.. Jeg syns hun skal få ha dagen sin som hun vil uten å bli "presset" av far, disse yngre søskene blir alltid prioritert og hun vil ha noe for seg selv.

Anonymkode: c1104...ace

Selvfølgelig skal 14-åringen slippe å ha med småsøsken på vennefering! 

Anonymkode: 49286...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Eliseflisa skrev:

garantert en stemor i bildet der vel???? som reagerer på at deres penger går til kun din datter--- lukter litt sånn.....

Enig.

Anonymkode: 49286...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2020 den 16.22, Anonym bruker skrev:

Nei, spørsmålet er om jeg er vrang fordi jeg ikke syns småsøkene skal være med. Betalingen er mindre viktig.

Anonymkode: c1104...ace

Du er overhodet ikke vrang.

Anonymkode: 49286...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Eliseflisa skrev:

garantert en stemor i bildet der vel???? som reagerer på at deres penger går til kun din datter--- lukter litt sånn.....

Haha, ja, det er en stemor med i dette, og hun står bak mye av bråket mellom far og meg. Jeg skal ikke begynne å fortelle om det, men det er myye greier med henne, og hun er bare et skikkelig troll. Usikker og veldig opptatt av ting hun ikke har noe med å gjøre. Hun har nok en finger med her også, men det er far jeg må forholde meg til, og selv om det er hun som muligens står bak, så er det han jeg er mest sint på. Han er en tøffel.

Anonymkode: c1104...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Eliseflisa skrev:

garantert en stemor i bildet der vel???? som reagerer på at deres penger går til kun din datter--- lukter litt sånn.....

Hva skjer med å lete etter en kvinne å legge skylda på a? 
 

Far er en dust. Jeg tilbake på da jeg selv var 14. Usikker og kvisete og redd for å drite meg ut sosialt. Jeg hadde dødd om jeg måtte ha med lillesøsteren min på bursdagen min. Det er ikke kult for en 14-åring. Her er småsøsknene hele syv og ti år yngre. Det er bare kleint av far, som åpenbart mangler sosiale antenner. 

Anonymkode: 81348...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, ja, det er en stemor med i dette, og hun står bak mye av bråket mellom far og meg. Jeg skal ikke begynne å fortelle om det, men det er myye greier med henne, og hun er bare et skikkelig troll. Usikker og veldig opptatt av ting hun ikke har noe med å gjøre. Hun har nok en finger med her også, men det er far jeg må forholde meg til, og selv om det er hun som muligens står bak, så er det han jeg er mest sint på. Han er en tøffel.

Anonymkode: c1104...ace

Kanskje er det en klein stemor her, men vi må slutte å lete etter damer å legge skylda på. Det er han som har valgt å være sammen med den dama, han som i så fall sliter med å sette grenser/hevde seg/whatever. Det er han som er his medforelder. Ikke hun. 

Anonymkode: 81348...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far oppfører seg som en dass. Søsknene får uansett ikke være med på opplegget på fangene på fortet da de er under anbefalt alder, så jeg skjønner ikke hva far tenker. La 14-åringen få kose seg med vennene sine uten innblanding fra småsøsknene.

Anonymkode: 67777...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...