Gå til innhold

Er jeg vrang her? Min eks mener det..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en datter sammen som blir 14 år nå og hun skal feire den med venninner, det blir en aktiv bursdag tilpasset dem. Hun har to yngre søsken på 7 og 4 år hos far. Nå mener far at de yngre skal være med på bursdagen, dette vil ikke datter og jeg er helt enig med henne, det passer ikke for såpass unge der hun skal feire. Far er nå helt låst og nekter å være med å betale om ikke de andre får være med.. Jeg syns hun skal få ha dagen sin som hun vil uten å bli "presset" av far, disse yngre søskene blir alltid prioritert og hun vil ha noe for seg selv.

Anonymkode: c1104...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, det er han som oppfører seg som en dust, kan du hilse og si. Blant annet fordi en 7 åring er langt fra en 14 åring. For ikke å snakke om en 4 åring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg her, ja!!!

Men skal dere ikke ha noe familieselskap? De yngre søsknene får vel være med der?

Anonymkode: 378b1...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bare to år mellom våre barn, bursdag med venner er likevel noe bursdagsbarnet får ha for seg selv uten søsken. Far er helt på jordet her.. 

Anonymkode: 474d8...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre som har svart. Far er skikkelig vrang.

Jeg håper du har økonomi til å arrangere bursdagen slik datteren din ønsker seg uten at far bidrar med penger. Så håper jeg du har mot nok til å fortelle ham at slik blir det, enten han mener slik eller sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar og støtte! Vi har hatt så mye konflikter opp igjennom og jeg er lei hele han. Det "beste" er at det visstnok alltid er jeg som lager bråk, dette får jeg høre hver gang jeg ikke bøyer meg for han..

Hun skal få ha selskapet sitt uten innblanding av far og småsøsken. (Hun er glad i dem, men hun vil jo ikke henge med de alltid). Hun får jo et selskap hos far med familien på den siden, samme hos meg. 

Anonymkode: c1104...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er TVILLING, med en gutt. Han ba sine venner og jeg mine. Vi satt med hvert vårt bord, med hver vår mat. Jeg fikk egen kake og egen tema. Vi var i hver vår etasje. Ikke snakk om at vi skulle feire sammen...

Anonymkode: 89112...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Far er vrang, samtidig lurer jeg på hva dere skal. De må vel ikke gå oppå hverandre og gjøre alt som et lag? Her blir ofte lillesøster med når eldste skal noe. Om hun og venner driver med sine ting så kan lillesøster fint pusle med noe småtteri i bakgrunn uten at det sjenerer. 

Anonymkode: 69b2d...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Far er vrang, samtidig lurer jeg på hva dere skal. De må vel ikke gå oppå hverandre og gjøre alt som et lag? Her blir ofte lillesøster med når eldste skal noe. Om hun og venner driver med sine ting så kan lillesøster fint pusle med noe småtteri i bakgrunn uten at det sjenerer. 

Anonymkode: 69b2d...cdc

Men er det ikke mye mer naturlig at barnas halvsøsken blir værende hos SIN mor, mens barnet feirer 14 års dagen sin? Uansett liksom.

Anonymkode: 89112...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er annen familie med på feiringen, men kun vennedag. Så er far på feil spor. Dog, betaler han bidrag, så er det du som skal stå for kostnaden. Han betaler jo når han feirer henne, og ber vel ikke deg om penger da? 

Anonymkode: db048...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig trenger ikke småsøsken være med på vennebursdag. Uavhengig av om de feirer hjemme eller ute. 
 

Men uansett er det fu som skal betale dersom du går bidrag fra far. 

Anonymkode: 72281...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Far er vrang, samtidig lurer jeg på hva dere skal. De må vel ikke gå oppå hverandre og gjøre alt som et lag? Her blir ofte lillesøster med når eldste skal noe. Om hun og venner driver med sine ting så kan lillesøster fint pusle med noe småtteri i bakgrunn uten at det sjenerer. 

Anonymkode: 69b2d...cdc

Ungdommene skal på Fangene på fortet, så jo det er lag😊 

 

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge det ikke er annen familie med på feiringen, men kun vennedag. Så er far på feil spor. Dog, betaler han bidrag, så er det du som skal stå for kostnaden. Han betaler jo når han feirer henne, og ber vel ikke deg om penger da? 

Anonymkode: db048...47e

 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig trenger ikke småsøsken være med på vennebursdag. Uavhengig av om de feirer hjemme eller ute. 
 

Men uansett er det fu som skal betale dersom du går bidrag fra far. 

Anonymkode: 72281...f4b

Han betaler ikke bidrag, vi har 50/50, og vi har alltid delt utgiftene på vennebursdagen. 

 

Anonymkode: c1104...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takker for svar og støtte! Vi har hatt så mye konflikter opp igjennom og jeg er lei hele han. Det "beste" er at det visstnok alltid er jeg som lager bråk, dette får jeg høre hver gang jeg ikke bøyer meg for han..

Hun skal få ha selskapet sitt uten innblanding av far og småsøsken. (Hun er glad i dem, men hun vil jo ikke henge med de alltid). Hun får jo et selskap hos far med familien på den siden, samme hos meg. 

Anonymkode: c1104...ace

Far bruker hersketeknikk når han sier at det alltid er du dom lager bråk. La tenåringen få feire slik hun vil, hennes bursdag. Betydelig stor aldersforskjell her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg om at hun bør få feore aøene, men med far i at ingen av dere bør tvinges til å betale for ting dere ikke er enige i. Dere bør ha like stor eller liten rett til å bestemme hvordan dagen skal feires.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så små barn har vel ikke noe på Fangene på fortet å gjøre, det er jo bare kjemperart.

Anonymkode: 5960e...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var min stemor, hennes små barn var alltid i fokus selv på mine dager. Endte lett opp som barnevakt for dem på min egen fest. La henne få ha vennefest uten dem.

Anonymkode: 4cb36...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det jo ganske klart på nettsiden deres at barnebursdag hos dem passer for barn fra 8 år og oppover da, hva i alle dager skal småsøsken på 4 og 7 være med for da?

https://oslo.fangenepafortet.no/reserver-barnebursdag/

Hadde sendt far en sms og sagt noe sånt som:

"De anbefaler ikke bursdag på Fangene på fortet for barn under 8 år, og aktivietetene blir tilbasset alderen til de som deltar. Når de da er en gjeng 14-åringer som deltar passer det ikke at småsøsknene er med. De får delta i familieselskapet deres. Om du nekter å betale fordi hun skal ha en ungdomsaktivitet så får jeg heller betale det selv, men ærlig talt synes jeg det er dårlig av deg"

Anonymkode: 81ab1...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ungdommene skal på Fangene på fortet, så jo det er lag😊 

Men hva i alle dager tenker far at 4 og 7 åringen skal gjøre der?

Anonymkode: 42b10...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg om at hun bør få feore aøene, men med far i at ingen av dere bør tvinges til å betale for ting dere ikke er enige i. Dere bør ha like stor eller liten rett til å bestemme hvordan dagen skal feires.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Det er jo ikke "dere", altså foreldrene, som bestemmer hvordan en 14-årsdag feires. Det er faktisk 14-åringen. Selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser. Du kan ikke tvinge søsken med om 14-åringen ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...