Gå til innhold

Er jeg vrang her? Min eks mener det..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er søsknene med på vennebursdager. Jeg aner ikke hvor de skulle vært om jeg ikke kunne hatt de med. 

Anonymkode: 04bc3...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg her, ja!!!

Men skal dere ikke ha noe familieselskap? De yngre søsknene får vel være med der?

Anonymkode: 378b1...be4

Det kan vel far arrangere, det er han som har pådratt seg masse småunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er søsknene med på vennebursdager. Jeg aner ikke hvor de skulle vært om jeg ikke kunne hatt de med. 

Anonymkode: 04bc3...bf7

Enig med deg opp til en viss alder. Her har også alltid søsken vært til stede i hverandres bursdager bare fordi de bor i samme hus og det ville være rart å nekte dem å delta. 

Men eldstemann har feiret uten søsken siden han var 11. Da har vi ikke hatt barneselskap i hagen lengre. I stedet har han tatt med seg venner på bowling, kino eller laser-Tag. Da har han selvsagt fått feire i fred og uten yngre søsken.
På samme måte er det en selvfølge at HI sin datter må få feire med sine venner.  

Anonymkode: 0a5a0...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg opp til en viss alder. Her har også alltid søsken vært til stede i hverandres bursdager bare fordi de bor i samme hus og det ville være rart å nekte dem å delta. 

Men eldstemann har feiret uten søsken siden han var 11. Da har vi ikke hatt barneselskap i hagen lengre. I stedet har han tatt med seg venner på bowling, kino eller laser-Tag. Da har han selvsagt fått feire i fred og uten yngre søsken.
På samme måte er det en selvfølge at HI sin datter må få feire med sine venner.  

Anonymkode: 0a5a0...04b

Mine feirer ikke hjemme lenger de heller. De har feiret på «klubben». De er fortsatt med i hverandres bursdag. Bortsett fra eldste da. Hun er 20, og feirer også uten foreldre når hun feirer med venner. Søsknene blir 11 og 9 og skal være med i hverandres bursdag. Som sagt, så aner jeg ikke hvor de skal være om de ikke kan være med

Anonymkode: 04bc3...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bursdagsbarnet selv synes det er greit med søsken tilstede er det selvsagt ikke noe problem. Men her må bursdagsbarnet få bestemme selv. Og i dette tilfellet når dere til og med skriver at opplegget tilpasses aldersnivået på deltakerne er det jo galskap at to småunger skal påvirke bursdagen til en 14 åring.

Anonymkode: 047ef...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis bursdagsbarnet selv synes det er greit med søsken tilstede er det selvsagt ikke noe problem. Men her må bursdagsbarnet få bestemme selv. Og i dette tilfellet når dere til og med skriver at opplegget tilpasses aldersnivået på deltakerne er det jo galskap at to småunger skal påvirke bursdagen til en 14 åring.

Anonymkode: 047ef...264

Jeg er enig i det, men foreldrene, som jo betaler, må kunne si at de bare vil betale en type bursdag som også omfatter søsken. Hvis mor og far ikke er enige om hvordan en bursdag bør feires kan ikke den ene kreve at den andre er med og betaler.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i det, men foreldrene, som jo betaler, må kunne si at de bare vil betale en type bursdag som også omfatter søsken. Hvis mor og far ikke er enige om hvordan en bursdag bør feires kan ikke den ene kreve at den andre er med og betaler.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Hvorfor det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Blop skrev:

Hvorfor det? 

Fordi foreldrene har rett til å bestemme hva de vil betale for. Det er fint om foreldrene kan bli enige om å spleise på slike ting, men hvis de ikke er enige kan det ikke være slik at den ene kan bestemme aktivitet og så må den andre uansett betale. Det kan være mange grunner til at noen sier nei, som økonomi, manglende barnepass, at det ikke er en aktivitet man bifaller eller at man mener det er å skjemme bort barnet for eksempel.

Jeg vet ikke hvorfor far sier nei i dette tilfellet, men selv om jeg i utgangspunktet ikke synes småsøsken skal være med på slikt, mener jeg prinsippet om at hver av foreldrene har rett til selv å avgjøre hva de vil betale for av slike ting står sterkest. Hvis dette ikke er noe far vil være med på å betale må det enten avlyses eller så må mor betale alt.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i det, men foreldrene, som jo betaler, må kunne si at de bare vil betale en type bursdag som også omfatter søsken. Hvis mor og far ikke er enige om hvordan en bursdag bør feires kan ikke den ene kreve at den andre er med og betaler.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Da er man rimelig vrang alså hvis man skal trumfe det gjennom, i den sitiasjonen som det handler om i denne tråden

Anonymkode: 42b10...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi foreldrene har rett til å bestemme hva de vil betale for. Det er fint om foreldrene kan bli enige om å spleise på slike ting, men hvis de ikke er enige kan det ikke være slik at den ene kan bestemme aktivitet og så må den andre uansett betale. Det kan være mange grunner til at noen sier nei, som økonomi, manglende barnepass, at det ikke er en aktivitet man bifaller eller at man mener det er å skjemme bort barnet for eksempel.

Jeg vet ikke hvorfor far sier nei i dette tilfellet, men selv om jeg i utgangspunktet ikke synes småsøsken skal være med på slikt, mener jeg prinsippet om at hver av foreldrene har rett til selv å avgjøre hva de vil betale for av slike ting står sterkest. Hvis dette ikke er noe far vil være med på å betale må det enten avlyses eller så må mor betale alt.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Det gjør du jo, det er jo det hele tråden handler om

Anonymkode: 42b10...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine feirer ikke hjemme lenger de heller. De har feiret på «klubben». De er fortsatt med i hverandres bursdag. Bortsett fra eldste da. Hun er 20, og feirer også uten foreldre når hun feirer med venner. Søsknene blir 11 og 9 og skal være med i hverandres bursdag. Som sagt, så aner jeg ikke hvor de skal være om de ikke kan være med

Anonymkode: 04bc3...bf7

Hvorfor kan de ikke være med sine venner når søskenet feirer bursdag? Er jo ikke noe problem hvis begge barna synes det er greit å ha med søsken, men hvis eldste har lyst til å feire uten småsøsken kan det da ikke være så vanskelig å få det til. 
 

Og i den aktuelle situasjonen med en 14-åring på fangene på fortet trenger ikke foreldrene være til stede så far kan fint finne på noe med de andre barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg far er vrang.

Men når det er sagt er barna våre med i hverandres bursdager. De er 8 og 5 og synes det er helt fint. Når de blir eldre blir det nok annerledes. 

Anonymkode: 240be...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør du jo, det er jo det hele tråden handler om

Anonymkode: 42b10...85d

Jeg vet ikke hvorfor far sier nei, jeg vet bare at han gjør det. Jeg vet ikke hvorfor det er viktig for ham at søsknene skal være med. Det kan godt hende han er en vrang idiot, men det er ikke noe mor kan gjøre noe med. Far bestemmer hva han vil betale og hvilke premisser han setter. Ingen av foreldrene kan diktere hva den andre skal betale eller stille opp på ut over det de eventuelt har avtalt i en bidragsavtale eller liknende.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvorfor far sier nei, jeg vet bare at han gjør det. Jeg vet ikke hvorfor det er viktig for ham at søsknene skal være med. Det kan godt hende han er en vrang idiot, men det er ikke noe mor kan gjøre noe med. Far bestemmer hva han vil betale og hvilke premisser han setter. Ingen av foreldrene kan diktere hva den andre skal betale eller stille opp på ut over det de eventuelt har avtalt i en bidragsavtale eller liknende.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Hjelpes, det står jo at han sier nei fordi småsøsknene ikke får være med.

Anonymkode: 42b10...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes, det står jo at han sier nei fordi småsøsknene ikke får være med.

Anonymkode: 42b10...85d

Ja, men jeg  et ikke hvorfor det er viktig for ham.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men jeg  et ikke hvorfor det er viktig for ham.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Som jeg skrev, så er alltid de små prioritert, 14-åringen har alltid måtte dele alt med dem. Jeg kan komme med mange eksempler, men nå gjelder det dette. 

Hun får feiringen sin slik vi har planlagt, også får han være med å betale om han vil. Om ikke så får han ta det alene neste år.

Anonymkode: c1104...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg skrev, så er alltid de små prioritert, 14-åringen har alltid måtte dele alt med dem. Jeg kan komme med mange eksempler, men nå gjelder det dette. 

Hun får feiringen sin slik vi har planlagt, også får han være med å betale om han vil. Om ikke så får han ta det alene neste år.

Anonymkode: c1104...ace

Det er sikkert en grei løsning, men da kan du heller ikke regne med å ha noe du skulle sakt om hvordan feiringen skal være.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sikkert en grei løsning, men da kan du heller ikke regne med å ha noe du skulle sakt om hvordan feiringen skal være.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Femtenåringer bestemmer vel en del sjøl. Om et år er vel tiden for barneselskaper ugjenkallelig forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sikkert en grei løsning, men da kan du heller ikke regne med å ha noe du skulle sakt om hvordan feiringen skal være.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Jeg regner med at hun selv har meninger om bursdagen sin også når hun blir 15.

Anonymkode: c1104...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Femtenåringer bestemmer vel en del sjøl. Om et år er vel tiden for barneselskaper ugjenkallelig forbi...

 

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regner med at hun selv har meninger om bursdagen sin også når hun blir 15.

Anonymkode: c1104...ace

Selvfølgelig har hun det, men hun må likevell godta at mor og far kan si nei til noen av ønskene hennes, spessielt så lenge det er de som betaler.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Selvfølgelig har hun det, men hun må likevell godta at mor og far kan si nei til noen av ønskene hennes, spessielt så lenge det er de som betaler.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Du har virkelig et argument mot alt du. Skulle nesten tro du var eksen til hi

Anonymkode: 42b10...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har virkelig et argument mot alt du. Skulle nesten tro du var eksen til hi

Anonymkode: 42b10...85d

Egentlig er det bare det samme atgumentet jeg har gjenntatt med forskjellige ord, men du er enig i at foreldre må kunne si nei av og til regner jeg med?

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig er det bare det samme atgumentet jeg har gjenntatt med forskjellige ord, men du er enig i at foreldre må kunne si nei av og til regner jeg med?

Anonymkode: 5b4d3...4de

Men det er jo ikke det som er problemstillingen her. Spørsmålet er om far er urimelig når han forlanger at småsøsken skal være med på ungdomsbursdag. Svaret er ja!

Anonymkode: 0e8a7...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke det som er problemstillingen her. Spørsmålet er om far er urimelig når han forlanger at småsøsken skal være med på ungdomsbursdag. Svaret er ja!

Anonymkode: 0e8a7...8af

Spørsmålet er om far skal betalefor en bursdag der han ikke er enig i opplegget.

Anonymkode: 5b4d3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...