Gå til innhold

Hvis du kunne valgt yrke på nytt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er revisor. Hadde jeg hatt fritt valg av utdanninger i dag ville jeg blitt radiograf...

Anonymkode: 0d961...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er lærer i VGS og ville nok valgt det samme på nytt. Jeg er veldig fascinert av sykehus, men ville passet i noen av yrkene der tror jeg, ellers er det ikke andre yrker jeg egentlig kunne tenke meg. Kanskje jobb på biblioteket eller museum.

Anonymkode: c53bc...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lærer, på vei bort ... (Har grunnfag i biologi, norsk og samfunnsfag/historie) 

Nå vurderer jeg journalist.

Hadde jeg vært ung igjen: tømrer og deretter byggingeniør. 
 

Anonymkode: ece48...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er lærer i VGS og ville nok valgt det samme på nytt. Jeg er veldig fascinert av sykehus, men ville passet i noen av yrkene der tror jeg, ellers er det ikke andre yrker jeg egentlig kunne tenke meg. Kanskje jobb på biblioteket eller museum.

Anonymkode: c53bc...907

Ville IKKE passet ikke i noen av yrkene. 

Anonymkode: c53bc...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og trives godt. Av og til angrer jeg på at jeg ikke satset hardt og ble lege, men det valget ble tatt for lenge siden☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lektor med tillegg. Trives. Allikevel hadde jeg studert juss om jeg skulle begynt på nytt. På grunn av barn og familie, ønsket jeg ikke å flytte da jeg tok utdannelsen. 

Anonymkode: 6ab5b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fysioterapeut og stortrives med jobben! Skulle jeg valgt på nytt tror jeg faktisk at jeg ville valgt det samme 🙏🏻

Anonymkode: ef5d9...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er psykolog, og kan savne en litt mer kreativ jobb med mindre ansvar. Men samtidig liker jeg tryggheten, og tror jeg ville blitt stresset av varierende inntekt 

Anonymkode: ccdc6...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville blitt jurist. Jeg har ingen formell utdannelse, har jobbet meg opp til god stilling med veldig god lønn, men det er tøft i dagens arbeidsmarked. Føler jeg ikke har noe sikkerhetsnett overhode. Fallhøyden blir stor.

Anonymkode: ec992...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jurist, og det er jo en veldig allsidig utdannelse og jeg kan jobbe med mye forskjellig i tillegg til at jeg syns det er veldig greit å ha de kunnskapene jeg tross alt har fått gjennom utdanningen sånn i det daglige, så hadde nok valgt det samme igjen. Kan ikke komme på noe annet jeg heller ville ha studert og jobbet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier. Jeg kunne tenkt meg et annet yrke. Et yrke jeg kunne tjent bra uten å jobbe seg ihel. Skal jeg tjene bra nå, må jeg jobbe mye over 100% stilling. 

( Jeg trivest i jobben min, er bare at det tærer ganske mye. Mye tøffe tak, ekstrajobbing pga mangel på folk, og vi får svært lite lønn ift alt vi gjør. Et slitsomt, men også svært givende yrke) 



Siv ing eller ingeniør av no slag tror jeg jeg kunne tenkt meg.  Mulighet for litt hjemmekontor. Flexitid, og gode inntekt.
Det er et yrke en får betalt for mye jobbing. ( for sier ikke at de ikke jobber, men kan ikke sammenlignes med sykepleier) 
 

Aller helst kunne jeg tenkt meg å hatt interesse av å bli lærer. Det å ha fri hele sommerene, alle ferier barna har.. Det er egentlig drømmen, men jeg er desverre ikke interessert i det yrket.  

( og ja, jeg sjønner de jobber intensivt i perioder, men hallo, hvem hadde ikke ville gjort det for å få så mye fri?)

Anonymkode: d943b...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er sykepleier. Jeg kunne tenkt meg et annet yrke. Et yrke jeg kunne tjent bra uten å jobbe seg ihel. Skal jeg tjene bra nå, må jeg jobbe mye over 100% stilling. 

( Jeg trivest i jobben min, er bare at det tærer ganske mye. Mye tøffe tak, ekstrajobbing pga mangel på folk, og vi får svært lite lønn ift alt vi gjør. Et slitsomt, men også svært givende yrke) 



Siv ing eller ingeniør av no slag tror jeg jeg kunne tenkt meg.  Mulighet for litt hjemmekontor. Flexitid, og gode inntekt.
Det er et yrke en får betalt for mye jobbing. ( for sier ikke at de ikke jobber, men kan ikke sammenlignes med sykepleier) 
 

Aller helst kunne jeg tenkt meg å hatt interesse av å bli lærer. Det å ha fri hele sommerene, alle ferier barna har.. Det er egentlig drømmen, men jeg er desverre ikke interessert i det yrket.  

( og ja, jeg sjønner de jobber intensivt i perioder, men hallo, hvem hadde ikke ville gjort det for å få så mye fri?)

Anonymkode: d943b...e7c

Du kan bli faglærer i VGS, det er litt annerledes enn lærer i grunnskolen eller for fellesfag. Du kan jobbe med å undervise i helsefag rett og slett. Du trenger antagelig bare ppu for å være kvalifisert. 

Anonymkode: c53bc...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i barnehage, stortrives men det er litt tøft til tider, hvis jeg skulle valgt på ny ville jeg valgt noe det en ikke har ansvar for mennesker, det kan være ganske tøft psykisk noen ganger når en føler at en ikke strekker til. Jeg elsker å planlegge og organisere bursdager og fester men tror ikke det er ett yrke, men hvis det hadde vært så kunne jeg tenke meg å jobbe med noe sånt. 

Anonymkode: 3448c...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er musiker.

Når hverdagen står på som værst tenker jeg at en hvilken som helst 9-4-jobb hadde vært bedre. Men skulle jeg tatt valget om igjen hadde det nesten helt sikkert blitt det samme. 

Anonymkode: b1898...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet sosionom og har en mastergrad i organisasjon og ledelse. Trivdes ikke så godt da jeg jobbet som sosionom/rådgiver, men nå jobber jeg som leder og stortrives.

Anonymkode: 828e0...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat valgt noe annet, er sykepleier og det har jeg drømt om i mange år. Det er aldri for sent å snu.

Anonymkode: 28b6d...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er lærer i VGS og ville nok valgt det samme på nytt. Jeg er veldig fascinert av sykehus, men ville passet i noen av yrkene der tror jeg, ellers er det ikke andre yrker jeg egentlig kunne tenke meg. Kanskje jobb på biblioteket eller museum.

Anonymkode: c53bc...907

Hva er det du liker best ved å være lærer? Jeg er jurist, i en spennende, men tidvis svært krevende jobb. Jeg jobbet periodevis som vikarlærer på videregående i studietiden og syntes det var morsomt (møtet med elevene, formidlingen, faget jeg underviste i, som var et helt annet enn det jeg jobber med nå). Noen ganger, når jeg leker litt med tanken på et annet liv, hender det at jeg tenker på å ta ped. og bli lærer. I så fall ser jeg det som del av en livsstilsendring, hvor planen er å jobbe deltid. Jeg innser samtidig at mitt bilde av hvordan det er å være lærer er farget av at jeg bare jobbet deltid som vikar. Det blir vel noe annet med klasseansvar, rapportering av alle slag etc. Men hva tror du? Er det mulig å jobbe deltid som lærer over tid? Er det mulig å ha en lærerjobb og oppleve at hovedfokus er formidlingen av faget og kontakten med elevene?

Anonymkode: e5be5...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en helt vanlig kontorjobb. Hadde jeg vært ung igjen hadde jeg blitt bonde 😊

Anonymkode: 1697a...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...