Gå til innhold

Jeg bare takler overhodet ikke dialekten fra


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 31.1.2020 den 8.57, Anonym bruker skrev:

Arendal og Grimstad her., Sliter med å ta det alvorlig, tror det er Lillelørdags feil 😆

Anonymkode: c7b18...caf

Grimstad dialekt er overhodet ikke i nærheten av det som ble presentert på lillelørdag altså

Anonymkode: 66276...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker bergensdialekt. (Bor selv i nordnorge)

Liker egentlig alle dialekter - med unntak av slik syngene (pedagogisk) østlandsk som var mye på barnetv før. Har selv en tante som snakker slik og hun er snill og grei - men jeg reagerer likevel. Skuldrene trekker seg mot ørene når jeg hører det. Merkelige greier.

Anonymkode: a7567...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som utlending har jeg problemer med å forstå alle dialekter. Noen syns visst at jo bredere jo bedre men jeg mener at de kunne gjøre litt innsats å snakke litt penere (og ikke så fort heller). Hadde vært deilig med litt mer normert språk, type Queen's English. Og la dialekten leve videre når de snakker med andre som har samme dialekt.

Kristiansandsdialekt syns jeg er mindre pen selv om jeg forstår den uten problemer.

Anonymkode: c68f4...b3f

Gode gud... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Bjæk skrev:

Gode gud... 🙄

Nøyaktig hva er det du reagerer på, egentlig?

Anonymkode: 20986...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiansand-dialekten synes jeg er ganske koselig.

 

Den dialekten jeg misliker mest er Stavanger/Rogaland. Høres så sykt sutrete ut... Bergensk kan også være ganske sutrete.

 

Innlandsdialekter, som hedmarksdialekt, eller Lom/Vågå, er mine favorittdialekter ❤️

Anonymkode: 56770...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nøyaktig hva er det du reagerer på, egentlig?

Anonymkode: 20986...009

Ikke meg du siterer, men idiotien i innlegget ditt selvfølgelig. Ser du ikke det selv, så må du ha hjelp.

Herregud !

Anonymkode: 7e841...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde noen dialekter jeg "ikke likte" tidligere. Årsaken til at jeg hadde fått dem opp i halsen var fordi jeg hadde møtt noen idioter som pratet utpreget dialekt fra sine respektive hjemsteder. En stalket meg også, så jeg laget meg stress da jeg hørte den dialekten.

Så fant jeg ut at dette ble for dumt, at selv om ett eller få menneske fra et sted hadde oppført seg som idioter, så burde jeg frigjøre meg. Så jeg har jobbet bevisst med meg selv for å ikke lenger ha noe imot de dialektene det gjaldt. Det er så mye kjekkere :)

Synes det er fantastisk at vi fremdeles har så mange og så ulike dialekter og det er morsomt når jeg møter noen som gjør at jeg må fokusere og skjerpe meg for å få med meg hva de sier. Det krydrer hverdagen :)

Anonymkode: f04f0...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du siterer, men idiotien i innlegget ditt selvfølgelig. Ser du ikke det selv, så må du ha hjelp.

Herregud !

Anonymkode: 7e841...ae0

Nett so eg sko ha sagt det sjølv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiansandsdialekt er nydelig❤️

Endret av Hengebukksvinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Grimstad dialekt er overhodet ikke i nærheten av det som ble presentert på lillelørdag altså

Anonymkode: 66276...ba2

Ikke arendalsdialekta heller. 

Anonymkode: 85c0b...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så hater jeg alle dialektene. Norsk er et forferdelig stygt språk å høre på. F.eks. så er det umulig for meg å høre på en norsk sang. Får helt fnatt av det.

Anonymkode: 25f7e...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å være ærlig så hater jeg alle dialektene. Norsk er et forferdelig stygt språk å høre på. F.eks. så er det umulig for meg å høre på en norsk sang. Får helt fnatt av det.

Anonymkode: 25f7e...9c1

Det sier mye om deg. Det sier ingenting om norsk språk eller norsk musikk.

 

Anonymkode: f04f0...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å være ærlig så hater jeg alle dialektene. Norsk er et forferdelig stygt språk å høre på. F.eks. så er det umulig for meg å høre på en norsk sang. Får helt fnatt av det.

Anonymkode: 25f7e...9c1

Stakkars.

Hvilken dialekt snakker du selv, da? 

Anonymkode: 44f81...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det sier mye om deg. Det sier ingenting om norsk språk eller norsk musikk.

 

Anonymkode: f04f0...e0e

Synes bare det ble litt urettferdig å henge ut andres dialekter når de i bunn og grunn er stygge alle sammen.

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars.

Hvilken dialekt snakker du selv, da? 

Anonymkode: 44f81...191

Jeg vokste opp på Sørlandet. Helt fryktelig, høres ut som de spyr ut ordene sine. Jeg bor i Sandefjord nå og har for lengst forlatt barndomsdialekten min i fordel for noe som høres mer ut som hvordan nyhetsankere snakket før.

Anonymkode: 25f7e...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synes bare det ble litt urettferdig å henge ut andres dialekter når de i bunn og grunn er stygge alle sammen.

Jeg vokste opp på Sørlandet. Helt fryktelig, høres ut som de spyr ut ordene sine. Jeg bor i Sandefjord nå og har for lengst forlatt barndomsdialekten min i fordel for noe som høres mer ut som hvordan nyhetsankere snakket før.

Anonymkode: 25f7e...9c1

Så da knoter du, da altså. 

Anonymkode: 44f81...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandnes,Stavanger og Kristiansand. Redselsfullt. Stavanger og Sandnes dialektene høres liksom så spisse ut i mine ører. Kristiansandsdialekten høres ut som de har et hår i halsen og holder på å spy .

Anonymkode: a289b...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Sandefjord

Dette er ikke Sørlandet, men Østlandet. Og du knoter. 

Anonymkode: 85c0b...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke Sørlandet, men Østlandet. Og du knoter. 

Anonymkode: 85c0b...a76

Jeg flyttet? Og hva er galt med det?

Anonymkode: 25f7e...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dialekter, spesielt de fra Nordland og Trøndelag. Liker også veldig godt Stavanger, men ikke de som snakker med pipestemme, og heller ikke de sier sier «isje».

Anonymkode: eb26c...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

heller ikke de sier sier «isje».

Det er kun unger som snakker slik. Det verste er at skolen ikke slår ned på det. De høres dumme ut når se snakker slik. 

Anonymkode: 85c0b...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også dialekter, der er alltid mer spennende å høre noen snakke når de snakker på en annen dialekt enn min, og motsatt. Hører jeg noen snakke min dialekt langt utenfor fylket, eller enda verre, på ferie i utlandet, tenker jeg: "å stønn!".
Synes ikke min dialekt er verre enn andres, men er bare så kjedelig og vant med den.

Anonymkode: b715e...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er kun unger som snakker slik. Det verste er at skolen ikke slår ned på det. De høres dumme ut når se snakker slik. 

Anonymkode: 85c0b...a76

Er det? Jeg hører voksne som sier det også. Og enda verre; skriver det😖

Anonymkode: eb26c...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det? Jeg hører voksne som sier det også. Og enda verre; skriver det😖

Anonymkode: eb26c...e44

Da har de lav intelligens. 

Anonymkode: 85c0b...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er kun unger som snakker slik. Det verste er at skolen ikke slår ned på det. De høres dumme ut når se snakker slik. 

Anonymkode: 85c0b...a76

Det er da ikke skolen som skal oppdra barna? 

Anonymkode: c8cf3...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke skolen som skal oppdra barna? 

Anonymkode: c8cf3...6c8

De har et fag som heter "norsk" på skolen vet du... 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 85c0b...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...