Gå til innhold

Begynne på skolen et år før


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De som har erfaringer fra seg selv kan ikke telle helt med, for det har skjedd mye med skolen på en generasjon og de gjør ting annerledes nå enn da vi gikk på skolen. 

Nå anbefaler de ikke å starte før, de vil heller tiirettelegge på skolen 

For vår del har det gått helt fint. 

Mitt januarbarn kjedet seg nok litt siste året i barnehagen og kunne alt det faglige de skulle lære i første klasse når de begynte. 

Han går nå i 10.klasse og jeg har aldri angret på at han fikk begynne med de andre. Skolen har alltid vært lett for han, han har alltid vært moden for alderen, og han har utfoldet seg i idrett ved siden av skolen og alltid hatt godt med kapasitet til alt han har villet. 

Anonymkode: c861b...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.1.2020 den 6.54, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte et år tidligere,, var sosialt modnere enn veldig mange jeg gikk sammen med likevel, var best i skolefag og i idrett, og har ikke opplevd et eneste problem med dette. Ikke vær så redd for skole og ikke lukk dere inn i den hellige forestillingen om at man ikke får leke om man begynner på skolen. Skoledagene er latterlig korte og læring et hverken vondt eller farlig.

Anonymkode: 9b0d8...8da

Samme her! De leker masse på skolen også. Jeg kjedet meg masse likevel og hadde ingen sosiale utfordringer..

Anonymkode: 974c5...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2020 den 6.51, Anonym bruker skrev:

Hvilken skole var dette...? 
Det der tror jeg faktisk ikke på.

Anonymkode: 957fa...1e4

Så la være å tru det da , det blir ikke mindre sant av det. Å jeg vil ikke si noe mer om hvor det var enn at det var i nord norge. Liten sted hvor alle kjenner alle, så det blir litt for gjenkjenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynnte et år for tidlig, nskulle ønske jeg ikke gjorde det.. kjente på den å være sist med allt.

Var vel smart nokk, men sosialt hang jeg etter selv om jeg hadde mange venner. Spesielt på ungdomsskolen var jeg ikke helt med på leken, ( type søteste gutten, drama, mote) men det kan være personligheten min da. Skal litt til før jeg gidder å engasjere meg. Undervisningen i hele barneskolen synes jeg var kjedelig.

Anonymkode: 520a6...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Toneelise skrev:

Så la være å tru det da , det blir ikke mindre sant av det. Å jeg vil ikke si noe mer om hvor det var enn at det var i nord norge. Liten sted hvor alle kjenner alle, så det blir litt for gjenkjenbart.

Jeg bor også i Nord-Norge og har undervist ved flere skoler i nord. Og har aldri noensinne hørt at det var et alternativ å gå om igjen en klasse i grunnskolen. Man integrerer elever med Downs syndrom og alle mulige andre utfordringer, da sender man ikke et barn to ganger gjennom samme klasse bare fordi hun/han er litt umoden...

Anonymkode: 957fa...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor også i Nord-Norge og har undervist ved flere skoler i nord. Og har aldri noensinne hørt at det var et alternativ å gå om igjen en klasse i grunnskolen. Man integrerer elever med Downs syndrom og alle mulige andre utfordringer, da sender man ikke et barn to ganger gjennom samme klasse bare fordi hun/han er litt umoden...

Anonymkode: 957fa...1e4

Nå er det flere her i tråden som vet om unger som har gått om igjen, så hvorfor drive å diskutere om det. Tror du de lyver om det,?

Anonymkode: 4d909...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det flere her i tråden som vet om unger som har gått om igjen, så hvorfor drive å diskutere om det. Tror du de lyver om det,?

Anonymkode: 4d909...5d1

Ja.

Anonymkode: 957fa...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja.

Anonymkode: 957fa...1e4

Da får du bare tro det, jeg lyver i hvertfall ikke

Anonymkode: 4d909...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2020 den 9.46, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner også ei som har gått samme klassetrinn to år, så det finnes nok unntak. 

Anonymkode: d8773...447

Hvilken kommune er det i, og er det lenge siden? Dette er en praksis som i så fall ikke ønskes av hensyn til barnet. 

Anonymkode: 4f969...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken kommune er det i, og er det lenge siden? Dette er en praksis som i så fall ikke ønskes av hensyn til barnet. 

Anonymkode: 4f969...9c3

Nettopp. Syns det høres ut som kun rykter. 

Anonymkode: 957fa...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...