Gå til innhold

Burde han stille opp for meg i denne situasjonen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er så lei damer som deg som «lider i stillhet» 

KOMMUNIKASJON, du må si hva du trenger. Kjæresten din er ikke tankeleser. 

Anonymkode: 15aee...5cd

Jeg lider ikke pga dette. Hadde vært veldig fint å ha han med, men klarer meg alene.

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Joda, jeg hører, men så lenge jeg vet hva treningen betyr for han så spør jeg ikke. 

Anonymkode: b9d8b...982

Du regner med at du selv betyr mindre enn treningen? 

Men i hovedinnlegget sier du at du egentlig skulle ønske han ville tilby seg det. Men du vil ikke gi ham sjansen til å tilby seg, ved f eks å uttrykke at du gruer deg og gjerne vil ha hans støtte... ikke lett dette, men husk: det er du som velger at det skal være vanskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags trening er det han går på? Midt på dagen? Jobber han ikke? Kan ikke treningen tas før/etter undersøkelsen?

 

dette høres bare rart ut, en trening som er ukas høydepunkt, som han aldri kan la være å gå på samme hva som blir nedprioritert? Han høres ut som en arbeidsløs egoist som ikke tenker på annet enn seg selv. Dump fyren, du gidder jo ikke prate med han om viktige ting.

Anonymkode: 85157...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lider ikke pga dette. Hadde vært veldig fint å ha han med, men klarer meg alene.

Anonymkode: b9d8b...982

Hvordan hadde du følt det om han tenkte sånn om deg? At han hadde en smertefull operasjon den dagen du hadde syklubb med jentene, som du sjelden skulker unna. Innerst inne vil han ha deg der, men han nevner det ikke med et ord. Og når du etterpå spør «hvorfor sa du ingen ting», så sier han «syklubben er jo viktigst for deg!»

Hvilken følelse ville du ha sittet igjen med? Det er ikke noe ok å sitte tilbake med følelsen av å ha sviktet i noe man aldri fikk sjansen til å lykkes i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pashla skrev:

Du regner med at du selv betyr mindre enn treningen? 

Men i hovedinnlegget sier du at du egentlig skulle ønske han ville tilby seg det. Men du vil ikke gi ham sjansen til å tilby seg, ved f eks å uttrykke at du gruer deg og gjerne vil ha hans støtte... ikke lett dette, men husk: det er du som velger at det skal være vanskelig! 

Han vet veldig godt hvor mye jeg gruer meg og hvor smertefullt det er, vi snakket senest om det i går. Så jeg har virkelig gitt uttrykk for det. Han så det også forrige gang hvor dårlig jeg ble. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han vet veldig godt hvor mye jeg gruer meg og hvor smertefullt det er, vi snakket senest om det i går. Så jeg har virkelig gitt uttrykk for det. Han så det også forrige gang hvor dårlig jeg ble. 

Anonymkode: b9d8b...982

Så nå har du gjort ditt. Point taken. Og herfra og ut bør han ta tegninga og by seg uoppfordret til å hjelpe. 

(PS: Du kommenterte ikke «at du gjerne vil ha hans støtte», så jeg regner med at det ikke ble nevnt?) 

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Pashla skrev:

Hvordan hadde du følt det om han tenkte sånn om deg? At han hadde en smertefull operasjon den dagen du hadde syklubb med jentene, som du sjelden skulker unna. Innerst inne vil han ha deg der, men han nevner det ikke med et ord. Og når du etterpå spør «hvorfor sa du ingen ting», så sier han «syklubben er jo viktigst for deg!»

Hvilken følelse ville du ha sittet igjen med? Det er ikke noe ok å sitte tilbake med følelsen av å ha sviktet i noe man aldri fikk sjansen til å lykkes i...

Nå ville det aldri skjedd for jeg hadde tilbydd meg å være med. Jeg kommer heller ikke til å nevne dette for han eller si noe om at «treningen er jo viktigst for deg». Jeg går alene, får det fikset og kjører hjem. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Så nå har du gjort ditt. Point taken. Og herfra og ut bør han ta tegninga og by seg uoppfordret til å hjelpe. 

Han bør eller må ingenting. Men, hadde vært fint om han hadde gjort det. Han kommer ikke til å gjøre det og jeg klarer meg selv uten å være verken martyr, sår, sint eller bitter. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå ville det aldri skjedd for jeg hadde tilbydd meg å være med. Jeg kommer heller ikke til å nevne dette for han eller si noe om at «treningen er jo viktigst for deg». Jeg går alene, får det fikset og kjører hjem. 

Anonymkode: b9d8b...982

Du hadde tilbudt deg, for det er normal omsorg. 

Han tilbyr seg ikke, så det er ...hva da? Unormal omsorg?

Prøv nå å se på det hypotetiske, da... ikke kom med «det ville aldri ha skjedd». Det er for enkelt. Dersom du har større mentaliseringsevne enn ham, prøv å tenke hvordan verden ser ut fra hans ståsted. Der det f eks trengs mer konkrete beskjeder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
20 minutter siden, Pashla skrev:

Du regner med at du selv betyr mindre enn treningen? 

Men i hovedinnlegget sier du at du egentlig skulle ønske han ville tilby seg det. Men du vil ikke gi ham sjansen til å tilby seg, ved f eks å uttrykke at du gruer deg og gjerne vil ha hans støtte... ikke lett dette, men husk: det er du som velger at det skal være vanskelig! 

 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han vet veldig godt hvor mye jeg gruer meg og hvor smertefullt det er, vi snakket senest om det i går. Så jeg har virkelig gitt uttrykk for det. Han så det også forrige gang hvor dårlig jeg ble. 

Anonymkode: b9d8b...982

Sa du det jeg sier her? Eller bare at du gruer deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han bør ikke vite hva jeg tenker. Jeg  vet jo at han ikke vil, er mange ting han har sagt nei til pga trening. Jeg blir jo ikke skuffa da jeg vet han ikke vil. Er jo derfor jeg ikke spør han heller, jeg vet han ikke vil. 

Anonymkode: b9d8b...982

Men hva vil du med denne tråden da? Du får ganske unisont råd om å være åpen om ønsket ditt, men det vil du ikke. Da er det jo ikke noe problem? Du har bestemt at han ikke vil være der for deg, og det helt uten å gi han en sjanse. Fordi han må komme på det selv, ellers gjelder det liksom ikke?

Så slitsomt å forholde seg til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette var meg ville jeg sagt fra til mannen så snart jeg visste dato for inngrepet, og hvis jeg visste det var konflikt med noe annet ville jeg spurt om han kunne kjørt meg den dagen og minnet han på hvor dårlig jeg var forrige gang. Han ville selvfølgelig sagt ja.

Ingen grunn til å lide i stillhet og så irritere seg over at mannen ikke stiller opp. Jeg har veldig  mye å ordne og tenke på hver dag og kan ofte glemme å følge opp småting med mannen som jeg vet han bekymrer seg over. Det er ikke fordi jeg ikke bryr meg men fordi jeg bare har så mye annet i tankene hele tiden. Så husker jeg senere at jeg burde spurt hvordan det går med x eller hvordan han føler seg el.l. 

Hvis du ikke har sagt ett ord om hva du tenker kan du ikke forvente at han skal stille opp nei. Hvis du hadde sagt i fra kan du forvente det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, Ts. En kjæreste bør selv tilby seg å være med, det skal ikke være nødvendig å spørre om han kan droppe treningen(!) for å være med deg når du skal utføre et smertefullt inngrep som du har gitt uttrykk for at du gruer deg til. Samtidig tenker jeg at det er lurt å gi klart uttrykk for hva du egentlig ønsker, og ta den eventuelle konflikten det blir, enn å lide i stillhet slik du velger nå. Det er heller ikke gunstig for et forhold. 

Anonymkode: 62ef7...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg godt, Ts. En kjæreste bør selv tilby seg å være med, det skal ikke være nødvendig å spørre om han kan droppe treningen(!) for å være med deg når du skal utføre et smertefullt inngrep som du har gitt uttrykk for at du gruer deg til. Samtidig tenker jeg at det er lurt å gi klart uttrykk for hva du egentlig ønsker, og ta den eventuelle konflikten det blir, enn å lide i stillhet slik du velger nå. Det er heller ikke gunstig for et forhold. 

Anonymkode: 62ef7...994

Jeg tenker også det er en naturlig ting, men i følge damene her inne så er det hvertfall ikke det....

Det betyr ikke allverdens og jeg lider ikke. Jeg legger ikke mer i det enn at det hadde vært fint (og overraskende) om han tilbøy seg å bli med. Jeg hadde satt pris på det, men er ikke den saken som vil prege dagen da jeg skal inn. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker også det er en naturlig ting, men i følge damene her inne så er det hvertfall ikke det....

Det betyr ikke allverdens og jeg lider ikke. Jeg legger ikke mer i det enn at det hadde vært fint (og overraskende) om han tilbøy seg å bli med. Jeg hadde satt pris på det, men er ikke den saken som vil prege dagen da jeg skal inn. 

Anonymkode: b9d8b...982

Ifølge de fleste damene her så sier man sitt ønske høyt, ja. 

Hva ville du denne tråden skulle gi deg, HI? Du skrev den jo av en grunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pashla skrev:

Ifølge de fleste damene her så sier man sitt ønske høyt, ja. 

Hva ville du denne tråden skulle gi deg, HI? Du skrev den jo av en grunn? 

Ho ville at alle skulle vere einige i at mannen er ein egoist som ikkje automatisk tilbyr seg å køyre uten å bli spurt. 

HI, folk som forventar ting utan å gje uttrykk for det og etterpå dømmer deg for å ikkje ha gjort noko du ikkje visste at du ville ein skulle gjere er utruleg vanskelege å forholde seg til.

Viss dette er ein vanleg strategi for min mann (han har tendensane faktisk, så har tenkt gjennom dette) så kunne eg om eg funne på å ikkje tilby meg fordi han skal lære seg at ein må bruke orda sine og uttrykke ønska sine.

Det er faktisk utruleg vanskeleg å gå å lure på om han vil det eine eller det andre og kva som er best når han berre svarar td "nei, det får du bestemme sjølv." 

Eg er byrja å ta han på ordet. 

Anonymkode: adc88...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har flere ganger måtte «tenke» for han og har allerede tvilt litt på forholdet noen ganger. Så dette blir vel en slags «test» for å se om han klarer å resonnere seg frem til at han burde stille opp for meg denne gangen. 

Anonymkode: b9d8b...982

En «test»? Herrefred! Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med hi, han bør tilby seg å kjøre. Ellers er han en idiot. Dette blir på en måte en test for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ho ville at alle skulle vere einige i at mannen er ein egoist som ikkje automatisk tilbyr seg å køyre uten å bli spurt. 

HI, folk som forventar ting utan å gje uttrykk for det og etterpå dømmer deg for å ikkje ha gjort noko du ikkje visste at du ville ein skulle gjere er utruleg vanskelege å forholde seg til.

Viss dette er ein vanleg strategi for min mann (han har tendensane faktisk, så har tenkt gjennom dette) så kunne eg om eg funne på å ikkje tilby meg fordi han skal lære seg at ein må bruke orda sine og uttrykke ønska sine.

Det er faktisk utruleg vanskeleg å gå å lure på om han vil det eine eller det andre og kva som er best når han berre svarar td "nei, det får du bestemme sjølv." 

Eg er byrja å ta han på ordet. 

Anonymkode: adc88...7bf

Du er jo stein hakke gal! 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Ifølge de fleste damene her så sier man sitt ønske høyt, ja. 

Hva ville du denne tråden skulle gi deg, HI? Du skrev den jo av en grunn? 

Hadde aldri trodd det skulle bli så mye «oppstandelse» , men burde jo visst det etter noen år her inne. Blir komisk hvordan noen vet alt, kan alt og er så skinnhellige. Dette betyr ikke mer for meg enn at det hadde vært fint om han ble med, men så lenge trening betyr så mye for han så får han prioritere det. Jeg er verken martyr, sår, sint eller noe pga det. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo stein hakke gal! 

Anonymkode: b9d8b...982

Kvifor? Fordi eg ikkje er tankelesar og er lei av surmuling fordi eg gjetta feil når eg prøver å vere ein god partnar?

Men må presisere at eg i mitt tilfelle fleire gonger har snakka med min mann om at eg ikkje er tankelesar, og at om han ikkje seier kva han vil, kva han syns er best så er det veldig vanskeleg for meg å vite kva han vil eg skal gjere. 

 

Anonymkode: adc88...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde aldri trodd det skulle bli så mye «oppstandelse» , men burde jo visst det etter noen år her inne. Blir komisk hvordan noen vet alt, kan alt og er så skinnhellige. Dette betyr ikke mer for meg enn at det hadde vært fint om han ble med, men så lenge trening betyr så mye for han så får han prioritere det. Jeg er verken martyr, sår, sint eller noe pga det. 

Anonymkode: b9d8b...982

Men du skrev et innlegg om det? Hvorfor det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, DetYrer skrev:

Jeg er faktisk enig med hi, han bør tilby seg å kjøre. Ellers er han en idiot. Dette blir på en måte en test for ham.

Ville jo være skikkelig ironisk om mannen på sin side tenkte at «nå! Nå skal jeg teste om hun for en gangs skyld kan være så voksen å bare si hva hun ønsker seg.»

Kanskje han er drittlei av å manøvrere gjennom hint og dårlig stemning der det angivelig ikke er noe galt, at dette blir hans måte å finne ut om han skal orke mer.
 

Du ser at irritasjonen kan gå begge veier, ikke sant? Mannen er ingen tankeleser, mens TS er en så finslipt tankeleser at mannen aldri får nyss om hva han selv angivelig tenker, for hun vet jo bedre enn å spørre ham. TS føler seg lite ivaretatt i forholdet, men skal ikke se bort fra at mannen føler seg ørlite urettferdig behandlet også. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Men du skrev et innlegg om det? Hvorfor det? 

Fordi det bare falt meg inn der og da, ikke noe mer enn det. Jeg har lært etter år her inne om å ikke spør om råd, blir bare et hylekor uten like og nåde den stakkaren som ikke gjør som damene mener. 
Så det lå ingen dyp mening bak at jeg spurte, det bare falt meg å spør om det 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...