Gå til innhold

Burde han stille opp for meg i denne situasjonen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I løpet av uken skal jeg til gyno og gjøre et lite inngrep som er veldig smertefullt og jeg gruer meg veldig. Har gjort det en gang før og jeg ble skikkelig dårlig resten av dagen og klarte nesten ikke kjøre hjem. Kjæresten min har fri den dagen, men har trening akkurat da dette skal gjøres. Jeg vet han elsker treningen, men skulle på en måte ønske han ville tilby seg å være med og kjøre. Han vet det er veldig smertefullt og hvor dårlig jeg ble forrige gang. Siden han er så glad i treningen så får jeg meg ikke til å spør han, men skulle så gjerne hatt han med. Føler meg veldig kravstor om jeg spør, så kommer nok til å gå alene. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skulle han tilbudt seg! Og du skulle sagt ja.

Jeg håper det ikke er egguttak, fordi egoistiske partnere blir egoistiske foreldre.

Anonymkode: 1c7d4...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Hvorfor skal vi kvinner bruke så mye energi på å ikke være i veien? 

Selvfølgelig skal han hjelpe, støtte og tilby transport. Trening er ikke noe som skal prioriteres i den situasjonen. 

Anonymkode: 15c2e...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skulle han tilbudt seg! Og du skulle sagt ja.

Jeg håper det ikke er egguttak, fordi egoistiske partnere blir egoistiske foreldre.

Anonymkode: 1c7d4...8ff

Nei, er ikke det. Vi skal ikke ha barn sammen. Hvis han tilbyr seg, så sier jeg selvfølgelig ja. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene. Hvorfor skal vi kvinner bruke så mye energi på å ikke være i veien? 

Selvfølgelig skal han hjelpe, støtte og tilby transport. Trening er ikke noe som skal prioriteres i den situasjonen. 

Anonymkode: 15c2e...933

Egentlig helt enig med deg. Jeg burde bare sagt det rett ut at jeg vil han skal være med, men som du sier, er jo redd for å være i veien. Hvorfor kan ikke bare menn tenke noen ganger? Jeg hadde som en selvfølge gått med han og tilbydd meg å kjøre. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal du være med en fyr som velger trening fremfor deg i enn sånn situasjon 🙈 Hjelpes 

Anonymkode: 27ba2...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo spørre. Istede for å bare lide i stillhet og for evig bære nag til ego-dusten som ikke stilte opp for deg. Han kan trene hver dag resten av året.. 

Anonymkode: c3912...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, du sier at du er redd for å være i veien...

Ønsker du virkelig å være i et forhold der du føler du er i veien?

Men du har også et ansvar for å være tydelig på hva du trenger i forholdet og av ham.

Skal forhold fungere må begge ta sin plass. Ta din plass. Si at du regner at han blir med for å kjøre deg siden han likevel har fri den dagen, fordi dette er så smertefullt for deg.

Og så tar du ting derfra.

Jeg hadde ikke vært i et forhold med en mann som ikke følte omsorg og viste omtanke og empati. Så se an hva han sier, og så tar du ting derfra.

Anonymkode: 5ea5a...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ei pingle som ikke kommer til å spør og tenker litt at han burde tilby seg. Skjønner han ikke at jeg trenger han der og går heller på trening, så skal jeg nok klare meg selv. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er nok ei pingle som ikke kommer til å spør og tenker litt at han burde tilby seg. Skjønner han ikke at jeg trenger han der og går heller på trening, så skal jeg nok klare meg selv. 

Anonymkode: b9d8b...982

Å spille martyr gjør ingen av dere lykkelige. Og om du ikke sier noe til ham så kommer dette til å føle til bitterhet i deg.

Åkke som er løpet for dere kjørt om du ikke tar tak i dette og dere blir mer samspilte.

Tør du ikke ta plass i eget forhold og eget hjem, da vil du aldri bli lykkelig.

Anonymkode: 5ea5a...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig helt enig med deg. Jeg burde bare sagt det rett ut at jeg vil han skal være med, men som du sier, er jo redd for å være i veien. Hvorfor kan ikke bare menn tenke noen ganger? Jeg hadde som en selvfølge gått med han og tilbydd meg å kjøre. 

Anonymkode: b9d8b...982

Spørsmålet er vel heller: Hvorfor skal kvinner være engstelig for å si hva de mener? 

Anonymkode: 15c2e...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er nok ei pingle som ikke kommer til å spør og tenker litt at han burde tilby seg. Skjønner han ikke at jeg trenger han der og går heller på trening, så skal jeg nok klare meg selv. 

Anonymkode: b9d8b...982

Så lenge du ikke sier noe så vet han jo ikke hva du tenker på! 

Og legg bort martyrholdningen din, det er et lite attraktivt trekk. Snakk med kjæresten din og fortell han hvordan du har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er nok ei pingle som ikke kommer til å spør og tenker litt at han burde tilby seg. Skjønner han ikke at jeg trenger han der og går heller på trening, så skal jeg nok klare meg selv. 

Anonymkode: b9d8b...982

Å, så lidende matyr!

Vil du at han skal kjøre så må du jo spør. I en perfekt verden burde han tilby seg, men drittsekk er han ikke før han bevisst velger trening og sier nei til å støtte deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke spør tror han sikkert at du vil ha fred når du har vondt. Han er ikke tankeleser.

Anonymkode: ea663...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å spille martyr gjør ingen av dere lykkelige. Og om du ikke sier noe til ham så kommer dette til å føle til bitterhet i deg.

Åkke som er løpet for dere kjørt om du ikke tar tak i dette og dere blir mer samspilte.

Tør du ikke ta plass i eget forhold og eget hjem, da vil du aldri bli lykkelig.

Anonymkode: 5ea5a...8fa

Jeg har flere ganger måtte «tenke» for han og har allerede tvilt litt på forholdet noen ganger. Så dette blir vel en slags «test» for å se om han klarer å resonnere seg frem til at han burde stille opp for meg denne gangen. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Å, så lidende matyr!

Vil du at han skal kjøre så må du jo spør. I en perfekt verden burde han tilby seg, men drittsekk er han ikke før han bevisst velger trening og sier nei til å støtte deg. 

Jeg sier ikke han er drittsekk, men en burde jo klare å tenke selv også innimellom. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har flere ganger måtte «tenke» for han og har allerede tvilt litt på forholdet noen ganger. Så dette blir vel en slags «test» for å se om han klarer å resonnere seg frem til at han burde stille opp for meg denne gangen. 

Anonymkode: b9d8b...982

Da er du vel egentlig ferdig med forholdet likevel slik jeg leser deg. Det har uansett lite fremtid når du ikke greier å snakke om egne behov og han ikke er oppmerksom nok.

 

Anonymkode: 5ea5a...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg sier ikke han er drittsekk, men en burde jo klare å tenke selv også innimellom. 

Anonymkode: b9d8b...982

Men nå er det vel slik at han neppe er tankeleser og det kan være all slags grunner til at han ikke tilbyr seg å kjøre. Han kan være verdens største egoist eller han kan være omtenksom og tenke at du ikke ønsker å ha han med på en ‘kvinnegreie’. Kommunikasjon er tydligvis ikke så fremtredende hos dere, så det er slett ikke sikkert at han klarer å gjette hva du ønsker. 

Hvorfor insisterer du på denne matyrrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er du vel egentlig ferdig med forholdet likevel slik jeg leser deg. Det har uansett lite fremtid når du ikke greier å snakke om egne behov og han ikke er oppmerksom nok.

 

Anonymkode: 5ea5a...8fa

Går jo på at han elsker treningen og skulker aldri unna. Det er stort offer om han må droppe. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Men nå er det vel slik at han neppe er tankeleser og det kan være all slags grunner til at han ikke tilbyr seg å kjøre. Han kan være verdens største egoist eller han kan være omtenksom og tenke at du ikke ønsker å ha han med på en ‘kvinnegreie’. Kommunikasjon er tydligvis ikke så fremtredende hos dere, så det er slett ikke sikkert at han klarer å gjette hva du ønsker. 

Hvorfor insisterer du på denne matyrrollen?

Jeg prøver ikke å være martyr, jeg tenker bare at hvis han ikke skjønner så klarer jeg meg alene. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver ikke å være martyr, jeg tenker bare at hvis han ikke skjønner så klarer jeg meg alene. 

Anonymkode: b9d8b...982

Ja, da får du gjøre det da. Voksne folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har flere ganger måtte «tenke» for han og har allerede tvilt litt på forholdet noen ganger. Så dette blir vel en slags «test» for å se om han klarer å resonnere seg frem til at han burde stille opp for meg denne gangen. 

Anonymkode: b9d8b...982

 Men viss du skal bytte mann heilt til du finn ein tankelesar kjem du til å leite lenge. Heilt einig at han absolutt bør køyre deg og droppe treninga, men spør først, og klag etterpå om han gjer seg vanskeleg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...