Gå til innhold

Burde han stille opp for meg i denne situasjonen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mann hadde kanskje heller ikke tenkt han skulle blitt med. Hadde jeg spurt hadde han sagt ja med en gang, uansett planer. Er jeg syk tenker han ofte at jeg nok vil ha fred og ro. Ber jeg om ting, gjør han hva som helst for meg.

 

noen menn er ikke tankelesere.

Anonymkode: 85157...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tankelesere og martyrer er egentlig like irriterende, og hører ikke med i et forhold. Hadde mannen min blitt sur på meg fordi jeg lot være å be om hjelp fordi han mente at jeg burde vært tankeleser, hadde det ikke tatt lang tid før jeg ville ha bedt ham om å ryke å reise. Jeg gidder ikke å være gift med en martyr, jeg vil ha en partner som kommuniserer med meg. 

Jo, han (mannen din) kunne sikkert tilbudt seg, men når det ikke skjer, får du enten dra sjøl eller be ham om å kjøre deg. Men da kan du ikke spille martyr og synes synd på deg sjøl etterpå. 

Anonymkode: 98e4a...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går jo på at han elsker treningen og skulker aldri unna. Det er stort offer om han må droppe. 

Anonymkode: b9d8b...982

Javel, mener du at du er mindre verdt enn hans trening?

Ingen av dere kommuniserer, skal dere fungere må dere kommunisere!

Anonymkode: 5ea5a...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert han husker/ vet at dette er smertefullt for deg. Pleier han å følge deg til andre legetimer? Kan du ikke bare si til han at du gruer deg og trenger at han er der for deg? Hvis han da sier at han foretrekker trening så er han ikke verdt å samle på. Men det må da være mulig å «være i veien» for trening for den personen som skal stå deg nærmest i verden! 

Anonymkode: 11e27...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så spør ham, da! 

Ikke alle skjønner sånt av seg sjøl. 

Skal du kanskje etterpå gå og være litt fornærmet fordi han ikke skjønte at du egentlig ville ha ham med, og hvis han spør hva det er, så er det 'ingenting!'? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
53 minutter siden, Syngensang skrev:

 Men viss du skal bytte mann heilt til du finn ein tankelesar kjem du til å leite lenge. Heilt einig at han absolutt bør køyre deg og droppe treninga, men spør først, og klag etterpå om han gjer seg vanskeleg. 

Dette. Det går ikke an å la være å be om hjelp, og etterpå være sur hvis man ikke fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen martyr! Tilbyr han seg ikke å være med, så lar jeg det være med det. Kommer ikke til å være verken sur eller si noe. Hadde vært glad om han ble med, men prioriterer han trening så gjør han det. Jeg er voksen og klarer meg selv, trenger ikke fortelle noen hva de skal gjøre og ikke gjøre. Folk får tenke selv mener jeg.

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ingen martyr! Tilbyr han seg ikke å være med, så lar jeg det være med det. Kommer ikke til å være verken sur eller si noe. Hadde vært glad om han ble med, men prioriterer han trening så gjør han det. Jeg er voksen og klarer meg selv, trenger ikke fortelle noen hva de skal gjøre og ikke gjøre. Folk får tenke selv mener jeg.

Anonymkode: b9d8b...982

Hvis det er deg så imot å kommunisere, så kommer du jo kun til å motta det han til en hver tid skjønner at du trenger, helt av seg selv. Har han stor mentaliseringsevne og er flink til å gjette dine behov? Da kan det bli oftere enn hvis han ikke har det. Men «folk får tenke selv» er en dårlig taktikk i nære relasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pashla skrev:

Hvis det er deg så imot å kommunisere, så kommer du jo kun til å motta det han til en hver tid skjønner at du trenger, helt av seg selv. Har han stor mentaliseringsevne og er flink til å gjette dine behov? Da kan det bli oftere enn hvis han ikke har det. Men «folk får tenke selv» er en dårlig taktikk i nære relasjoner.

Vi kommuniserer veldig godt, men i dette tilfellet kommer jeg ikke til å si noe. Treningen betyr enormt mye for han og jeg vet at han ikke har lyst å droppe denne for noe som helst. Hadde han ikke hatt trening så ville han nok tilbydd seg, kjenner han så godt at det vet jeg. Men, han prioriterer treningen, synd, men sånn er det. Vi er voksne folk og som sagt så hadde det vært veldig fint om han ble med meg, men jeg klarer meg også alene. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi kommuniserer veldig godt, men i dette tilfellet kommer jeg ikke til å si noe. Treningen betyr enormt mye for han og jeg vet at han ikke har lyst å droppe denne for noe som helst. Hadde han ikke hatt trening så ville han nok tilbydd seg, kjenner han så godt at det vet jeg. Men, han prioriterer treningen, synd, men sånn er det. Vi er voksne folk og som sagt så hadde det vært veldig fint om han ble med meg, men jeg klarer meg også alene. 

Anonymkode: b9d8b...982

Du klarer det helt sikkert, men du ville jo helst noe annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Du klarer det helt sikkert, men du ville jo helst noe annet? 

Selvfølgelig, men det blir bare dumt å spør han da jeg vet hvor lite lyst han har. Han prioriterer treningen foran det aller meste. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig, men det blir bare dumt å spør han da jeg vet hvor lite lyst han har. Han prioriterer treningen foran det aller meste. 

Anonymkode: b9d8b...982

Hvis «det aller meste» ikke betyr «absolutt alt» - er ikke da du og ditt velbefinnende det unntaket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig drømme om at han leser tankene dine, men stakkaren har jo ikke akkurat en lett oppgave foran seg. Hvis du vil ha hjelp må du be ham om det. Du kan faktisk ikke bli snurt eller sår eller lei om han ikke gjetter hva du vil. Eller, det kan du selvfølgelig, men du kan ikke forvente noe særlig forståelse. 

Anonymkode: e0189...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan selvfølgelig drømme om at han leser tankene dine, men stakkaren har jo ikke akkurat en lett oppgave foran seg. Hvis du vil ha hjelp må du be ham om det. Du kan faktisk ikke bli snurt eller sår eller lei om han ikke gjetter hva du vil. Eller, det kan du selvfølgelig, men du kan ikke forvente noe særlig forståelse. 

Anonymkode: e0189...bd4

Jeg blir verken sår eller lei, men skulle selvfølgelig ønske han tok iniativ selv til å være med. Jeg tenker ikke han skal lese tankene mine, men tenker at det er normal omsorg så lenge han vet hvor mye jeg gruer meg og hvor vondt det er. Det blir bare kleint at jeg spør han da jeg vet så inderlig godt at han ikke har lyst. Da klarer jeg meg heller selv. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg blir verken sår eller lei, men skulle selvfølgelig ønske han tok iniativ selv til å være med. Jeg tenker ikke han skal lese tankene mine, men tenker at det er normal omsorg så lenge han vet hvor mye jeg gruer meg og hvor vondt det er. Det blir bare kleint at jeg spør han da jeg vet så inderlig godt at han ikke har lyst. Da klarer jeg meg heller selv. 

Anonymkode: b9d8b...982

Så det er normalt å gi omsorg 

Men du vet så inderlig godt at han ikke har lyst å gi omsorg.

Herrefred, gjør det slutt.

Anonymkode: 1c7d4...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er normalt å gi omsorg 

Men du vet så inderlig godt at han ikke har lyst å gi omsorg.

Herrefred, gjør det slutt.

Anonymkode: 1c7d4...8ff

Han gir massevis av omsorg, men ikke så mye at han må droppe treningen en gang. Trenger ikke gjøre det slutt av den grunn. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir verken sår eller lei, men skulle selvfølgelig ønske han tok iniativ selv til å være med. Jeg tenker ikke han skal lese tankene mine, men tenker at det er normal omsorg så lenge han vet hvor mye jeg gruer meg og hvor vondt det er. Det blir bare kleint at jeg spør han da jeg vet så inderlig godt at han ikke har lyst. Da klarer jeg meg heller selv. 

Anonymkode: b9d8b...982

Hvis du hverken er sår eller lei, hva er denne tråden for? Han kan ikke vite hva du tenker og du sier du vet han ikke har lyst? Du tillegger ham tanker uten å vite annet enn hva du selv tror. Gi nå mannen en sjanse!

Anonymkode: e0189...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker ikke han skal lese tankene mine, men tenker at det er normal omsorg så lenge han vet hvor mye jeg gruer meg og hvor vondt det er.

Det her er selvmotsigende... «jeg vil ikke ha en tankeleser, men hvis han IKKE er det, så mangler han normal omsorg for meg». Da tillegger du ham en ganske stor karakterbrist uten å gi ham en sjanse til å støtte deg. Støtten må liksom komme uoppfordret for å duge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Det her er selvmotsigende... «jeg vil ikke ha en tankeleser, men hvis han IKKE er det, så mangler han normal omsorg for meg». Da tillegger du ham en ganske stor karakterbrist uten å gi ham en sjanse til å støtte deg. Støtten må liksom komme uoppfordret for å duge? 

Nå setter du det veldig på spissen her. Jeg tenker at hvis han hadde villet så hadde han blitt med. Treningen betyr mer og han vet jeg klarer meg selv. Jeg er ikke martyr, sår eller noe. Hadde vært fint om han ble med, det blir han ikke og da klarer jeg meg selv. Ikke verre enn det. En fjær blir ofte til ti høns her inne, ingen tvil om det. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå setter du det veldig på spissen her. Jeg tenker at hvis han hadde villet så hadde han blitt med. Treningen betyr mer og han vet jeg klarer meg selv. Jeg er ikke martyr, sår eller noe. Hadde vært fint om han ble med, det blir han ikke og da klarer jeg meg selv. Ikke verre enn det. En fjær blir ofte til ti høns her inne, ingen tvil om det. 

Anonymkode: b9d8b...982

Nei, JEG setter det ikke på spissen. Jeg skreller ditt utsagn ned til beinet og analyserer det.

Enda verre med «hadde han villet, så hadde han blitt med». Da konkluderer du jo med «han vil egentlig ikke, hvis ikke han tilbyr seg helt uten å bli spurt». 

Merker du at du regelrett ber om å bli skuffa her? Han FÅR IKKE vite hva som bor i hodet ditt, men han bør vite det likevel, for å kunne anses som en mann med «normal omsorg»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, JEG setter det ikke på spissen. Jeg skreller ditt utsagn ned til beinet og analyserer det.

Enda verre med «hadde han villet, så hadde han blitt med». Da konkluderer du jo med «han vil egentlig ikke, hvis ikke han tilbyr seg helt uten å bli spurt». 

Merker du at du regelrett ber om å bli skuffa her? Han FÅR IKKE vite hva som bor i hodet ditt, men han bør vite det likevel, for å kunne anses som en mann med «normal omsorg»? 

Nei, han bør ikke vite hva jeg tenker. Jeg  vet jo at han ikke vil, er mange ting han har sagt nei til pga trening. Jeg blir jo ikke skuffa da jeg vet han ikke vil. Er jo derfor jeg ikke spør han heller, jeg vet han ikke vil. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, han bør ikke vite hva jeg tenker. Jeg  vet jo at han ikke vil, er mange ting han har sagt nei til pga trening. Jeg blir jo ikke skuffa da jeg vet han ikke vil. Er jo derfor jeg ikke spør han heller, jeg vet han ikke vil. 

Anonymkode: b9d8b...982

...men du spør oss «BØR han ville?» 

(Og vi sier «nei, du bør be om det!» Men det øret hører du ikke på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei damer som deg som «lider i stillhet» 

KOMMUNIKASJON, du må si hva du trenger. Kjæresten din er ikke tankeleser. 

Anonymkode: 15aee...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han bør ikke vite hva jeg tenker. Jeg  vet jo at han ikke vil, er mange ting han har sagt nei til pga trening. Jeg blir jo ikke skuffa da jeg vet han ikke vil. Er jo derfor jeg ikke spør han heller, jeg vet han ikke vil. 

Anonymkode: b9d8b...982

Så i stedet for å risikere å bli skuffet hvis han sier nei, helgarderer du deg ved å overbevise deg selv om at du vet hva han vil si og late som om det ikke skuffer deg.

Du har tatt hele konflikten/samtalen/avgjørelsen inne i hodet ditt, og kommet til at han ikke er villig til å ute det du selv mener er normal omsorg. I mellomtiden tror mannen alt er greit og aner ikke at han allerede er veiet og funnet for lett i en diskusjon han ikke har vært del i.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pashla skrev:

...men du spør oss «BØR han ville?» 

(Og vi sier «nei, du bør be om det!» Men det øret hører du ikke på...)

Joda, jeg hører, men så lenge jeg vet hva treningen betyr for han så spør jeg ikke. 

Anonymkode: b9d8b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...