Gå til innhold

Galskap og få nr 5?? 😅


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat fått nummer 4 (planlagt), og jeg tenker at du er gal som ønsker nummer 5🤣

Anonymkode: 5695c...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At andre ikke skal få barn fordi du ikke kan er jo en merkelig konklusjon da, du blir ikke noe mer gravid selv om hun lar være....

All medfølelse med dere som sliter, men vi andre kan da ikke la være å få barn av medfølelse med dere?

Anonymkode: 311d2...316

Absolutt ikke.. Ts spør om min mening, og jeg bare svarer at hun bør være fornøyd med de hun har. Har ikke bedt noen om å ikke få barn fordi jeg sliter. Jeg bare forteller det fordi jeg er lei meg. 

Anonymkode: 82131...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har det jo bare i seg å få, og følge opp, mange barn. Svigermor var ei sånn som fulgte opp fem barn med 2 års mellomrom på alle, jobbet, satt i fau, inviterte hele klassen til hver av de hjem en gang hver måned, og har i tilleg klart å oppdra fem nydelige, empatiske mennesker. Jeg på min side har mer enn nok med en, for jeg er veldig lite glad i dugnader, foreldremøter osv. Ikke fordi jeg ikke er glad i barnet mitt eller ønsker det beste for ham, men fordi de tingene som følger med barn er noe jeg ofte syns er dørgende kjedelig! 
 

Så, har du tid, energi, økonomi og kjærlighet nok til en til er det bare å kjøre på. Så kan dere som får så mange barn veie opp for egoistene som meg ;)

Anonymkode: 0606d...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du skal være fornøyd med de du har. Jeg sitter her i bunnløs sorg over å IGJEN få en negativ graviditetstest. Har ingen barn. 

Anonymkode: 82131...fab

Det er vel ikke min feil att dere ikke får barn? Skal jeg la være siden du ikke blir gravid? Ehhhh....

Håper det klaffer for dere også 😀

Hi

Anonymkode: 8fd2f...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke min feil att dere ikke får barn? Skal jeg la være siden du ikke blir gravid? Ehhhh....

Håper det klaffer for dere også 😀

Hi

Anonymkode: 8fd2f...504

Nei, du skal ikke la være pga at jeg sliter! Det var ikke poenget, jeg ville bare dele det med deg at jeg er lei meg over å ha fått negativ test, igjen.

Du spør meg og min mening var at du bør være fornøyd med de du har. Jeg har selv mange søsken og vet hvor hardt det har vært for foreldrene mine og hvor mye de har mislyktes, og det er utrolig sårt for barna og egoistisk av foreldrene. Men du vet selv hva som er riktig og hva som funker for dere.

Takk for gode ord, ønsker det samme til dere også om dere bestemmer dere for et femte barn.

Anonymkode: 82131...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vore galskap, vi har fire og har absolutt ikkje kapasitet til meir (siste var tvillingar, før nokon halshøgg meg for å få så mange når eg insinuerer at vi har meir enn nok med dei vi har) 

Men du kan vere i ein heilt anna situasjon og takle 5 born heilt strålande, det veit du best sjølv. Eg vil absolutt ikkje seie at ein på generell basis ikkje skal få fem born. Veit fleire som klarar det med glans! (men det kan bli to😉 då har du seks!) 

Anonymkode: 7aaee...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du skal ikke la være pga at jeg sliter! Det var ikke poenget, jeg ville bare dele det med deg at jeg er lei meg over å ha fått negativ test, igjen.

Du spør meg og min mening var at du bør være fornøyd med de du har. Jeg har selv mange søsken og vet hvor hardt det har vært for foreldrene mine og hvor mye de har mislyktes, og det er utrolig sårt for barna og egoistisk av foreldrene. Men du vet selv hva som er riktig og hva som funker for dere.

Takk for gode ord, ønsker det samme til dere også om dere bestemmer dere for et femte barn.

Anonymkode: 82131...fab

Har mange søsken jeg også vi alle har hatt en veldig fin oppvekst😊 nå er barna våres alt fra 2 til 16 år så alle har ulike behov og storesøsknene liker godt og hjelpe til med minste. De er veldig glade i hverandre😍 både jeg og samboer har kapasitet til en til. 

Sjønner hva du mener🤗 

Anonymkode: 8fd2f...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For meg hadde det vore galskap, vi har fire og har absolutt ikkje kapasitet til meir (siste var tvillingar, før nokon halshøgg meg for å få så mange når eg insinuerer at vi har meir enn nok med dei vi har) 

Men du kan vere i ein heilt anna situasjon og takle 5 born heilt strålande, det veit du best sjølv. Eg vil absolutt ikkje seie at ein på generell basis ikkje skal få fem born. Veit fleire som klarar det med glans! (men det kan bli to😉 då har du seks!) 

Anonymkode: 7aaee...e09

Jeg vet om ei som baaare skulle få nr. 5 før de var ferdige med barn. De fikk trillinger! 😉 Vips, så hadde de 7 barn! 😉 

Anonymkode: c09a1...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et liv uten fritidsaktiviteter for barna, eller et liv uten jobb, kun barn og dugnad. Ditt valg. Har enda ikke sett noen med flere barn enn tre som har evnet å følge dem opp på en verdig måte. Barna må klare seg selv alt for mye. 

Anonymkode: eb7da...393

Forstår ikkje heilt kossen du kan sei dette. 

Me har fire barn og ønsker og 1 og jedna 2 til. 

Alle er med på 1-2 type fritidsaktiviteter, me er med på dugnad og Fau. 

Jobber begge to. 

Reiser på ferier og koser oss masse. 

Har og opplevd alvorlig sjukdom hos eine barnet så har fått kjent på det også.og kva det gjere med familien og ha eit barn alvorlig sjukdom (kreft)  

Følger opp skule og bhg, altid skryt å få. 

Har hobbyer sjølv også. 

Klart det er travelt til tider, men det ser eg jaggu folk med 1-2 barn også har det. 

Det har veldig mykje med korleis en er som person og som par kor mange barn som passer inn i kvar familie 😊 

Nokon slite med 2 barn, andre kunne hatt 7 og gjort minst like så god jobb 🙂

 

Anonymkode: 9a6cd...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Forstår ikkje heilt kossen du kan sei dette. 

Me har fire barn og ønsker og 1 og jedna 2 til. 

Alle er med på 1-2 type fritidsaktiviteter, me er med på dugnad og Fau. 

Jobber begge to. 

Reiser på ferier og koser oss masse. 

Har og opplevd alvorlig sjukdom hos eine barnet så har fått kjent på det også.og kva det gjere med familien og ha eit barn alvorlig sjukdom (kreft)  

Følger opp skule og bhg, altid skryt å få. 

Har hobbyer sjølv også. 

Klart det er travelt til tider, men det ser eg jaggu folk med 1-2 barn også har det. 

Det har veldig mykje med korleis en er som person og som par kor mange barn som passer inn i kvar familie 😊 

Nokon slite med 2 barn, andre kunne hatt 7 og gjort minst like så god jobb 🙂

 

Anonymkode: 9a6cd...23f

Er og me som som oftest baker kaker til alle som spørr.. Om det er til 17 mai dugnad, fritidsaktiviteter, skule sammenkomster osv ☺  

Anonymkode: 9a6cd...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om 5 barn, men det ble bare 3. I mitt tilfelle var det nok. Tror ikke man alltid kan planlegge sånt på forhånd, får man et barn med spesielle behov så forandrer gjerne planen seg. Blir man selv syk, så orker man gjerne ikke flere. 

Men jeg skulle ønske jeg var en sånn person med masse energi som hadde greid å ha 5 barn. 

Hvis dere tror dere greier det, så gå for det!! Koselig med store søskenflokker! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen trenger fem barn.

Anonymkode: 0c16d...8d0

Ingen trengte den opplysningen. 

Anonymkode: 695c3...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan planlegger du å følge opp toråringen og de tre andre de ni mnd du er dårlig?

Anonymkode: 4bb38...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan planlegger du å følge opp toråringen og de tre andre de ni mnd du er dårlig?

Anonymkode: 4bb38...2ca

Heldigvis har eg en mann😁 han tar med de 2 minste og leverer på skole/ bhg. Og henter, så er han hjemme på ettermiddag/kveld og hjelper til😊 promblem sold😉

Hi

Anonymkode: 8fd2f...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan planlegger du å følge opp toråringen og de tre andre de ni mnd du er dårlig?

Anonymkode: 4bb38...2ca

Det er faktisk ikke så vanskelig altså jeg er gravid med nummer fire var ikke planlagt men sånn ble det. Har ligget rett ut dårlig snart 8 måneder. Ja det er ett slit men barna forstår faktisk så lenge det blir forklart. Til og med 2 åringen i huset forstår at mamma har baby i magen. Ellers har vi stor spenn da eldste er nesten 15 så har ingen tvil om at dette ikke går bra :) 

Anonymkode: 83673...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke så vanskelig altså jeg er gravid med nummer fire var ikke planlagt men sånn ble det. Har ligget rett ut dårlig snart 8 måneder. Ja det er ett slit men barna forstår faktisk så lenge det blir forklart. Til og med 2 åringen i huset forstår at mamma har baby i magen. Ellers har vi stor spenn da eldste er nesten 15 så har ingen tvil om at dette ikke går bra :) 

Anonymkode: 83673...abf

Hvorfor i alle dager spør du her inne da? Om du ikke er i tvil om at dette går bra... Bare å kjøre på det da.

Anonymkode: 4bb38...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager spør du her inne da? Om du ikke er i tvil om at dette går bra... Bare å kjøre på det da.

Anonymkode: 4bb38...2ca

Beklager. Så nå at du ikke er hi. 

Men

Anonymkode: 4bb38...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kapasitet, energi, tid og økonomi så kjør på 👍 Har selv 5 aktive barn, 5-15 år. Jobber, er trener i barneidrett, sitter i idrettslagets styre å får til og med vasket til helgen 😀 Mange å følge opp, men jeg nyter hver fotballkamp, håndballkamp, svømmestevne, skirenn å turntrening. Det vil bli noen hektiske år men det er så verd det. 

Anonymkode: dd38d...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du spør om andres mening når du helt og holdent er klar på din? Jeg ser at du er negativ til omtrent alle som ikke anbefaler deg å få nr 5. Du har en mann som hjelper til så det er tydeligvis ikke et problem, det er et spenn mellom barna slik at de eldste hjelper til og de synes det er gøy osv osv. Hva er det du er ute etter egentlig? Unnskyld meg men kjør på, who cares🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 17.20, Anonym bruker skrev:

Et liv uten fritidsaktiviteter for barna, eller et liv uten jobb, kun barn og dugnad. Ditt valg. Har enda ikke sett noen med flere barn enn tre som har evnet å følge dem opp på en verdig måte. Barna må klare seg selv alt for mye. 

Anonymkode: eb7da...393

Helt enig med deg. 

Er ett av mange barn selv. Ikke bare moro nei. Har ett dårlig forhold til mine foreldre. Ble aldri sett eller hørt. De yngre søsknene mine er ikke enige... 

Anonymkode: 65bbe...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis har eg en mann😁 han tar med de 2 minste og leverer på skole/ bhg. Og henter, så er han hjemme på ettermiddag/kveld og hjelper til😊 promblem sold😉

Hi

Anonymkode: 8fd2f...504

Ja jo... De trenger deg også. 

Anonymkode: 65bbe...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det ikke blir så store overgangen fra 4 til 5😜 har selv «bare» 3 og merket mest på klesvask 😂

Har dere økonomi, hjerterom og plass ... Så er det jo bare opp til dere😊

Anonymkode: d1012...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de med så mange barn ikke får et like nært forhold til barna sine som de som har færre. Her sitter vi mye på fanget og koser, leser, ser tv, ja hva som helst. Og da ett barn av gangen. Det blir ikke samme 'nærheten' med to på fanget samtidig. Det er noe med den 'en til en' kontakten.

Anonymkode: 3ccc6...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis har eg en mann😁 han tar med de 2 minste og leverer på skole/ bhg. Og henter, så er han hjemme på ettermiddag/kveld og hjelper til😊 promblem sold😉

Hi

Anonymkode: 8fd2f...504

Hvorfor spør du når du er så sikker på en til? Ingen garanti at denne blir frisk. Har dere kapasitet til det? Vi har 4 og når mannen ikke er hjemme, er det mer enn nok. Kunne hatt 5 men vil ha litt tid til å trene osv.. 

Anonymkode: 3484e...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...