Gå til innhold

Ari Behn - begraves


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, så hyene er jeg ikke. Syns det er fælt at så mange begår selvmord, men sitter ikke og sympatisørger over folk jeg ikke har møtt.

Anonymkode: 7940c...597

Det var familiens, og sikkert også Ari Behns ønske at dette skulle være en bisettelse for folket. Datterens tale kommer til å kunne gi hjelp til mennesker som har det tungt, og kanskje være nettopp det de trenger for å søke hjelp. Derfor var dette så uendelig viktig at mange fikk se.

Det er mange som ønsker å hedre et menneske som har betydd mye for både dem som kjente ham, dem som tilfeldig møtte ham og fikk et smil eller et godt ord (og dem var det mange av) og dem som aldri har møtt ham.

Det å hedre et menneskes liv skal ikke reduseres til noe negativt - det er den tanken at folk ikke kan gråte for andre enn sine aller nærmeste som er avstumpet og trist.

Anonymkode: fa437...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, steinbukk30 skrev:

Er det typisk hyener å ha en såpass velutviklet empati at man kan synes noe er trist selv om man ikke er personlig berørt? 

Er det mindre empatisk å faktisk innse at «dette handler ikke om meg, jeg har ikke rett til å meske meg i andres følelser»? 

Anonymkode: 7940c...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det å hedre et menneskes liv skal ikke reduseres til noe negativt - det er den tanken at folk ikke kan gråte for andre enn sine aller nærmeste som er avstumpet og trist.

Anonymkode: fa437...4aa

Ingen syns det er negativt å hedre et menneskes liv. Derfra til å gjøre det om til MIN sorg, er en laaaaaang vei. 

Og nei, man er ikke mer bløthjertet om man gråter for en kjendis. Selv feller jeg ofte tårer for mennesker som lider, men jeg setter meg ikke og er nysgjerrig publikum i begravelsene deres. Sensasjonslyst må ikke forveksles med innlevelse. 

Anonymkode: 7940c...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Jeg har selv barn og mann, å livet er så skjørt. Man vet aldri om man plutselig står en slik vond setting selv. Det å vise sorg og empati for dette er heller mer normalt. 

Ts

Anonymkode: acd58...6d4

Jeg har ikke mann, for min døde på en meget brå og grotesk måte. Så jeg kan mer enn noen her identifisere meg med hva både barna og familien ellers føler i Aris begravelse. 

Og nettopp derfor viser jeg dem den respekt å ikke betrakte begravelsen som tv-underholdning. 

Anonymkode: 7940c...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, fy søren. Det var sterkt og modig! Jeg gråt litt her på kontoret. 

Anonymkode: 5d6d5...3f2

Ja utrolig trist. Satt å hulket. Men hvorfor har hun ikke sett sin far på to uker? Ikke lenge siden han sa til mediene at han skulle feire jul med Märtha og jentene. 

Anonymkode: 8977e...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det mindre empatisk å faktisk innse at «dette handler ikke om meg, jeg har ikke rett til å meske meg i andres følelser»? 

Anonymkode: 7940c...597

Er det deg igjen. Kan du slutte å kommentere. La folk få lov å hedre denne mannen. 

Anonymkode: 8977e...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke spesielt hvordan fuglene synger utenfor kirken? Det høres ut som våren har kommet.. 

Anonymkode: fa437...4aa

Det la jeg også merke til. Begynte nesten å lure på om det var en del av musikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke mann, for min døde på en meget brå og grotesk måte. Så jeg kan mer enn noen her identifisere meg med hva både barna og familien ellers føler i Aris begravelse. 

Og nettopp derfor viser jeg dem den respekt å ikke betrakte begravelsen som tv-underholdning. 

Anonymkode: 7940c...597

Du kan ikke lese inn din egne følelser i andres følelser, hadde du sett ordene som ble sagt i dag, så hadde du også sett hva det betydde for dem å se at så mange tente lys og sa gode ord og møtte opp for å vise at de brydde seg om Ari Behn og familien. 

Anonymkode: fa437...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke mann, for min døde på en meget brå og grotesk måte. Så jeg kan mer enn noen her identifisere meg med hva både barna og familien ellers føler i Aris begravelse. 

Og nettopp derfor viser jeg dem den respekt å ikke betrakte begravelsen som tv-underholdning. 

Anonymkode: 7940c...597

Familien valgte å direktesendte begravelsen. Da er det helt legitimt å følge med. Jeg var på jobb og har ikke sett noe, men fikk tårer i øynene da jeg leste deler av datterens tale. Det var nok viktig for henne å få ut budskapet sitt. 

At du dessverre har mistet mannen din gir  deg ikke rett til å dømme andre så ubarmhjertig som du gjør her. Mange blir mer empatiske og tolerante når de har opplevd stor sorg, mens andre blir kalde og kyniske. Jeg syns synd på deg som har et så kaldt hjerte. Jeg håper du får det bedre snart. 

 

Anonymkode: fd444...a7a

Endret av Forumansvarlig
sitert innhold slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, personangrep, brukerdebatt og svar til dette.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke spesielt hvordan fuglene synger utenfor kirken? Det høres ut som våren har kommet.. 

Anonymkode: fa437...4aa

Det er 8 pluss i Oslo i dag, fuglene tror vel våren har kommet.. 

Anonymkode: 85476...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Familien valgte å direktesendte begravelsen. Da er det helt legitimt å følge med. Jeg var på jobb og har ikke sett noe, men fikk tårer i øynene da jeg leste deler av datterens tale. Det var nok viktig for henne å få ut budskapet sitt. 

At du dessverre har mistet mannen din gir  deg ikke rett til å dømme andre så ubarmhjertig som du gjør her. Mange blir mer empatiske og tolerante når de har opplevd stor sorg, mens andre blir kalde og kyniske. Jeg syns synd på deg som har et så kaldt hjerte. Jeg håper du får det bedre snart. 

 

Anonymkode: fd444...a7a

Enig. Dessuten sier vel familien at de er rørt av støtten og medlidenheten som har kommet fra folk, også de av oss som ikke har hatt gleden av å treffe Ari. Det var etter det jeg forstår utslagsgivende for at de valgte å åpne opp begravelsen for offentligheten. 
 

Maud 💕

Tenk å ha styrke til gode og trøstende ord både til andre pårørende til selvmordsoffer, og også til dem som sliter sånn at de vurderer den løsningen. « DET FINNES ALLTID EN UTVEI».

Håper barna hans får god oppfølging og støtte i fremtiden, også etter at den jevne borger har lagt dette bak seg, og oppmerksomheten dabber av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forumassistent endret tittelen til Ari Behn - begraves
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke mann, for min døde på en meget brå og grotesk måte. Så jeg kan mer enn noen her identifisere meg med hva både barna og familien ellers føler i Aris begravelse. 

Og nettopp derfor viser jeg dem den respekt å ikke betrakte begravelsen som tv-underholdning. 

Anonymkode: 7940c...597

Du er bare helt blåst. Slutt å dømme oss som bryr oss. 

Anonymkode: f0ae0...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er bare helt blåst. Slutt å dømme oss som bryr oss. 

Anonymkode: f0ae0...777

Helt enig. Vi bryr oss. Hjertet mitt gråter for de flotte barna. 

Anonymkode: 8977e...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så begravelsen og skammer meg ikke over det. Felte noen tårer også, selv om jeg ikke kjente Ari personlig. Jeg synes det er så bra og veldig viktig at familien Behn og kongefamilien er så åpne om dette! Jeg tror nok at det vil føre til at flere i en slik situasjon vil spør om hjelp før de tar det drastiske skrittet å tar sitt eget liv. Og kanskje dette også fører til at vi medmennesker er mer obs på andre mennesker som ikke har det så godt. Talen til datteren var så rørende, så god og så utrolig viktig! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mrs. Kaizer skrev:

Jeg så begravelsen og skammer meg ikke over det. Felte noen tårer også, selv om jeg ikke kjente Ari personlig. Jeg synes det er så bra og veldig viktig at familien Behn og kongefamilien er så åpne om dette! Jeg tror nok at det vil føre til at flere i en slik situasjon vil spør om hjelp før de tar det drastiske skrittet å tar sitt eget liv. Og kanskje dette også fører til at vi medmennesker er mer obs på andre mennesker som ikke har det så godt. Talen til datteren var så rørende, så god og så utrolig viktig! ❤

Jeg er enig.

Får bare håpe at de fra regjeringen som var tilstede også tar det til etterretning og sørger for at de som spør om hjelp også får det.

Hennes tale utgjør en forskjell ❤️

Anonymkode: ca01a...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke spesielt hvordan fuglene synger utenfor kirken? Det høres ut som våren har kommet.. 

Anonymkode: fa437...4aa

Tenkte det samme🙈🙈 mening rundt det, eller tilfeldig? 

Anonymkode: acd58...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Familien valgte å direktesendte begravelsen. Da er det helt legitimt å følge med. Jeg var på jobb og har ikke sett noe, men fikk tårer i øynene da jeg leste deler av datterens tale. Det var nok viktig for henne å få ut budskapet sitt. 

At du dessverre har mistet mannen din gir  deg ikke rett til å dømme andre så ubarmhjertig som du gjør her. Mange blir mer empatiske og tolerante når de har opplevd stor sorg, mens andre blir kalde og kyniske. Jeg syns synd på deg som har et så kaldt hjerte. Jeg håper du får det bedre snart. 

 

Anonymkode: fd444...a7a

Jeg, ts, er så glad for at det finnes flere enn meg som syntes dette var gripende å se. Jeg må si at jeg gråt meg gjennom dette. Også da Sigvard sang "alt eg gjorde". Det er hele settingen som bare ble trist. 

Anonymkode: acd58...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte det samme🙈🙈 mening rundt det, eller tilfeldig? 

Anonymkode: acd58...6d4

Så noen refererte til denne strofen i et kommentarfelt:

«Black birds singing in the dead of the night - Take your broken wings and learn to fly»

❤️❤️

Anonymkode: fa437...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg, ts, er så glad for at det finnes flere enn meg som syntes dette var gripende å se. Jeg må si at jeg gråt meg gjennom dette. Også da Sigvard sang "alt eg gjorde". Det er hele settingen som bare ble trist. 

Anonymkode: acd58...6d4

Han sang «Alt eg såg» men ser hva du mener 😊❤️

Anonymkode: fa437...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva menes med «jeg var hos han når han valgte å avslutte livet»? Hørtes grusomt ut:( 

Anonymkode: d0360...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...