Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #26 Skrevet 18. januar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han fikk alt mot at jeg fikk signatur for å skilles etter mye kaos og utroskap fra hans side. Han nekter avtale via Nav å mener at jeg prøver å ruinere han. Anonymkode: e3c98...0d7 Du vet at du hadde fått den signaturen uansett? Anonymkode: f4ed7...504
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #27 Skrevet 18. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er jeg enig i. Men så sier mine barn fra til far selv. «Jeg skal i bursdag i helgen, så jeg blir hos mamma». Faren sier ikke noe på det. Anonymkode: f4ed7...504 Mine barn sier det samme og far ringer barnevernet. Mine barn har forsøkt å få venner i et år - med hjelp fra skole og resurs senter for barn og ungdom. Men hjelper lite når far ikke kan flekse noe. Anonymkode: e3c98...0d7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #28 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du vet at du hadde fått den signaturen uansett? Anonymkode: f4ed7...504 Ja med tiden. Men han nekter mye mer enn bare signaturen. Nektet å selge huset. Nektet å selge bilene. Nektet å hente barn etter barnehagen. Nektet å la meg flytte etc Anonymkode: e3c98...0d7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #29 Skrevet 18. januar 2020 Hos nav kan du søke om særtilskudd . Det vil si til utgifter som bidraget ikke er ment å dekke- som konfirmasjon , tannhelse, briller. Da vil det beregnes hvor mye av utgiftene far skal dekke i tillegg til ordinært bidrag. Særtilskudd dekker ikke hobbyer, dyre klær, osv dette skal det ordinære bidraget dekke og handler da om egne prioriteringer. bidrag (gjennom nav) skal dekke barnets underhold( mat, boutgifter, klær, hobbyer ect). mener du bidraget er for lavt i forhold til deres inntekter, så kan du jo prate med far vedrørende å forhøye bidraget privat , dele utgifter i 2 ect.. Vil han ikke bli med på ny ordning, så kan du søke Nav om å beregne bidraget og innkreve det. Anonymkode: 71ca0...306
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #30 Skrevet 18. januar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine barn sier det samme og far ringer barnevernet. Mine barn har forsøkt å få venner i et år - med hjelp fra skole og resurs senter for barn og ungdom. Men hjelper lite når far ikke kan flekse noe. Anonymkode: e3c98...0d7 Han ringer barnevernet fordi barna ville i bursdag? Han kontakter barnevernet og anklager barna? hvorfor trenger barna hjelp til å få venner? Anonymkode: f4ed7...504
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #31 Skrevet 18. januar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja med tiden. Men han nekter mye mer enn bare signaturen. Nektet å selge huset. Nektet å selge bilene. Nektet å hente barn etter barnehagen. Nektet å la meg flytte etc Anonymkode: e3c98...0d7 Du hadde fått alt dette uansett. Alt hadde blitt solgt, barna kunne du hentet og tvangsendring av adresse hadde kommet Anonymkode: f4ed7...504
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #32 Skrevet 18. januar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han ringer barnevernet fordi barna ville i bursdag? Han kontakter barnevernet og anklager barna? hvorfor trenger barna hjelp til å få venner? Anonymkode: f4ed7...504 De sliter med sosiale koder. De greier ikke å integrere den holdningen og harde ordbruken som er i klassen. De klarer ikke å være med på tull og faen skap og blir derfor stemplet som annerledes. Anonymkode: e3c98...0d7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #33 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De sliter med sosiale koder. De greier ikke å integrere den holdningen og harde ordbruken som er i klassen. De klarer ikke å være med på tull og faen skap og blir derfor stemplet som annerledes. Anonymkode: e3c98...0d7 Hvis det er sånn alle på skolen er, så er det jo flott at de kommer seg unna de helgene de er hos far? Anonymkode: f4ed7...504
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #34 Skrevet 18. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er sånn alle på skolen er, så er det jo flott at de kommer seg unna de helgene de er hos far? Anonymkode: f4ed7...504 ?? Det er jo ikke sånn på alle skoler men vi kan jo ikke flytte heller. Da sier barnevernet at de kommer å henter barna. Og de slipper ikke unna hos far. De sitter bare inne og får ingen venner. På skolen erdet også bra barn. Men vennskap tar tid å utvikle. Anonymkode: e3c98...0d7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #35 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: ?? Det er jo ikke sånn på alle skoler men vi kan jo ikke flytte heller. Da sier barnevernet at de kommer å henter barna. Og de slipper ikke unna hos far. De sitter bare inne og får ingen venner. På skolen erdet også bra barn. Men vennskap tar tid å utvikle. Anonymkode: e3c98...0d7 Da kommer barnevernet og henter barna? Barnevernet har da aldri hentet barn fordi noen flytter. Anonymkode: f4ed7...504
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #36 Skrevet 18. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da kommer barnevernet og henter barna? Barnevernet har da aldri hentet barn fordi noen flytter. Anonymkode: f4ed7...504 De truer med det. De sier jeg da rømmer fra problemene Anonymkode: e3c98...0d7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #37 Skrevet 18. januar 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: De truer med det. De sier jeg da rømmer fra problemene Anonymkode: e3c98...0d7 Barnevernet er der for barnas beste, ikke hvor du bor. Anonymkode: f4ed7...504
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #38 Skrevet 18. januar 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: De truer med det. De sier jeg da rømmer fra problemene Anonymkode: e3c98...0d7 Hvem er de? Anonymkode: 10c79...048
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #39 Skrevet 18. januar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem er de? Anonymkode: 10c79...048 Barneverntjenesten Anonymkode: e3c98...0d7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #40 Skrevet 18. januar 2020 På 3.1.2020 den 14.22, Anonym bruker skrev: Skiene var gave fra far, de kan da vel stå hos han. For oss som jobber og går på skole, så er det mest praktisk å gjøre sånt i helgene tross alt. Du gjør ingen av delene, selv om sykdom ikke er selvvalgt. Har du bil og kan betale dagskort for dere begge? Må det kjøres til bakken? Er du frisk nok til å være med? Siden du er forespeilet studier av nav, så er det klart at du valgte å få barn uten utdannelse eller arbeidserfaring. Sykdom er noe leit, som kan inntreffe oss alle. Det virker mest av alt som at far og resten av samfunnet betaler for ditt og barnets opphold her i verden. Økonomisk frustrert? På hvem? Far? Finnes det fedre som ønsker å betale penger for å ikke se barna sine? Tilby far 50/50 og ta de økonomiske konsekvensene det fører med seg. Jeg tror kun far har grunn til å være økonomisk frustrert. Anonymkode: 590c7...602 Så du tenker at sønnen ikke kan være med andre å stå på slalom i mors uke, fordi far har kjøpt skiene? Det er ikke mor som skal bruke de, det er sønnen. De er ikke farens, han har gitt de bort! Kanskje du skal tenke litt lengre enn nesa di rekker og tenke på at det er barnet som lider her. Anonymkode: 4ab4e...ac3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #41 Skrevet 18. januar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du tenker at sønnen ikke kan være med andre å stå på slalom i mors uke, fordi far har kjøpt skiene? Det er ikke mor som skal bruke de, det er sønnen. De er ikke farens, han har gitt de bort! Kanskje du skal tenke litt lengre enn nesa di rekker og tenke på at det er barnet som lider her. Anonymkode: 4ab4e...ac3 Så du tenker at sønnen ikke kan hente skiene hos far om han skal være med noen andre? Anonymkode: f4ed7...504
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #42 Skrevet 18. januar 2020 På 3.1.2020 den 12.56, Anonym bruker skrev: Bidraget skal dekke alt unntatt konfirmasjon, briller og regulering. At han vil dele på store ting er fint, men ikke noe han må. Og ta for all del bidraget gjennom nav Anonymkode: adade...57f Det står ikke noe sted at de ekstraordinære utgiftene kun kan være konfirmasjon, briller og regulering... Anonymkode: 75e6b...af5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #43 Skrevet 18. januar 2020 På 3.1.2020 den 12.56, Anonym bruker skrev: Bidraget skal dekke alt unntatt konfirmasjon, briller og regulering. At han vil dele på store ting er fint, men ikke noe han må. Og ta for all del bidraget gjennom nav Anonymkode: adade...57f Det står ikke noe sted at de ekstraordinære utgiftene kun kan være konfirmasjon, briller og regulering... Anonymkode: 75e6b...af5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #44 Skrevet 18. januar 2020 På 3.1.2020 den 12.56, Anonym bruker skrev: Bidraget skal dekke alt unntatt konfirmasjon, briller og regulering. At han vil dele på store ting er fint, men ikke noe han må. Og ta for all del bidraget gjennom nav Anonymkode: adade...57f Det står ikke noe sted at de ekstraordinære utgiftene kun kan være konfirmasjon, briller og regulering... Anonymkode: 75e6b...af5
Gjest Antarctica Skrevet 18. januar 2020 #45 Skrevet 18. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Han betaler 7200 og veilederen på nav forespeilet 13800. Anonymkode: e3c98...0d7 Ja, da er det vel ikke så mye å lure på.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #46 Skrevet 18. januar 2020 På 4.1.2020 den 9.49, Anonym bruker skrev: Jeg har måttet dekke briller. Far vil ikke bidra. Anonymkode: e3c98...0d7 Du sender faktura og kvittering på at det er betalt til Nav. Husker ikke hva skjemaet heter, men nav vil da kreve inn halvparten Anonymkode: be400...83b
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #47 Skrevet 18. januar 2020 47 minutter siden, Pashla skrev: Ja, da er det vel ikke så mye å lure på. Om bidragskalkulatoren viser 13800, så burde du la sønnen din bo hos far, slik at DU kan være samværsforeldren.. Eller 50/50 i det minste. Du har jo ikke råd til å ha barnet, det har far, i tillegg til at han høres oppegående ut! Helt på trynet at far skal betale så mye fordi du ikke har inntekt, da barnet heller kunne bodd fast hos han. Far høres i bedre stand ut til å ivareta barnet, og det burde du selv innse. Anonymkode: e1241...5b4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2020 #48 Skrevet 18. januar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine barn sier det samme og far ringer barnevernet. Mine barn har forsøkt å få venner i et år - med hjelp fra skole og resurs senter for barn og ungdom. Men hjelper lite når far ikke kan flekse noe. Anonymkode: e3c98...0d7 Dine barn. Har du flere? I HI står det en sønn på 11. Anonymkode: 8cb96...d61
Gjest Antarctica Skrevet 18. januar 2020 #49 Skrevet 18. januar 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dine barn. Har du flere? I HI står det en sønn på 11. Anonymkode: 8cb96...d61 Kanskje det kun er 11-åringen som har slalåmski... 🙄
Gjest Antarctica Skrevet 18. januar 2020 #50 Skrevet 18. januar 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om bidragskalkulatoren viser 13800, så burde du la sønnen din bo hos far, slik at DU kan være samværsforeldren.. Eller 50/50 i det minste. Du har jo ikke råd til å ha barnet, det har far, i tillegg til at han høres oppegående ut! Helt på trynet at far skal betale så mye fordi du ikke har inntekt, da barnet heller kunne bodd fast hos han. Far høres i bedre stand ut til å ivareta barnet, og det burde du selv innse. Anonymkode: e1241...5b4 Eller de 13800 er fordi far tjener godt. Tror du det blir billigere for faren å ha barn boende fast, liksom? Summen far skal delta med er jo den samme, enten barnet får den via en omvei eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå