Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #51 Skrevet 3. januar 2020 Selvfølgelig kan du velge selv! Det finnes ingen lov imot det. Ingen politi kommer og arresterer deg. Og med unntak av enkelte beskyttete bunader/drakter kan du kjøpe den du vil. Men velger du en du ikke har formell tilknytting til må du være forberedt på at en del vil reagere. Særlig om det er en litt spesiell variant eller en fra et lite område. Selv ønsker jeg meg en bunad jeg har tilknytting til. Men jeg dømmer ikke de som velger annerledes. Det kan det være så mange grunner til. Et fantastisk plagg er det uanset! Anonymkode: 8dc01...46e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #52 Skrevet 3. januar 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan du velge selv! Det finnes ingen lov imot det. Ingen politi kommer og arresterer deg. Og med unntak av enkelte beskyttete bunader/drakter kan du kjøpe den du vil. Men velger du en du ikke har formell tilknytting til må du være forberedt på at en del vil reagere. Særlig om det er en litt spesiell variant eller en fra et lite område. Selv ønsker jeg meg en bunad jeg har tilknytting til. Men jeg dømmer ikke de som velger annerledes. Det kan det være så mange grunner til. Et fantastisk plagg er det uanset! Anonymkode: 8dc01...46e Jeg har aldri hørt om beskyttede bunader, hva er det? Anonymkode: de382...807
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #53 Skrevet 3. januar 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri hørt om beskyttede bunader, hva er det? Anonymkode: de382...807 Vet om en hvor stoffet kun er produsert i et veldig begrenset opplag. Det blir bare solgt til folk med tilknytting. Vet også om en (fra en veldig liten plass) hvor broderimønstervarianten derfra ikke er i offentlig handel. Men dette er ikke bunader fra husfliden. Vet ikke om ordet beskyttet bunad er korrekt. Anonymkode: 8dc01...46e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå