Østerdølen Skrevet 1. januar 2020 #51 Skrevet 1. januar 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: som jeg forstår er det lave tall for ulv her i norge, enn for eksempel sverige. men man kan jo selvsagt ikke være enig i alt, sånn er det Jeg bor i et ulveomeråde ,så vet hvordan det er. De er ingen fare for mennesker Anonymkode: 57d30...3a0 https://www.aftenposten.no/norge/i/lAMyk/rovdyrforsker-ulv-er-ikke-ufarlig https://www.dagbladet.no/nyheter/laerer-candice-32-drept-av-ulver/64994559 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/OvKdk/tenaaring-angrepet-av-ulv-i-minnesota https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/mann-trolig-drept-av-ulv/491627.html
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #52 Skrevet 1. januar 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: I og med at vi ikke har hatt ulv her i 50 år og at tallene for både hund og ulv er så lave at vi trenger et ganske stort antall for å få noen drap å regne på var det det beste jeg fikk til. Det blir som om vi skulle se på hvor farlig sprengning av atombomber var og så konkludere med at de var ufarlige ettersom ingen hadde blitt drept av det i Norge de siste 50 årene. Anonymkode: 9f6ff...995 🙄🙈 Anonymkode: 9de3d...7f5
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #53 Skrevet 1. januar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: 🙄🙈 Anonymkode: 9de3d...7f5 Hva var problemet? Anonymkode: 9f6ff...995
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #54 Skrevet 1. januar 2020 5 timer siden, Østerdølen skrev: Jeg mener det er en selvfølge at ulv reguleres på lik linje som alt annet. Vi skal ha ulv, men den må reguleres slik vi regulerer alle andre rovdyr. Det er ingen som går i fakkeltog for jerven,reven eller bjørnen,men de er jo selvfølgelig ikke like fine å se på som ulven. På generell basis synes jeg alle ulveelskere skulle ha bodd ett år i ulvesonen, slik at de vet hva de snakker om. Blir lite plaget av ulv i en leilighet i tykkeste byen. Til en viss grad enig. Og så må ulvehaterne/motstanderne også ta innover seg at ikke alle ulveelskere bor i Oslo. Noen av oss bor ratt i nabohuset deres, men man blir jo halshugget hvis man går offentlig ut i nærmiljøet med det. Anonymkode: 20d13...ff4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #55 Skrevet 1. januar 2020 Jeg tenker at det er lett å være for å bevare ulven i Norge hvis man ikke er berørt av den. Anonymkode: e5858...12b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #56 Skrevet 2. januar 2020 11 hours ago, Østerdølen said: https://www.aftenposten.no/norge/i/lAMyk/rovdyrforsker-ulv-er-ikke-ufarlig https://www.dagbladet.no/nyheter/laerer-candice-32-drept-av-ulver/64994559 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/OvKdk/tenaaring-angrepet-av-ulv-i-minnesota https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/mann-trolig-drept-av-ulv/491627.html Mange gamle annonser og ikke i norge heller Anonymkode: 57d30...3a0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #57 Skrevet 2. januar 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor dum må man være for å komme med et slikt argument? 😂 Det har aldri og vil aldri være naturlig med så mange ulv her da. Men likevel, ulv dreper sjelden mennesker, de utgjør en liten trussel. Men bønder liker jo ulv da de kan rope ulv og tjene litt penger på sauene sine. Anonymkode: 9de3d...7f5 Det er jo et faktum at ulven ikke er en trussel fordi det er så få av de. Og det er også et faktum at det er så få av de fordi vi holder bestanden nede. Anonymkode: 3ad92...115
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #58 Skrevet 2. januar 2020 Rovdyr på lik linje som elg, rådyr ect bør reguleres. Det jeg ikke liker er jakten fra helikopter, det er usportslig. Anonymkode: 5c8cf...cba
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #60 Skrevet 2. januar 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rovdyr på lik linje som elg, rådyr ect bør reguleres. Det jeg ikke liker er jakten fra helikopter, det er usportslig. Anonymkode: 5c8cf...cba Helikopterjakt er effektivt og gjør det mye mer sansynlig å ta riktige dyr enn tradisjonell jakt. Hvorfor skal jakten være "sportslig"? Det må da være mye bedre at riktig dyr blur tatt raskt og effektivt enn at jegerene bruker lang tid og kanskje ender med å skyte feil dyr. Det mest negative med helikopterjakt er etter min mening at den kanskje ikke gjør at ulvene oppfatter mennesker som farlige. En vanlig jakt kan kanskje skremme fler dyr såpass at de holder bedre astand til mennesker også utenom jaktsesongen. Anonymkode: 9f6ff...995
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #61 Skrevet 2. januar 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi minst 8 stk er drept av hunder de siste 20 årene. Ingen av ulv de siste 100+++. Hunder er ikke nødvendige for samfunnet. Dvs at flere barn fortsatt ville levd hvis hunder hadde blitt utryddet. Anonymkode: da497...646 Det er jo fordi ulvebestanden har vært regulert 😂 Et regnestykke: En ulvetispe kan få 4-7 valper. De 7 valpene kan få 4-7 valper hver. Som kan få 4-7 valper hver. Hvor mange ulver var det etter 5 år, når det startet med 1 tispe og 1 hannulv? Anonymkode: 40375...903
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #62 Skrevet 2. januar 2020 Jeg forstår ikke at denne saken engasjerer så voldsomt, man skulle nesten tro at "ulveforkjemperne" tror at ulver er hunder? Anonymkode: 40375...903
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #63 Skrevet 2. januar 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rovdyr på lik linje som elg, rådyr ect bør reguleres. Det jeg ikke liker er jakten fra helikopter, det er usportslig. Anonymkode: 5c8cf...cba Nettopp... Reguleres. Man regulerer ikke når det er snakk på 50+ dyr, da står man i fare for å utrydde. Elg og rådyr finnes i svært store mengder. Rev også. De reguleres. Anonymkode: 55d63...e6e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #64 Skrevet 2. januar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helikopterjakt er effektivt og gjør det mye mer sansynlig å ta riktige dyr enn tradisjonell jakt. Hvorfor skal jakten være "sportslig"? Det må da være mye bedre at riktig dyr blur tatt raskt og effektivt enn at jegerene bruker lang tid og kanskje ender med å skyte feil dyr. Det mest negative med helikopterjakt er etter min mening at den kanskje ikke gjør at ulvene oppfatter mennesker som farlige. En vanlig jakt kan kanskje skremme fler dyr såpass at de holder bedre astand til mennesker også utenom jaktsesongen. Anonymkode: 9f6ff...995 Helikopterjakt er kritisert fordi de flyr så lavt at de skremmer fark, stans og skader på mange dyr. Det er ikke etisk på grunn av dyrevelferd. Anonymkode: 55d63...e6e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #65 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp... Reguleres. Man regulerer ikke når det er snakk på 50+ dyr, da står man i fare for å utrydde. Elg og rådyr finnes i svært store mengder. Rev også. De reguleres. Anonymkode: 55d63...e6e Jo, man kan fint regulere dyr med 4 i antall også, og holde det på nettopp 4. Anonymkode: 40375...903
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #66 Skrevet 2. januar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår ikke at denne saken engasjerer så voldsomt, man skulle nesten tro at "ulveforkjemperne" tror at ulver er hunder? Anonymkode: 40375...903 Selvsagt gjør vi ikke det. Vi bare anerkjenner at naturen ikke bare tilhører mennesket. Selv vi som bor innenfor sonen. Anonymkode: 55d63...e6e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #67 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, man kan fint regulere dyr med 4 i antall også, og holde det på nettopp 4. Anonymkode: 40375...903 Til de dør ut av genetiske sykdommer fordi det blir svært tett innavl. Da forvalter/regulerer man ikke ulvene. Da er de dømt til å dø ut. Anonymkode: 55d63...e6e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #68 Skrevet 2. januar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helikopterjakt er kritisert fordi de flyr så lavt at de skremmer fark, stans og skader på mange dyr. Det er ikke etisk på grunn av dyrevelferd. Anonymkode: 55d63...e6e Ikke for å protestere, men hva mener du med "fark" og "stans"? Anonymkode: 9f6ff...995
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #69 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke for å protestere, men hva mener du med "fark" og "stans"? Anonymkode: 9f6ff...995 Hjerteinfarkt /hjertestans. De blir skremt i hjel. Anonymkode: 55d63...e6e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #70 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjerteinfarkt /hjertestans. De blir skremt i hjel. Anonymkode: 55d63...e6e Ok. Takk. Er det et reelt problem? Jeg har hørt om tamdyr som har blitt skremt til dde slik, men da har de vært innesperret. Finner de døde elg, harer, ekkorn osv etter en ulvejakt? Anonymkode: 9f6ff...995
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #71 Skrevet 2. januar 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok. Takk. Er det et reelt problem? Jeg har hørt om tamdyr som har blitt skremt til dde slik, men da har de vært innesperret. Finner de døde elg, harer, ekkorn osv etter en ulvejakt? Anonymkode: 9f6ff...995 Om ikke etter ulvejakt spesifikt, så etter lavtflygende helikoptere. Når du jakter med helikopter, er du jo i områder med svært mange andre dyr. Anonymkode: 55d63...e6e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #72 Skrevet 2. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo et faktum at ulven ikke er en trussel fordi det er så få av de. Og det er også et faktum at det er så få av de fordi vi holder bestanden nede. Anonymkode: 3ad92...115 Ulven er ikke aggressiv mot mennesker, om de hadde fått være i fred i det antallet de er hadde de ikke vært mere trussel heller. Hvorfor er dere så redd ulven? Anonymkode: 9de3d...7f5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #73 Skrevet 2. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo fordi ulvebestanden har vært regulert 😂 Et regnestykke: En ulvetispe kan få 4-7 valper. De 7 valpene kan få 4-7 valper hver. Som kan få 4-7 valper hver. Hvor mange ulver var det etter 5 år, når det startet med 1 tispe og 1 hannulv? Anonymkode: 40375...903 De driver ikke med regulering, de driver med utrydding! Tigere vil vi frede, for de bor ikke her?? Men ulver må dø?? Logikk?? Det ville begrenset seg selv med ulver som alt annet. Anonymkode: 9de3d...7f5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #74 Skrevet 2. januar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ulven er ikke aggressiv mot mennesker, om de hadde fått være i fred i det antallet de er hadde de ikke vært mere trussel heller. Hvorfor er dere så redd ulven? Anonymkode: 9de3d...7f5 Ulv som lever side om side med mennesker dreper mennesker. Ulv som holdes borte fra mennesker dreper ikke mennesker. Før vi utryddet ulven i Norge var det flere dødsfall som følge av angrep fra ulv Anonymkode: 3ad92...115
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #75 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ulv som lever side om side med mennesker dreper mennesker. Ulv som holdes borte fra mennesker dreper ikke mennesker. Før vi utryddet ulven i Norge var det flere dødsfall som følge av angrep fra ulv Anonymkode: 3ad92...115 Du mener at dyr som dreper mennesker skal utryddes da? Anonymkode: 9de3d...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå