Gå til innhold

Hva tenker dere om ulvejakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er HELT forkastlig, synes de har like mye verdt i og leve som alle andre, og er ikke de som tar mest sau heller

Anonymkode: 57d30...3a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er STERKT imot! Blir helt rasende

Anonymkode: 8978f...6df

Skrevet

Jeg synes ikke en ulv har støtte verdi enn en rotte og ser ingen problem med jakt. Det bør i hvertfall jaktes så mye at de blir naturlig redde for mennesker.

Jeg mener også at i utgangspunktet bør grunneier ha rett til å forvate viltet på sin eiendom. Små eiendommer vil måtte samarbeide da mange dyr krever større arealer, men om staten ønsker å ta vare på spessielle arter bør de gjøre det på egen eiendom eller betale andre grunneiere for å la dyrene være i fred på deres eiendom.

Anonymkode: 9f6ff...995

Skrevet

Tenker at de som blir så rasende ikke bor der ulven er nærgående.. 

Anonymkode: 59715...62a

Skrevet

Jeg mener det er en selvfølge at ulv reguleres på lik linje som alt annet.

Vi skal ha ulv, men den må reguleres slik vi regulerer alle andre rovdyr. Det er ingen som går i fakkeltog for jerven,reven eller bjørnen,men de er jo selvfølgelig ikke like fine å se på som ulven.

På generell basis synes jeg alle ulveelskere skulle ha bodd ett år i ulvesonen, slik at de vet hva de snakker om. Blir lite plaget av ulv i en leilighet i tykkeste byen.

Skrevet

Ingen innsigelser mot det. Går ikke an å bo med flere ulv så tett opp til husveggen, det truer både folk og levebrød. Her er det ingen som slipper bikkjene i skogen lenger, og unger sover ikke i vigner ute lenger. 
Få ned ulvebestanden, den er for stor. 

Anonymkode: f7472...26a

Skrevet

Det er en selvfølge at ulven skal reguleres! Ulv i beiteområdene utgjør et vanvittig skadepotensiale.

Husk også at disse som teller ulv langtfra finner alle. Det er mange flere ulver i norske skoger og fjell enn det disse forkjemperne tror. Minst dobbelt så mange. 

Anonymkode: 6637d...469

Skrevet

Vi har alle rett til å leve, også ulven. Ønsker du ikke å ha ulven så nære må du nesten flytte til et sted det ikke er så mye ulv. Det er mange plasser uten ulv i Norge. Liker du ikke bylivet velger du inne å bosette deg i byen, liker du ikke ulv kan du heller ikke bosette deg i ulvesona.

Anonymkode: ee810...241

Skrevet

Jeg tenker at de som jakter ulv er redd for barn mer enn sauen. Jeg tror ikke jeg hadde synes det var greit å sende barna til skolen om jeg visste de kunne bli ulvemat på veien.

Anonymkode: 3ad92...115

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at de som blir så rasende ikke bor der ulven er nærgående.. 

Anonymkode: 59715...62a

Hvem har drept flest mennesker de siste 100 årene? Ulv eller hunder? Da bør vi utrydde hundene først. 

Anonymkode: da497...646

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har alle rett til å leve, også ulven. Ønsker du ikke å ha ulven så nære må du nesten flytte til et sted det ikke er så mye ulv. Det er mange plasser uten ulv i Norge. Liker du ikke bylivet velger du inne å bosette deg i byen, liker du ikke ulv kan du heller ikke bosette deg i ulvesona.

Anonymkode: ee810...241

Tenk hvor mange mus og rotter som drepes hvert år bare i Oslo. Skal ikke de ha rett til å leve også?

Anonymkode: 9f6ff...995

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem har drept flest mennesker de siste 100 årene? Ulv eller hunder? Da bør vi utrydde hundene først. 

Hvem et det flest av i Norge de siste 100 årene? Ulv eller hunder? Sier seg selv at 0-50 ulv dreper færre mennesker enn 500 000 hunder

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at de som jakter ulv er redd for barn mer enn sauen. Jeg tror ikke jeg hadde synes det var greit å sende barna til skolen om jeg visste de kunne bli ulvemat på veien.

Hvor mange barn har blitt drept av ulver i moderne tid ( eller dokumentert i det hele tatt de siste 200 årene)? Hvor mange har blitt drept av hunder? Du bør jo være mye mer redd for å sende ungene avgårde til skolen siden det bor massevis av blodtørstige bikkjer i tettbygde strøk. 

Skrevet

Hvem et det flest av i Norge de siste 100 årene? Ulv eller hunder? Sier seg selv at 0-50 ulv dreper færre mennesker enn 500 000 hunder

Uansett så er hunder farligere....

Skrevet

Hvor mange barn har blitt drept av ulver i moderne tid ( eller dokumentert i det hele tatt de siste 200 årene)? Hvor mange har blitt drept av hunder? Du bør jo være mye mer redd for å sende ungene avgårde til skolen siden det bor massevis av blodtørstige bikkjer i tettbygde strøk. 

Hvor mange ulv har det vært i Norge de siste 200 årene? Hvor mange mennesker hadde blitt drept av ulv om det var like mange av de som det er hunder? Hvor mange hunder lever side om side med mennesker? Hvor mange ulv lever vilt?

Skrevet

Hvordan vet du det?

Skrevet

Du har tydelig ikke bodd i ett område hvor ulven går rundt på tunet. Det gjør jeg og ulven er ikke velkommen i det hele tatt. Det finnes ikke mange blodtørstige bikkjer i nabolaget, men ulven som drepte bikkja den er hva jeg vil kalle blodtørstig.

Anonymkode: 673c7...231

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du det?

Fordi minst 8 stk er drept av hunder de siste 20 årene. Ingen av ulv de siste 100+++. Hunder er  ikke nødvendige for samfunnet. Dvs at flere barn fortsatt ville levd hvis hunder hadde blitt utryddet. 

Skrevet

Du har tydelig ikke bodd i ett område hvor ulven går rundt på tunet. Det gjør jeg og ulven er ikke velkommen i det hele tatt. Det finnes ikke mange blodtørstige bikkjer i nabolaget, men ulven som drepte bikkja den er hva jeg vil kalle blodtørstig.

Får passe på bikkja di da veit du. Er ikke verre enn det. 

Skrevet

Fordi minst 8 stk er drept av hunder de siste 20 årene. Ingen av ulv de siste 100+++. Hunder er  ikke nødvendige for samfunnet. Dvs at flere barn fortsatt ville levd hvis hunder hadde blitt utryddet. 

Hvor mange hunder er det i Norge? Hvor mange ulv er det i Norge? Hvem lever sammen med mennesker og dermed har økt risiko for å gå til angrep på mennesker? Jeg kan forklare det enkelt: hvor mange bilulykker hvor noen døde hadde vi den gang vi hadde 500 biler i Norge kontra nå hvor det er flere millioner? Lar vi ulvebestanden vokse til 1 million, så kanskje du vil se litt annerledes på det

Skrevet

Får passe på bikkja di da veit du. Er ikke verre enn det. 

Etter den logikken så burde foreldrene til ungene som ble drept av hunder også passet på barna sine. Det gjorde de ikke, og etter din logikk er det jo da helt greit at barna ble drept.

Forøvrig var hunden min bundet rett utenfor kjøkkendøra så den ble passet på, men når ulven da kommer helt til kjøkkendøra så er ulven ett problem uansett om den dreper mennesker eller hunder.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hunder er ikke nødvendige for samfunnet, det har du rett i. 

Et annet fullstendig unødvendig dyr, er ulv. 

Anonymkode: 6637d...469

Skrevet

Etter den logikken så burde foreldrene til ungene som ble drept av hunder også passet på barna sine. Det gjorde de ikke, og etter din logikk er det jo da helt greit at barna ble drept.

Forøvrig var hunden min bundet rett utenfor kjøkkendøra så den ble passet på, men når ulven da kommer helt til kjøkkendøra så er ulven ett problem uansett om den dreper mennesker eller hunder.

Ja det burde de gjort. Men folk slipper jo løs ungene sine overalt uten tilsyn. Veps og ku er forresten verstingene i Norge når det gjelder menneskedrap. Utrydde de og?

Skrevet
4 minutter siden, Østerdølen skrev:

Jeg mener det er en selvfølge at ulv reguleres på lik linje som alt annet.

Vi skal ha ulv, men den må reguleres slik vi regulerer alle andre rovdyr. Det er ingen som går i fakkeltog for jerven,reven eller bjørnen,men de er jo selvfølgelig ikke like fine å se på som ulven.

På generell basis synes jeg alle ulveelskere skulle ha bodd ett år i ulvesonen, slik at de vet hva de snakker om. Blir lite plaget av ulv i en leilighet i tykkeste byen.

I Värmland sitter de med for mange ulv de ikke kan felle, fordi vi tar for mange her til lands. De må forholde seg til EU og 300 ulver, mens vi har under 100 individer på vår side. Kun halvparten holder seg kun i Norge. Så få ulv som er her til lands, er det stor innavl, noe som ikke er heldig. 

Ulv er ikke kjent for å angripe mennesker (veldig unntaksvis). Det er større fare for å bli drept av kyr. Nå bor jeg riktig nok bare rett innenfor ulvesonen, men det har dessverre blitt felt flere ulv her de senere årene. 

Jeg mener selvsagt at vi må verne mer om alle rovdyrene vi har. Ikke bare ulv. Men f.eks. revebestanden er en helt annen en ulv. De tok ut over 25.000 individer i 2018-2019, og den er ikke i fare for å bli utryddet. På samme måte må man felle elg for å tynne i rekkene. Verken ulv, jerv, gaupe eller bjørn er så mange at dette faktisk er nødvendig, 

Nordmenn synes det er helt tragisk hvis f.eks. bengaltigeren og flodhest blir utryddet. I forhold til disse er det gromt å ha ulv i nabolaget i stedet.  Vi mennesker tar oss slik til rette, at vi fortrenger annet dyreliv. Tragisk. 

Anonymkode: 55d63...e6e

Skrevet

Ja det burde de gjort. Men folk slipper jo løs ungene sine overalt uten tilsyn. Veps og ku er forresten verstingene i Norge når det gjelder menneskedrap. Utrydde de og?

Vi beholder både ku, veps og hunder, men utrydder ulven. Sånn da var det avgjort, enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...