Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 TVi har besøk fra utlandet i jula. I løpet av den tiden har vi hatt et stort jueselskap og i dag er det nyttårsaften. Desuten var det julaften. Jeg vet de ikke har tradisjon for å pynte seg mye så jeg skrev til dem og fortalte at spessielt i juleselskapet pynter vi oss skikkelig. Jeg sendte til og med bilder. Julaften skiftet de ikke fra turtøyet de brukte tidlig på dagen. I juleselskapet gikk de i slitte jeans og genser (de er ca 60 år gamle) og i dag vil de gå i joggebukser. Vi ander pynter oss mens de ikke gidder skifte en gang. Hva synes dere? Bør man ikke kunne pynte seg litt på en slik dag når vertskapet til og med sier fra på forhånd om at vi pynter oss, lager god mat, dekker fint bord osv? Anonymkode: 8c7f0...e06
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Hehe, hvem er dette? Svigers? Vi pynter oss, men aldri i verden om jeg hadde prøvd å overtale voksne folk til å skifte Anonymkode: ef303...2e9
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Jeg tenker at om de ikke føler seg "utenfor" og ukomfortabel med å gjøre stikk i strid med resten så får de gjøre akkurat som de vil 😉 Jeg bryr meg ikke med hvor pynta folk er altså, det betyr null. Viktigste er jo at de er der. Anonymkode: 51dde...1d6
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 De må være fra USA Anonymkode: ee44c...598
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: De må være fra USA Anonymkode: ee44c...598 Tenker det samme. Opplevd å være i amerikanske bryllyp der parets familie stiller i jeans.. Anonymkode: 25548...3dc
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #6 Skrevet 31. desember 2019 Vi pynter oss ikke på nyttårsaften, men hadde gjort det hvis vi skulle i selskap Anonymkode: 2affc...f15
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #7 Skrevet 31. desember 2019 Her pynter vi oss nyttårsaften, selv om det kun er kjernefamilien. Er noe spesielt med dagen, og da pynter vi oss. Hvis ikke hadde det kjent ut som en vanlig lørdag. Anonymkode: 86ffd...0d5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #8 Skrevet 31. desember 2019 Jeg tenker at de er voksne, de får gjøre som de vil. Selv hadde jeg følt meg utilpass om jeg var i et selskap hvor alle andre hadde pynta seg, og jeg satt der i turklær/joggebukse. Anonymkode: a1bda...2c5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #9 Skrevet 31. desember 2019 Det hadde jeg ikke brydd meg om... Det er jo deres valg. Du har sagt fra, de velger noe annet. Det går jo ikke utover noen, så hvorfor plages av noe så banalt (perspektiv) ? Det viktigste er selskapet, ikke bekledning. Anonymkode: d4c3c...d2e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #10 Skrevet 31. desember 2019 Det er ikke greit. Vi har et norsk vennepar hvor mannen er lurvete. Går i turklær på alle bursdager osv. Skulle han ha på en hvit skjorte er den krøllete, uten slips og og med slapp krave. Jeg mener man følger normal kleskode og da pynter man seg jul- og nyttårsaften, og på bursdag stiller man ikke i turklær (men pen olabukse og skjorte/bluse/pen, herunder ren og glatt, genser er ok). Anonymkode: 258f8...8e6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 Fæle greier altså. Verden er ond. Anonymkode: df282...e50
Pobie Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 Det viktigste er at de er der regner jeg med, og når de i tillegg er fra en annen kultur må man de litt gjennom fingrene når de oppfører seg annerledes enn forventet. Man kan selvfølgelig ikke kreve at voksne folk pynter seg.
Kira Skrevet 1. januar 2020 #13 Skrevet 1. januar 2020 Jeg hadde tenkt som deg hi. Når man skal i selskap i julen bør man pynte seg. Det trenger ikke være dress og slips, men en pen bukse og skjorte. Det er normal høflighet, og spesielt når dere på forhånd har informert om tradisjonene deres iht påkledning.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #14 Skrevet 1. januar 2020 Tror jeg ville sagt fra da. På en pen måte, a'la Nå er badet ledig, som nevnt tidligere så pleier vi å pynte oss skikkelig på dager som i dag. Kan jo også legge til om nødvendig: Så jeg foreslår at dere bytter om fra turklær før vi spiser. Anonymkode: 69024...b84
sug lut Skrevet 1. januar 2020 #15 Skrevet 1. januar 2020 Det fine er at du trenger aldri å invitere dem igjen. En blatant demonstrasjon av at de ikke respekterer hvordan dere som vertskap ønsker å feire bør jo bare føre til at de ikke bes igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #16 Skrevet 1. januar 2020 Hvis noen sendte meg bilde for å vise hvordan jeg skulle kle meg, så hadde jeg kanskje dukket opp i joggedress jeg også.. Anonymkode: e03e5...1f7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #17 Skrevet 1. januar 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis noen sendte meg bilde for å vise hvordan jeg skulle kle meg, så hadde jeg kanskje dukket opp i joggedress jeg også.. Anonymkode: e03e5...1f7 Hehe jeg tenkte akkurat det samme! Da hadde jeg kanskje kommet i joggedress bare på trass Anonymkode: 80d34...c54
Polly-Esther Skrevet 1. januar 2020 #18 Skrevet 1. januar 2020 Dette hadde jeg aldri giddet å henge meg opp i. Det fremstår egentlig ganske småborgerlig å fokusere på om andre er pyntet nok for ditt selskap. Personlig ville jeg ha pyntet meg, men folk er altså forskjellige. Så lenge de er hyggelige og godt selskap, plager det meg virkelig ikke. Jeg har en svigerinne som aldri pynter seg, henne om det.
Himmel og hav Skrevet 1. januar 2020 #19 Skrevet 1. januar 2020 Det er rimelig sært og respektløst av gjester å oppføre seg sånn. Holder med Luten i at de ikke trenger å inviteres igjen. Det å be folk om å ta på seg noe pent er et veldig lite ønske, mot det å sitte i joggebukse eller turtøy blant pent pyntede, som er en ganske stor demonstrasjon av at de gir blaffen i dere. 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis noen sendte meg bilde for å vise hvordan jeg skulle kle meg, så hadde jeg kanskje dukket opp i joggedress jeg også.. Anonymkode: e03e5...1f7 Det sier i grunnen kun noe om deg og at du ikke er over treårstrassen, og veldig lite om vertskapet. Jeg ville også gjerne hatt noen tips til graden av pynt om jeg skulle feiret noe i en annen kultur.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #20 Skrevet 1. januar 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis noen sendte meg bilde for å vise hvordan jeg skulle kle meg, så hadde jeg kanskje dukket opp i joggedress jeg også.. Anonymkode: e03e5...1f7 Vi sendte dem bildet fra festen i fjor der de kunne se hva gjestene hadde på, at det var fest med damaskduker, nypusset sølv, blomsteroppsatser osv. "Fest" kan være litt av hvert. Bildet var for å vise dem hva de gikk til. Anonymkode: 8c7f0...e06
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #21 Skrevet 1. januar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi sendte dem bildet fra festen i fjor der de kunne se hva gjestene hadde på, at det var fest med damaskduker, nypusset sølv, blomsteroppsatser osv. "Fest" kan være litt av hvert. Bildet var for å vise dem hva de gikk til. Anonymkode: 8c7f0...e06 Jeg hadde forsatt demonstrert med komme i joggedress når du er så kontrollfrik å sender bildet!! Anonymkode: 80d34...c54
Himmel og hav Skrevet 1. januar 2020 #22 Skrevet 1. januar 2020 (endret) 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forsatt demonstrert med komme i joggedress når du er så kontrollfrik å sender bildet!! Anonymkode: 80d34...c54 Og hvem tror du folk hadde kikka rart på på den festen? Blir ikke det litt som å spise rå rabarbra selv, men håpe at HI får mageknip? Endret 1. januar 2020 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #23 Skrevet 1. januar 2020 Damaskduk og blomsteroppsats 🙊 Er det NOE festen din trenger så er det noen som bryter opp det gørrkjedelige. Jeg tør å vedde på at dette er den eneste festen som vil bli husket. At ikke du evner å se det morsomme i dette gjør livet ditt litt fattigere. Anonymkode: ef303...2e9
Kira Skrevet 1. januar 2020 #24 Skrevet 1. januar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forsatt demonstrert med komme i joggedress når du er så kontrollfrik å sender bildet!! Anonymkode: 80d34...c54 Mener du virkelig det? Jeg kan ikke forstå at man blir snurt for å få et bilde. Hvis jeg skulle feiret en høytid i et annet land uten å vite hva jeg gikk til, hadde jeg ønsket å lære mer på forhånd. Eller få den type informasjon slik at jeg også kan være forberedt. Jeg klarer ikke å se noe grunn til å demonstrere mot det 🤔
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #25 Skrevet 1. januar 2020 1 minutt siden, Kira skrev: Mener du virkelig det? Jeg kan ikke forstå at man blir snurt for å få et bilde. Hvis jeg skulle feiret en høytid i et annet land uten å vite hva jeg gikk til, hadde jeg ønsket å lære mer på forhånd. Eller få den type informasjon slik at jeg også kan være forberedt. Jeg klarer ikke å se noe grunn til å demonstrere mot det 🤔 Ehh ja!! Ingen skal komme å detaljstyre hvilke klær jeg skal gå med! Får da være måte på frekkhet!! Anonymkode: 80d34...c54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå