Gå til innhold

Årets verste gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk bare fine gaver i år faktisk :) Men litt synd det ikke var byttelapp på den fine stekepannen jeg fikk,har allerede en som fungerer utmerket så føles bortkastet med en til.

Mamma har en litt rar vennine å av henne så fikk moren min ett innrammet bildet av venninen i sin nye bunad. Meget spesielt spør du meg hehe!

Søsteren min fikk en sånn greie som du skal øse vann ut av båten. De har riktig nok båt men de lo litt av gaven å ser ikke helt poenget med den likevel. Litt merkelig gave.

Anonymkode: a9e4f...eab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fikk 4 åringen mørkblå neglelakk🤷‍♀️ Så nå har hun neglelakk på haka og i håret... 

åpnet flaska før jeg fikk sett det... eller rettere sagt luktet det🙈

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ut som en bortskjemt unge.

Anonymkode: 5d334...14f

Jeg er det.🤪🤘🏼 Men fikk masse annet fint altså 🙏🏼

Anonymkode: fe253...ea5

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, herregud. Hvem fikk han det av?

Anonymkode: ba745...3f5

Bestemor... 🙄

Skrevet
2 timer siden, TøffiTrynet☠ skrev:

Han på 16 fikk et flanellsengesett med røde hjerter og søte reinsdyr samt et såpestykke med bomullslukt (!). Sengesettet passer ikke str på dyna han bruker heller. Men han smilte pent, donerte sengesettet til lillesøstra. 😅 Han er takknemlig uansett, men jeg som mamma tenker at det kanskje kunne vært kjekt med en annen gave i den alderen der. 

Da jeg var 16 fikk jeg en liten kjele, blå hadelandnisse og en blå heklet duk.... 

Anonymkode: 9f131...405

Skrevet

Altså, jeg liker ikke å skrive det for det var godt ment, men fikk noe som kan gi meg anafylaktisk sjokk om jeg spiser det. Og ja, avsenderen vet at jeg ikke tåler det og det, men tror ikke hn tenkte på det for å være ærlig. Blir regifting.

Anonymkode: ab96b...65a

Skrevet

En parfyme. For menn👍😂

Anonymkode: 789be...51c

Skrevet

Min mann og jeg fikk en herre spraydeo og en bodylotion fra moren og faren hans. Min mann tåler ikke deodorant. Det var det eneste vi fikk fra dem. Dette er ett par som har god råd.

Anonymkode: 8318c...420

Skrevet

Som nevnt i en annen tråd, så fikk vi pizzabestikk til 12. Kan ikke skjønne hva man skal med et eget bestikk til noe man spiser med fingrene. 

Søsteren min har ei venninne som gir de underligste og mest gjerrige gaver. I år fikk hun et syltetøyglass med fem teposer i og ei rød sløyfe rundt. Tydelig at hun har delt ei pakke te på flere venninner. Det er like morsomt med de gavene hvert år. Hvilket voksent menneske gir f.eks bort 10 brente mandler i en pose?

Anonymkode: d1e7b...099

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fisher price kasseaparat til 4 åringen 😮, greit at det er tanken som teller, men da må en jo tenke litt på den som skal få gaven når den blir kjøpt. 

Anonymkode: 88928...f63

Hæ? Vi har 5 barn i nær familie som er 3og 4 år. Alle synes det er stas med kasseapparat 7 åringen leker mye med det også. 

Anonymkode: 60021...fe9

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fisher price sitt kassaapparat er merket med aldersspennet 2-6 år. Jeg er forsåvidt enig i at akkurat DET kassaapparatet er litt litt barnslig for en 4-åring. Det passer bok best for de litt yngre. Et mer avansert kassaapparat med funksjon for kort og penger, mulighet til å slå inn beløp osv hadde vært mer stas 

Anonymkode: 8a0d8...45b

Enig. Google det nå HI... Det apparatet er ikke likt det vi har. Denne var litt barnslig ja. Men jeg synes tanken var på en måte god. 

Anonymkode: 60021...fe9

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. Unger elsker å leke butikk. Min fireåring bruker dette enda. Merket er ofte forbundet med babyleker, men det oser ikke baby av denne leken. 

Anonymkode: ddb51...e8a

Min nå 5,5-åring har aldri likt å leke butikk.

Anonymkode: 227d4...b32

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fisher price kasseaparat til 4 åringen 😮, greit at det er tanken som teller, men da må en jo tenke litt på den som skal få gaven når den blir kjøpt. 

Anonymkode: 88928...f63

Nei nå må du gi deg.... 

Min 7 årige gutt lekte butikk med kasseapparat bare for noen dager siden. Spiller vel ingen rolle om anbefalt alder er 1-3 år? Det bryr ikke barn seg om. Hvis han som 4 åring har vokst ifra butikklek er det uvanlig og ikke noe man kan forvente at andre er klar over.

Anonymkode: e9085...2a8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min nå 5,5-åring har aldri likt å leke butikk.

🙄🙄🙄

Hvorfor svarer du sånn....?? Tror du vi bryr oss om det. De fleste barn liker å leke butikk. En generalisering. 

Min gutt har aldri likt Kaptein Sabeltann. Men fortsatt så liker de fleste barn i Norge Kaptein Sabeltann.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

🙄🙄🙄

Hvorfor svarer du sånn....?? Tror du vi bryr oss om det. De fleste barn liker å leke butikk. En generalisering. 

Min gutt har aldri likt Kaptein Sabeltann. Men fortsatt så liker de fleste barn i Norge Kaptein Sabeltann.

🙄🙄🙄 Jeg svarer «sånn» fordi vedkommende jeg siterte svarte skråsikkert at alle unger liker å leke butikk. Og det er ikke sant. Og det er vel rimelig åpenbart, ut fra HIs reaksjon på/omtale av gaven, at heller ikke hennes unge liker å leke butikk. Hvis ikke ville det ikke vært noe å skrive om. 

Det er kanskje greit at folk tar en liten «temperaturmåling» hos foreldre, når de kjøper gaver til barn, eller folk generelt egentlig, så man kan bli mer treffsikker. Det gjør alltid vi, og vi har så langt aldri bommet på gavene våre. Men her inne er man jo bortskjemt og taper om man ikke liker alt folk måtte finne på å gi en. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men her inne er man jo bortskjemt og taper om man ikke liker alt folk måtte finne på å gi en. 

Nei, det er man ikke. Men man er idiot dersom man tror at en fireåring automatisk vokser fra en leke bare fordi det står et tall på den. En fireåring klarer å leke med pinner og kongler, om så var! 

Anonymkode: fd0c0...d8b

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🙄🙄🙄 Jeg svarer «sånn» fordi vedkommende jeg siterte svarte skråsikkert at alle unger liker å leke butikk. Og det er ikke sant. Og det er vel rimelig åpenbart, ut fra HIs reaksjon på/omtale av gaven, at heller ikke hennes unge liker å leke butikk. Hvis ikke ville det ikke vært noe å skrive om. 

Det er kanskje greit at folk tar en liten «temperaturmåling» hos foreldre, når de kjøper gaver til barn, eller folk generelt egentlig, så man kan bli mer treffsikker. Det gjør alltid vi, og vi har så langt aldri bommet på gavene våre. Men her inne er man jo bortskjemt og taper om man ikke liker alt folk måtte finne på å gi en. 

Så flink du er! 

Du utropes herved til århundrets gavekjøper! 

Anonymkode: 7b647...94c

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nå var jo ikke problemet at HIs barn ikke likte å leke butikk!! Dere har liksom ikke samme problemstilling. Skjønner du ikke det??

Skrevet

Værste gave? Det finnes ikke værste gave men mindre heldige gaver eller ugjennomtenkte gaver. 

Og alle må begrense vår forventinger, i dagens  overflod  samfunn.  I en julegave ligger det omtanke, tid, at personen som har kjøpt den har brukt sin tid til å kjøpe å tenkt på akkurat deg. Ok så fikk du ikke akkurat det du ønsket deg men hva så?  

Anonymkode: 202f3...e9a

Skrevet

I alle år har svigermor klaga over våre grytekluter i silikon. Og i like mange år har jeg fortalt at jeg foretrekker dem. De kan vaskes i oppvaskmaskinen, blir aldri varme etc.

I år fikk jeg strikka/hekla grytekluter. 2 par! 

Det er tanken som teller, men noen tanker er mer passiv aggressive enn andre.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk bare fine gaver i år faktisk :) Men litt synd det ikke var byttelapp på den fine stekepannen jeg fikk,har allerede en som fungerer utmerket så føles bortkastet med en til.

Mamma har en litt rar vennine å av henne så fikk moren min ett innrammet bildet av venninen i sin nye bunad. Meget spesielt spør du meg hehe!

Søsteren min fikk en sånn greie som du skal øse vann ut av båten. De har riktig nok båt men de lo litt av gaven å ser ikke helt poenget med den likevel. Litt merkelig gave.

Anonymkode: a9e4f...eab

Ang stekepanne, vi fikk to en jul, en av hver foreldrepar (vi trengte), og det er gull med to stk!😊 Vi lager endel mat, og vi bruker ofte begge to😊

Anonymkode: 8d64a...a7c

Gjest Antarctica
Skrevet
4 minutter siden, Bruker3 skrev:

I alle år har svigermor klaga over våre grytekluter i silikon. Og i like mange år har jeg fortalt at jeg foretrekker dem. De kan vaskes i oppvaskmaskinen, blir aldri varme etc.

I år fikk jeg strikka/hekla grytekluter. 2 par! 

Det er tanken som teller, men noen tanker er mer passiv aggressive enn andre.

Hihi! Snakker om å demonstrere...

Skrevet
2 minutes ago, Pashla said:

Hihi! Snakker om å demonstrere...

Det var sånn vi fikk en egkoker også. Jeg sa at jeg ikke liker å fylle skap med dingser og at jeg gjerne koker egg i gryte. 

Heldigvis har vi stort kjøkken med hjørneskap som kanskje inneholder Narnia for alt jeg vet

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Værste gave? Det finnes ikke værste gave men mindre heldige gaver eller ugjennomtenkte gaver. 

Og alle må begrense vår forventinger, i dagens  overflod  samfunn.  I en julegave ligger det omtanke, tid, at personen som har kjøpt den har brukt sin tid til å kjøpe å tenkt på akkurat deg. Ok så fikk du ikke akkurat det du ønsket deg men hva så?  

Anonymkode: 202f3...e9a

Det er naivt å tro at det ligger omtanke og tid bak alle gaver. Noe er helt klart resirkulert skit giveren selv fikk året før, eller det er tilfeldig plukket i første butikk man setter foten innenfor. 

Anonymkode: aa21b...c98

Gjest Antarctica
Skrevet
Akkurat nå, Bruker3 skrev:

Det var sånn vi fikk en egkoker også. Jeg sa at jeg ikke liker å fylle skap med dingser og at jeg gjerne koker egg i gryte. 

Heldigvis har vi stort kjøkken med hjørneskap som kanskje inneholder Narnia for alt jeg vet

Re-gifting er løsningen! 

(Noen mennesker er så bombesikre på at deres måte er best, at de ikke kan se for seg at noen andre ønsker noe annet. Så en slags vrengt omsorg kan det jo likevel være i de gavene...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...