GÃ¥ til innhold

Helt julestriglet hjem i november...🎄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Butikkene hadde selvsagt ikke godt amok om ingen hadde kjøpt varene. Det er ren logikk, og ikke synsing

Anonymkode: bac75...486

Det har skjedd at jeg har kjøpt julepynt i november. Ny adventsstjerne. Kalendergaver til barna. Slike ting. Det betyr ikke at jeg pynter opp før av den grunn. Verden er ikke så svart/hvit.

Anonymkode: 5dbb8...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så enig med trådstarter. De kaller det jul i desember, men julen ringes ikke inn før 24/12 kl 17. DA er det jul😊Synes synd på barna som mister den magiske følelsen det er å ENDELIG se juletreet stå det med stjerne i toppen. Alle forbredelser til jul OPPI all julepynten. Nei det er veldig trist å se....

Anonymkode: 61379...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er så enig med trådstarter. De kaller det jul i desember, men julen ringes ikke inn før 24/12 kl 17. DA er det jul😊Synes synd på barna som mister den magiske følelsen det er å ENDELIG se juletreet stå det med stjerne i toppen. Alle forbredelser til jul OPPI all julepynten. Nei det er veldig trist å se....

Anonymkode: 61379...0e9

100% enig.

Anonymkode: 48c16...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er så enig med trådstarter. De kaller det jul i desember, men julen ringes ikke inn før 24/12 kl 17. DA er det jul😊Synes synd på barna som mister den magiske følelsen det er å ENDELIG se juletreet stå det med stjerne i toppen. Alle forbredelser til jul OPPI all julepynten. Nei det er veldig trist å se....

Anonymkode: 61379...0e9

Veldig enig! Husker selv hvor gøy det var å pynte treet den 24. Når jeg var liten. Noe av det beste jeg visste var at jeg visste hva som skulle være på treet. Det høres helt teit ut, men jeg elsket rekkefølgen og hvilken julepynt skulle hvor. Gledet meg til å ta ut samme julepynt år etter år. Foreldrene mine er skilt nå og faren min har en ny familie. Og jeg blir så utrolig barnslig, selv som godt voksen 4 barns mor, at jeg blir nærmest fornærmet av å se noe av vår juletre pynt på deres juletre. 

Anonymkode: bac75...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Spurvugla skrev:

Det er sikkert hyggelig, det er bare ikke jul slik jeg og mange andre husker fra vi var små. Den gangen var jula en stor greie som vi så fram til lenge, når dagen var alt liksom helt annerledes enn ellers. Nå som jul og hverdag blandes, blir det ikke lenger magisk. Nå er jul bare litt ekstra kos på starten av vinteren, og det er det.

Det høres ut som du sørger over tapt barndomsmagi, og det er trist. Men det er nok ikke bare fordi butikkene selger julemarsipan i oktober. Jeg pynter til jul 1. desember, og synes hele desember er like magisk som da jeg var barn (bortsett fra at jeg ikke tror på nissen lengre). Luktene, smakene, lydene – alt bygger forventning mot julen. Jeg synes julaften er like magisk selv om jeg drakk julebrus allerede 1. desember, eller satte opp juletreet 6. desember. Vi er alle ulike. Det jeg ikke forstår, at min desembermagi påvirker deg? Føler du at din jul blir utvannet av å besøke andre som nyter julen i desember?

Anonymkode: 77d2a...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mange som har full jul i november?  Det er vel bare noe det snakkes om her inne. Det er jo ingen som har det. Julepynt, advent og juleforberedelser i desember har vel alltid vært noe vi holder på med?

Og fåtallet ønsker å ha full jul i hjemmet etter nyttår uansett om man startet med julepyntingen sent i desember. 

Anonymkode: 05ad4...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig mange som har full jul i november?  Det er vel bare noe det snakkes om her inne. Det er jo ingen som har det. Julepynt, advent og juleforberedelser i desember har vel alltid vært noe vi holder på med?

Og fåtallet ønsker å ha full jul i hjemmet etter nyttår uansett om man startet med julepyntingen sent i desember. 

Anonymkode: 05ad4...936

Svært mange av oss feirer jul i jula. Fra 24.12. til 13.01. 

Anonymkode: d1e43...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svært mange av oss feirer jul i jula. Fra 24.12. til 13.01. 

Anonymkode: d1e43...8bc

Vet at julen slutter 13. Januar. Men tror fortsatt ikke det er SVÆRT mange som feirer jul den 12 januar. Tror faktisk det er litt uvanlig.... Så kan du bare si hva du vil om gamle tradisjoner og datoer.

Anonymkode: 05ad4...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og fåtallet ønsker å ha full jul i hjemmet etter nyttår uansett om man startet med julepyntingen sent i desember. 

Anonymkode: 05ad4...936

Tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Pashla skrev:

Tull.

Ja det der er bare tull. Mange som har juletrefester i januar. Vi går på ihvertfall 2 stk rundt 6-10 januar.

Anonymkode: 61379...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange feirer jul til 13 jan? Eh nei. Det er ikke vanlig mer

Anonymkode: fb9fc...5dc

Jo, ikkje uvanleg her iallefall. Syns det så fredeleg og fint med juletre i januar. Veit om fleire enn meg òg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Syngensang skrev:

Jo, ikkje uvanleg her iallefall. Syns det så fredeleg og fint med juletre i januar. Veit om fleire enn meg òg altså. 

Hvor bor dere der det er vanlig med jul i januar? Jeg bor i Oslo-området og her er det vel ingen jeg vet om som feirer jul i januar.

Anonymkode: 05ad4...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi setter opp juletreet 23.desember. Kjøper edelgran. Men ikke pokker at den står frem til 13.januar. Innen da ligger jo mesteparten av barnålene på gulvet 😅 Så jeg kan ikke skjønne at det er så mange som har treet fremme så lenge. 

Anonymkode: 88278...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi setter opp juletreet 23.desember. Kjøper edelgran. Men ikke pokker at den står frem til 13.januar. Innen da ligger jo mesteparten av barnålene på gulvet 😅 Så jeg kan ikke skjønne at det er så mange som har treet fremme så lenge. 

Anonymkode: 88278...fc3

Det har vi hvert år. Bare den vannes godt går det helt fint! 

Anonymkode: 6ef79...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ut som du sørger over tapt barndomsmagi, og det er trist. Men det er nok ikke bare fordi butikkene selger julemarsipan i oktober. Jeg pynter til jul 1. desember, og synes hele desember er like magisk som da jeg var barn (bortsett fra at jeg ikke tror på nissen lengre). Luktene, smakene, lydene – alt bygger forventning mot julen. Jeg synes julaften er like magisk selv om jeg drakk julebrus allerede 1. desember, eller satte opp juletreet 6. desember. Vi er alle ulike. Det jeg ikke forstår, at min desembermagi påvirker deg? Føler du at din jul blir utvannet av å besøke andre som nyter julen i desember?

Anonymkode: 77d2a...cd2

Det er sikkert litt av det. Jeg tror ikke jeg påvirkes så mye, men jeg blir jo litt trist av å høre kollegaer og andre snakke om at de er lei av kaker og julemat allerede nå. Men jula (fra 24/12) som stor høytid og advent som spennende forventning- og forberedelsestid er borte fra samfunnet generelt, og det er det ikke så mye å gjøre med uansett hva jeg gjør i mitt hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor dere der det er vanlig med jul i januar? Jeg bor i Oslo-området og her er det vel ingen jeg vet om som feirer jul i januar.

Anonymkode: 05ad4...936

Feirar på den måten at treet og pynten står framme, et julekaker og høyrer julemusikk. Bur på Nordvestlandet. 

Anonymkode: 62207...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feirar på den måten at treet og pynten står framme, et julekaker og høyrer julemusikk. Bur på Nordvestlandet. 

Anonymkode: 62207...43c

Samme her. Bor rett utenfor Oslo.

Anonymkode: 48c16...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feirar på den måten at treet og pynten står framme, et julekaker og høyrer julemusikk. Bur på Nordvestlandet. 

Anonymkode: 62207...43c

Jeg bor også på Nordvestlandet, og jeg kaster ut jula så fort som mulig etter nyttår. Blir feil for meg med jul i januar, da er jeg ferdig! Men jeg feirer heller ikke jul i november. Skal snart begynne å pynte litt tenker jeg, julegardinene er oppe da. Juletreet kommer opp rundt den 20.-21. tenker jeg. 

Anonymkode: 88038...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...