Gå til innhold

Dobbeltseng til ungdommen?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjære meg. Nå må du rulle inn da. 

Jeg har gutter som er eldre enn disse barna og de kunne ikke brydd seg mindre om at jeg rydder og styrer på rommene deres. 

Sjokoladepapir under madrassen? Om barna dine bryr seg om at du ser det,ja da har dere seriøst et problem. 

Anonymkode: 0c9f1...2ed

Jeg er da ikke hissig. De fleste mennesker har jo noen hemmeligheter. Det kan være helt små og ubetydelige ting eller titt større og vintigere ting. Hvilke ting noen vil ha for seg selv er ikke godt å si. De er jo hemmelige 😊. Det kan godt hende gutter kommer i den fasen at de vil ha noe privat for foreldrene sine senere enn jenter. Ikke noe galt i det. Det ville bare være synd om hi la så mye innsats og penger i nye rom til guttene hvis de ikke ville sette pris på det og følte det som en invasjon i deres privatliv.

Anonymkode: f3f34...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt elsker å breie seg så han skal få overta min dobbeltseng på 160 når vi flytter sammen med kjæresten min til sommeren. Han er 12.

Anonymkode: fccdc...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er da ikke hissig. De fleste mennesker har jo noen hemmeligheter. Det kan være helt små og ubetydelige ting eller titt større og vintigere ting. Hvilke ting noen vil ha for seg selv er ikke godt å si. De er jo hemmelige 😊. Det kan godt hende gutter kommer i den fasen at de vil ha noe privat for foreldrene sine senere enn jenter. Ikke noe galt i det. Det ville bare være synd om hi la så mye innsats og penger i nye rom til guttene hvis de ikke ville sette pris på det og følte det som en invasjon i deres privatliv.

Anonymkode: f3f34...fa0

Jeg har en jente på 13, snart 14, hun ville elsket det om jeg fikset rommet hennes. Alle ungdommer er rett og slett ikke like hemmelighetsfulle (ev. så har det hemmelighetene sine gjemt der man ikke finner dem). Jeg tviler ikke på at hun har hemmeligheter, men det går nok mer på ting hun snakker om/gjør med venner og ting hun har på telefonen heller enn ting som er gjemt på rommet. Vi har uansett en liten leilighet der alle stort sett går fritt inn på alle rom (hun er ikke superbegeistret for om lillesøster går på rommet hennes, jeg har aldri fått beskjed om å ikke gå inn der).

Uansett er det ikke verre enn at TS lufter ideen på generell basis for gutta før hun setter i gang (typ "en kollega vil pusse opp rommet til sønnen sin, men er litt redd for at han ikke vil like det).

Anonymkode: cbff2...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en jente på 13, snart 14, hun ville elsket det om jeg fikset rommet hennes. Alle ungdommer er rett og slett ikke like hemmelighetsfulle (ev. så har det hemmelighetene sine gjemt der man ikke finner dem). Jeg tviler ikke på at hun har hemmeligheter, men det går nok mer på ting hun snakker om/gjør med venner og ting hun har på telefonen heller enn ting som er gjemt på rommet. Vi har uansett en liten leilighet der alle stort sett går fritt inn på alle rom (hun er ikke superbegeistret for om lillesøster går på rommet hennes, jeg har aldri fått beskjed om å ikke gå inn der).

Uansett er det ikke verre enn at TS lufter ideen på generell basis for gutta før hun setter i gang (typ "en kollega vil pusse opp rommet til sønnen sin, men er litt redd for at han ikke vil like det).

Anonymkode: cbff2...bf2

Ikke sant. PC og telefon holder jeg meg selvsagt langt unna. Der har de sitt eget liv. Når de lukker døren og ligger på sengen og skravler med kompiser så er det noe de selvsagt vil ha for seg selv. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet hvor gamle de er. Som jeg skrev har jeg jevngamle jenter. Det kan godt hende det du beskriver er normalt for gutter.

Anonymkode: f3f34...fa0

Alternativt er ikke dine jenter fasit for alle? Jeg har både jenter og gutter, fem stk i alderen 28 -11, og newsflash, de er ikke like. De har heller ikke store hemmeligheter som voktes strengt på rommene sine. Det hadde ikke jeg heller da jeg vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, amandine skrev:

Alternativt er ikke dine jenter fasit for alle? Jeg har både jenter og gutter, fem stk i alderen 28 -11, og newsflash, de er ikke like. De har heller ikke store hemmeligheter som voktes strengt på rommene sine. Det hadde ikke jeg heller da jeg vokste opp.

Ikke sant! Godt å se at barn også er forskjellige😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 120 seng til jeg flyttet hjemmefra. Syntes jeg hadde kjempegod plass i den, og den holdt fint til overnattingsbesøk av både venninner og kjærester. Men gutter vil kanskje ikke ligge så tett med kompiser? 😛 Ville uansett ikke hatt større enn 150 med mindre rommet er stort.

Sønnen min på 9 har en sånn seng som kan trekkes ut til dobbelseng, den blir 150 da. Han vil gjerne ha den som dobbelseng hele tiden, men det har vært praktisk å kunne skyve den inn for å få bedre plass på rommet, f.eks. ved barnebursdag. Men mulig det behovet ikke er der lenger i den alderen dine barn er.

Anonymkode: 7c3c1...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeldyne virker veldig upraktisk forresten. Om det er de de helst vil ha, så hadde jeg latt dem prøve det, men ikke kjøpt noe dyrt i tilfelle de ombestemmer seg. ;)

Anonymkode: 7c3c1...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er da ikke hissig. De fleste mennesker har jo noen hemmeligheter. Det kan være helt små og ubetydelige ting eller titt større og vintigere ting. Hvilke ting noen vil ha for seg selv er ikke godt å si. De er jo hemmelige 😊. Det kan godt hende gutter kommer i den fasen at de vil ha noe privat for foreldrene sine senere enn jenter. Ikke noe galt i det. Det ville bare være synd om hi la så mye innsats og penger i nye rom til guttene hvis de ikke ville sette pris på det og følte det som en invasjon i deres privatliv.

Anonymkode: f3f34...fa0

Jeg tror ikke helt at gutter kommer i den fasen jeg altså. Min gutt på 16 år har i hvert fall aldri vært der. Han betaler gjerne lillesøster for å rydde og vaske på rommet hans, og har absolutt ikke noe i mot at jeg gjør det en gang i blant. På rommet sitt har han en seng og en liten hylle med tekniske duppeditter og kabler. Pc, tv og ps står på et eget rom i kjellerstua. Jeg går ikke inn på hans pc eller mobil med mindre jeg har sterke bevis for at han bedriver kriminalitet eller mobbing. Og han har veldig få meninger om hvilken dobbeltseng, gardiner, eller kommode han skal ha klærne sine i. En seng er en seng, en kommode er en kommode,. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dobbeldyne virker veldig upraktisk forresten. Om det er de de helst vil ha, så hadde jeg latt dem prøve det, men ikke kjøpt noe dyrt i tilfelle de ombestemmer seg. ;)

Anonymkode: 7c3c1...213

Han ene har allerede lagt beslag på MIN dobbeldyne så jeg vil tro de vil like det. Kjøper nok ikke noe kjempedyrt men hadde vært greit å få tilbake min egen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...