Gå til innhold

Dobbeltseng til ungdommen?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

13 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ja her har jo begge stadige overnattinger nå ( kamerater) og det er jo kjekt å slippe å dra frem madrass hver gang. 

æsj, skal de liksom sove sammen😂😂😂 du er ikke sann ass

Anonymkode: 30d3c...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

æsj, skal de liksom sove sammen😂😂😂 du er ikke sann ass

Anonymkode: 30d3c...50c

For å svare deg seriøst; selvsagt kan kompisene sove i samme dobbeltseng. Hva skulle være problem med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når de er så store har de gjerne klare meninger om h ordan de vil ha rommet og hvor de ikke vil ha mamma til å snuse. Å pusse opp som en overaskelse tror jeg er en dårlic idee.

Hvis det var jeg som skulle bestent ville jeg valgt 120 seng. Den er stor nok til at to kan sove der innimellom  og det blir litt plass igjen.

Anonymkode: f3f34...fa0

Nå tenker jeg at jeg kjenner dem såpass godt at jeg vet hva de liker. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå tenker jeg at jeg kjenner dem såpass godt at jeg vet hva de liker. 😊

Såpass store barn liker jerne å få bestemme litt selv og å ha litt privatliv. Å gå gjennom alle sakene deres, bytte ut møbler og pusse opp rom uten at de vet det kan bli tatt som et stort overtramp.

Det kan godt hende de kommer til å like det du har valgt, men at de fortsatt vil hate at du ikke tok dem med på råd eller advarte dem om at du skulle se i alle skuffer og gjemmer.

Anonymkode: f3f34...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Såpass store barn liker jerne å få bestemme litt selv og å ha litt privatliv. Å gå gjennom alle sakene deres, bytte ut møbler og pusse opp rom uten at de vet det kan bli tatt som et stort overtramp.

Det kan godt hende de kommer til å like det du har valgt, men at de fortsatt vil hate at du ikke tok dem med på råd eller advarte dem om at du skulle se i alle skuffer og gjemmer.

Anonymkode: f3f34...fa0

Altså.... de har ikke statshemmeligheter. Jeg kaster selvsagt ingenting og roter på ingen måte gjennom private ting. Minste må rydde opp i leker han ikke bruker og alt det vil jeg jo legge i esker han går gjennom selv. Angående møbler så kommer det til å bli hvite enkle kommoder og samme hvite klesskap som de har i dag. PC pult blir helt enkle hvite med nok plass. De liker stilen vi har her hjemme ( skandinavisk enkel stil) og dette vil gjenspeiles på rommene. Angående farge så blir det ene i en blå farge som alltid har vært «hans» farge. Det andre rommet blir i samme farge som vi har på kontoret som gutten selv har bedt om å få på rommet sitt. Bilder får de selvsagt velge selv . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså.... de har ikke statshemmeligheter. Jeg kaster selvsagt ingenting og roter på ingen måte gjennom private ting. Minste må rydde opp i leker han ikke bruker og alt det vil jeg jo legge i esker han går gjennom selv. Angående møbler så kommer det til å bli hvite enkle kommoder og samme hvite klesskap som de har i dag. PC pult blir helt enkle hvite med nok plass. De liker stilen vi har her hjemme ( skandinavisk enkel stil) og dette vil gjenspeiles på rommene. Angående farge så blir det ene i en blå farge som alltid har vært «hans» farge. Det andre rommet blir i samme farge som vi har på kontoret som gutten selv har bedt om å få på rommet sitt. Bilder får de selvsagt velge selv . 

Tror du seriøst at barna dine ikke har  noen hemmeligheter for deg? Ikke et sjokoladepapir under madrassen, et blide av en jente med hjerte på, en bok de skulle levert på bibiloteket eller noe annet de ikke vil du skal se? Spessielt eldste er jo så gammel at du å forvente et vist tenåringsopprør.  I hans alder skal de begynne å frigjøre seg fra foreldrene. Da tror jeg ikke det er noen god taktikk å fortsette å behandle ham/dem som små barn som ikke får bestemme selv.

Anonymkode: f3f34...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tror du seriøst at barna dine ikke har  noen hemmeligheter for deg? Ikke et sjokoladepapir under madrassen, et blide av en jente med hjerte på, en bok de skulle levert på bibiloteket eller noe annet de ikke vil du skal se? Spessielt eldste er jo så gammel at du å forvente et vist tenåringsopprør.  I hans alder skal de begynne å frigjøre seg fra foreldrene. Da tror jeg ikke det er noen god taktikk å fortsette å behandle ham/dem som små barn som ikke får bestemme selv.

Anonymkode: f3f34...fa0

Så absolutt har de helt sikkert ting de ikke vil jeg skal se eller lese. På pc . Der har de alt de ønsker å holde privat. Og på telefonene sine. De får bestemme mye selv. Akkurat hvilke kommoder som er best egnet eller hvilken seng de får bryr de seg ikke så mye om. De vil ha plass til klærne sine og store senger. Thats IT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Så absolutt har de helt sikkert ting de ikke vil jeg skal se eller lese. På pc . Der har de alt de ønsker å holde privat. Og på telefonene sine. De får bestemme mye selv. Akkurat hvilke kommoder som er best egnet eller hvilken seng de får bryr de seg ikke så mye om. De vil ha plass til klærne sine og store senger. Thats IT. 

Ok. Da har du enten unger som er sent utviklet eller så er gutter mye senere utviklet enn jenter på det området. Jeg har jenter som er omtrent like gamle sm dine og de hadde blitt rasende og dypt såret om jeg hadde gjort noe sånt mot dem. Det gjelder også vennene deres.

Anonymkode: f3f34...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Da har du enten unger som er sent utviklet eller så er gutter mye senere utviklet enn jenter på det området. Jeg har jenter som er omtrent like gamle sm dine og de hadde blitt rasende og dypt såret om jeg hadde gjort noe sånt mot dem. Det gjelder også vennene deres.

Anonymkode: f3f34...fa0

Eller så kan det vel bare være at unger er forskjellige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Eller så kan det vel bare være at unger er forskjellige? 

At unger er forskjellige er faktisk et premiss for det jeg skrev.

Anonymkode: f3f34...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At unger er forskjellige er faktisk et premiss for det jeg skrev.

Anonymkode: f3f34...fa0

Det handler dog ikke nødvendigvis om hvorvidt noen er sent utviklet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det handler dog ikke nødvendigvis om hvorvidt noen er sent utviklet 

Der er vi uenige. De aller fleste ungdomer blir selvstendige, får egne meni ger om hvordan de vil ha det og ønsker mer privatliv ettersom de blir eldre.

Anonymkode: f3f34...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Der er vi uenige. De aller fleste ungdomer blir selvstendige, får egne meni ger om hvordan de vil ha det og ønsker mer privatliv ettersom de blir eldre.

Anonymkode: f3f34...fa0

Selvsagt blir de eldre og ønsker mer privatliv etterhvert . Dette handler kun om at jeg kjenner dem så godt at dette er helt uproblematisk . De har allerede begynt å verne om sitt eget men ikke på slike ting. Feks så spurte jeg om de gjerne vil vaske og rydde rommet sitt selv eller om vaskedamene skal ta det. Det overlat de glatt til henne . ( og ja begge har faste arbeidsoppgaver hjemme ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selvsagt blir de eldre og ønsker mer privatliv etterhvert . Dette handler kun om at jeg kjenner dem så godt at dette er helt uproblematisk . De har allerede begynt å verne om sitt eget men ikke på slike ting. Feks så spurte jeg om de gjerne vil vaske og rydde rommet sitt selv eller om vaskedamene skal ta det. Det overlat de glatt til henne . ( og ja begge har faste arbeidsoppgaver hjemme ) 

For det første regner jeg ikke med at hushjelpene går gjennom alle skuffer og skap slik du måtte gjøre i forbindelse med en oppussing. For det andre er hushjelper en profeslonell utenforsyående og ikke en forelder og for det tredje ville det at de ikke bryr seg om slikt enda nettopp betydd at de ikke var kommet så langt i det å bli selvstendige og frigjøre seg fra foreldrene som de ungdomene jeg kjenner.

Anonymkode: f3f34...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For det første regner jeg ikke med at hushjelpene går gjennom alle skuffer og skap slik du måtte gjøre i forbindelse med en oppussing. For det andre er hushjelper en profeslonell utenforsyående og ikke en forelder og for det tredje ville det at de ikke bryr seg om slikt enda nettopp betydd at de ikke var kommet så langt i det å bli selvstendige og frigjøre seg fra foreldrene som de ungdomene jeg kjenner.

Anonymkode: f3f34...fa0

Gutta mine er 11 og 13 og er akkurat der de forventes at de er utviklingsmessig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Gutta mine er 11 og 13 og er akkurat der de forventes at de er utviklingsmessig 😊

Jeg vet hvor gamle de er. Som jeg skrev har jeg jevngamle jenter. Det kan godt hende det du beskriver er normalt for gutter.

Anonymkode: f3f34...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine på 16 og 18 har 160 senger. Overnatting av kjæreste går greit med den størrelsen, jeg hadde ikke tatt mindre om det er plass på rommene deres 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Mine på 16 og 18 har 160 senger. Overnatting av kjæreste går greit med den størrelsen, jeg hadde ikke tatt mindre om det er plass på rommene deres 🙂

Det er «plass» ikke noe vil blokkere for noe annet og det vil se greit ut plassmessig men ikke så mye mer enn det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Da har du enten unger som er sent utviklet eller så er gutter mye senere utviklet enn jenter på det området. Jeg har jenter som er omtrent like gamle sm dine og de hadde blitt rasende og dypt såret om jeg hadde gjort noe sånt mot dem. Det gjelder også vennene deres.

Anonymkode: f3f34...fa0

Det hadde absolutt jeg blitt også da jeg var på den alderen (nå også for så vidt!). Om noen hadde gått igjennom alle hemmeligheter jeg hadde i skuffer og skap, så hadde jeg virkelig blitt rasende! 

Anonymkode: 33493...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har hatt dobbelseng siden hun var 10 år. I dag er hun 17 år, å har den fortsatt. Har vært greit når hun har hatt venninner på overnatting. 

Anonymkode: ca245...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min har hatt dobbelseng siden hun var 10 år. I dag er hun 17 år, å har den fortsatt. Har vært greit når hun har hatt venninner på overnatting. 

Anonymkode: ca245...feb

Ikke sant! Tanken er at sengen skal holde en stund😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der er vi uenige. De aller fleste ungdomer blir selvstendige, får egne meni ger om hvordan de vil ha det og ønsker mer privatliv ettersom de blir eldre.

Anonymkode: f3f34...fa0

Og du har helt sikkert årelang utdannelse og kunnskap basert på god empiri, når du kan snakke for alle ungdommer i Norge?

Anonymkode: b68b0...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For det første regner jeg ikke med at hushjelpene går gjennom alle skuffer og skap slik du måtte gjøre i forbindelse med en oppussing. For det andre er hushjelper en profeslonell utenforsyående og ikke en forelder og for det tredje ville det at de ikke bryr seg om slikt enda nettopp betydd at de ikke var kommet så langt i det å bli selvstendige og frigjøre seg fra foreldrene som de ungdomene jeg kjenner.

Anonymkode: f3f34...fa0

Men kjære deg, hvorfor hisser du deg sånn opp? Hi har da virkelig ikke spurt deg om hva du mener om at hun pusser opp rommene? 

Kan det være at akkurat denne brukeren trigger deg litt? Du virker jo bare utrolig slitsom!

Anonymkode: 68ebb...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Da har du enten unger som er sent utviklet eller så er gutter mye senere utviklet enn jenter på det området. Jeg har jenter som er omtrent like gamle sm dine og de hadde blitt rasende og dypt såret om jeg hadde gjort noe sånt mot dem. Det gjelder også vennene deres.

Anonymkode: f3f34...fa0

Kjære meg. Nå må du rulle inn da. 

Jeg har gutter som er eldre enn disse barna og de kunne ikke brydd seg mindre om at jeg rydder og styrer på rommene deres. 

Sjokoladepapir under madrassen? Om barna dine bryr seg om at du ser det,ja da har dere seriøst et problem. 

Anonymkode: 0c9f1...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...