Gå til innhold

Dobbeltseng til ungdommen?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å pusse opp barnerommene som en overraskelse til ungene på nyåret og planlegger litt. De skal få nye senger og jeg lurer på å kjøpe dobbeltsenger. Rommene er ikke kjempestore men de får plass til dobbeltseng, PC pult , klesskap . Ville dere kjøpt en vanlig 160 seng som vil føre at det vil føles noe trangt eller Kjøpt en 120 seng?. Tanken er at de skal ha sengene utover i ungdomsårene . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge mine gutter på 15 og 18 år har dobbeltseng, selv om det tar "halve rommet". Dette er noe de har prioritert selv.

Eldste har jo kjæreste som han stort sett sover med hver natt, enten her eller hos henne, og hun har også dobbeltseng.

Datteren min på 12 skal pusse opp rommet sitt om ikke så lenge, har sett på en seng hos Ikea som er 140 cm bred sammen med henne og tenker hun kommer til å få den. Den var veldig søt, og er stor nok til to om hun har en venninne på overnatting nå, og til en evt kjæreste når hun vokser til.

Anonymkode: 2f9b8...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

120 seng så de kan ha plass å bruke rommet. Hva skal de med stor dobbelseng egentlig?

Anonymkode: b819e...fb2

De bruker ikke rommet når de har blitt tenåringer altså, de sitter enten ved pulten eller ligger i senga og ser nettflix e.l.

Eneste jeg vet om som bruker rommet er de som har så store rom at de har sofa og sånt der inne, da kan de ha venner på besøk der, men det er snakk om veldig få ungdommer i gjengene rundt mine ihvertfall. De er sammen med venner hjemme hos de som enten har en kjellerstue, et garasjeloft e.l. hvor de kan være. Veldig lite på rommene til hverandre.

Anonymkode: 2f9b8...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begge mine gutter på 15 og 18 år har dobbeltseng, selv om det tar "halve rommet". Dette er noe de har prioritert selv.

Eldste har jo kjæreste som han stort sett sover med hver natt, enten her eller hos henne, og hun har også dobbeltseng.

Datteren min på 12 skal pusse opp rommet sitt om ikke så lenge, har sett på en seng hos Ikea som er 140 cm bred sammen med henne og tenker hun kommer til å få den. Den var veldig søt, og er stor nok til to om hun har en venninne på overnatting nå, og til en evt kjæreste når hun vokser til.

Anonymkode: 2f9b8...7c7

Ja her har jo begge stadige overnattinger nå ( kamerater) og det er jo kjekt å slippe å dra frem madrass hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår på 17 år har 180x200 seng, han fikk i fjor fordi vanlig var blitt altfor liten (han er 1.96 m). Han på 15 år vil heller ha plassen på rommet, mens 13-åringen valgte 150x200 seng da han måtte ha ny i fjor. Det blir litt trangt, men han elsker den sengen.

Akkurat her tror jeg at jeg hadde spurt ungene. 

Anonymkode: 1547c...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine på 14 og 15 har hver sin 140x200, og elsker det! De har hver sin dobbeltdyne også. Begge trener mye, og trenger dermed også en god del restitusjon, og da er senga stedet. Ellers har de også ørelappstol på rommene sine, slik at de kan bytte på mellom seng og go'stol. 

Anonymkode: cd91b...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ja her har jo begge stadige overnattinger nå ( kamerater) og det er jo kjekt å slippe å dra frem madrass hver gang. 

Overnatter ungdom (gutter) i samme seng? Det gjør det ikke her, derfor greit å kunne ha plass til madrass på gulvet. Madrassen står bak senga når den ikke er i bruk.

 

de har begge 120 seng. Rommet brukes til overnatting, spilling (har to pulter hver, TV på veggen) av flere og greit å ha plass til saccosekk osv. Vi har og kjellerstue. Men gutta vil ikke alltid være på samme rom dersom de har kompiser på besøk.

Anonymkode: b819e...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine på 14 og 15 har hver sin 140x200, og elsker det! De har hver sin dobbeltdyne også. Begge trener mye, og trenger dermed også en god del restitusjon, og da er senga stedet. Ellers har de også ørelappstol på rommene sine, slik at de kan bytte på mellom seng og go'stol. 

Anonymkode: cd91b...f64

Tenker vi går for 160 ja. De vil visst ha dobbeltdyne og hotellputer også. De hadde klare meninger😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Overnatter ungdom (gutter) i samme seng? Det gjør det ikke her, derfor greit å kunne ha plass til madrass på gulvet. Madrassen står bak senga når den ikke er i bruk.

 

de har begge 120 seng. Rommet brukes til overnatting, spilling (har to pulter hver, TV på veggen) av flere og greit å ha plass til saccosekk osv. Vi har og kjellerstue. Men gutta vil ikke alltid være på samme rom dersom de har kompiser på besøk.

Anonymkode: b819e...fb2

Jess. De sover helt uten problemer i samme seng. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har/hadde ungene 120 senger, fikk når de var ca 12 år. Jentungen på 14 år fikk "ny" brukt seng i fjord str 140, da det var noen i nabolaget som ga bort en så og si ubrukt seng. Den tar "hele" rommet hennes, hun har et lite rom. De har begge hatt overnattingsbesøk i 120 senga.

Anonymkode: d5060...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt min 120seng, men det kan bli i minste laget om det er venner som også skal sove over. Er det bare en kjæreste kan det holde med 120 seng. Trenger du oppbevaringsplass vil jeg tipse deg om denne senga https://jysk.no/soverom/madrasser/rammemadrasser/plus/madrass-plus-b40-140x200-m-magasin-svart helt genial siden det er oppbevaring under hele. Jeg har denne, men kjøpte en skikkelig overmadrass til. Ungene er skikkelig misunnelige for den er vist så god å sove i. Jeg liker den selv, men ungene har dyrere madrasser i sine senger så de burde egentlig ha likt sine best. I går våknet jeg på sofaen og minsta hadde overnatta i min seng. Hun så sitt snitt når hun så jeg hadde sovna på sofaen. 

Anonymkode: d35ce...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Våre har Hemnes dagseng, som kan være enkeltseng eller dobbelseng, alt ettersom hva man ønsker.

https://www.ikea.com/no/no/p/hemnes-dagseng-med-3-skuffer-2-madrasser-hvit-moshult-fast-s69186114/

Anonymkode: 2d3b1...d23

Den er kjempefin men de vil gjerne ha dobbeltseng 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Den er kjempefin men de vil gjerne ha dobbeltseng 😊

Hvorfor spør du her inne når ungene alt har bestemt seg?

Anonymkode: b819e...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor spør du her inne når ungene alt har bestemt seg?

Anonymkode: b819e...fb2

Jeg sa jo hele veien at vi går for dobbeltseng. Poenget var om det beste var 120 eller en vanlig stor dobbeltseng .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg sa jo hele veien at vi går for dobbeltseng. Poenget var om det beste var 120 eller en vanlig stor dobbeltseng .

Mellomting, sengene på 140 på IKEA. Plass til to, men de 20 cm ekstra gulvplass utgjør mye.

Anonymkode: 92efb...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 åringen har hemnes dagseng han og (overtok etter 6åringen) og han drar den inn og ut som han føler for. Er ganske trangt rom så når den er utslått er det en halvmeter til kommoden hans på andre veggen.... 15 åringen har vanlig dobbeltseng. 

Anonymkode: e2320...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for 140 eller 150 seng. Genialt med overnatting, her sover kompiser og søskenbarn i samme seng. Så deilig å slippe og dra frem madrass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jentungen på 14 år fikk "ny" brukt seng i fjord.

Anonymkode: d5060...d1a

Hvilken fjord?

Sognefjorden?

Anonymkode: 33493...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Twintipp skrev:

Hadde gått for 140 eller 150 seng. Genialt med overnatting, her sover kompiser og søskenbarn i samme seng. Så deilig å slippe og dra frem madrass...

Fant en 150 seng som så bra ut så mulig vi går for det ja😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er så store har de gjerne klare meninger om h ordan de vil ha rommet og hvor de ikke vil ha mamma til å snuse. Å pusse opp som en overaskelse tror jeg er en dårlic idee.

Hvis det var jeg som skulle bestent ville jeg valgt 120 seng. Den er stor nok til at to kan sove der innimellom  og det blir litt plass igjen.

Anonymkode: f3f34...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...