Gå til innhold

Hva er på priskrig nå, og hvor...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skulle ha fox forrige uke, kosta 1 kr- var utsolgt 😬

Anonymkode: 1dd76...241

De har vært til 1 kr siden i sommer omtrent. Vi blir stadig utstolgt på jobben, også blir det tomt en mnd fordi lageret er tomt :(

Anonymkode: 32665...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skamme meg for å handle varer i butikken din? Fordi du mener noen andre heller bør handle de varene? 
Hehe...

Anonymkode: a68fe...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom både Rema og Kiwi men begge var utsolgt for alle tilbud som er ramset opp her bortsett fra surkål. Til tross for max 3 per kunde skilt.

Jeg tenkte lage pepperkakehus i helga, så hadde også betalt vanlig full pris men nytter jo ikke når det er ingenting igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mia_73 skrev:

Jeg var innom både Rema og Kiwi men begge var utsolgt for alle tilbud som er ramset opp her bortsett fra surkål. Til tross for max 3 per kunde skilt.

Jeg tenkte lage pepperkakehus i helga, så hadde også betalt vanlig full pris men nytter jo ikke når det er ingenting igjen.

Det fins sikkert pepperkakehus igjen i de butikkene som ikke er med på priskrig....

Anonymkode: f8c37...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fins sikkert pepperkakehus igjen i de butikkene som ikke er med på priskrig....

Anonymkode: f8c37...e2d

Hvilke butikker er det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøystykke skrev:

Hvilke butikker er det da? 

Obs, Meny, Spar og Prix ihvertfall. Ellers har de pepperkakehus i butikker som Europris også.

Anonymkode: bf354...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det fins sikkert pepperkakehus igjen i de butikkene som ikke er med på priskrig....

Anonymkode: f8c37...e2d

Ikke alle bor så sentralt at man har et stort utvalg av butikker. Dessuten litt synd at man skal gå i 3 eller 4 butikker for å få 1 vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok folkens hva er greia med gräddosten??? Hele fb en min er pepra om innlegg om den hersens vonde osten. Er det virkelig en tradisjon? At man må ha det til jul?! Aldri hørt om før,

Anonymkode: 58186...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Obs, Meny, Spar og Prix ihvertfall. Ellers har de pepperkakehus i butikker som Europris også.

Anonymkode: bf354...4fa

Og Bunnpris, Joker, Coop Marked

Anonymkode: f8c37...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppdatering fra meg som ba ei om å skamme seg. I dag er butikken vår og de rundt i samme kjede tom for de aller fleste av priskrigvarene og trygda kommer i dag. Det vil si at mange av de som har minst som trenger det mest, ikke får kjøpt varene som var billig. De som tilsynelatende har grei økonomi er de som hamstrer og raider hyllene! Jeg blir så flau og skuffet og lei meg for hvordan folk kan være så egoistiske! Tenk på alenemoren, minstepensjonisten og de uføre foreldrene neste gang du tar med det en kasse med surkål og et brett med sennep! Faens folk ass! 

Anonymkode: 84d87...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare en liten oppdatering fra meg som ba ei om å skamme seg. I dag er butikken vår og de rundt i samme kjede tom for de aller fleste av priskrigvarene og trygda kommer i dag. Det vil si at mange av de som har minst som trenger det mest, ikke får kjøpt varene som var billig. De som tilsynelatende har grei økonomi er de som hamstrer og raider hyllene! Jeg blir så flau og skuffet og lei meg for hvordan folk kan være så egoistiske! Tenk på alenemoren, minstepensjonisten og de uføre foreldrene neste gang du tar med det en kasse med surkål og et brett med sennep! Faens folk ass! 

Anonymkode: 84d87...35b

Hvis dere er så opptatt av at det må være varer tilgjengelig når trygda kommer bør dere kanskje enten vente med å sette ned prisen eller sørge for å ha nok varer. Det er ikke min oppgave som kunde å vurdere varelageret deres.

Anonymkode: 9afa2...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare en liten oppdatering fra meg som ba ei om å skamme seg. I dag er butikken vår og de rundt i samme kjede tom for de aller fleste av priskrigvarene og trygda kommer i dag. Det vil si at mange av de som har minst som trenger det mest, ikke får kjøpt varene som var billig. De som tilsynelatende har grei økonomi er de som hamstrer og raider hyllene! Jeg blir så flau og skuffet og lei meg for hvordan folk kan være så egoistiske! Tenk på alenemoren, minstepensjonisten og de uføre foreldrene neste gang du tar med det en kasse med surkål og et brett med sennep! Faens folk ass! 

Anonymkode: 84d87...35b

Det er vel strengt tatt butikken som burde tenke på dette, ikke den enkelte kunden. Neste år kan kjedene kanskje synkronisere frislipp av priskrigvarer med trygda? Ellers synes jeh disse kampanjene er irriterende. Butikkene mangler det du skal ha, så da tar jeg like godt hele handelen på en annen butikk. 

Anonymkode: 6d5f4...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestiller Max av det vi kan få av alle julevarer. Det er heller ikke enkeltbutikker som styrer prisene, vi selger det med tap uansett, så det er ikke vårt ønske at det skal være så billig. Men hadde alle tenkt litt mindre på seg selv og litt mer på menneskene rundt seg så hadde det vært så mye bedre. Enn at de som allerede har fulle skaper hjemme, helt sikkert har handlet og har råd til fine og flotte julegaver, løper til butikken flere ganger om dagen for å få fylle opp skapene med ting de ikke klarer å spise opp engang. Bare fordi det er billig! 

Anonymkode: 84d87...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener ikke de som kjøper tre av hver ting fordi de kan, jeg snakker om de som kjøper flere års forbruk av enkelte ting, som hun ene i denne tråden. De som bare tømmer hyllene for ting uten å tenke på at det er flere som har lyst på. De som går inn igjen i en annen kasse og kjøper enda mer, for ikke å bli merket. Eller de som kaller de ansatte for patetiske fordi de ikke får lov til å kjøpe to fulle kartonger med marsipan

Anonymkode: 84d87...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ærlig talt ikke den priskrigen. Altså surkål som koster lite fra før av og folk hamstrer som gale?? Samme med nå kålrot er jo den billigste grønnsaken å få tak i uansett. Hvem går bananas for det liksom? Bare fordi det er billig? Det er det jo ellers i året også.

Anonymkode: 58186...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bestiller Max av det vi kan få av alle julevarer. Det er heller ikke enkeltbutikker som styrer prisene, vi selger det med tap uansett, så det er ikke vårt ønske at det skal være så billig. Men hadde alle tenkt litt mindre på seg selv og litt mer på menneskene rundt seg så hadde det vært så mye bedre. Enn at de som allerede har fulle skaper hjemme, helt sikkert har handlet og har råd til fine og flotte julegaver, løper til butikken flere ganger om dagen for å få fylle opp skapene med ting de ikke klarer å spise opp engang. Bare fordi det er billig! 

Anonymkode: 84d87...35b

Selvfølgelig kjøper vi ikke mer enn vi bruker opp, men noe har veldig lang holdbarhet. Hvis du ikke liker dine lederes prispolitikk får du klage til dem, ikke til kundene som handler. Hvor mye synes du fresten det er moralsk greit å handle av en vare?

Noe av grunnen til at jeg har ok med penger er jo også at jeg hander på tilbud, kjøper brukt, arver osv. Jeg er til og med så frekk at jeg går tidlig på loppemsrkeder og plukker ut "kupp", helt uten å skamme meg for at en alenemor kanskje kunne kjøpt den sofaen dagen etter hvis jeg ikke hadde kjøpt den.

Anonymkode: 9afa2...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare en liten oppdatering fra meg som ba ei om å skamme seg. I dag er butikken vår og de rundt i samme kjede tom for de aller fleste av priskrigvarene og trygda kommer i dag. Det vil si at mange av de som har minst som trenger det mest, ikke får kjøpt varene som var billig. De som tilsynelatende har grei økonomi er de som hamstrer og raider hyllene! Jeg blir så flau og skuffet og lei meg for hvordan folk kan være så egoistiske! Tenk på alenemoren, minstepensjonisten og de uføre foreldrene neste gang du tar med det en kasse med surkål og et brett med sennep! Faens folk ass! 

Anonymkode: 84d87...35b

Vel, jeg er ufør og selv om det sto at trygden skulle komme den 12. så kom den faktisk den 10. og jeg har handlet på priskrig. Men jeg handlet på kiwi da, og der var det maxbegrensning. Jeg kjøpte 3 pk med melis fordi det var det jeg kunne få. En av pakkene gikk i går som jeg bakte til juleballet på ungdomsskolen og en av pakkene går til helga som jeg skal bake til en juleavslutning på en fritidsaktivitet. 

Ikke mulig å hamstre for mange år her ihvertfall...

Anonymkode: bf354...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg mener ikke de som kjøper tre av hver ting fordi de kan, jeg snakker om de som kjøper flere års forbruk av enkelte ting, som hun ene i denne tråden. De som bare tømmer hyllene for ting uten å tenke på at det er flere som har lyst på. De som går inn igjen i en annen kasse og kjøper enda mer, for ikke å bli merket. Eller de som kaller de ansatte for patetiske fordi de ikke får lov til å kjøpe to fulle kartonger med marsipan

Anonymkode: 84d87...35b

Nå skrev jeg ikke at jeg kjøpte flere års forbruk, men selv om jeg hadde gjort det hadde det ikke vært noe du hadde noe med. For hva du vet kunne jeg ha handlet for 5 uføre slektninger.

Jeg er svært usikker på om du har lov til å nekte noen å kjøpe varene når du har satt dem frem for salg. Jeg mener det var en sak for noen år siden da det var en så kraftig blieiekrig at utlendinger reiste rundt og kjøpte opp bleier som de eksporterte. Å nekte noen å kjøpe inn marsipangriser til elevene på en skole eller en bestemor med 30 barnebarn for eksempel tror jeg ikke er lov.

Anonymkode: 9afa2...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg mener ikke de som kjøper tre av hver ting fordi de kan, jeg snakker om de som kjøper flere års forbruk av enkelte ting, som hun ene i denne tråden. De som bare tømmer hyllene for ting uten å tenke på at det er flere som har lyst på. De som går inn igjen i en annen kasse og kjøper enda mer, for ikke å bli merket. Eller de som kaller de ansatte for patetiske fordi de ikke får lov til å kjøpe to fulle kartonger med marsipan

Anonymkode: 84d87...35b

Du drar jo inn trygda selv. Synes det er merkelig å tenke at folk skal holde rede på når alle andre får utbetalinger. Skal de som er trygdete også vente på lavtlønnede som har utbetaling etter den 12.? Når er det fritt frem? Hvis butikkene misliker priskrigen burde de slutte med den.

Anonymkode: 6d5f4...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå skrev jeg ikke at jeg kjøpte flere års forbruk, men selv om jeg hadde gjort det hadde det ikke vært noe du hadde noe med. For hva du vet kunne jeg ha handlet for 5 uføre slektninger.

Jeg er svært usikker på om du har lov til å nekte noen å kjøpe varene når du har satt dem frem for salg. Jeg mener det var en sak for noen år siden da det var en så kraftig blieiekrig at utlendinger reiste rundt og kjøpte opp bleier som de eksporterte. Å nekte noen å kjøpe inn marsipangriser til elevene på en skole eller en bestemor med 30 barnebarn for eksempel tror jeg ikke er lov.

Anonymkode: 9afa2...e84

Max antall til redusert pris er tre stk, kjøper du mer er det full pris for antallet over. Ingen som nekter deg å kjøpe til full pris. 

Anonymkode: 905da...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Max antall til redusert pris er tre stk, kjøper du mer er det full pris for antallet over. Ingen som nekter deg å kjøpe til full pris. 

Anonymkode: 905da...1c7

Det har jeg aldri sett har vært noen mulighet. Mange varer er jo også bare kraftig nedsatt, uten å være merket med noen førpris. Hvordan gjør dere det da? Hva når det ikke står noe om maks antall? Da er det ingen selvfølge at det er mak 3 stykk. Hva hvis jeg tar med meg mine 4 barn. Kan du da nekte oss å kjøpe 15 stykk?

Anonymkode: 9afa2...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall sånn på min lokale rema. Veldig greit i grunn. Står plakater rundt i hele butikken. Om du tar med deg dine 4 barn, og de betaler selv, kan de mest sannsynlig ikke nekte dere. 

Anonymkode: 905da...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 10.42, Anonym bruker skrev:

Melis er billigere enn sukker nå. Da lønner det seg å bruke melis.

Mandlene er veldig billige og holder seg lenge. 20 pakker holder resten av året.

Universal rengjørkngsspray til 8 kr. Kjøper et års forbruk.

Surkål til knapt 3 kr. 20 pakker så har vi nesten til neste jul.

Dijonsennep til ca 7 kr og grov sennep til 10 kr. Holder seg også lenge.

Fløte til 13 kr. Fint i sauser mm. 6 butter i fryseren og 4 i kjøleskapet.

Sunniva appelsinjuice og eplejuice til 10 kr er hyggelig.

Risgrøt og gløgg var også billig, men det trengte jeg ikke.

Anonymkode: 9afa2...e84

Hvilken butikk var dette? :)

Anonymkode: b832f...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 21.01, Anonym bruker skrev:

Ok folkens hva er greia med gräddosten??? Hele fb en min er pepra om innlegg om den hersens vonde osten. Er det virkelig en tradisjon? At man må ha det til jul?! Aldri hørt om før,

Anonymkode: 58186...347

Det er jul for meg :) Og eneste osten jeg elsker. Mild, god, myk, perfekt på ferskt brød med masse smør.

Folk er forskjellige... Xen elsket julmust, og det var svensk juletradisjon. Etter at vi flyttet hit hamstret han hjemmefra. For meg smaker det tamt vørterøl med bismak, helt jævlig. Men for all del, det var deres tradisjon. Blir pepret med bilder av det i fb profilen nå, fra Sverige. Men klikker ikke av den grunn..

 

Anonymkode: b832f...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...