Gå til innhold

Hva har dere som premier i julekonkurranser/mandelfinning/quiz etc.?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fint julekrus med sjokoladebiter eller en søt liten boks med julemotiv med sjokoladebiter i. Og så har jeg en julebrus/smågodteri stående i tilfelle den som vinner er den som får migreneanfall av sjokoladen - da byttes sjokoladen ut med det.

Anonymkode: 77cca...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til barn eller voksne?

Marsipangrisen er jo en klassiker, men også julestrømpe med snop (ferdige fra f.eks Europris) er populært, men da er det til barn da.

Siden du nevner alkohol er det kanskje til voksne du mener? Da er også marsipangris en slager.

Anonymkode: d33f1...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, sug lut skrev:

Marsipangris. Aldri noe annet.

Så hvis du skal ha en mandelfinnekonkurranse, og quiz etterpå, så kjører du BARE marsipangris på begge? Hva om noen er allergiske da?

Anonymkode: 0804c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til barn eller voksne?

Marsipangrisen er jo en klassiker, men også julestrømpe med snop (ferdige fra f.eks Europris) er populært, men da er det til barn da.

Siden du nevner alkohol er det kanskje til voksne du mener? Da er også marsipangris en slager.

Anonymkode: d33f1...8dc

Voksne, ja :)

Anonymkode: 0804c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:) Jeg synes sjokolade var så kjeeedelig... Men om det er det folk liker :)

Jeg tenkte bare at i jula så står det jo utrolig mye godteri og konfekt o.l. fremme, så det blir litt smør på flesk å ha det som premie?

hi

Anonymkode: 0804c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis du skal ha en mandelfinnekonkurranse, og quiz etterpå, så kjører du BARE marsipangris på begge? Hva om noen er allergiske da?

Anonymkode: 0804c...0b6

Ja, hjelp, og tenk om noen er muslim og ikke kan spise marsipangris, og tenk om noen blir støtt av spørsmålene i quizen! Guri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sug lut skrev:

Ja, hjelp, og tenk om noen er muslim og ikke kan spise marsipangris, og tenk om noen blir støtt av spørsmålene i quizen! Guri!

Med andre ord driter du i alle som ikke er helt a4.

Anonymkode: 0804c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sug lut skrev:

Ja, hjelp, og tenk om noen er muslim og ikke kan spise marsipangris, og tenk om noen blir støtt av spørsmålene i quizen! Guri!

Når vi snakker om menneskeverd liksom😂

Anonymkode: 0804c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min gleder seg stort til vi skal ha mandel i grøten og marsipangris som premie. Han liker ikke marsipan, men det er jo det som ER mandelpremie sier han. Det er tradisjonen som er viktig. ;)

Anonymkode: 03b03...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når vi snakker om menneskeverd liksom😂

Anonymkode: 0804c...0b6

Premien for å finne mandel i julegrøt er marsipangris. Du trenger ikke å spise den, du trenger ikke å like den, men det er nå sånn det er. Eller er du på tradisjonsgrøt-kjøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, sug lut skrev:

Ja, hjelp, og tenk om noen er muslim og ikke kan spise marsipangris, og tenk om noen blir støtt av spørsmålene i quizen! Guri!

Berre av nysgjerrighet, er marsipangris haram? På grunn av forma? Det er jo alldeles hårreisande! Eg kan gå med på at svin bør unngåast med muslimske gjestar, og kanskje til og med at ein bør kjøpe halalpinnekjøt, men ein harmlaus marsipangris kan no umulig fornærme nokon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Berre av nysgjerrighet, er marsipangris haram? På grunn av forma? Det er jo alldeles hårreisande! Eg kan gå med på at svin bør unngåast med muslimske gjestar, og kanskje til og med at ein bør kjøpe halalpinnekjøt, men ein harmlaus marsipangris kan no umulig fornærme nokon? 

Jeg har en gang vært borti noen som i misforstått religiøs iver ikke ville ha marsipan i griseform, men jeg tror neppe det er de fleste, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skolen pleier vi å kjøpe julehefter i premie til ungene. Tenkte det var greit å unngå godteri der, og ungene synes det er kjempe stas.

Anonymkode: d91a7...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min gleder seg stort til vi skal ha mandel i grøten og marsipangris som premie. Han liker ikke marsipan, men det er jo det som ER mandelpremie sier han. Det er tradisjonen som er viktig. ;)

Anonymkode: 03b03...83a

Jeg er forsåvidt enig i at tradisjon er viktig - særlig når jeg sitter og irriterer meg grenseløst over sure foreldre som tvinger skolen til å droppe skolegudstjeneste og Luciafeiring - noe som er... Ja, nettopp... Tradisjon.

Anonymkode: 0804c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Premien for å finne mandel i julegrøt er marsipangris. Du trenger ikke å spise den, du trenger ikke å like den, men det er nå sånn det er. Eller er du på tradisjonsgrøt-kjøret?

Så meningen med å vinne premie er i grunnen å hive den i søpla? 

Er du like rigid når det kommer til julegaver også? Kjøper pralinekonfekt til hasselnøttallergikeren. Mhm..

Anonymkode: 0804c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ☆☆☆ skrev:

Berre av nysgjerrighet, er marsipangris haram? På grunn av forma? Det er jo alldeles hårreisande! Eg kan gå med på at svin bør unngåast med muslimske gjestar, og kanskje til og med at ein bør kjøpe halalpinnekjøt, men ein harmlaus marsipangris kan no umulig fornærme nokon? 

Det kan vel fornærme noen, det er bare å bruke fantasien. La oss si Pelle som får begynnende anafylaksi av at sidemannen gomler marsipan. Da bør man ta hensyn. Og ja, det finnes mange som kan få anafylaktisk sjokk av lukter. 

Men det er en selvfølgelighet at man tar hensyn til dem, man må jo "kjenne sitt publikum" og jeg som vert (som da også hadde stått for "premien" til den som finner mandelen i grøten) hadde absolutt tatt hensyn til allergier når det kom til både servering og premiering av den heldige finneren... Og det er en selvfølge at alle oppfører seg nøyaktig på den måten, og er nøyaktig så hensynsfull. 

 

Anonymkode: 0804c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På skolen pleier vi å kjøpe julehefter i premie til ungene. Tenkte det var greit å unngå godteri der, og ungene synes det er kjempe stas.

Anonymkode: d91a7...e0f

Den var lur :D

Anonymkode: 0804c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan vel fornærme noen, det er bare å bruke fantasien. La oss si Pelle som får begynnende anafylaksi av at sidemannen gomler marsipan. Da bør man ta hensyn. Og ja, det finnes mange som kan få anafylaktisk sjokk av lukter. 

Men det er en selvfølgelighet at man tar hensyn til dem, man må jo "kjenne sitt publikum" og jeg som vert (som da også hadde stått for "premien" til den som finner mandelen i grøten) hadde absolutt tatt hensyn til allergier når det kom til både servering og premiering av den heldige finneren... Og det er en selvfølge at alle oppfører seg nøyaktig på den måten, og er nøyaktig så hensynsfull. 

 

Anonymkode: 0804c...0b6

Goddag mann - økseskaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...