Gå til innhold

Åh, jeg blir så irritert!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket språk er morsmålet hans?

kan dere begge lage en plan for hvordan barna skal lære dette best mulig? Og bli enige om at barna bor mest hos deg til barna har lært språket hans bedre?

 

og du. Gjem passene til barna, Evt lever de inn på politistasjonen og få de makulert. 

Anonymkode: 98bae...ff8

Kjære deg, hva slags råd er det å makulere passene? Det må hun ikke finne på å gjøre! Å få nye pass i framtiden kan bli et stort problem hvis far nekter å skrive under. Da må hun gå rettens vei for å få full omsorg, og deretter nye pass. 

Gjem passene i en bankboks, hvis du er redd for at far skal bruke de. 

Anonymkode: 19c52...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du tenke deg om en gang til! Dette høres ikke gjennomtenkt ut, du kan ikke sitte hans krav og følelser først, du må tenke på deg selv og barna. Du har fått gode svar allerede, jeg vil bare si at jeg støtter oppom dem. Han er ikke ditt ansvar, han er voksen og oppegående(?) og må begynne å ta ansvar for seg selv.

Anonymkode: baf95...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke giddet og lese bele tråden men her hadde jeg bare sakt nei vell, visst du ikke går med på 60- 40 så kan du glemme huset, tatt advokat og tatt alt gjennom han. 

Hvorfor skal du gi mannen så mye når at han har og komme med er tomme trussler om og ta livet sitt?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe pass til ungene enda, men tror ikke jeg hadde trengt å gjemme de, men problemet er at jeg føler han er litt ustabil akkurat nå at jeg aner egentlig ikke hva han ville funnet på. Men denne dårlige samvittigheten er jeg nødt til å klare å legge fra meg for den hjelper ingen. Han er fra Belgia, så Norge har vel utleveringsavtale uansett..

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå vil han plutselig begynne på norsk kurs og sånn da, og jeg har sagt at det er flott og vi kan gjerne bytte til 50-50 når han har lært seg det godt nok, men han skjønner det fortsatt ikke. Han mener jeg bare er ute etter og ta fra han ungene..

Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

La ham spille martyr. Og ikke gi bort din del av huset....

Anonymkode: 1ad8a...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg, hva slags råd er det å makulere passene? Det må hun ikke finne på å gjøre! Å få nye pass i framtiden kan bli et stort problem hvis far nekter å skrive under. Da må hun gå rettens vei for å få full omsorg, og deretter nye pass. 

Gjem passene i en bankboks, hvis du er redd for at far skal bruke de. 

Anonymkode: 19c52...1a0

Nei, det er feil. Politiet kan utstede nye pass hvis det ikke finnes noen risiko for at hun vil kidnappe dem.

Anonymkode: 1ad8a...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nesten for utrolig til å være sant! En far som ikke kommuniserer med barna sine? Om han bare ganske enkelt hadde snakket til barna på sitt språk, så hadde de jo lært det automatisk? Har han aldri snakket med dem, altså? Og hvilket språk kommuniserer du og han på? 

Du må jo ikke finne på å overlate to så små barn til en som ikke forstår dem! Hvordan skal han møte deres behov? Jeg tenker at dagsamvær noen ganger i uken må være det meste til han enten lærer norsk eller lærer dem sitt språk. 

Jeg tenker at familievernkontoret er den første plassen dere må komme dere. Bestill time i dag!

Anonymkode: 98e4b...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

At du har orket det der i 8 år, du er en saint. Han er en voksen mann, han burde skjønne selv at det ikke går når han ikke kan klare å kommunisere med de uten at du oversetter.  Det han driver med når han sier han bare kan legge seg å dø, er manipulering, han spiller på samvittigheten din for å få det som han vil.

Anonymkode: 9e2b6...83b

En saint? Jeg synes hun virker totalt blåst som har fått flere barn med en mann som åpenbart ikke er en egnet omsorgsperson, som ikke gidder å løfte en finger for egne barn. Ikke giddet å lære seg norsk? Nei vel, da kan man ikke ha barn i Norge. 

Anonymkode: 238e8...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå vil han plutselig begynne på norsk kurs og sånn da, og jeg har sagt at det er flott og vi kan gjerne bytte til 50-50 når han har lært seg det godt nok, men han skjønner det fortsatt ikke. Han mener jeg bare er ute etter og ta fra han ungene..

Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

Nei! Ingen barn behøver 50/50. Det er en egoistisk løsning kun laget for egoistiske foreldre.

Barn trenger en trygg base! Hadde du likt å flytte 1 gang i uken?

Anonymkode: a2500...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig historie. Jeg har aldri hørt om en forelder som ikke kan kommunisere med barna sine etter å ha bodd sammen med de i 6 år??

ikke vær dumsnill, tenk på hva som er det beste for barna. Ikke gi bort din andel av huset. Ta det du har rett på, for ungenes skyld.

Anonymkode: 65df5...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Han har sin måte og kommunisere med barna på på den måten at han kan spørre hva de ønsker til middag og han forstår enkle ting de sier og sånn. Han kan fint ha de i helger! Og han er absolutt ikke lat. Men viktig kommunikasjon om følelser og det å holde lengre samtaler er et problem. Han er en snill mann og jeg er glad i ham, men ja ting fungerte ikke lenger. Men jeg håper virkelig han begynner på norskkurs nå og viser at han vil lære språket deres.

Jeg har nå bestemt meg for at på lørdag så flytter jeg helt ut også kan han ha de fra lørdagene til mandagene fram til jul. Aner ikke hvordan han vil reagere på det når jeg forteller han det etter ungene er lagt, men sånn er det. Jeg vet innerst inne at dette er best for alle og det kommer jeg til og stå ved uansett hvor dårlig samvittighet jeg har ovenfor både han og barna.

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er feil. Politiet kan utstede nye pass hvis det ikke finnes noen risiko for at hun vil kidnappe dem.

Anonymkode: 1ad8a...5da

Det stemmer ikke! 

De utsteder kun nødpass som er gyldig i en viss periode. Pass MÅ ha underskrift fra begge foreldre ved 50/50 foreldreansvar. 

Anonymkode: 19c52...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her igjen. 

Nå har jeg fortalt han det og det gikk veldig fint. Han var enig i det jeg sa om at dette var bedre for alle.

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her igjen. 

Nå har jeg fortalt han det og det gikk veldig fint. Han var enig i det jeg sa om at dette var bedre for alle.

Anonymkode: 2d410...6cf

Det er bra. Vent med å fortelle ham om huset til du og barna har flyttet, for din egen del.

Forstår han selv at han ikke er i stand til å møte sine egne barns emosjonelle og praktiske (f.eks. leksehjelp) behov når han velger å ikke snakke barnas morsmål og også har valgt å ikke lære dem sitt eget morsmål? Har han noe tanker om dette?

Anonymkode: effbb...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bra. Vent med å fortelle ham om huset til du og barna har flyttet, for din egen del.

Forstår han selv at han ikke er i stand til å møte sine egne barns emosjonelle og praktiske (f.eks. leksehjelp) behov når han velger å ikke snakke barnas morsmål og også har valgt å ikke lære dem sitt eget morsmål? Har han noe tanker om dette?

Anonymkode: effbb...13a

Han har forstått etter lang tid at ja, han må kunne kommunisere ordentlig med barna, men han har alltid liksom forstått ting jeg har sagt og alltid valgt å ikke gjøre noe med det. Det er en av grunnene til at jeg valgte å gå nå. Jeg har bedt om parterapi lenge, sikkert et par år, men han har ikke tatt det seriøst og bare tenkt at det går over av seg selv når angsten min blir bedre igjen. Nå er angsten min mye bedre og jeg flytter ut. Så ja..

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har forstått etter lang tid at ja, han må kunne kommunisere ordentlig med barna, men han har alltid liksom forstått ting jeg har sagt og alltid valgt å ikke gjøre noe med det. Det er en av grunnene til at jeg valgte å gå nå. Jeg har bedt om parterapi lenge, sikkert et par år, men han har ikke tatt det seriøst og bare tenkt at det går over av seg selv når angsten min blir bedre igjen. Nå er angsten min mye bedre og jeg flytter ut. Så ja..

Anonymkode: 2d410...6cf

Kanskje det av flere grunner da er til det beste at du går fra ham. Hvis det er dette som skal til for at han skal begynne å ta ansvar, så er det bra. Bare så synd han ikke har villet gjøre noe med det før. Og helt ærlig, det er veldig merkelig at han har vært så unnlatende, så uinteressert i å kommunisere med og forstå sine egne barn på en god nok måte. Det er virkelig ikke normalt!

Pass på at du ikke åpner for for mye samvær før han har gjort alvor av det å lære seg språket!

Bra du nå har gjort det du gjør - lykke til videre! :)

Anonymkode: effbb...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fortjener ikke å være i landet i det hele tatt, det er respektløst og ansvarsløst å ikke lære språket i det landet du flytter til. Skjønner ikke at du ts ikke har forlangt at han tar seg sammen, makan til dustemikkel. Det burde vært obligatorisk med et minstemål av språkferdigheter for å bo i hvilket som helst land.

Anonymkode: d1edf...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mannen fortjener ikke å være i landet i det hele tatt, det er respektløst og ansvarsløst å ikke lære språket i det landet du flytter til. Skjønner ikke at du ts ikke har forlangt at han tar seg sammen, makan til dustemikkel. Det burde vært obligatorisk med et minstemål av språkferdigheter for å bo i hvilket som helst land.

Anonymkode: d1edf...f69

Hi har jo fortalt at hun har tatt dette opp med ham mange ganger. Men det er jo ikke slik at hun kan tvinge et annet menneske til å lære noe det ikke ønsker å lære - kan du?

Nå har jo HI også tatt følgene av at dette ikke fungerer mer, og går fra ham.

 

Anonymkode: effbb...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg flytta ut og vi har fått time til mekling og sånn 👍

Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

Så bra at du har tatt så mye grep nå, HI. Du er handlekraftig nå! :)

Lykke til videre!

Og husk - ikke vær dumsnill når det kommer til hverken samvær eller økonomi ;)

Anonymkode: effbb...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...