Gå til innhold

Åh, jeg blir så irritert!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da skal du gå for det som er best for de, ikke det som er best for mannen. Du skal ikke være snill med mannen på bekostning av ungene. Hvis det er best for de med annenhver helg, så bør det bli det, så kan det heller forandres når han etterhvert lærer seg språket.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Jeg synes annenhver helg høres mye ut for en mann som ikke skjønner hva ungene sier, for å være helt ærlig. 

Anonymkode: 38930...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da skal du gå for det som er best for de, ikke det som er best for mannen. Du skal ikke være snill med mannen på bekostning av ungene. Hvis det er best for de med annenhver helg, så bør det bli det, så kan det heller forandres når han etterhvert lærer seg språket.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Du har helt rett! Og for å kunne gjøre dette nå så er jeg nødt til å bare flytte ut og holde på det som er rett for barna. Og bli her til etter jul blir bare for dumt.

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke selv hvorfor jeg har orka. Er vel en blanding av at jeg har tenkt jeg ikke klarer meg alene og dårlig samvittighet ovenfor han. Men da han sa for en ukes tid siden at jeg kom til å miste ungene fordi han var den stabile forelderen så lo jeg for meg selv og tenkte jaha. Ikke om helvete fryser over er han den mest stabile.. Flere ganger har han sagt at han like gjerne kan ta livet sitt siden jeg flytter ut og ditt og datt...

Anonymkode: 2d410...6cf

Med mindre du er en voldelig psykopat, så er det jo ingen som vil gi han ungene, når han ikke kan snakke med de engang. Det er jo ikke mye stabilt når man på 8 år ikke gidder å lære seg språket så han kan snakke med ungene. I tillegg så gidder han heller ikke lære ungene sitt eget språk, noe som er mye enklere for de å lære når de er små.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes annenhver helg høres mye ut for en mann som ikke skjønner hva ungene sier, for å være helt ærlig. 

Anonymkode: 38930...34d

De har sin egen måte og kommunisere på selv om han ikke forstår hva de sier. Men noe mer enn annenhver helg eller torsdag til mandag går bare ikke..

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har helt rett! Og for å kunne gjøre dette nå så er jeg nødt til å bare flytte ut og holde på det som er rett for barna. Og bli her til etter jul blir bare for dumt.

Anonymkode: 2d410...6cf

Helt enig, HI. Flytt ut, kos dere med å innrede leiligheten og nyt adventstida, så kan du heller invitere pappa på julefeiring hos dere. 

Anonymkode: 38930...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker du at hans behov skal gå før barnas behov? 

Han kan ikke snakke med dem. Han høres ut som en skikkelig sutrekopp som ikke tar ansvar for seg selv, men du tenker likevel at han skal være barnas eneste omsogsperson 40% av tiden? Det er faktisk ikke greit. Og du "gir" han 40% omsorg og huset- fordi han sutrer og klager- ikke for at det er bra for barna. Høres ut som dere bør få dere time på familievernkotoret snarest mulig slik at noen kan ha fokus på hva som er best for BARNA fremover. 

Anonymkode: d18ed...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De har sin egen måte og kommunisere på selv om han ikke forstår hva de sier. Men noe mer enn annenhver helg eller torsdag til mandag går bare ikke..

Anonymkode: 2d410...6cf

Du sier jo at du fungerer som tolk. Blir vanskelig når du ikke er der og kan oversette...? 

Anonymkode: 38930...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Med mindre du er en voldelig psykopat, så er det jo ingen som vil gi han ungene, når han ikke kan snakke med de engang. Det er jo ikke mye stabilt når man på 8 år ikke gidder å lære seg språket så han kan snakke med ungene. I tillegg så gidder han heller ikke lære ungene sitt eget språk, noe som er mye enklere for de å lære når de er små.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Jeg har hele veien oppfordra han til å snakke sitt eget språk med dem for å lære dem siden hans foreldre heller ikke kan norsk og ikke noe særlig engelsk. Og også sagt som du sier at det er enklere når de er små, men nei, "Han glemmer det".. Jeg er heldigvis verken voldelig eller sånn, men jeg sliter med litt angst, men fungerer veldig godt.

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig, HI. Flytt ut, kos dere med å innrede leiligheten og nyt adventstida, så kan du heller invitere pappa på julefeiring hos dere. 

Anonymkode: 38930...34d

Julefeiringen er her med min bror og kjæreste så det er greit, men ja, flytter helt ut de neste dagene og blåser vi alle hans merkelige fakter. Han får faen meg bli voksen! Beklager banneordet!

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Julefeiringen er her med min bror og kjæreste så det er greit, men ja, flytter helt ut de neste dagene og blåser vi alle hans merkelige fakter. Han får faen meg bli voksen! Beklager banneordet!

Anonymkode: 2d410...6cf

👏👏 

Anonymkode: 38930...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hele veien oppfordra han til å snakke sitt eget språk med dem for å lære dem siden hans foreldre heller ikke kan norsk og ikke noe særlig engelsk. Og også sagt som du sier at det er enklere når de er små, men nei, "Han glemmer det".. Jeg er heldigvis verken voldelig eller sånn, men jeg sliter med litt angst, men fungerer veldig godt.

Anonymkode: 2d410...6cf

Så dumt at han i praksis fratar barna skikkelig kontakt med sine egne besteforeldre og.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta han med på familiekontoret for en samtale om samvær. Jeg er ganske så sikker på at de er enige med deg!

Anonymkode: 98bae...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tenker du at hans behov skal gå før barnas behov? 

Han kan ikke snakke med dem. Han høres ut som en skikkelig sutrekopp som ikke tar ansvar for seg selv, men du tenker likevel at han skal være barnas eneste omsogsperson 40% av tiden? Det er faktisk ikke greit. Og du "gir" han 40% omsorg og huset- fordi han sutrer og klager- ikke for at det er bra for barna. Høres ut som dere bør få dere time på familievernkotoret snarest mulig slik at noen kan ha fokus på hva som er best for BARNA fremover. 

Anonymkode: d18ed...ea7

Det er ikke det at jeg vil hans behov skal gå først. Er jo derfor jeg sier jeg ikke vil han skal ha 50%. Men jeg har et sånt snill pike syndrom tror jeg som gjør at jeg vil at han skal ha det bra. Han flytta hit kun pga meg, var hans foreldre som gav oss egenandel til huset og ditt og datt...

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så dumt at han i praksis fratar barna skikkelig kontakt med sine egne besteforeldre og.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Er helt enig! Faren hans var med den ene ungen i en time eller noe alene mens vi var på butikken. Ungen tissa på gulvet for farfar ikke skjønte at ungen sa den måtte på do...

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta han med på familiekontoret for en samtale om samvær. Jeg er ganske så sikker på at de er enige med deg!

Anonymkode: 98bae...ff8

Får gjøre det og håper du har rett!

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er helt enig! Faren hans var med den ene ungen i en time eller noe alene mens vi var på butikken. Ungen tissa på gulvet for farfar ikke skjønte at ungen sa den måtte på do...

Anonymkode: 2d410...6cf

Uff, det er jo bare trist. Vil det si at besteforeldrene og bor her? Da er det ikke bare pappa som har sviktet i å lære seg språk skjønner jeg

Anonymkode: 9e2b6...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Uff, det er jo bare trist. Vil det si at besteforeldrene og bor her? Da er det ikke bare pappa som har sviktet i å lære seg språk skjønner jeg

Anonymkode: 9e2b6...83b

Nei, de bor fortsatt i hjemlandet, men de har kommet på månedslange besøk flere ganger i året.

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det var bedre for ungene om jeg venta med å flytte helt ut til etter jul ettersom kalender og sånne juleting ikke er noe han gidder gjøre med dem, men kanskje jeg bare burde flytte ut nå og lage den jula for ungene jeg vil også får han bare gjøre som han vil? Eller blir det feil for barna?

Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt ansvar nå er å tenke på hva som er best for barna dine, Hi.

Slik jeg forstår deg tjener du ikke veldig godt. Da er det idioti å gi bort din del av huset til denne mannen. Han har like mye ansvar for sitt liv som du har for ditt. Det var han som valgte å flytte til Norge. Det er også han som har valgt å ikke lære seg språk, ikke skape seg et nettverk. Det er hans horrible (!!!) valg å fremdeles ikke kunne kommunisere godt nok med sine egne barn som har rukket å bli 4 og 6 (!) år gamle. Det er også hans veldig bevisste valg å nå manipulere deg til å gjøre det som er best for ham - nemlig fortsette å surfe på deg... og han greier det jo fint, for du er jo villig til å gi ham din del av huset og å gi ham langt mer samvær enn hva som er bra for dine barn!

Jeg er nesten villig til å vedde på at hvis du gir ham huset, da vil han innen et år, maks to, ha solgt huset og flyttet tilbake til sitt hjemland, eller til et annet sted. Han har nå i seks år vist at barna hans ikke er viktige nok for ham til at han hverken gidder å lære seg norsk eller dem sitt morsmål. For han har jo hatt deg som slave og sekretær og tolk - uten deg har han egentlig ikke noen grunn for å bli værende der. Barna er god nok grunn? Tvilsomt, hvis han ikke går gjennom en total forandring nå, at han plutselig begynner å ta ansvar for eget liv og for sine barn. Men det er jo ikke noe som tyder på at han faktisk skal gjøre det. Han bare sutrer til deg, manipulerer deg og truer deg til og med for å gjøre ting slik det er til det beste for ham - og du er villig til å gi ham både din andel i huset og altfor, altfor mye samvær ift. hva han er skikket til.

Hva er det du tenker med????

Dropp den snill pike-unnskyldningen din. Ditt ansvar nå er å gjøre det som er best for barna dine. Det er ikke å kaste bort penger du trenger selv. Det er ikke å overlate ungene dine 40 % av tiden til en far som ikke har giddet å ta ansvar for dem og selv etter seks år ikke har giddet lære seg nok språk til å kommunisere med egne barn.

Nå må du våkne opp! Du er blitt manipulert. Nå må du snappe ut av den bobla di og begynne å gjøre det som er best for deg og ungene dine!

 

Anonymkode: effbb...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ditt ansvar nå er å tenke på hva som er best for barna dine, Hi.

Slik jeg forstår deg tjener du ikke veldig godt. Da er det idioti å gi bort din del av huset til denne mannen. Han har like mye ansvar for sitt liv som du har for ditt. Det var han som valgte å flytte til Norge. Det er også han som har valgt å ikke lære seg språk, ikke skape seg et nettverk. Det er hans horrible (!!!) valg å fremdeles ikke kunne kommunisere godt nok med sine egne barn som har rukket å bli 4 og 6 (!) år gamle. Det er også hans veldig bevisste valg å nå manipulere deg til å gjøre det som er best for ham - nemlig fortsette å surfe på deg... og han greier det jo fint, for du er jo villig til å gi ham din del av huset og å gi ham langt mer samvær enn hva som er bra for dine barn!

Jeg er nesten villig til å vedde på at hvis du gir ham huset, da vil han innen et år, maks to, ha solgt huset og flyttet tilbake til sitt hjemland, eller til et annet sted. Han har nå i seks år vist at barna hans ikke er viktige nok for ham til at han hverken gidder å lære seg norsk eller dem sitt morsmål. For han har jo hatt deg som slave og sekretær og tolk - uten deg har han egentlig ikke noen grunn for å bli værende der. Barna er god nok grunn? Tvilsomt, hvis han ikke går gjennom en total forandring nå, at han plutselig begynner å ta ansvar for eget liv og for sine barn. Men det er jo ikke noe som tyder på at han faktisk skal gjøre det. Han bare sutrer til deg, manipulerer deg og truer deg til og med for å gjøre ting slik det er til det beste for ham - og du er villig til å gi ham både din andel i huset og altfor, altfor mye samvær ift. hva han er skikket til.

Hva er det du tenker med????

Dropp den snill pike-unnskyldningen din. Ditt ansvar nå er å gjøre det som er best for barna dine. Det er ikke å kaste bort penger du trenger selv. Det er ikke å overlate ungene dine 40 % av tiden til en far som ikke har giddet å ta ansvar for dem og selv etter seks år ikke har giddet lære seg nok språk til å kommunisere med egne barn.

Nå må du våkne opp! Du er blitt manipulert. Nå må du snappe ut av den bobla di og begynne å gjøre det som er best for deg og ungene dine!

 

Anonymkode: effbb...13a

Jeg begynte å gråte av svaret ditt! Du har jo selvfølgelig helt rett. 

Egentlig blåser jeg i hele huset og alt annet så lenge jeg får barna. De fortjener det beste og trist nok så innser jeg at det faktisk ikke er mamma og pappa i dette tilfellet, men bare mamma. Jeg aner ikke hva han kan finne på i fremtiden. 

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte å gråte av svaret ditt! Du har jo selvfølgelig helt rett. 

Egentlig blåser jeg i hele huset og alt annet så lenge jeg får barna. De fortjener det beste og trist nok så innser jeg at det faktisk ikke er mamma og pappa i dette tilfellet, men bare mamma. Jeg aner ikke hva han kan finne på i fremtiden. 

Anonymkode: 2d410...6cf

Hi her igjen. 

Han var nettopp sur på meg for den ene skuffen på kjøkkenet var tom og han lurte på hvor alle tingene var. Han pakka de uten meg i helga og kjørte det til meg. Ikke min feil at den er tom liksom 🤦‍♀️

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket språk er morsmålet hans?

kan dere begge lage en plan for hvordan barna skal lære dette best mulig? Og bli enige om at barna bor mest hos deg til barna har lært språket hans bedre?

 

og du. Gjem passene til barna, Evt lever de inn på politistasjonen og få de makulert. 

Anonymkode: 98bae...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte å gråte av svaret ditt! Du har jo selvfølgelig helt rett. 

Egentlig blåser jeg i hele huset og alt annet så lenge jeg får barna. De fortjener det beste og trist nok så innser jeg at det faktisk ikke er mamma og pappa i dette tilfellet, men bare mamma. Jeg aner ikke hva han kan finne på i fremtiden. 

Anonymkode: 2d410...6cf

Ja, jeg forstår at du blåser i huset. Men tenk deg godt om hvilke valg du nå tar. Du er den som tjener minst av dere to. Han tjener en god del mer enn deg. Du skal uansett ha barna mest i lang tid fremover. Hvem av dere trenger pengene dere sitter igjen med etter salg mest - du, eller ham?

Jeg forstår godt at du sikkert har lyst å bare gi bort alt med huset for å slippe mer styr med denne mannen. Men det er jeg sikker på at han også har forstått, for han kjenner deg. Stå opp for deg selv nå, for da står du også opp for barna dine. Du trenger pengene, ikke vær dumsnill og gi dem bort til en mann som trenger dem mindre enn det du og barna gjør!

Han får ikke barna noe mer selv om du krever det som er din eiendom, nemlig din andel i fellse hus. Trekk fra den egenkapitalen foreldrene hans spyttet inn, og så deler dere resten. Utgjør din andel bare en liten del så sier du at du kan skrive over huset på ham, mot at han kjøper deg ut på den lille delen - men at dere da skal ha en kontrakt på det, og du skal ha pengene på din konto før du skriver under papirene, og begge deler kan dere gjøre samtidig i banken.

Nå mens dere fremdeles bor sammen, ta gjerne opp hans "kommunikasjon" med barna uten at han vet det, få frem hvordan du må være tolk også.

At han truer med selvmord er ikke ditt ansvar. Du har ikke noe ansvar for hans valg! Hvis han truer med selvmord igjen, da ringer du politiet og/eller legevakten og sier det, at han er suicidal og truer med selvmord. Så får han ta ansvar for det han sier/gjør.

Ditt eneste ansvar nå er å gjøre det som er best for barna dine og deg selv. Ta med det som er dine penger, for de vil gjøre at du får litt mindre stress fremover på økonomiske ting. Og ellers, ta også timer alene på fvk slik at du har noen å snakke med om situasjonen, for jeg er ikke i tvil om at han vil forsøke å manipulere deg fremover også.

Kjære deg - du vil det beste, du kan gjøre det beste. Og da sørger du også for at han ikke får mer samvær nå enn det som er bra for barna. Ordner han opp i seg selv og i livet sitt, da er jeg sikker på at du også vil åpne opp for at han får mer samvær. Men ikke før det er det riktige og beste for barna dine. Pass på at du prioriterer det og de som er viktigst for at du skal greie å være en best mulig mamma videre! (og det er ikke å la deg manipulere og overkjøre av ham...)

Lykke til videre :)

Anonymkode: effbb...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket språk er morsmålet hans?

kan dere begge lage en plan for hvordan barna skal lære dette best mulig? Og bli enige om at barna bor mest hos deg til barna har lært språket hans bedre?

 

og du. Gjem passene til barna, Evt lever de inn på politistasjonen og få de makulert. 

Anonymkode: 98bae...ff8

Enig! Dette er viktig, HI.

Anonymkode: effbb...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...