Gå til innhold

Åh, jeg blir så irritert!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen skal flytte fra hverandre. Jeg har allerede fått meg leilighet og begynt å flytte ting. Jeg har sagt at jeg mer enn gjerne skriver over min prosentdel av huset på han uten at han trenger å betale meg noe. Men så er det denne fordelingen av unger. Jeg vil ha 60-40 i min favør og det har ingenting med at han ikke er en god pappa å gjøre, men det faktum at han og ungene ikke snakker samme språk. Han har ikke giddet og lære seg norsk og han har heller ikke giddet å lære barna hans språk.

Han kan ikke hjelpe med lekser eller ha samtaler med dem og det er eneste grunnen til at jeg vil ha dem mest. Men uansett hva jeg sier så går han inn i denne stakkars meg offerrollen og mener da kan han like gjerne ta livet av seg, "Jeg kan jo bare dø siden alle vil ta barna fra meg" og den slags oppførsel.

 

Han kommer også med små stikk om at han må selge huset og ditt og datt og at det liksom da er min feil. Jeg er villig til å skrive over huset uten og få en krone for at han skal få beholde det og alt. Jeg blir så oppgitt!!!!

Noen råd til hva jeg kan si gjøre for å lette dette for alle parter? 

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi her!

Har også blitt enig om at jeg bor her ut desember for ungenes del, men merker at det blir vanskelig når jeg må høre på alt dette hver dag. Jeg sier at han ihvertfall kan prate om det når ungene har lagt seg for ungene forstår godt hva vi sier, men neida, han bare fortsetter og fortsetter...

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har ikke giddet og lære seg norsk

Anonymkode: 2d410...6cf

2j5u3y.jpg

Anonymkode: 75c5e...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru Ugle skrev:

Du har gjort nok. Nå må han selv vise at han er en voksen mann! Som tar ansvar for eget liv. 

Han nærmer seg 50 og denne barnslige oppførselen er til og bli gal av. Men aner ikke hva jeg skal si eller gjøre mer for å gjøre det bedre for han. .

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

2j5u3y.jpg

Anonymkode: 75c5e...acd

Og han har bodd her i 8år 🤦‍♀️

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og han har bodd her i 8år 🤦‍♀️

Anonymkode: 2d410...6cf

Hvor gamle er ungene?

Anonymkode: 9e2b6...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er ungene?

Anonymkode: 9e2b6...83b

Ungene er 6 og snart 4....

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han plutselig begynne på norsk kurs og sånn da, og jeg har sagt at det er flott og vi kan gjerne bytte til 50-50 når han har lært seg det godt nok, men han skjønner det fortsatt ikke. Han mener jeg bare er ute etter og ta fra han ungene..

Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ungene er 6 og snart 4....

Anonymkode: 2d410...6cf

Men  men men.....snakker han aldri med ungene sine da? Dette er noe av det rareste og sprøeste jeg har hørt på lenge.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men han blander 3 språk i en setning mens han snakker og ungene har etterhvert begynt å skjønne hva han mener. Men jeg må hver eneste dag oversette for han hva de sier og sånn. For han og ha en samtale med de om dagen deres går for eksempel ikke...

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Annenhver helg ville jeg tenkt holdt..

Anonymkode: 8d8d6...b65

Jeg også egentlig, men vil være snill og tenker torsdag til mandag annenhver uke, da trenger han ikke hjelpe med lekser og sånn... Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør deg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å skrive din del av huset over på han, og jeg forstår ikke hvorfor du skal være "snill" med han med tanke på barnefordeling. Du har ikke ansvar for en voksen manns liv og velvære.

Anonymkode: 38930...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også egentlig, men vil være snill og tenker torsdag til mandag annenhver uke, da trenger han ikke hjelpe med lekser og sånn... Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

Han mener han må ha 50% minst... Jeg nekter at han skal ha det. Vi er gode venner enda, men noe lenger med det her så må jeg sette foten veldig hardt ned..

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men han blander 3 språk i en setning mens han snakker og ungene har etterhvert begynt å skjønne hva han mener. Men jeg må hver eneste dag oversette for han hva de sier og sånn. For han og ha en samtale med de om dagen deres går for eksempel ikke...

Anonymkode: 2d410...6cf

Da er han overhodet ikke egnet som omsorgsperson!

Anonymkode: 38930...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Joda, men han blander 3 språk i en setning mens han snakker og ungene har etterhvert begynt å skjønne hva han mener. Men jeg må hver eneste dag oversette for han hva de sier og sånn. For han og ha en samtale med de om dagen deres går for eksempel ikke...

Anonymkode: 2d410...6cf

At du har orket det der i 8 år, du er en saint. Han er en voksen mann, han burde skjønne selv at det ikke går når han ikke kan klare å kommunisere med de uten at du oversetter.  Det han driver med når han sier han bare kan legge seg å dø, er manipulering, han spiller på samvittigheten din for å få det som han vil.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også egentlig, men vil være snill og tenker torsdag til mandag annenhver uke, da trenger han ikke hjelpe med lekser og sånn... Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

Hva tenker du er best for ungene da?

Anonymkode: 9e2b6...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du gjør deg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å skrive din del av huset over på han, og jeg forstår ikke hvorfor du skal være "snill" med han med tanke på barnefordeling. Du har ikke ansvar for en voksen manns liv og velvære.

Anonymkode: 38930...34d

Jeg vet jo egentlig det. Men foreldrene hans betalte egenandelen og han har tjent mest i løpet av forholdet vårt og han nå fjerne ta huset. Han har driti seg loddrett ut med oppussingen av det og jeg vil egentlig ikke ha noe med det å gjøre om han må selge. Han har ingen familie og ingen venner her så jeg vil gjerne være snill mot ham da han er pappaen til barna mine..

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker du er best for ungene da?

Anonymkode: 9e2b6...83b

Det beste for ungene er å være mest hos meg. Jeg kan ha vanlige samtaler med dem som vi har hver dag, jeg kan spørre dem spørsmål og snakke om alt mulig. De kan ikke være hos en person som ikke skjønner hva de sier mesteparten av tida... Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jo egentlig det. Men foreldrene hans betalte egenandelen og han har tjent mest i løpet av forholdet vårt og han nå fjerne ta huset. Han har driti seg loddrett ut med oppussingen av det og jeg vil egentlig ikke ha noe med det å gjøre om han må selge. Han har ingen familie og ingen venner her så jeg vil gjerne være snill mot ham da han er pappaen til barna mine..

Anonymkode: 2d410...6cf

Hvis han ikke har noen venner her er jo det hans egen feil. Han har selv ansvar for sitt liv, ikke du. Slutt å legge til rette for en latsekk som ikke engang gidder å kommunisere med sine egne barn. 

Anonymkode: 38930...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du har orket det der i 8 år, du er en saint. Han er en voksen mann, han burde skjønne selv at det ikke går når han ikke kan klare å kommunisere med de uten at du oversetter.  Det han driver med når han sier han bare kan legge seg å dø, er manipulering, han spiller på samvittigheten din for å få det som han vil.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Jeg skjønner ikke selv hvorfor jeg har orka. Er vel en blanding av at jeg har tenkt jeg ikke klarer meg alene og dårlig samvittighet ovenfor han. Men da han sa for en ukes tid siden at jeg kom til å miste ungene fordi han var den stabile forelderen så lo jeg for meg selv og tenkte jaha. Ikke om helvete fryser over er han den mest stabile.. Flere ganger har han sagt at han like gjerne kan ta livet sitt siden jeg flytter ut og ditt og datt...

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det beste for ungene er å være mest hos meg. Jeg kan ha vanlige samtaler med dem som vi har hver dag, jeg kan spørre dem spørsmål og snakke om alt mulig. De kan ikke være hos en person som ikke skjønner hva de sier mesteparten av tida... Hi

Anonymkode: 2d410...6cf

Da skal du gå for det som er best for de, ikke det som er best for mannen. Du skal ikke være snill med mannen på bekostning av ungene. Hvis det er best for de med annenhver helg, så bør det bli det, så kan det heller forandres når han etterhvert lærer seg språket.

Anonymkode: 9e2b6...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis han ikke har noen venner her er jo det hans egen feil. Han har selv ansvar for sitt liv, ikke du. Slutt å legge til rette for en latsekk som ikke engang gidder å kommunisere med sine egne barn. 

Anonymkode: 38930...34d

Ja, jeg har oppfordra han til å møte mennesker og lage seg et liv, men han har ikke villet. Ja, du har rett, jeg må bare legge den dårlige samvittigheten fra meg og gjøre det som er best for ungene og meg!

Anonymkode: 2d410...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...