Gå til innhold

Jeg klarer ikke finne troen på Jesus. Jeg er redd for å komme til evig fortapelse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Pashla skrev:

Tror du det er vits i å komme med logikk her...?

Kanskje du kunne forsøkt med å gi råd for å finne en egen mening i stedet for å være bedreviter?

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du kunne forsøkt med å gi råd for å finne en egen mening i stedet for å være bedreviter?

Anonymkode: 4110d...7f8

Les tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Les tråden. 

Den er jo full av damer som forteller HI hva hun bør tro på, eller damer som diskuterer kristendom. Veldig få råd til HI

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den er jo full av damer som forteller HI hva hun bør tro på, eller damer som diskuterer kristendom. Veldig få råd til HI

Anonymkode: 4110d...7f8

Og hvordan tar hun til seg de rådene hun får? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Og hvordan tar hun til seg de rådene hun får? 

Hvilke råd har hun besvart? Eller har hun besvart de innlegg som forteller henne hva hun skal/bør tro?

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvilke råd har hun besvart? Eller har hun besvart de innlegg som forteller henne hva hun skal/bør tro?

Anonymkode: 4110d...7f8

Jeg kan ta det på PM hvis du trenger en detaljert redegjørelse her, men bottom line er vel at hun står under påvirkning av noen fundamentalister og er i en slags eksistensiell krise som de utnytter. Det er gått 5 sider med "ikke hør på dem" uten at det hjelper. Her trengs det terapi, ikke tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pashla skrev:

Jeg kan ta det på PM hvis du trenger en detaljert redegjørelse her, men bottom line er vel at hun står under påvirkning av noen fundamentalister og er i en slags eksistensiell krise som de utnytter. Det er gått 5 sider med "ikke hør på dem" uten at det hjelper. Her trengs det terapi, ikke tro.

Hvorfor tror man at «ikke hør på dem» er det eneste rette råd? Hvis jeg ber deg slutte å høre på ateister og heller blir kristen, trenger du da terapi?

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror man at «ikke hør på dem» er det eneste rette råd? Hvis jeg ber deg slutte å høre på ateister og heller blir kristen, trenger du da terapi?

Anonymkode: 4110d...7f8

Har jeg framstått som en person som er vettskremt av vervesyke ateister? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Har jeg framstått som en person som er vettskremt av vervesyke ateister? 

Spiller ingen rolle. «Ikke hør på dem» fungerer like mye for HI som «ikke hør på ateister» fungerer på deg

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Spiller ingen rolle. «Ikke hør på dem» fungerer like mye for HI som «ikke hør på ateister» fungerer på deg

Anonymkode: 4110d...7f8

Det er vel nettopp dét jeg prøver å si. Alt vi skriver her faller på stengrunn, for å bruke Mesterens egne ord. Så hva skal vi drive og gi råd for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pashla skrev:

Det er vel nettopp dét jeg prøver å si. Alt vi skriver her faller på stengrunn, for å bruke Mesterens egne ord. Så hva skal vi drive og gi råd for da?

Å skrive «ikke hør på dem» har ingen funksjon og er heller ikke et råd. Å finne en måte å gjøre seg opp sin egen mening er kanskje en bedre metode for HI? 

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Å skrive «ikke hør på dem» har ingen funksjon og er heller ikke et råd. Å finne en måte å gjøre seg opp sin egen mening er kanskje en bedre metode for HI? 

Anonymkode: 4110d...7f8

Og hvis du sitter på den metoden, så gå i gang. Hun vil nok takke deg. Ikke kjør deg fast i "plag en nickbruker"-leken, for det er ikke tema for tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Og hvis du sitter på den metoden, så gå i gang. Hun vil nok takke deg. Ikke kjør deg fast i "plag en nickbruker"-leken, for det er ikke tema for tråden.

Det er en forskjell på formaninger og råd. Men det er det nok mange av brukerene her inne som ikke er klar over og derfor bruker de «ikke hør på dem» (som er en formaning) i stedet for å komme med noen råd til hvordan hun best kan finne ut av dette med tro selv. Virker nesten som at en del av damene her inne tar det som et personlig nederlag om de ikke «vinner HI over på sin side»

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er en forskjell på formaninger og råd. Men det er det nok mange av brukerene her inne som ikke er klar over og derfor bruker de «ikke hør på dem» (som er en formaning) i stedet for å komme med noen råd til hvordan hun best kan finne ut av dette med tro selv. Virker nesten som at en del av damene her inne tar det som et personlig nederlag om de ikke «vinner HI over på sin side»

Anonymkode: 4110d...7f8

Men det er altså ikke et nederlag for meg. Gå i gang med terapien for HI, du, siden du vet hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Men det er altså ikke et nederlag for meg. Gå i gang med terapien for HI, du, siden du vet hvordan det gjøres.

Det har jeg ikke skrevet noe sted at jeg vet. Jeg har skrevet at 5 sider med hva andre mener HI skal tro eller ikke tro er merkelig når hun trenger tips til å finne troen som er rett for henne.

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det har jeg ikke skrevet noe sted at jeg vet. Jeg har skrevet at 5 sider med hva andre mener HI skal tro eller ikke tro er merkelig når hun trenger tips til å finne troen som er rett for henne.

Anonymkode: 4110d...7f8

Og av alt du leste i de 5 sidene, så var det mitt innlegg - om at det ikke er så mye vits, all den stund hun selv ber andre mene for seg - som du valgte å debattere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Og av alt du leste i de 5 sidene, så var det mitt innlegg - om at det ikke er så mye vits, all den stund hun selv ber andre mene for seg - som du valgte å debattere? 

Det var du som svarte på mitt innlegg, ikke omvendt. Du startet en debatt med meg, og jeg svarer på det du skriver. 

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var du som svarte på mitt innlegg, ikke omvendt. Du startet en debatt med meg, og jeg svarer på det du skriver. 

Anonymkode: 4110d...7f8

Jeg svarte deg saklig. Du gjorde det til noe personlig. Etter 5 siders debatt var det ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pashla skrev:

Jeg svarte deg saklig. Du gjorde det til noe personlig. Etter 5 siders debatt var det ditt valg.

At du tar det personlig betyr ikke at det er personlig. Og hvor har jeg svart usaklig? 

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

At du tar det personlig betyr ikke at det er personlig. Og hvor har jeg svart usaklig? 

Anonymkode: 4110d...7f8

Kan du ikke selv bringe noe vettug til debatten, fremfor å lage diskusjon med en bruker? 

Stein i glasshus osv

Anonymkode: afea6...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke selv bringe noe vettug til debatten, fremfor å lage diskusjon med en bruker? 

Stein i glasshus osv

Anonymkode: afea6...8ad

Jeg har kommet med tips til HI i det første innlegget jeg skrev. Det som den ene brukeren svarte på. Nå var det hun som valgte å lage en diskusjon av det og hun som valgte å ta det personlig. Jeg har faktisk ikke skrevet noe som hun bør ta personlig, kun generelt om tråden. 
Jeg skriver «det hjelper ikke at damene på DIB gjennom 5 sider forsøker å fortelle HI hva hun skal tro», så er ikke det personlig altså. 

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pashla skrev:

Har jeg framstått som en person som er vettskremt av vervesyke ateister? 

Du fremstår heller som vettskremt av tanken på kristendommen, som om du vet at det egentlig er sant, men tviholder på ateismen fordi du er vrang.

Anonymkode: 90e3a...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 9.12.2019 den 7.25, Anonym bruker skrev:

Du fremstår heller som vettskremt av tanken på kristendommen, som om du vet at det egentlig er sant, men tviholder på ateismen fordi du er vrang.

Anonymkode: 90e3a...990

Ja, jøss. Det er sikkert det som feiler meg.

Men hva feiler det dere som bare vil debattere andre brukere og ikke tema? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...