Gå til innhold

Jeg klarer ikke finne troen på Jesus. Jeg er redd for å komme til evig fortapelse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
7 minutter siden, Hjertefru skrev:

Nå få dere gi dere. 
Det er ingen som vet hva som skjer når vi dør. Mest sannsynlig opphører vi helt å eksistere, som vi heller ikke gjorde før vi ble unnfanget. Men ingen vet helt, kanskje er det en Gud, kanskje er det en plan. 
Men den går garantert ikke ut på at alle som ikke tror på en definert guddom går fortapt/pines i all evighet/whatever. 
Det blir for enkelt, og høres mest ut som et billig salgstriks for å få folk til å slutte seg til en gitt religion. 

«Garantert»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Hjertefru skrev:

Føler meg rimelig sikker på at det ikke er planen ja. 🤔😅

Tja. I boka deres står det jo mye om å kastes i ildovnene. Men dersom man vil tro på Gud, så skjønner jeg at man velger å redigere bort det ubehagelige. For bibelen er jo ikke forenlig med en GOD Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

I Visjon Norge prater de om at det finnes to utveier på livet. Himmelen eller evig fortapelse. Det er ingen mellomting.

Anonymkode: 0ba36...6d7

Å lære om religion fra Visjon Norge er som å få foreldreveiledning fra Fritzl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jordbærblomst skrev:

Å lære om religion fra Visjon Norge er som å få foreldreveiledning fra Fritzl

Det har du faktisk helt rett i!
 

Anonymkode: f82c9...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 22.04, Anonym bruker skrev:

Hvis du er kristen hvorfor skriver" du den som ler sist ler best."?

Du ler av at vi alle går til fortapelsen. Er det å være kristen.

Høres ikke sånn ut.  Det er onskap det.

Anonymkode: 0ba36...6d7

nettopp

Anonymkode: 96025...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.12.2019 den 23.33, Anonym bruker skrev:

I Visjon Norge prater de om at det finnes to utveier på livet. Himmelen eller evig fortapelse. Det er ingen mellomting.

Anonymkode: 0ba36...6d7

Samtidig som det står i bibelen at alle som ber om tilgivelse skal få det.
Med andre ord, lev som du selv ønsker, og når du står ved perleporten sier du bare: "unnskyld, jeg ber om tilgivelse"

Anonymkode: f3b95...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig som det står i bibelen at alle som ber om tilgivelse skal få det.
Med andre ord, lev som du selv ønsker, og når du står ved perleporten sier du bare: "unnskyld, jeg ber om tilgivelse"

Anonymkode: f3b95...e74

Ja hvis du tror det er nok, så gå for det! Tør du? Er du ikke mer redd for at du burde gjøre noe med saken FØR du dør? 

Anonymkode: d89c7...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja hvis du tror det er nok, så gå for det! Tør du? Er du ikke mer redd for at du burde gjøre noe med saken FØR du dør? 

Anonymkode: d89c7...932

Prestskapet forfulgte ikke Jesus fordi han forkynte, eller helbredet.
De forfulgte han siden han sa at avstanden mellom menneskene og Gud er så stor at forskjellen mellom den mest fromme prest og den laveste av de lave ville bli ubetydelig i Gud sine øyne og alle vil få tilgivelse dersom de ber om det.

Jesus sa også "la alle barna komme til meg", han spurte aldri om disse barna var troende noe de mest sannsynlig ikke var.

Anonymkode: f3b95...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prestskapet forfulgte ikke Jesus fordi han forkynte, eller helbredet.
De forfulgte han siden han sa at avstanden mellom menneskene og Gud er så stor at forskjellen mellom den mest fromme prest og den laveste av de lave ville bli ubetydelig i Gud sine øyne og alle vil få tilgivelse dersom de ber om det.

Jesus sa også "la alle barna komme til meg", han spurte aldri om disse barna var troende noe de mest sannsynlig ikke var.

Anonymkode: f3b95...e74

Men Jesus sa også: 


«for den port er trang, og den vei er smal som fører til livet, og få er de som finner den.»

og:

«Søk Herren mens han er å finne, kall på ham den stund han er nær!»

 

Anonymkode: d89c7...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men Jesus sa også: 


«for den port er trang, og den vei er smal som fører til livet, og få er de som finner den.»

og:

«Søk Herren mens han er å finne, kall på ham den stund han er nær!»

 

Anonymkode: d89c7...932

Jeg blir skremt av det. Tenk om man ikke tror nok å kommer til himmelen. Jeg tror mange kristne er redde for at de ikke tror nok .eller er hellige nok. Vi er alle bare mennesker.

Men tenk om det er sant det som står i bibelen. Jeg blir så redd. Er ikke dere andre redde?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir skremt av det. Tenk om man ikke tror nok å kommer til himmelen. Jeg tror mange kristne er redde for at de ikke tror nok .eller er hellige nok. Vi er alle bare mennesker.

Men tenk om det er sant det som står i bibelen. Jeg blir så redd. Er ikke dere andre redde?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Selvfølgelig ikke. Jesus sa sannsynligvis ingen av disse tingene selv. 

Anonymkode: b3803...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir skremt av det. Tenk om man ikke tror nok å kommer til himmelen. Jeg tror mange kristne er redde for at de ikke tror nok .eller er hellige nok. Vi er alle bare mennesker.

Men tenk om det er sant det som står i bibelen. Jeg blir så redd. Er ikke dere andre redde?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Kjære tid. 

Nå må du få kontakt med fornuften her. Hva er du redd for? At en magisk mann på en sky skal vurdere din verdi? 

Anonymkode: afea6...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir skremt av det. Tenk om man ikke tror nok å kommer til himmelen. Jeg tror mange kristne er redde for at de ikke tror nok .eller er hellige nok. Vi er alle bare mennesker.

Men tenk om det er sant det som står i bibelen. Jeg blir så redd. Er ikke dere andre redde?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Hva er å tro nok da?

Anonymkode: a5e11...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir skremt av det. Tenk om man ikke tror nok å kommer til himmelen. Jeg tror mange kristne er redde for at de ikke tror nok .eller er hellige nok. Vi er alle bare mennesker.

Men tenk om det er sant det som står i bibelen. Jeg blir så redd. Er ikke dere andre redde?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Nei. Søk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir skremt av det. Tenk om man ikke tror nok å kommer til himmelen. Jeg tror mange kristne er redde for at de ikke tror nok .eller er hellige nok. Vi er alle bare mennesker.

Men tenk om det er sant det som står i bibelen. Jeg blir så redd. Er ikke dere andre redde?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Eg er redd for klimaforandringer, verdenskrig, Trump, kva timesvis med skjerm kvar dag gjer med komande generasjon, kva sosiale medier og presset derifrå gjer med menneska. Eg er litt redd huset skal brenne. Eg er redd ungane skal bli sjuke osb. Det er meir enn nok å vere redd for i det verkelege livet. Eg er absolutt ikkje redd for at eg skal kome til helvete fordi eg ikkje trur på Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan de kristne være overbevist om dette? De mest om det endel.  De er helt sikre. .

Anonymkode: 0ba36...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan kan de kristne være overbevist om dette? De mest om det endel.  De er helt sikre. .

Anonymkode: 0ba36...6d7

Hvordan de kan være overbevist? Nei, det skyldes vel enten hjernevask fra barndommen av, eller høyt inntak av fleinsopp, ikke vet jeg! Men at noen er overbevist om noe gjør ikke at det blir sant. Der er jo ukentlige program om skrullinger som ser spøkelser, og der er millioner av mennesker som er overbevist om at vaksiner er farlige. Menneskesinnet er påvirkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 sider fulle av damer som skal fortelle deg hva som er sannheten for deg er imponerende. veldig få råd de kommer med. Alle er mest opptatt av å fortelle deg hva de mener er sant eller ikke i stedet for å komme med råd. 
 

Mitt råd vil være å bli med disse kristne vennene på et møte. I løpet av dette møtet kan du kjenne etter om du klarer å føle Gud på den måten som de beskriver eller om du ikke klarer det. Kanskje må du gå både to og tre ganger, men du vil i alle fall finne ut av dette de snakker om. Føler du en Gud, så gjør du det og da er saken enkel. Føler du det ikke, så er saken også enkel. Men da er det i alle fall DU som har gjort deg opp en mening. Å spørre om noe slikt på DIB er som å be andre om å mene for deg. Ingen damer på DIB ønsker at du skal tro eller mene noe annet enn det de selv mener. 
 

Gjør deg opp din egen mening om saken og etter du har gjort det, så kan du leve godt med den. 
 

Jeg selv er oppvokst i pinsebevegelsen og ble lært fra jeg var barn at det var en fortapelse for de som ikke tror. Jeg lærte aldri at det var pine og plage, men at de som ikke tror er fortapte bare. Hvor eller hvordan aner ingen. 
Jeg har i dag ingen tro. Og jeg er ikke redd for noen fortapelse. Jeg skulle bare ønske at det fantes noe mer etter døden. Det er litt kjipt at dette er alt.

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle ikke mennesker med demens eller psykisk utviklingshemming kunne finne Gud/Jesus?

Og hvis man tenker slik:

En drapsmann som har funnet Gud, og en levende helgen som ikke tror på Gud.. hvem kommer til et godt sted etter døden? Og dersom nøkkelen er Gud/Jesus.. hvorfor skal man da trakte etter å komme til «paradis» 

Lev heller et liv hvor du er god mot andre, jeg tenker det vil gi deg både et godt liv, og gid karma til veien videre.. 

 

Anonymkode: bca5f...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir skremt av det. Tenk om man ikke tror nok å kommer til himmelen. Jeg tror mange kristne er redde for at de ikke tror nok .eller er hellige nok. Vi er alle bare mennesker.

Men tenk om det er sant det som står i bibelen. Jeg blir så redd. Er ikke dere andre redde?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Det handler ikke om å tro «nok». Har du en gang tatt imot Jesus, så tror du. Ingen dager er like. Men Jesus er i ditt hjerte likevel. Det blir som å få en bestevenn. Når du først har blitt kjent med han, så glemmer du aldri personen. Men relasjonen må holdes ved like, du må bruke tid m Jesus for å opprettholde et sterkt vennskap. 

Du må bare bestemme deg! Hva vil du? Vil du være en kristen? Eller ikke? 

«Se, jeg står for din dør og banker». 

Det er opp til deg om du vil åpne og slippe Jesus inn. 

 

Anonymkode: d89c7...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

spørre om noe slikt på DIB er som å be andre om å mene for deg.

Hun lar jo allerede de kristne vennene mene for henne, siden de "er så sikre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om å tro «nok». Har du en gang tatt imot Jesus, så tror du. Ingen dager er like. Men Jesus er i ditt hjerte likevel. Det blir som å få en bestevenn. Når du først har blitt kjent med han, så glemmer du aldri personen. Men relasjonen må holdes ved like, du må bruke tid m Jesus for å opprettholde et sterkt vennskap. 

Du må bare bestemme deg! Hva vil du? Vil du være en kristen? Eller ikke? 

«Se, jeg står for din dør og banker». 

Det er opp til deg om du vil åpne og slippe Jesus inn. 

 

Anonymkode: d89c7...932

Jeg respekterer at du føler som du gjør. Men måten du beskriver dette får meg oppriktig til å stusse. Jeg kjenner mange kristne, og som tidligere nevnt og så to prester, ingen av dem har noengang snakket om Jesus slik som du gjør. Å snakke om en bestevenn du er blitt kjent med og opprettholder et vennskap med, så blir det rett og slett for svevende for meg. Og det tror jeg det blir for de som søker mot kirken også. Det blir litt som de som har en schybert-venn eller de som er så stor fan av en kjendis at de oppriktig tror de kjenner vedkommende og er venn med denne. Kan virke som om jeg kritiserer deg nå, men det er ikke ment som kritikk. Det er sikkert så enkelt for deg som du fremstiller det, men jeg tror ikke måten du ordlegger deg på gjør det enklere for noen som er søkende eller tvilende.

Anonymkode: f82c9...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pashla skrev:

Hun lar jo allerede de kristne vennene mene for henne, siden de "er så sikre".

Så da trenger man ikke være bedre? Like greit å være like dum?

Anonymkode: 4110d...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så da trenger man ikke være bedre? Like greit å være like dum?

Anonymkode: 4110d...7f8

Tror du det er vits i å komme med logikk her...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...