Gå til innhold

Jeg klarer ikke finne troen på Jesus. Jeg er redd for å komme til evig fortapelse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt var, for å si det rett ut: De fleste prestene i Norge er ikke gode kristne. De tror på feil ting. Så skal de likevel uttale seg om saker, og nærmest være ufeilbarlige? I dine øyne.

Jeg prøver ikke å skremme folk til å tro, men det er blasfemisk å påstå at himmelen ikke eksisterer. Da er man ikke kristen.

Anonymkode: 5bfb9...de0

Romerne 2,1: "For idet du dømmer en annen, dømmer du deg selv."

 

Anonymkode: f82c9...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Romerne 2,1: "For idet du dømmer en annen, dømmer du deg selv."

Anonymkode: f82c9...42a

Mh mh, men nok en gang kan vi avkrefte de0 sine påstander om å være kristen; jeg kan love deg at vedkommende ikke kan forklare hva det faktisk står der.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet du at det finnes homofile prester da, som jobber i kirker? Vet du at det finnes prester som vier homofile par? Eller prester som er gift. 

Alt det nevnte er 100% imot kristendommen. Ingen prester kan være gift. 

Anonymkode: 5bfb9...de0

Men forgripe seg på små altergutten det kan de. Nydelige greier.

Anonymkode: b9985...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er smartere enn vennene dine og har oppdaget hvor ulogisk kristendommen er. Og hvis Gud er så allmektig og Gud og noen er «velsignet» med god helse, barn osv. Hvorfor får da uskyldige barn kreft? Hvorfor blir de utsatt for  krig, vold og overgrep? Hvorfor blir koselige mennesker syke eller infertil, mens mange drittsekker er friske og raske, eller får mange barn (som får en forferdelig oppvekst).

Etter døden er intet. Å være død er som å ikke være født. Alt slås av og virker ikke mer. Hjernecellene som gjorde oss til den vi er råtner. Enten vi er rike eller fattige, enten vi var snille eller slemme

Anonymkode: ba2ca...ff4

Hjelp for en begredelig oppfatning av livet! 

Anonymkode: d89c7...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal jeg klare å finne troen.?

Jeg har noen kristne venner å de er helt klare på at hvis du ikke finner Gud i dette livet så vil du gå til fortapelsen . Men hva med alle de som er syke .demente , Alzheimer. De som blir født med  psykisk utviklingshemmet. Som ikke er i stand til å finne gud hvordan kan de gå til fortapelsen.

Eller stammer som bor langt inne jungelen som aldri har hørt om Gud. Alle skal gå til fortapelsen.  Kan en kristen svare på dette. ? 

Anonymkode: 0ba36...6d7

Å tro på Jesus starter med en bekjennelse. Hvis du tror, da er du frelst. Hvis du sier «ja, jeg tror på deg Jesus, at du døde for meg, tok all min synd på deg, og sto opp igjen og lever i dag». Da er du frelst! 

Begynn med å lese i Det Nye Testamentet. Oppsøk en menighet. Delta i en mindre bønne- gruppe. Hvis du vil være en kristen og tro, så er det et valg du tar, ikke la deg styre av frykt. Gud er kjærlighet. Kjærligheten driver frykten bort. 

Tro er ikke en følelse. Man tror like mye selv om man ikke alltid er på topp, er nedfor, føler seg forlatt.... osv...

Men å oppleve Guds kraft og kjærlighet er en utrolig sterk følelse som ikke kan beskrives. Den kommer hvis du oppsøker Han. Be, så skal du få. Let, så skal du finne. Bank på, så skal det åpnes opp for deg! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 22.27, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal jeg klare å finne troen.?

Jeg har noen kristne venner å de er helt klare på at hvis du ikke finner Gud i dette livet så vil du gå til fortapelsen . Men hva med alle de som er syke .demente , Alzheimer. De som blir født med  psykisk utviklingshemmet. Som ikke er i stand til å finne gud hvordan kan de gå til fortapelsen.

Eller stammer som bor langt inne jungelen som aldri har hørt om Gud. Alle skal gå til fortapelsen.  Kan en kristen svare på dette. ? 

Anonymkode: 0ba36...6d7

Hvis du tror på fortapelsen så tror du på Jesus - problem solved. 

Jeg har en annen religion som fokuserer på livet, og det passer meg og min tro mye bedre. 

Tips: Søk litt hva andre religioner står for - kanskje du finner noe som føles mer hjemme for deg.

Anonymkode: f1225...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du tror på fortapelsen så tror du på Jesus - problem solved. 

Jeg har en annen religion som fokuserer på livet, og det passer meg og min tro mye bedre. 

Tips: Søk litt hva andre religioner står for - kanskje du finner noe som føles mer hjemme for deg.

Anonymkode: f1225...5b6

Det føles mer hjemme for meg at solen er sort enn at den er gul (egentlig hvit, når en beveger seg utenfor vår atmosfære). Betyr det derfor at solen er sort?

Det hjelper ikke med hva som "føles" riktig, når fakta er noe annet enn det som "føles". 

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det føles mer hjemme for meg at solen er sort enn at den er gul (egentlig hvit, når en beveger seg utenfor vår atmosfære). Betyr det derfor at solen er sort?

Det hjelper ikke med hva som "føles" riktig, når fakta er noe annet enn det som "føles". 

Anonymkode: a4277...496

Tro er en følelse. En følelse av at det er noe mer. Og så gjenkjenner du det som er sant for deg. 

Jeg bekymrer meg ikke for fortapelsen for jeg tror ikke på det. 

Fakta er det i hvertfall ikke. Bare Gud vet hva som skjer etter at vi dør. Jeg prøver å konsentrere meg om å væte et så godt menneske jeg klarer, og så vet jeg at det er nok. Tror du virkelig at Gud lar din frelse avhenhevav deg? Nei, det er bare han som ser hele deg og hele hjertet ditt. Ikke la noen andre mennesker påvirke deg. Du vet ikke hva de egentlig skjuler. 

Anonymkode: f1225...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 7.51, Anonym bruker skrev:

Gal er ikke noe en selger, gal er noe en ikke kan noe for.

Vi kan godt ta en rasjonell debatt, om du vil?

Du kan begynne med å bortforklare det kosmologiske gudsbevis.

*Premiss 1: Alt som begynner å eksistere har en årsak.

*Premiss 2: Universet begynte å eksistere.

Konklusjon: Derfor må universet ha en årsak.

 

 

 

Anonymkode: a4277...496

 

Endret av Jordbærblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene dine er sprø og uten bakkekontakt. 

Du kan slappe helt av. Hvis det finnes en Gud, og han/hun/det er så sadistisk at folk skal pines i stort omfang så er han/hun/det ikke verd å bruke evigheten på likevel. 

Men forestillingen om et helvete er konstruert for å holde orden på folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tro er en følelse. En følelse av at det er noe mer. Og så gjenkjenner du det som er sant for deg.

Anonymkode: f1225...5b6

Tro er tillit. Hvis du sier at du sto opp tidlig idag så tror jeg deg på det. Det er ikke en følelse jeg har. Jeg kan ikke føle at du sto opp tidlig. Selv om du trekker inn det å fornemme noe så handler det fortsatt om tillit til ens egne følelser. Følelser kan ta feil, vi føler ofte at vi kan stole på noen vi ikke kan stole på og omvendt, at vi ikke kan stole på noen vi faktisk kan stole på. Det handler om tillit til egne følelser. Vi mister den tilliten når de ofte viser seg å være feil. Vi mister tillit til en person som ofte lyver. Da tror vi ikke på det vedkommende forteller lenger. Det er ikke en følelser, det er en rasjonell holdning.

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bekymrer meg ikke for fortapelsen for jeg tror ikke på det. 

Anonymkode: f1225...5b6

Du har ikke tillit til de som har fortalt deg om det som skjer etter livet. Det er ikke det at du føler hva som skjer når du er død, du kan ikke føle det. Det er det at du ikke har tillit til de som har fortalt deg om hva som vil skje etter livets bortgang.

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fakta er det i hvertfall ikke. 

Anonymkode: f1225...5b6

Fakta er fakta, samme hva du føler. Hva du føler forandrer ikke fakta.

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare Gud vet hva som skjer etter at vi dør.

Anonymkode: f1225...5b6

Du har helt rett i det. Vel, Gud, og de som Gud har åpenbaret sitt budskap for.

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver å konsentrere meg om å væte et så godt menneske jeg klarer, og så vet jeg at det er nok.

Anonymkode: f1225...5b6

Nei, det er ikke nok. Hvis det var alt som krevdes ville ikke Adam og Eva ha blitt stengt ute fra Edens hage. Jeg vet, ja, jeg vet, noe om deg, som du også vet. Du har løyet minst en gang i ditt liv. Det at du har gjort feil, som menneske, er noe du aldri kommer fra, på egen hånd. Det var derfor Jesus døde for deg. For at du skulle bli fri fra de synder du har begått.

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkelig at Gud lar din frelse avhenhevav deg? Nei, det er bare han som ser hele deg og hele hjertet ditt. Ikke la noen andre mennesker påvirke deg. Du vet ikke hva de egentlig skjuler. 

Anonymkode: f1225...5b6

Helt enig med deg. Helt enig. Det er det det står også, ikke frykt andre mennesker. Problemet er bare at jeg har løyet, jeg har til og med stjålet. Selv om det er noe jeg har sluttet med så er det noe jeg har gjort. Den eneste som kan fri meg fra de synder jeg har begått er Jesus.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

 

Har du noen argumenter så er jeg spent! Det er fullt mulig at premissene er feil, at konklusjonen er feil. Det er menneskeskapt og mennesker, tro det eller ei, gjør feil.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Vennene dine er sprø og uten bakkekontakt. 

Du kan slappe helt av. Hvis det finnes en Gud, og han/hun/det er så sadistisk at folk skal pines i stort omfang så er han/hun/det ikke verd å bruke evigheten på likevel. 

Men forestillingen om et helvete er konstruert for å holde orden på folk. 

Det Norsk Bibelselskap 1930 (DNB1930)
Lukas 16:19-31

19 Der var en rik mann, og han klædde sig i purpur og kostelig linklæde og levde hver dag i herlighet og glede.

20 Men der var en fattig mann ved navn Lasarus, som var kastet for hans port, full av sår,

21 og hans attrå var å få mette sig med det som falt fra den rikes bord; men endog hundene kom og slikket hans sår.

22 Men det skjedde at den fattige døde, og at han blev båret bort av engler i Abrahams skjød; men også den rike døde og blev begravet.

23 Og da han slo sine øine op i dødsriket, der han var i pine, da ser han Abraham langt borte og Lasarus i hans skjød.

24 Da ropte han: Fader Abraham! forbarm dig over mig og send Lasarus, forat han kan dyppe det ytterste av sin finger i vann og svale min tunge! for jeg pines storlig i denne lue.

25 Men Abraham sa: Sønn! kom i hu at du fikk ditt gode i din levetid, og Lasarus likeså det onde! men nu trøstes han her, og du pines.

26 Og dessuten er et stort svelg festet mellem oss og eder, forat de som vil gå herfra og over til eder, ikke skal kunne det, og forat heller ikke de på den andre side skal fare derfra og over til oss.

27 Da sa han: Så ber jeg dig, fader, at du sender ham til min fars hus

28 - for jeg har fem brødre - forat han kan vidne for dem, så ikke også de skal komme til dette pinens sted.

29 Men Abraham sier til ham: De har Moses og profetene; la dem høre dem!

30 Men han sa: Nei, fader Abraham! men om nogen fra de døde kommer til dem, da omvender de sig.

31 Men han sa til ham: Hører de ikke Moses og profetene, da vil de heller ikke tro om nogen står op fra de døde.

------------------------------

Dette er dødens rike, dette er før Jesus overvant dødens rike. Like fullt, bemerk at den rike ber om noe å drikke, ikke om å bli satt fri fra dødens rike. Akkurat som mange andre mennesker som lever idag, som snur ryggen til Gud, så gjorde også denne rike mannen det. Det er mange som, når de blir spurt, "hvis kristendommen beviselig var sann, ville du omvendt deg til Jesus da?", svarer, "nei". Disse ønsker ikke noe forhold med Gud. Hvorfor skulle Gud da tvinge seg på dem? Gud gir dem deres vilje. De som ikke ønsker noe forhold til Gud slipper. Som den rike mannen.

Hvorfor skulle Gud være så sadistisk å presse seg på deg? Tvinge deg til å elske Gud? Gud gir deg frihet til å gjøre som du vil.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det Norsk Bibelselskap 1930 (DNB1930)
Lukas 16:19-31

19 Der var en rik mann, og han klædde sig i purpur og kostelig linklæde og levde hver dag i herlighet og glede.

20 Men der var en fattig mann ved navn Lasarus, som var kastet for hans port, full av sår,

21 og hans attrå var å få mette sig med det som falt fra den rikes bord; men endog hundene kom og slikket hans sår.

22 Men det skjedde at den fattige døde, og at han blev båret bort av engler i Abrahams skjød; men også den rike døde og blev begravet.

23 Og da han slo sine øine op i dødsriket, der han var i pine, da ser han Abraham langt borte og Lasarus i hans skjød.

24 Da ropte han: Fader Abraham! forbarm dig over mig og send Lasarus, forat han kan dyppe det ytterste av sin finger i vann og svale min tunge! for jeg pines storlig i denne lue.

25 Men Abraham sa: Sønn! kom i hu at du fikk ditt gode i din levetid, og Lasarus likeså det onde! men nu trøstes han her, og du pines.

26 Og dessuten er et stort svelg festet mellem oss og eder, forat de som vil gå herfra og over til eder, ikke skal kunne det, og forat heller ikke de på den andre side skal fare derfra og over til oss.

27 Da sa han: Så ber jeg dig, fader, at du sender ham til min fars hus

28 - for jeg har fem brødre - forat han kan vidne for dem, så ikke også de skal komme til dette pinens sted.

29 Men Abraham sier til ham: De har Moses og profetene; la dem høre dem!

30 Men han sa: Nei, fader Abraham! men om nogen fra de døde kommer til dem, da omvender de sig.

31 Men han sa til ham: Hører de ikke Moses og profetene, da vil de heller ikke tro om nogen står op fra de døde.

------------------------------

Dette er dødens rike, dette er før Jesus overvant dødens rike. Like fullt, bemerk at den rike ber om noe å drikke, ikke om å bli satt fri fra dødens rike. Akkurat som mange andre mennesker som lever idag, som snur ryggen til Gud, så gjorde også denne rike mannen det. Det er mange som, når de blir spurt, "hvis kristendommen beviselig var sann, ville du omvendt deg til Jesus da?", svarer, "nei". Disse ønsker ikke noe forhold med Gud. Hvorfor skulle Gud da tvinge seg på dem? Gud gir dem deres vilje. De som ikke ønsker noe forhold til Gud slipper. Som den rike mannen.

Hvorfor skulle Gud være så sadistisk å presse seg på deg? Tvinge deg til å elske Gud? Gud gir deg frihet til å gjøre som du vil.

Anonymkode: a4277...496

Du tror på Gud. Jeg gjør det ikke. Ingen av oss kan bevise at vi har rett.

Anonymkode: b9985...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror på Gud. Jeg gjør det ikke. Ingen av oss kan bevise at vi har rett.

Anonymkode: b9985...5e7

Jo da. Det finnes mange argumenter som beviser Guds eksistens. Det ene er, som jeg tidligere nevnt, det kosmologiske gudsbevis.

På 2.12.2019 den 7.51, Anonym bruker skrev:

Gal er ikke noe en selger, gal er noe en ikke kan noe for.

Vi kan godt ta en rasjonell debatt, om du vil?

Du kan begynne med å bortforklare det kosmologiske gudsbevis.

*Premiss 1: Alt som begynner å eksistere har en årsak.

*Premiss 2: Universet begynte å eksistere.

Konklusjon: Derfor må universet ha en årsak.

 

Anonymkode: a4277...496

Du har to valg, ett er å tro at ingen skapte noe av ingenting (tid, rom, materie), eller å tro at noen skapte noe av ingenting. Skal du tro på et mirakel så er det langt lettere hvis der er noen som forårsaket miraklet enn å tro at mirakelet skjedde av seg selv.

Men spørsmålet er i grunnen ikke hva som er fakta. For her er noe både du og jeg vet, det viktige er hva du velger å tro.
Hvis kristendommen beviselig er sann, vil du da bli kristen?

Er svaret nei så handler det ikke om hva som er fakta, men at du ønsker å se bort fra fakta, og derfor velger det som kan hjelpe deg med å se bort fra fakta. Er svaret ja så er det hele enkelt, for fakta er der allerede nok av.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo da. Det finnes mange argumenter som beviser Guds eksistens. Det ene er, som jeg tidligere nevnt, det kosmologiske gudsbevis.

Det er ikke noe bevis for noe som helst

Anonymkode: a5e11...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo da. Det finnes mange argumenter som beviser Guds eksistens. Det ene er, som jeg tidligere nevnt, det kosmologiske gudsbevis.

Du har to valg, ett er å tro at ingen skapte noe av ingenting (tid, rom, materie), eller å tro at noen skapte noe av ingenting. Skal du tro på et mirakel så er det langt lettere hvis der er noen som forårsaket miraklet enn å tro at mirakelet skjedde av seg selv.

Men spørsmålet er i grunnen ikke hva som er fakta. For her er noe både du og jeg vet, det viktige er hva du velger å tro.
Hvis kristendommen beviselig er sann, vil du da bli kristen?

Er svaret nei så handler det ikke om hva som er fakta, men at du ønsker å se bort fra fakta, og derfor velger det som kan hjelpe deg med å se bort fra fakta. Er svaret ja så er det hele enkelt, for fakta er der allerede nok av.

Anonymkode: a4277...496

Fakta som er basert på hva folk tror er ikke fakta

Anonymkode: a5e11...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fakta som er basert på hva folk tror er ikke fakta

Anonymkode: a5e11...59f

Men spørsmålet er i grunnen ikke hva som er fakta. For her er noe både du og jeg vet, det viktige er hva du velger å tro.
Hvis kristendommen beviselig er sann, vil du da bli kristen?

Er svaret nei så handler det ikke om hva som er fakta, men at du ønsker å se bort fra fakta, og derfor velger det som kan hjelpe deg med å se bort fra fakta. Er svaret ja så er det hele enkelt, for fakta er der allerede nok av.

At du velger å se bort fra fakta for å tro at Gud ikke eksisterer forandrer ikke fakta.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men spørsmålet er i grunnen ikke hva som er fakta. For her er noe både du og jeg vet, det viktige er hva du velger å tro.
Hvis kristendommen beviselig er sann, vil du da bli kristen?

Er svaret nei så handler det ikke om hva som er fakta, men at du ønsker å se bort fra fakta, og derfor velger det som kan hjelpe deg med å se bort fra fakta. Er svaret ja så er det hele enkelt, for fakta er der allerede nok av.

At du velger å se bort fra fakta for å tro at Gud ikke eksisterer forandrer ikke fakta.

Anonymkode: a4277...496

Hvilke fakta mener du? Det finnes jo ingen bevis på at det eksisterer noen som helst guder. Men det er jo flott at de med behov for å tro, kan gjøre nettopp det. Vi skal alle uansett gå i oppløsning og bli til jord. 

Anonymkode: f74dd...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men spørsmålet er i grunnen ikke hva som er fakta. For her er noe både du og jeg vet, det viktige er hva du velger å tro.
Hvis kristendommen beviselig er sann, vil du da bli kristen?

Er svaret nei så handler det ikke om hva som er fakta, men at du ønsker å se bort fra fakta, og derfor velger det som kan hjelpe deg med å se bort fra fakta. Er svaret ja så er det hele enkelt, for fakta er der allerede nok av.

At du velger å se bort fra fakta for å tro at Gud ikke eksisterer forandrer ikke fakta.

Anonymkode: a4277...496

Hvilken fakta beviser at Gud eksisterer? Det finnes ingen fakta på det

Anonymkode: a5e11...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke fakta mener du? Det finnes jo ingen bevis på at det eksisterer noen som helst guder. Men det er jo flott at de med behov for å tro, kan gjøre nettopp det. Vi skal alle uansett gå i oppløsning og bli til jord. 

Anonymkode: f74dd...293

Ja, det er flott at de som vil tro at Gud ikke finnes kan få tro det.

Men spørsmålet er altså, hvis kristendommen er beviselig sann, vil du da blir kristen?

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken fakta beviser at Gud eksisterer? Det finnes ingen fakta på det

Anonymkode: a5e11...59f

Hvis kristendommen er beviselig sann, vil du da bli kristen?

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men spørsmålet er i grunnen ikke hva som er fakta. For her er noe både du og jeg vet, det viktige er hva du velger å tro.
Hvis kristendommen beviselig er sann, vil du da bli kristen?

Er svaret nei så handler det ikke om hva som er fakta, men at du ønsker å se bort fra fakta, og derfor velger det som kan hjelpe deg med å se bort fra fakta. Er svaret ja så er det hele enkelt, for fakta er der allerede nok av.

At du velger å se bort fra fakta for å tro at Gud ikke eksisterer forandrer ikke fakta.

Anonymkode: a4277...496

Det finnes ingen fakta eller bevis for at gud finnes. Og om det kunne bevises en guddom så er det ikke gitt at det er den guden du tror på. 

Anonymkode: b9985...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis kristendommen er beviselig sann, vil du da bli kristen?

Anonymkode: a4277...496

Ingenting kan bevise at kristendommen er sann. Spørsmålet er irrelevant. 

Anonymkode: b9985...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis kristendommen er beviselig sann, vil du da bli kristen?

Anonymkode: a4277...496

Du har altså ingen beviselige fakta med andre ord

Anonymkode: a5e11...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...