Gå til innhold

Her kommer en liten juleforberedelsesutfordring.


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt å høre ;) Problemet mitt er at jeg er langvarig syk og har veldig mye annet som egentlig burde vært gjort. Men nå er siste tråden på alle vottene festet (hater å feste tråder!), og sitter med alle i fanget - så NÅ går de i vaskemaskina for toving :) Om jeg virkelig tar i så fester jeg trådene på en ferdigstrikket genser i dag også ;)

Anonymkode: 5e4d5...03e

Imponert! Jeg har strikket en gjeng mangefargete gensere i smale striper i mitt liv og ikke en neste har jeg orka å feste trådene på, de er bare knyttet og klippet.

Anonymkode: a5833...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Imponert! Jeg har strikket en gjeng mangefargete gensere i smale striper i mitt liv og ikke en neste har jeg orka å feste trådene på, de er bare knyttet og klippet.

Anonymkode: a5833...a9e

Ha-ha... da er jeg imponert over deg, for jeg har nemlig en helt sær og spesifikk "angst". Har nemlig fått for meg at hvis jeg gjør det så vil knuten gå opp og alt vil rakne. Og jada, jeg vet det ikke stemmer, men kommer ikke over det likevel - og derfor må jeg gjennom slike selvdisiplinerende tålmodighetsprøver med skippertaks-feste-tråder-mareritt-dager. Det er en grunn til at jeg aldri har strikket slike gensere med veldig mange farger... ;) Jeg burde kanskje bli litt mer som deg :D

Anonymkode: 5e4d5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha-ha... da er jeg imponert over deg, for jeg har nemlig en helt sær og spesifikk "angst". Har nemlig fått for meg at hvis jeg gjør det så vil knuten gå opp og alt vil rakne. Og jada, jeg vet det ikke stemmer, men kommer ikke over det likevel - og derfor må jeg gjennom slike selvdisiplinerende tålmodighetsprøver med skippertaks-feste-tråder-mareritt-dager. Det er en grunn til at jeg aldri har strikket slike gensere med veldig mange farger... ;) Jeg burde kanskje bli litt mer som deg :D

Anonymkode: 5e4d5...03e

Min gamle håndarbeidslærerinne roterer nok i graven, men overrasket er hun neppe. Jeg liker håndarbeid men ikke oppfølgingsjobbene, festing av tråder fx...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Imponert! Jeg har strikket en gjeng mangefargete gensere i smale striper i mitt liv og ikke en neste har jeg orka å feste trådene på, de er bare knyttet og klippet.

Anonymkode: a5833...a9e

Skulle ikke være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, sug lut skrev:

Min gamle håndarbeidslærerinne roterer nok i graven, men overrasket er hun neppe. Jeg liker håndarbeid men ikke oppfølgingsjobbene, festing av tråder fx...

Så lenge det fungerer er det bra nok :) Ikke la det beste bli det godes fiende, er det ikke noe som heter det ;)

Anonymkode: 5e4d5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissene er plassert ute og koser seg med hver sin ølboks. Dessuten er jeg godt i gang med julebordaktiviteter.

Mitt husmortips er som følger: Bruk den myke børsten på støvsugeren på lister. Enkelt å komme til i kroker og på listverk oppunder tak og langs gulv og på trapperekkverk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av dere har jeg vasket filteret i oppvaskmaskinen og vasket og renset (med En venn i nøden) slukene i alle vaskene i huset.

På listen nå står å vaske filteret i kjøkkenviften, rense lintskuffen i vaskemaskinen, og vurdere om jeg skal tørre og åpne vaffeljernet for å få ut størknet røre. :) 

Anonymkode: bd024...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er! Jeg har vært supersløv i dag, så det eneste jeg kan skryte på meg er at jeg har gjort er å rydde i fryseboksen for å få plass til en del som skal nedi der nå framover. Det hjelper på plassen når ting blir stabla pent, og ikke bare kasta oppi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Giss skrev:

I kveld har vi bakt pepperkaker så nå venter vask av kjøkken og ca 30 pepperkakerformer med masse kriker og kroker. Oh yeah.

Vi har tre pepperkakeformer, ante ikke at det fantes 30 typer en gang. Mener vi har hjerte, stjerne og juletre?

Anonymkode: bd024...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har rydda den delen av kjøkkenebenken som blir brukt som lager for alt av papir, dill og dall i kveld. Største talentet mitt er kanskje å få andre til å gjere ting.... (sidan mor mi tok potteplantane hin dagen...) 

Anonymkode: 6da16...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har tre pepperkakeformer, ante ikke at det fantes 30 typer en gang. Mener vi har hjerte, stjerne og juletre?

Anonymkode: bd024...f95

Jeg hadde 52 forskjellige ved siste opptelling.

Anonymkode: a5833...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har tre pepperkakeformer, ante ikke at det fantes 30 typer en gang. Mener vi har hjerte, stjerne og juletre?

Anonymkode: bd024...f95

Enkelte har vi doppelt av, men det er alt fra kamel og isbjørn til de tradisjonelle kakemann og kone og juletre og stjerne og hjerter i tre størrelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde 52 forskjellige ved siste opptelling.

Anonymkode: a5833...a9e

Ler HØYT av svaret ditt, greier ikke stoppe!   :hoho:

Hvordan i all verden har du fått 52 pepperkakeformer i hus??? :hoho:

Tårene triller fremdeles her :D  :D

 

Anonymkode: 5e4d5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ler HØYT av svaret ditt, greier ikke stoppe!   :hoho:

Hvordan i all verden har du fått 52 pepperkakeformer i hus??? :hoho:

Tårene triller fremdeles her :D  :D

 

Anonymkode: 5e4d5...03e

Ikke vanskelig, jeg har hatt barn i 25 år og de har fått i kalender alle sammen. To nye i år også, en ballerina og en tinnsoldat.

Anonymkode: a5833...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vanskelig, jeg har hatt barn i 25 år og de har fått i kalender alle sammen. To nye i år også, en ballerina og en tinnsoldat.

Anonymkode: a5833...a9e

Åh, takk - jeg ler faktisk fremdeles! Lenge siden jeg lo så godt. Så herlig sprøtt! :hoho:

Men så utrolig koselig dere sikkert har hatt det alle disse årene med baking og spising av all verdens pepperkaker :)

Anonymkode: 5e4d5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, takk - jeg ler faktisk fremdeles! Lenge siden jeg lo så godt. Så herlig sprøtt! :hoho:

Men så utrolig koselig dere sikkert har hatt det alle disse årene med baking og spising av all verdens pepperkaker :)

Anonymkode: 5e4d5...03e

Du aner ikke! Vi har kost oss 😁 vi har bakt med alt og alle i årevis så det kjennes ikke bortkastet ut på noen måte. Og de har god kontroll på hvilke som er sine og søsknene sine, selv i  alle bor i samme bakeskapet. 

Anonymkode: a5833...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du aner ikke! Vi har kost oss 😁 vi har bakt med alt og alle i årevis så det kjennes ikke bortkastet ut på noen måte. Og de har god kontroll på hvilke som er sine og søsknene sine, selv i  alle bor i samme bakeskapet. 

Anonymkode: a5833...a9e

Det er jo bare fantastisk! Og så viser det hvor mye det betyr for dem! :)

Denne tråden har faktisk vært inspirerende. Jeg begynte såvidt sent i går å skru opp en kommode som skulle vært skrudd opp for lenge siden. Og nå har jeg kommet over halvveis - godt ledsaget av latter med tanken på 52 pepperkakeformer :D

Anonymkode: 5e4d5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har rydda kommodane til treåring og sortert ut kle som er for små. Og det har eg faktisk gjort heilt sjølv. 

Anonymkode: 6da16...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket alle hyllene i kjøkkenreolen og tatt ut noen ting fra kjøkkenskapene som bare sto og tok plass uten å bli brukt. Alt hjelper.

(Resten av huset snakker vi ikke høyt om...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyh.

I dag må jeg klappe meg selv litt på skulderen. Har ellers ikke vært flink med huslige gjøremål på mange dager, men i dag utførte jeg hat-oppgave nr 1: Rensing av avløpet fra vasken på badet! Tror det må være noe med helningen på røret. Det samler seg så mye guffent der og tetter igjen jevnlig. Usj!!! Hater å fikse det! Men nå er det gjort!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No måtte eg leite fram denne tråden, for i dag har eg trekt om ekn gammel polstra krakk, og sydd siste saumen på julegardina jeg kjøpte for 4 år siden (har brukt den kvart år og.... )

Anonymkode: 6da16...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som begynte å skru sammen kommode over her... det tok tid. Var noe som ikke stemte, tilbake til butikken. Fant ut av det. Var enda mer som ikke stemte, butikken måtte få tak i han som monterer for dem. To fabrikker har visstnok giftet seg, og avkommet er en god blanding av begges "genmateriale". Men som alle vet - når to som er litt for nært beslektet får barn, da kan det gå litt barn. Så også her. Så ene løsningen fra den ene er nå brukt på den andre, noe som fører til at monteringsanvisningen ikke heeeelt stemmer med virkeligheten, noe som førte til at kart og terreng ikke stemte helt og jeg derfor hadde gått meg vill. Var for mange skruer av alle typer, da, så noe positivt var det ;) Og nå er den ferdigmontert og plassert i riktig rom og fylt opp. Burde da ha sett at jeg hadde ryddet samtidig, men det ser jeg ikke... hm...

Har også skrudd opp gardinstenger og hengt opp gardiner. Målte etter alle kunstens regler. Og likevel henger gardinene på ene vinduet 5 cm høyere over gulvet enn de ved det andre vinduet. Enten er ikke gardinene like lange, eller så er huset ganske skjevt. Jeg akter å late som om jeg ikke ser forskjellen.

Jeg skulle ha bakt Stollen før jul - dvs. skulle selvfølgelig vært bakt for flere uker siden. Noen som har en god oppskrift? Min er sporløst bort, og jeg må bake den i morgen...

Anonymkode: 5e4d5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok fettfilteret i vifta på mandag, hadde vaskehjelp i går. Så nå er det meste klart :)

Har forresten spist opp de fleste julekakene så må nok bake litt i helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...