Gå til innhold

Her kommer en liten juleforberedelsesutfordring.


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Kira skrev:

Jeg har ingenting å bidra med i denne tråden, så jeg snur i døren og lister meg sakte ut...

Eg har derimot blitt dronninga av husarbeid, dvs gjort husarbeid to dagar på rad. Lurer på om det er første gong i år at kjøleskapet får seg ein vask..

Særs nøgd med at det einaste i kjøleskapet som måtte kastast var eit halvt glas majones. Det er ikkje vi som står for verdas enorme matsvinn, tydeligvis 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Eg har derimot blitt dronninga av husarbeid, dvs gjort husarbeid to dagar på rad. Lurer på om det er første gong i år at kjøleskapet får seg ein vask..

Særs nøgd med at det einaste i kjøleskapet som måtte kastast var eit halvt glas majones. Det er ikkje vi som står for verdas enorme matsvinn, tydeligvis 😊

Var det neste helg du kommer hit sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kira skrev:

Var det neste helg du kommer hit sa du?

Har framleis rikeleg med husarbeid å ta av her heime. Passar godt på å aldri gå tom for oppgåver 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, inspirert av flere, vasket fettfilteret i vifta i dag, og rydda i skuffen med alt mulig pyntestæsj. Det siste var egentlig ikke meninga, men i jakta på noen glassistapper, så tømte jeg ut en pose med små kongler, og da måtte jeg ordne opp igjen. Sånn jeg ser det, så er jeg nå en dag på forskudd med de små, rare oppgavene. Fortsetter jeg på den måten, så er det ikke godt å si hva jeg kan få gjort før jul :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kira skrev:

😂

FB_IMG_1575481958936.jpg

Fantastisk og inspirerende! Jeg subber uansett ufortrødent videre og har i dag rydda i hylla med vaskemidler og blomsterpotter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har ikke vært en god vaskedag! Skulle forsøke å vaske kjapt over gulvene før jeg strøk på jobb. Ble stående og slite med noen gjenstridige flekker på kjøkkengulvet og måtte til slutt bare gi meg om jeg skulle rekke jobben. Nå er jeg endelig ferdig med dagen og burde gjrnoppta kampen, men orker faktisk ikke. Har strøket så det synger på husmoreksamen ser det ut til.

Får håpe på en bedre dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Giss skrev:

I dag har ikke vært en god vaskedag! Skulle forsøke å vaske kjapt over gulvene før jeg strøk på jobb. Ble stående og slite med noen gjenstridige flekker på kjøkkengulvet og måtte til slutt bare gi meg om jeg skulle rekke jobben. Nå er jeg endelig ferdig med dagen og burde gjrnoppta kampen, men orker faktisk ikke. Har strøket så det synger på husmoreksamen ser det ut til.

Får håpe på en bedre dag i morgen.

Jeg synes du har vært flink i dag, jeg. Jeg har vaska over armlenene på sofaen, for der er det ikke noe trekk jeg kan ta av og slenge i maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Jeg synes du har vært flink i dag, jeg. Jeg har vaska over armlenene på sofaen, for der er det ikke noe trekk jeg kan ta av og slenge i maskinen.

Imponerende! 🖒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tømte jeg filteret i vaskemaskinen, renset den, strøyk to juleduker og navnet det nyeste tøyet til ungene. Ikke en dårlig dag😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker ikke ned hele huset, men gjør en ekstra innsats for å vaske det som faktisk er skittent. I dag vasket jeg dørmatten i vaskemaskinen 😁 I morgen tenker jeg det blir støvtørking på alt av gulvlister, og kanskje vask av veggene i gangen. I resten av huset vasker jeg ikke vegger, men i gangen er de faktisk skitne 🤔 Har også fått vasket av "krystallene" på ei "lysekrone" og støvsugd i noen kjøkkenskuffer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.12.2019 den 19.36, Giss skrev:

men jeg har fått tid til å vaske inni alle rillene på baksiden (elektronikkdelen) av vaffeljernet. Det trengtes!

Mitt vaffeljern har størknet røre bak lokket. Det er utrolig ekkelt å høre at det rasler rundt når jeg rører på jernet. Jeg har riktige skrutrekkere, men er det trygt/greit å fjerne lokket og rense? Kan jeg ødelegge jernet?

Anonymkode: bd024...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt vaffeljern har størknet røre bak lokket. Det er utrolig ekkelt å høre at det rasler rundt når jeg rører på jernet. Jeg har riktige skrutrekkere, men er det trygt/greit å fjerne lokket og rense? Kan jeg ødelegge jernet?

Anonymkode: bd024...f95

Om du må inn til elektronikken er det sikkert ikke lurt. Om det bare er et lokk du fjerner for å riste inntørket røre ut skjer det sikkert ikke så mye ved det. Jeg hadde ikke begynt å vaske skikkelig og gni om det er rett inpå elektronikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 18.23, jooooooda skrev:

Det finnes faktisk en bunn i minn kurv, men den kommer bare tilsyne når skittentøyet ikke befinner seg der det skal være. Enden på skittentøyet har jeg hørt om, men den tror jeg er en myte... 

Jeg har sett bunnen 🙌 men, med en gang den kommer til syne så poff, er kurven halvfull 😟

Anonymkode: 55551...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke gjort noe av de rare oppgavene, men jeg har pakka inn alle julegavene, og selv om det er kos, så tar det alltid dobbelt så lang tid som jeg tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med slow rydding...

Har hatt div. ferdigstrikkede ting som kun manglet å feste trådene på, de eldste har ligget et år... så i dag har jeg festet tråder :D

Anonymkode: 5e4d5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt mopp i dag. Og delegert skifting av jord i potteplantane mine til mor mi. Tells det om ein får andre til å gjere ting for seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Syngensang skrev:

Har kjøpt mopp i dag. Og delegert skifting av jord i potteplantane mine til mor mi. Tells det om ein får andre til å gjere ting for seg? 

Delegering teller så absolutt - jobben blir jo gjort! :D

Anonymkode: 5e4d5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Syngensang skrev:

Har kjøpt mopp i dag. Og delegert skifting av jord i potteplantane mine til mor mi. Tells det om ein får andre til å gjere ting for seg? 

Absolutt! Det er jo den smarteste måten å gjøre ting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg driver med slow rydding...

Har hatt div. ferdigstrikkede ting som kun manglet å feste trådene på, de eldste har ligget et år... så i dag har jeg festet tråder :D

Anonymkode: 5e4d5...03e

Slow rydding haha det er slik jeg rydder hele året. 👍

Anonymkode: 55551...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Himmel og hav skrev:

I dag har jeg ikke gjort noe av de rare oppgavene, men jeg har pakka inn alle julegavene, og selv om det er kos, så tar det alltid dobbelt så lang tid som jeg tror. 

...det hjelper å ha kjøpt julegaver 😂 Har en plan for neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slow rydding haha det er slik jeg rydder hele året. 👍

Anonymkode: 55551...8f2

Godt å høre ;) Problemet mitt er at jeg er langvarig syk og har veldig mye annet som egentlig burde vært gjort. Men nå er siste tråden på alle vottene festet (hater å feste tråder!), og sitter med alle i fanget - så NÅ går de i vaskemaskina for toving :) Om jeg virkelig tar i så fester jeg trådene på en ferdigstrikket genser i dag også ;)

Anonymkode: 5e4d5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...