Gå til innhold

Her kommer en liten juleforberedelsesutfordring.


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke med dere, men jeg har lett for å skyve på alle de små tinga i huset som ikke er MÅ-ting og som ikke haster, men som bør gjøres. Skal vi ha en liten julekalender med de tingene vi burde ha gjort, men sjelden faktisk gjør? 

Dagens ting å gjøre er: Ta av knottene på komfyren og gi dem en grundig vask. 

Jeg har gjort det, og selv om jeg tørker over med klut hver dag, så var det jammen søl på baksida av dem allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan bli gøy, HH. Her har jeg faktisk vasket av symaskinen. Ikke brukt på lenge, så når den først var framme i dag, fikk den julevask. Så har heg tørket støv av gamle bilder, denne gangen fikk jeg med støvet innerst ved opphengskrokene og. (når jeg leser hva jeg skriver her så mistenker jeg at jeg har store problemer :D)

Endret av prekæs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Optatium skrev:

Jeg har renset filteret i oppvaskmaskinen og vasket filteret i avtrekksvifta. Altfor lenge siden sist. 

Begge står på lista over det som må gjøres i uka som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Eg har vaska ventilatoren og nådd botnen i skittentøysdunkane i dag. *stolt*

Hæ? finnes det bunn, det tror jeg faktisk ikke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ryddet og vasket i kjøleskap og fryser, og kvittet meg med ikke mindre enn fire bokser med tomatpure, et par nesten helt tomme krukker med bringebærsyltetøy, samt mye annet. 

Anonymkode: 8a031...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Hæ? finnes det bunn, det tror jeg faktisk ikke på!

Har hørt det ryktet jeg også, men mangler bevis. Min kurv har en autofyllfunksjon, for så fort jeg nærmer meg halvtom, så blir det topp på om jeg snur ryggen til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også plukke av de knottene, gjør det med en gang så jeg ikke glemmer det!

ellers har jeg bare rydda og vasket overflater i dag😄  skal riktignok ut å rydde bil etterpå

Anonymkode: 0c007...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk Nilsen skrev:

Hæ? finnes det bunn, det tror jeg faktisk ikke på!

Det finnes faktisk en bunn i minn kurv, men den kommer bare tilsyne når skittentøyet ikke befinner seg der det skal være. Enden på skittentøyet har jeg hørt om, men den tror jeg er en myte... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... visste ikke at de knottene kunne tas av... (rødmer)

Har vært på dugnad store deler av i dag, men jeg har fått tid til å vaske inni alle rillene på baksiden (elektronikkdelen) av vaffeljernet. Det trengtes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke en eneste knott på kjøkkenet. Ei heller håndtak. Så jeg ligger heller på sofaen. 

Anonymkode: b488b...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vasket bak dusjkabinettet å funnet ut hvorfor jr aldri "finner" tannbørstene sine...🙈

Anonymkode: 71b9d...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å vaske inni kjøkkensksp og skuffer, spessielt innerst i kjeleskapet kan et være vanskelig å komme til.

Anonymkode: 26b65...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tepper med luv har ligget oppned i snøen i hele dag. Innbiller meg at hvis det er noen uhumskheter i teppene, lever de ikke lenge i noen timer ute i snøen. Dessuten har jeg nymalte tak både på bad og kjøkken. Et par vinduskarmer og.

Endret av prekæs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 16.11, Anonym bruker skrev:

Jeg har ryddet og vasket i kjøleskap og fryser, og kvittet meg med ikke mindre enn fire bokser med tomatpure, et par nesten helt tomme krukker med bringebærsyltetøy, samt mye annet. 

Anonymkode: 8a031...120

Det skal faktisk jeg gjøre akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prekæs skrev:

To tepper med luv har ligget oppned i snøen i hele dag. Innbiller meg at hvis det er noen uhumskheter i teppene, lever de ikke lenge i noen timer ute i snøen. Dessuten har jeg nymalte taker både på bad og kjøkken. Et par vinduskarmer og.

Nå legger du lista høyt her med maling! 

Jeg har hengt opp julegardin på kjøkkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått stablet de ubrukte blomsterpottene på en hylle i boden og samlet panteflasker i poser. - Ble ikke så mye husarbeide på meg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket og renset tørketrommel og alle filter, tømt og vasket kjøleskap, vasket alle listene, vasket bak senger og sofa.. Masse igjen. 

Anonymkode: 56e19...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...