Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Det nærmet seg leggetid. Jeg tenker alltid å starte med det yngste barnet. Far sier til eldste at han må stelle seg, barnet reagerer ikke med det første. Far blir illsint og spør hvorfor barnet trosser han.. Jeg prøver å forklare at han vil nok ikke legge seg... Men far blir bare enda sintere. Tar tak i armen hans og skriker til han at han må stelle seg.. med babyen på armen.. barnet søker trøst hos meg. Barnet står bak meg litt redd mens far tramper ut i sinne med babyen fremdeles på armen mens han skriker: "forbannade dritt opplegg". Far blir også sint på meg siden jeg ikke støtter han..Men jeg klarer det ikke. Jeg føler jeg må være en trygghet for barna mine. Hva burde jeg gjort annerledes? Hvorfor skjer dette? Barnet er 8 år og ikke en robot som alltid tar imot en beskjed på en to tre... Anonymkode: 4b449...041
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Leggetid er vel aldri enkelt. De fleste barn vil være oppe lengere enn dem skal. Så far overreagerer ja Anonymkode: dae34...bbe
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 Han gikk Langt over streken. Oppføre seg truende og oppfarende foran barn er sjelden en suksess.. Anonymkode: cfaea...475
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Far gikk langt langt over streken Anonymkode: 4dbbd...915
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 Langt over streken. Han oppfører seg direkte truende ovenfor barnet! Anonymkode: f7f0b...161
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 Far gikk altfor langt, men samtidig bør ungene lære seg å høre etter. Far bør ikke "gå i fistel" etter bare én påminnelse om at det er leggetid. Jeg tenker at ett forhåndsvarsel kommer først, før man sier i fra at "nå må du gå på badet ". Anonymkode: 7c66c...ad6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 Dette er noe fagfolk faktisk kvalifiserer som vold... Anonymkode: d4e13...f0f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det nærmet seg leggetid. Jeg tenker alltid å starte med det yngste barnet. Far sier til eldste at han må stelle seg, barnet reagerer ikke med det første. Far blir illsint og spør hvorfor barnet trosser han.. Jeg prøver å forklare at han vil nok ikke legge seg... Men far blir bare enda sintere. Tar tak i armen hans og skriker til han at han må stelle seg.. med babyen på armen.. barnet søker trøst hos meg. Barnet står bak meg litt redd mens far tramper ut i sinne med babyen fremdeles på armen mens han skriker: "forbannade dritt opplegg". Far blir også sint på meg siden jeg ikke støtter han..Men jeg klarer det ikke. Jeg føler jeg må være en trygghet for barna mine. Hva burde jeg gjort annerledes? Hvorfor skjer dette? Barnet er 8 år og ikke en robot som alltid tar imot en beskjed på en to tre... Anonymkode: 4b449...041 Hvis det var reaksjonen hans etter å kun å ha sagt fra en eller to ganger til barnet, så var det en overreaksjon ja. Hvor gammel er babyen? Mulig far er veldig sliten. Du kan likevel ikke forsvare din passivitet med at du vil beskytte barna dine. Å stå der som en statue er bare tafatt. Anonymkode: 91d61...9b6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 Selv om far gikk langt over streken, så synes jeg at kommentaren din var unødvendig. Men far har tydeligvis et sinneproblem, så hvis dettte ikke er første gang (noe jeg tviler på at det er), så skjønner jeg ditt behov for å støtte barnet. Hvis dette har skjedd flere ganger, så må du gjøre noe, for sånn kan ikke barna vokse opp Anonymkode: 4dbbd...915
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #10 Skrevet 25. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er noe fagfolk faktisk kvalifiserer som vold... Anonymkode: d4e13...f0f Nei, det er det virkelig ikke. Anonymkode: 91d61...9b6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #11 Skrevet 25. november 2019 Hvor gammel er eldste barnet? Anonymkode: 4dbbd...915
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #12 Skrevet 25. november 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Langt over streken. Han oppfører seg direkte truende ovenfor barnet! Anonymkode: f7f0b...161 Han kom ikke med trusler. Anonymkode: 91d61...9b6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #13 Skrevet 25. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er eldste barnet? Anonymkode: 4dbbd...915 Åtte skriver hun. Anonymkode: 91d61...9b6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, det er det virkelig ikke. Anonymkode: 91d61...9b6 Jo, det er det "Vold er enhver handling rettet mot en annen person, som gjennom at denne handlingen skader, smerter, skremmer eller krenker, får den personen til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe den vil." https://dinutvei.no/om-vold/241-definisjoner-av-vold Anonymkode: 4dbbd...915
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jo, det er det "Vold er enhver handling rettet mot en annen person, som gjennom at denne handlingen skader, smerter, skremmer eller krenker, får den personen til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe den vil." https://dinutvei.no/om-vold/241-definisjoner-av-vold Anonymkode: 4dbbd...915 Kjære vene. Ifølge den definisjonen der vil alle som noensinne har blitt sinte eller hevet stemmen til noen være mishandlere. Kontekst er nyttig å ha i bakhodet. Er dette likt far? Det kan bare HI svare på. Anonymkode: 91d61...9b6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjære vene. Ifølge den definisjonen der vil alle som noensinne har blitt sinte eller hevet stemmen til noen være mishandlere. Kontekst er nyttig å ha i bakhodet. Er dette likt far? Det kan bare HI svare på. Anonymkode: 91d61...9b6 Det at hi skriver at hun ikke kan støtte han og føler at hun må være en trygghet for barna sine. indikerer vel at det neppe er første gang Anonymkode: 4dbbd...915
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 Det unnskylder ikke far sin overreaksjon, men din kommentar om at "han sikkert ikke vil legge seg da" ville vært rimelig provoserende her i gården som sliten tobarnsfamilie med baby også. Du heller jo mildt sagt bensin på bålet. Begge må skjerpe seg. Men nei, ikke greit å oppstå truende ovenfor et barn. Anonymkode: 00c22...f97
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er det virkelig ikke. Anonymkode: 91d61...9b6 Jo det er det virkelig! om du søker på organisasjoner som feks «alternativ til vold» så er dette ting de jobber mye med i gruppeterapi! Anonymkode: d4e13...f0f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det unnskylder ikke far sin overreaksjon, men din kommentar om at "han sikkert ikke vil legge seg da" ville vært rimelig provoserende her i gården som sliten tobarnsfamilie med baby også. Du heller jo mildt sagt bensin på bålet. Begge må skjerpe seg. Men nei, ikke greit å oppstå truende ovenfor et barn. Anonymkode: 00c22...f97 Grunnen til at jeg sa det var pga jeg visste hva som kom til å skje prøvde å formidle til far at barnet ønsker ikke å trasse med vilje. At problemet her var at barnet ikke ønsket å legge seg. Jeg sa også til barnet at han må høre på pappa. Men jeg tror at barnet er redd far og har gått i vranglås når det gjelder far. Ja, det er langt i fra første gangen. Far har også plutselig tatt tak i barnet og bært det i sinne inn på badet f.eks. en gang ble han så sint på barnet at han tok tak i det og gjorde sånn at barnet ble redd i et basseng. Vi vet at gutten ikke kan svømme.. HI. Anonymkode: 4b449...041
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Grunnen til at jeg sa det var pga jeg visste hva som kom til å skje prøvde å formidle til far at barnet ønsker ikke å trasse med vilje. At problemet her var at barnet ikke ønsket å legge seg. Jeg sa også til barnet at han må høre på pappa. Men jeg tror at barnet er redd far og har gått i vranglås når det gjelder far. Ja, det er langt i fra første gangen. Far har også plutselig tatt tak i barnet og bært det i sinne inn på badet f.eks. en gang ble han så sint på barnet at han tok tak i det og gjorde sånn at barnet ble redd i et basseng. Vi vet at gutten ikke kan svømme.. HI. Anonymkode: 4b449...041 Du synes det er greit å oppdra barna dine sånn? Anonymkode: 4dbbd...915
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #21 Skrevet 25. november 2019 Hva er det dere holder på med! Dere må begge skjerpe dere, og bli et lag. Jeg hadde blitt passe gretten hvis mannen gikk på lag med en unge som ikke vil legge seg. Og slik roping, med baby på armen attpåtil, er jo IKKE greit. Anonymkode: 84366...d1c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #22 Skrevet 25. november 2019 Herregud, det her kan du ikke finne deg i å utsette barna dine for. Ta kontakt med krisesenteret og spør om råd. Dette går ikke an. Anonymkode: a83ea...ef1
Hengebukksvinet Skrevet 25. november 2019 #23 Skrevet 25. november 2019 Dere har en åtteåring og en baby? Da er det jo betimelig å spørre hvorfor du fikk flere barn med denne mannen?!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #24 Skrevet 25. november 2019 Mannen er en forbanna idiot, og barna dine vokser opp i terror og skrekk. Ta med deg barna og gå! Ingen barn skal oppleve å være redd for egne foreldre Anonymkode: f7f0b...161
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #25 Skrevet 25. november 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at hi skriver at hun ikke kan støtte han og føler at hun må være en trygghet for barna sine. indikerer vel at det neppe er første gang Anonymkode: 4dbbd...915 Jeg spør ikke om det er første gang, jeg spør om det er typisk far. Alle kan ha lavere frustrasjonsterskel i en slitsom periode. Anonymkode: 91d61...9b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå