Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #26 Skrevet 20. november 2019 6 minutter siden, Pashla skrev: gamle gubber foretrekker jo kreft framfor en finger i ræva. Jeg kjenner ingen! Men jeg kjenner mange bra menn ("gamle gubber") som går for sjeldent til legen. Terskelen for å ta seg til legen hadde blitt mindre om menn ble innkalt til kontroll slik som kvinner blir. Etterhvert hadde det blitt normalt for menn å sjekke seg for kreft. Du bør ellers jobbe litt med den negative holdningen din til menn. Det virker som om du stadig prøver å lete frem problemer hos menn, eller "gamle gubber" som er begrepet du bruker. Anonymkode: 08f6c...520
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #27 Skrevet 20. november 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, du har misforstått At menn tjener mer enn kvinner er selvvalgt fra kvinners side Anonymkode: dd7dd...145 Det er det selvfølgelig ikke Anonymkode: c61a4...b0e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #28 Skrevet 20. november 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er det selvfølgelig ikke Anonymkode: c61a4...b0e At kvinner arbeider mindre enn menn og mottar tilsvarende mindre lønn enn menn er en utfordring som det vel passer best å diskutere på kvinnedagen, eller hvilken som helst annen dag enn den internasjonale mannsdagen. Er det ikke et problem at menn ikke tør å stå frem med sine utfordringer? Er det ikke en utfordring at godt voksne menn ikke blir innkalt til prostatakontroll, slik kvinner blir for brystkreft. Det er tross at dobbelt så mange menn som dør av prostatakreft enn kvinner som dør av brystkreft? De høye dødstallene har jo en direkte sammenheng med at sykdommen oppdages for sent. Anonymkode: 08f6c...520
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #29 Skrevet 20. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: At kvinner arbeider mindre enn menn og mottar tilsvarende mindre lønn enn menn er en utfordring som det vel passer best å diskutere på kvinnedagen, eller hvilken som helst annen dag enn den internasjonale mannsdagen. Er det ikke et problem at menn ikke tør å stå frem med sine utfordringer? Er det ikke en utfordring at godt voksne menn ikke blir innkalt til prostatakontroll, slik kvinner blir for brystkreft. Det er tross at dobbelt så mange menn som dør av prostatakreft enn kvinner som dør av brystkreft? De høye dødstallene har jo en direkte sammenheng med at sykdommen oppdages for sent. Anonymkode: 08f6c...520 Mulig det, men da bør det kommenteres til den som tok det opp, ikke til de som kommenterer på det Anonymkode: c61a4...b0e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #30 Skrevet 20. november 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor i all verden setter du dette opp mot hverandre? Prøver du å rettferdiggjøre omskjæring av jentebarn fordi gutter blir omskåret? Skremmende holdninger. Omskjæring av jenter skal aldri tillates, og så får vi jobbe for guttene i tillegg. Det viktigste må være at ingen, hverken gutter eller jenter, omskjæres på kjøkkenbord eller jordgulv med skitne barberblad og uten bedøvelse. Ingen form for kjønnslemlestelse er greit. Angående barnefordeling. Da jeg ble født sent på 70-tallet var min far den eneste mannen i bygda som trillet barnevogn. Det var ikke naturlig for den generasjonen av menn å ta seg av barn på samme måte som konene deres gjorde, dermed ble barnefordeling slik den ble. Nå, på grunn av feminismen, tar menn stadig større del i barnas liv, og det vises på samvær. Ting tar tid, men jeg har tro på den oppvoksende generasjonen av gutter. Jeg ser ofte sønnene mine gi kompisene en klem. Det skjedde ikke i skolegården på 80-tallet. Gutters handlingsrom utvides heldigvis, og det vil vises. Ja, man bør absolutt være oppmerksom på faren for prostatakreft. Screening anbefales per i dag ikke (screening av brystkreft er også omdiskutert), på grunn av stor andel falske positive, og dermed stor grad av overbehandling med dertil nedsatt livskvalitet, men menn må bli flinkere til å ta vare på egen helse og oppsøke lege ved behov. Dette håper jeg også endrer seg med generasjonen. Jeg har inntrykk av at foreldre i dag er flinkere til å snakke om følelser og verdien av å ta vare på seg selv med sønnene sine. Skolen: Her må det analyser til. Gutter får langt mer oppmerksomhet fra både barnehageansatte og lærere. Hvorfor går det allikevel dårlig med enkelte? En forklaring har vært at enkelte av de typisk mannsdominerte yrkene ikke har hatt krav om utdanning. Så der jenter bare har måttet krumme nakken og stå på, har gutter fortsatt hatt muligheter utenfor skolen. Dette er sammensatt, og et viktig tema i forskning. Anonymkode: 24452...762 Du normaliserer jo stort sett alt som er av utfordringer for gutter og menn. Jeg er mot omskjæring av begge kjønn, men observerer at det bare er tillatt å utføre et slikt "overgrep" mot gutter som er hjemlet i norsk lov. -Sykt! Etter skilsmisse er det ca 93 % av barn som har hovedbostedsadresse hos mor. Det burde vært nærmere 50 %. Fedre står ovenfor en håpløs kamp. Menn kunne like gjerne vært innkalt til sjekk av vår tids alvorligste kreftform. Enkle tester som blodprøve og fingertest kan redde 100-vis av liv hvert år. På skolen her innfører de dobbelttimer osv. fordi guttene oppfører seg urolig i friminuttene. En rekke slike tiltak gir guttebarn en vanskelig start på skolegangen. Anonymkode: 08f6c...520
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #31 Skrevet 20. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du normaliserer jo stort sett alt som er av utfordringer for gutter og menn. Jeg er mot omskjæring av begge kjønn, men observerer at det bare er tillatt å utføre et slikt "overgrep" mot gutter som er hjemlet i norsk lov. -Sykt! Etter skilsmisse er det ca 93 % av barn som har hovedbostedsadresse hos mor. Det burde vært nærmere 50 %. Fedre står ovenfor en håpløs kamp. Menn kunne like gjerne vært innkalt til sjekk av vår tids alvorligste kreftform. Enkle tester som blodprøve og fingertest kan redde 100-vis av liv hvert år. På skolen her innfører de dobbelttimer osv. fordi guttene oppfører seg urolig i friminuttene. En rekke slike tiltak gir guttebarn en vanskelig start på skolegangen. Anonymkode: 08f6c...520 Ordningen på deres skole høres fryktelig bakstreversk ut. Det burde heller vært mer lagt tilrette for aktivitet (for begge kjønn). Det ville sikkert gitt spesielt guttene en bedre hverdag. Jeg mener ikke å bagatellisere prostatakreft, men for ordens skyld er det langt fra den mest alvorlige kreftformen. Den rammer (alt for) mange, men har mye høyere overlevelse enn for eksempel bukspyttkjertelkreft. Kreft har et veldig sammensatt bilde, blant annet ved at utdanning (og for menn også lønn) er en faktor i faren for å utvikle kreft. Dette er ikke en ren kjønnskamp. Uansett er det viktig å forske på alle typer kreft. Spesielt innen forskning på barnekreft skjer det alt for lite. Ja, omskjæring er sykt. Det er vi enige om. Jeg er bare sterkt uenig i å sette omskjæring av jenter og gutter opp mot hverandre. At det gjøres urett mot én gruppe forsvarer ikke at det ikke gjøres urett mot en annen. Anonymkode: 24452...762
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #32 Skrevet 20. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du normaliserer jo stort sett alt som er av utfordringer for gutter og menn. Jeg er mot omskjæring av begge kjønn, men observerer at det bare er tillatt å utføre et slikt "overgrep" mot gutter som er hjemlet i norsk lov. -Sykt! Etter skilsmisse er det ca 93 % av barn som har hovedbostedsadresse hos mor. Det burde vært nærmere 50 %. Fedre står ovenfor en håpløs kamp. Menn kunne like gjerne vært innkalt til sjekk av vår tids alvorligste kreftform. Enkle tester som blodprøve og fingertest kan redde 100-vis av liv hvert år. På skolen her innfører de dobbelttimer osv. fordi guttene oppfører seg urolig i friminuttene. En rekke slike tiltak gir guttebarn en vanskelig start på skolegangen. Anonymkode: 08f6c...520 For å kommentere barnefordelingen etter skilsmisse: Det er ikke så enkelt som du fremstiller det! I veldig mange familier er det stadig slik at det er kvinnen som tar hovedparten av jobben med barna når de er små. Blir det da skilsmisse er det ikke naturlig for barna plutselig å måtte gå mesteparten av tiden uten sin hovedomsorgsperson. Vil mennene ha endret statistikken er det viktig at de kommer på banen FØR skilsmissen. I tillegg har du jo de menn (vet dessverre om flere) som vil ha 50-50 på papiret for å slippe å betale for deretter å la barna bo størsteparten av tiden hos moren, for de prioriterer sin egen frihet høyest. Så ikke se deg blind på statistikken. Det er mer enn én grunn til at den er som den er. Skal den endres er det mange andre ting som må endres først. Anonymkode: 58e0b...ff3
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #33 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Skolen: Her må det analyser til. Gutter får langt mer oppmerksomhet fra både barnehageansatte og lærere. Hvorfor går det allikevel dårlig med enkelte? En forklaring har vært at enkelte av de typisk mannsdominerte yrkene ikke har hatt krav om utdanning. Så der jenter bare har måttet krumme nakken og stå på, har gutter fortsatt hatt muligheter utenfor skolen. Dette er sammensatt, og et viktig tema i forskning. Anonymkode: 24452...762 Å mene at gutters problemer i skolen kan forklares med at gutta tidligere bare har surfet igjennom uten krav til resultater, mens de stakkars jentene har måttet kjempe og lide seg gjennom skoleårene, er jo helt på vidda dumt. Dette HAR vært forsket på. Det viser seg blant annet at gutter presterer dårligere på prøver der de blir sensurert av en lærer som kjenner dem. Når sensureringen er anonym derimot, så presterer gutta like bra som, eller bedre enn, jentene. Så det kan nok hende ikke gutter heller går helt fri fra fordommer knytta til kjønn. Hadde det vært omvendt i skolen, at gutta greide seg bedre, så hadde alarmen gått og man hadde gjort masse for å analysere og fikse problemet. Men dette går saaaakte. Gjør vel ikke noe om dagens gutter må betale litt for tidligere generasjoner menn sine synder? Arvesynd er et strøkent konsept. Og nei, jeg er ikke mann, men mor til en gutt som er født like uskyldig som alle jentebarn. Anonymkode: 6654e...a60
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #34 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du normaliserer jo stort sett alt som er av utfordringer for gutter og menn. Jeg er mot omskjæring av begge kjønn, men observerer at det bare er tillatt å utføre et slikt "overgrep" mot gutter som er hjemlet i norsk lov. -Sykt! Etter skilsmisse er det ca 93 % av barn som har hovedbostedsadresse hos mor. Det burde vært nærmere 50 %. Fedre står ovenfor en håpløs kamp. Menn kunne like gjerne vært innkalt til sjekk av vår tids alvorligste kreftform. Enkle tester som blodprøve og fingertest kan redde 100-vis av liv hvert år. På skolen her innfører de dobbelttimer osv. fordi guttene oppfører seg urolig i friminuttene. En rekke slike tiltak gir guttebarn en vanskelig start på skolegangen. Anonymkode: 08f6c...520 Hva gjør DU for å sette mannedagen på agendaen da? Anonymkode: c61a4...b0e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #35 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, du har misforstått At menn tjener mer enn kvinner er selvvalgt fra kvinners side Anonymkode: dd7dd...145 Til en hvis grad har du rett. Men, man ser fortsatt at i mange stillinger så får menn bedre betalt enn kvinner selv om de utretter det samme. Det viser seg også at det er lettere å gå forbi en kvinne i opprykks diskusjoner. Anonymkode: d8859...103
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #36 Skrevet 20. november 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva gjør DU for å sette mannedagen på agendaen da? Anonymkode: c61a4...b0e Jeg tør ikke si noe høyt om menns utfordringer lenger. Feministgeriljan er raskt på banen og slenger rundt seg med begrep som kvinnehater og misogyni hver gang temaet kommer opp. Selv om det ikke har noe med kvinner å gjøre. Menn generelt tør ikke ta opp temaet åpent og det er det som er hele poenget i tråden. Menns utfordringer har blitt tabu og holdes nede av den feministiske ideologien. Anonymkode: 08f6c...520
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #37 Skrevet 20. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg tør ikke si noe høyt om menns utfordringer lenger. Feministgeriljan er raskt på banen og slenger rundt seg med begrep som kvinnehater og misogyni hver gang temaet kommer opp. Selv om det ikke har noe med kvinner å gjøre. Menn generelt tør ikke ta opp temaet åpent og det er det som er hele poenget i tråden. Menns utfordringer har blitt tabu og holdes nede av den feministiske ideologien. Anonymkode: 08f6c...520 Nå tenkte jeg på andre steder enn her inne og andre nettsteder da, hva har du gjort? Du tror ikke at de kvinnene som startet å kjempe for kvinnenes rettigheter kjempet en hard kamp, du tror de bare seilet frem som ingenting? Hvis du ikke vil gjøre noe, så må du slutte å sutre og leke martyr. Anonymkode: c61a4...b0e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #38 Skrevet 20. november 2019 Merkelig det der. Mange feminister har null problem med å stille opp for andre kvinner som blir undertrykket, selv om feministene ikke er direkte berørt av undertrykking selv. Men å i det hele tatt ANERKJENNE menns problemer, det vil de ikke. For menn kan jo bare fikse opp selv. Anonymkode: 6654e...a60
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #39 Skrevet 20. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå tenkte jeg på andre steder enn her inne og andre nettsteder da, hva har du gjort? Du tror ikke at de kvinnene som startet å kjempe for kvinnenes rettigheter kjempet en hard kamp, du tror de bare seilet frem som ingenting? Hvis du ikke vil gjøre noe, så må du slutte å sutre og leke martyr. Anonymkode: c61a4...b0e Jeg står opp for kvinners rettigheter som lønn osv på kvinnedagen. Og hylles for det. Jeg tør ikke stå opp for menns utfordringer på mannsdagen. Da jeg møter så mye hat fra feminister. Jeg er for likestilling, men det m gå begge veier. Anonymkode: 08f6c...520
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #40 Skrevet 20. november 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig det der. Mange feminister har null problem med å stille opp for andre kvinner som blir undertrykket, selv om feministene ikke er direkte berørt av undertrykking selv. Men å i det hele tatt ANERKJENNE menns problemer, det vil de ikke. For menn kan jo bare fikse opp selv. Anonymkode: 6654e...a60 Menn har også problemer. Noen har tydligvis store problemer, men du må forstå at det er veldig lite fristende å gå på barikadene for noen som skjeller oss ut og beskylder oss for å være årsaken til elendigheten, når vi ikke kjenner oss igjen i anklagene i det heletatt. Hvis du vil ha støtte av "feministbevegelsen", om noe sånt virkelig finnes, er det en dårlig taktikk å bruke enhver anledning til å snakke negativt om samme bevegelse. Du må bli enig med deg selv og dine likemenn om hva dere egentlig kjemper for, hvem som er deres fiender og hvem som er deres støttespillere. Å endre samfunnstruktur tar lang tid. Kvinnene har jobbet i over 100 år for sine rettigheter og er fortsatt ikke i mål, men vi har kommet så langt at det i mange sammenhenge kan jobbes for at vi skal få omtrent like forventninger, rettigheter og plikter for begge kjønn. Det er ikke lenger slik at kvinner bare trenger å få menn rettigheter. Menn må også kunne gjøre ting som tidligere har vært typiske kvinnesyssler uten å bli latterliggjort. Der har både kvinner og menn en lang vei å gå enda. For å få reel likestilling må vi imidlertid i utgangspunktet stille de samme krav og ha de samme forventningene til begge kjønn. Likestilling går ikke bare på rettigheter. Det innebærer blandt annet at menn må ta sin del av ansvaret på hjemmebane og i omsorg for familiens barn og gamle og at ingen lengre skal skryte av en mann fordi han er en så fantastisk god far hvis han følger opp barna på en måte som ville vre en selvfølge for en mor. Anonymkode: 80867...1ae
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #41 Skrevet 20. november 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Menn har også problemer. Noen har tydligvis store problemer, men du må forstå at det er veldig lite fristende å gå på barikadene for noen som skjeller oss ut og beskylder oss for å være årsaken til elendigheten, når vi ikke kjenner oss igjen i anklagene i det heletatt. Hvis du vil ha støtte av "feministbevegelsen", om noe sånt virkelig finnes, er det en dårlig taktikk å bruke enhver anledning til å snakke negativt om samme bevegelse. Du må bli enig med deg selv og dine likemenn om hva dere egentlig kjemper for, hvem som er deres fiender og hvem som er deres støttespillere. Å endre samfunnstruktur tar lang tid. Kvinnene har jobbet i over 100 år for sine rettigheter og er fortsatt ikke i mål, men vi har kommet så langt at det i mange sammenhenge kan jobbes for at vi skal få omtrent like forventninger, rettigheter og plikter for begge kjønn. Det er ikke lenger slik at kvinner bare trenger å få menn rettigheter. Menn må også kunne gjøre ting som tidligere har vært typiske kvinnesyssler uten å bli latterliggjort. Der har både kvinner og menn en lang vei å gå enda. For å få reel likestilling må vi imidlertid i utgangspunktet stille de samme krav og ha de samme forventningene til begge kjønn. Likestilling går ikke bare på rettigheter. Det innebærer blandt annet at menn må ta sin del av ansvaret på hjemmebane og i omsorg for familiens barn og gamle og at ingen lengre skal skryte av en mann fordi han er en så fantastisk god far hvis han følger opp barna på en måte som ville vre en selvfølge for en mor. Anonymkode: 80867...1ae Jeg er fremdeles kvinne. Og jeg har aldri skjelt ut noen feministbevegelse. Anonymkode: 6654e...a60
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #42 Skrevet 20. november 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er fremdeles kvinne. Og jeg har aldri skjelt ut noen feministbevegelse. Anonymkode: 6654e...a60 Beklager. Onnleggetcslulle ikke vært svar til deg. Anonymkode: 80867...1ae
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #43 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du vil ha støtte av "feministbevegelsen", om noe sånt virkelig finnes, er det en dårlig taktikk å bruke enhver anledning til å snakke negativt om samme bevegelse. Anonymkode: 80867...1ae Det er lettere å snakke med en IS-kriger om kristendom enn å snakke med en feminist om menns utfordringer. Det er ikke hyggelig å bli kalt kvinnehater for å påpeke at: 1. Menn bør kalles inn til prostatakreft-undersøkelse, slik kvinner blir for brystkreft. 2. Menn diskrimineres i barnefordelingssaker 3. Kvinner og menn bør få samme straff for lik forbrytelse. Likestilling er viktig, så jeg vil fortsette å snakke med feminister om kvinnesak og Kvinner å utfordringer. Men å blande feminister med likestilling og menns utfordringer går rett og slett ikke! Anonymkode: 08f6c...520
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #44 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tør ikke si noe høyt om menns utfordringer lenger. Feministgeriljan er raskt på banen og slenger rundt seg med begrep som kvinnehater og misogyni hver gang temaet kommer opp. Selv om det ikke har noe med kvinner å gjøre. Menn generelt tør ikke ta opp temaet åpent og det er det som er hele poenget i tråden. Menns utfordringer har blitt tabu og holdes nede av den feministiske ideologien. Anonymkode: 08f6c...520 Jeg er medlem i Ottar. Ottar tar faktisk opp og kjemper en del kamper for menns saker også. Det var Ottar som fikk chippendales kastet ut av landet. Det var Ottar som fikk gjennom en utvidelse av fedrepermisjonen. Menns problemer er på ingen måte tabu. De diskuteres og tas på største alvor innen alle feministiske kretser jeg vet om. Derimot aksepteres ikke det å bruke, "men hva med menn", som argument, for å prøve å neglisjere kvinners problemer. Det er ofte en hersketeknikk som brukes mot kvinner, "ja kvinner blir voldtatt, men hva med menn da? vi bli faktisk falsk anklaget!". Anonymkode: 0a95a...17a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #45 Skrevet 20. november 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er lettere å snakke med en IS-kriger om kristendom enn å snakke med en feminist om menns utfordringer. Det er ikke hyggelig å bli kalt kvinnehater for å påpeke at: 1. Menn bør kalles inn til prostatakreft-undersøkelse, slik kvinner blir for brystkreft. 2. Menn diskrimineres i barnefordelingssaker 3. Kvinner og menn bør få samme straff for lik forbrytelse. Likestilling er viktig, så jeg vil fortsette å snakke med feminister om kvinnesak og Kvinner å utfordringer. Men å blande feminister med likestilling og menns utfordringer går rett og slett ikke! Anonymkode: 08f6c...520 Jeg er så utrolig lei av å høre dette. Jeg har alltid vært feminist. Så til de grader at jeg nektet å synge Julekveldsvisa på barneskolen (mor hans dreiv og stelt han, og far has stod og lo, hvorfor i all verden kunne ikke Josef ta seg sammen og bidra). Som feminist, det vil si en som kjemper for likestilling, er det selvfølge å ta kampene for gutter også. Det er forøvrig påfallende hvor fraværende fedre og menn generelt er her. Vet ikke hva slags «feminister» du har vært utsatt for, men jeg kommer uansett til å fortsette å kjempe, både for datteren og sønnene mine. Anonymkode: 24452...762
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #46 Skrevet 20. november 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så utrolig lei av å høre dette. Jeg har alltid vært feminist. Så til de grader at jeg nektet å synge Julekveldsvisa på barneskolen (mor hans dreiv og stelt han, og far has stod og lo, hvorfor i all verden kunne ikke Josef ta seg sammen og bidra). Anonymkode: 24452...762 Og bakeren på Østre Aker er en mann. Så sexistisk, kan liksom ikke kvinner bake!?? Også har vi Jeg er så glad hver julekveld. Der er det en moder som tenner alle lys, så ingen krok er mørk. -Sexistisk, kan liksom ikke faren hjelpe til med å tenne halvparten av lysene!?? Anonymkode: 08f6c...520
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #47 Skrevet 21. november 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Og bakeren på Østre Aker er en mann. Så sexistisk, kan liksom ikke kvinner bake!?? Også har vi Jeg er så glad hver julekveld. Der er det en moder som tenner alle lys, så ingen krok er mørk. -Sexistisk, kan liksom ikke faren hjelpe til med å tenne halvparten av lysene!?? Anonymkode: 08f6c...520 Åh, hei HI! Jeg tenkte først at svarene du fikk var litt ekstreme, i og med at det var av typen, "det er menns feil". Men her bekrefter du jo at du ikke har skjønt hva feminisme er for noe. Den lille respekt jeg hadde for et lite poeng i noe av det du skrev er blitt helt borte. Du er helt på bærtur. Anonymkode: 59714...7e1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #48 Skrevet 21. november 2019 Tabu? Dere står da virkelig fritt til å arrangere både tog og paroler. Sett igang du! Anonymkode: 37e14...775
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #49 Skrevet 21. november 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Og bakeren på Østre Aker er en mann. Så sexistisk, kan liksom ikke kvinner bake!?? Også har vi Jeg er så glad hver julekveld. Der er det en moder som tenner alle lys, så ingen krok er mørk. -Sexistisk, kan liksom ikke faren hjelpe til med å tenne halvparten av lysene!?? Anonymkode: 08f6c...520 Tar det som at du ikke gjør enn dritt for saken annet enn å klage opp og ned og i mente her inne Anonymkode: c61a4...b0e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #50 Skrevet 21. november 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Åh, hei HI! Jeg tenkte først at svarene du fikk var litt ekstreme, i og med at det var av typen, "det er menns feil". Men her bekrefter du jo at du ikke har skjønt hva feminisme er for noe. Anonymkode: 59714...7e1 Dette er en tråd om menns utfordringer og hvor tabu det er å diskutere temaet offentlig. - Om hvorfor menn ikke tør å stå frem! Det er en stor samfunnsutfordring som omfatter mange alvorlige temaer og vanskelige problemer. Flere er nevnt med eksempler i tråden. På dette forumet er det spesielt viktig å ta inn over seg at barn ofte lider av at fedre diskrimineres i barnefordelingssaker. Men når jeg så kommentaren: "Jeg har alltid vært feminist. Så til de grader at jeg nektet å synge Julekveldsvisa på barneskolen" ...da er vi så langt fra å diskutere temaet i tråden at jeg valgte å runde av med en dårlig spøk til svar. Synes ikke du det er tullete å snakke om at Julekveldsvisa er feministisk ukorrekt og kvinnediskriminerende, når vi diskuterer menns utfordringer? Anonymkode: 08f6c...520
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå