Gå til innhold

Ville du dratt til Dubai med barna hvis du fikk turen gratis


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig. 

Har reist i store deler av verden, og det å boikotte Dubai er blitt en stor trend av de som ikke har mye kjennskap til resten av verdens urettferdighet. 

Anonymkode: 4554b...cdd

Personlig reiser jeg heller ikke til Thailand, Tyrkia osv. Det er ikke slik at det BARE er Dubai som blir boikottet. 

Nå var spørsmålet om Dubai. Da er det det man svarer på. Du kan ikke gå ut fra at du vet alt om andre folks reisevaner ut fra det ene svaret.

Anonymkode: 4e8dd...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jada. Jeg venter bare på alle de som nå har tenkt å indignert svare at de absolutt ikke har besøkt disse landene!

Men så lar de være å nevne at årsaken til at de ikke har besøkt disse landene er at de ikke hadde råd/at de ikke synes de virket spennende/at de ikke tenkte på det etc etc. Årsaken til at de ikke har besøkt disse landene er egentlig bare tilfeldigheter.
 

Og jeg har jo bare nevnt en liten håndfull land, jeg kunne jo lagt ut en laaaang liste. Og alle disse andre landene som jeg ikke nevner ved navn «glemmer» de bare dersom de har vært der. For mest sannsynlig ga de beng i myndighetenes moral da de valgte feriested. Det er bare noe de fornekter. For å kunne fremstå med den riktige fasaden utad. 

Anonymkode: 6f515...9ab

Det var da utrolig som "vet" hva alle andre her inne tenker og gjør.

Du er åpenbart den eneste som er i stand til å tenke og ta konsekvenser av dine tanker. Alle vi andre er overfladiske og tanketomme. 

Det er en veldig høy hest du sitter på.

Anonymkode: 4e8dd...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Anonym bruker said:

Man må ikke være 100% moralsk. Problemet er at folk flest gir beng i autoritære regimer. De vil bare være politisk korrekte for å ha en fin fasade. Blir ingen bekker av det altså...

Anonymkode: 6f515...9ab

Der tror jeg du tar feil. Men mulig jeg har mer tro på menneskeheten enn deg. 

Det er farlig å bli desillusjonert. Når man får et behov for å avdekke folks angivelige hykleri, så bør man kanskje finne på noe annet å fokusere på.

Anonymkode: 65962...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der tror jeg du tar feil. Men mulig jeg har mer tro på menneskeheten enn deg. 

Det er farlig å bli desillusjonert. Når man får et behov for å avdekke folks angivelige hykleri, så bør man kanskje finne på noe annet å fokusere på.

Anonymkode: 65962...666

Jeg tror det er mer farlig å sette på seg skylappene og fortsette å leve livene våre i sus og dus, enn å være desillusjonert. Når ingen tør å utfordre det politisk korrekte bildet, vil det heller ikke bli noen utvikling i hvordan vi ser verden rundt oss. 

Anonymkode: 6f515...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Sol, varme og spennende plasser. De har arbeidsplasser, derfor kommer det gjestearbeidere fra andre land hvor de ikke finner arbeid. Sharialoven er jeg ikke noe for men, jeg hadde vært forsiktig så jeg ikke gjorde noe galt.

Anonymkode: a69f9...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg tror det er mer farlig å sette på seg skylappene og fortsette å leve livene våre i sus og dus, enn å være desillusjonert. Når ingen tør å utfordre det politisk korrekte bildet, vil det heller ikke bli noen utvikling i hvordan vi ser verden rundt oss. 

Anonymkode: 6f515...9ab

Men her svarer jo majoriteten at de ikke vil leve i sus og dus i Dubai. Hvorfor blir du ikke fornøyd av det svaret? Hvorfor antar du dette bare er en politisk korrekt fasade? Dét skjønner jeg bare ikke.

 

Anonymkode: 65962...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette minner meg litt om skolestreiken for miljøet.

Voksne: Meeeeeeen, sier du nei til å bli kjørt med bil. Meeeeeen, kjøper du mindre klær. Meeeeeeen, bryr du deg egentlig om miljøet eller vil du bare ha fri.

Å se etter skjulte motiver hos andre er så usjarmerende 

Anonymkode: 65962...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri skjønt hvorfor Dubai er verre enn alle andre land som har forkastelig menneskesyn. USA har dødsstraff, men det er liksom helt greit.

For ikke å begynne på den lange listen med populære feriested der myndighetene er korrupte drittsekker, tiltak mot salg av barn som sexslaver prioriteres ikke, kvinner mishandles og undertrykkes systematisk, minoriteter dør ut, regjeringen bevilger millioner til seg selv osv osv. Listen er uendelig lang. 
 

Men dette tror jeg ikke folk bryr seg om. Det viktigste er bare å være politisk korrekt. Fasade. Falske mennesker hele gjengen. 

Anonymkode: 6f515...9ab

Fordi det er et muslimsk land, da er det greit å peke med fingeren og hevde sine moralske prinsipper. Men USA derimot kan lage et helvete på jorden for andre land for å bevare egne politiske og økonomiske interesser, krige og drepe, være bestiser med nettopp de landene man sier man forakter (Saudi-Arabia), velge en narsisistisk mannsjåvinist mobber til president, det går likevel helt greit.

Anonymkode: f8ace...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...