Gå til innhold

Ville du dratt til Dubai med barna hvis du fikk turen gratis


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så klart, med en gang :) vært der og digger landet!

 

Anonymkode: 4e661...336

Slaveri og brudd på menneskerettigheter er jo digg.

Anonymkode: aa8f8...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om man har dårlig råd kan man ta seg råd til å ha prinsipper.

 

Anonymkode: 65962...666

Det har du rett i. Men, i unntakstilfeller hadde nok jeg latt prinsipper falle for å kunne gi barna mine for en gangs skyld en ferie som ikke består av telting i fjellet eller på hytta til foreldrene mine.

Anonymkode: cf580...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei! Har faktisk fått tilbudet og sagt nei. Å støtte det helvete er utenkelig. Og jeg nekter å vise barn at det er greit å leve i luksus mens noen jobber som slaver for en.

 

Anonymkode: 65962...666

dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde takket ja med en gang!!

hvis man skal tenke sånn som dere ville man jo heller ikke reist til Thailand heller, der du kan kjøpe unger for å utnytte de. Noe veldig mange gamle norske griser gjør. 

Anonymkode: 36649...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke det. Jeg vil ikke gi Dubai noe som helst av tid, oppmerksomhet og penger. Myndighetene der er forferdelige mennesker. Så nei, fra et menneskerettighets sted. 

Anonymkode: 7bf0f...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fattig og syk og hadde absolutt hatt veldig godt av litt tid borte fra hverdagen og ikke minst av sol og varme, har ikke vært på ferie på ni år. Men jeg hadde sagt nei til å reise dit. Det er som en over sier, man kan faktisk ha prinsipper selv om man er fattig.

Anonymkode: ca27e...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at du digger store påkostede bygninger, flotte smykker, luksus, glitter og glamor, samt folk som smisker med vestlige turister? 

Anonymkode: 339f5...bab

Ingen som smisker med vestlige turister. 🙂

Anonymkode: 4e661...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville aldri falt meg inn. Jeg vil ikke at barna mine skal feriere i luksus mens fremmedarbeidere jobber seg til døde. At de ikke kan gå på gata i vanlig sommertøy. At samboeren min og jeg ville brutt loven dersom vi delte hotellrom. At dersom jeg ble voldtatt, ville jeg blitt fengslet for utroskap.

Jeg har vært i Dubai fem-seks ganger, med jobben (kunne ikke velge det bort), og opplevde det som et veldig overfladisk, materialistisk, merkelig sted.

Anonymkode: 6f6fd...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Anonym bruker said:

Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 7df31...c80

NEI. liker ikke kvinnesynet og at du får bot hvis du går i shorts

Anonymkode: 8f185...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri skjønt hvorfor Dubai er verre enn alle andre land som har forkastelig menneskesyn. USA har dødsstraff, men det er liksom helt greit.

For ikke å begynne på den lange listen med populære feriested der myndighetene er korrupte drittsekker, tiltak mot salg av barn som sexslaver prioriteres ikke, kvinner mishandles og undertrykkes systematisk, minoriteter dør ut, regjeringen bevilger millioner til seg selv osv osv. Listen er uendelig lang. 
 

Men dette tror jeg ikke folk bryr seg om. Det viktigste er bare å være politisk korrekt. Fasade. Falske mennesker hele gjengen. 

Anonymkode: 6f515...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fru Ugle skrev:

Kommer aldri til å reise til et land hvor sharia- lover gjelder. Livsfarlig. 

Maldivene har faktisk også sharia. Det overrasket meg. Kommer ikke til å reise dit heller. 

Anonymkode: 51a12...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri skjønt hvorfor Dubai er verre enn alle andre land som har forkastelig menneskesyn. USA har dødsstraff, men det er liksom helt greit.

For ikke å begynne på den lange listen med populære feriested der myndighetene er korrupte drittsekker, tiltak mot salg av barn som sexslaver prioriteres ikke, kvinner mishandles og undertrykkes systematisk, minoriteter dør ut, regjeringen bevilger millioner til seg selv osv osv. Listen er uendelig lang. 
 

Men dette tror jeg ikke folk bryr seg om. Det viktigste er bare å være politisk korrekt. Fasade. Falske mennesker hele gjengen. 

Anonymkode: 6f515...9ab

Enig. 

Har reist i store deler av verden, og det å boikotte Dubai er blitt en stor trend av de som ikke har mye kjennskap til resten av verdens urettferdighet. 

Anonymkode: 4554b...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av alle politisk korrekte i tråden her. Vet dere egentlig noe som helst om internasjonal politikk? Det er visst akseptert å reise til Kina (en versting!!), Tyrkia, India, Filippinene, Thailand og en rekke andre land som bryter menneskerettigheter så det lukter svidd!! Minoriteter utryddes i flere av disse landene!! Og sitter dere der og fremstiller dere selv som opphøyde guder fordi dere ikke ville reist til Dubai! 🤮

Hva er mest viktig for dere? Fremstå korrekt i forhold til det som er politisk korrekt? Eller kjempe mot undertrykkende regimer?

 

Anonymkode: 6f515...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir kvalm av alle politisk korrekte i tråden her. Vet dere egentlig noe som helst om internasjonal politikk? Det er visst akseptert å reise til Kina (en versting!!), Tyrkia, India, Filippinene, Thailand og en rekke andre land som bryter menneskerettigheter så det lukter svidd!! Minoriteter utryddes i flere av disse landene!! Og sitter dere der og fremstiller dere selv som opphøyde guder fordi dere ikke ville reist til Dubai! 🤮

Hva er mest viktig for dere? Fremstå korrekt i forhold til det som er politisk korrekt? Eller kjempe mot undertrykkende regimer?

 

Anonymkode: 6f515...9ab

Ville ikke reist til noen av de landene du nevner, siden du spør. Det var spørsmål om Dubai og da svarte feks jeg på det. Betyr ikke at det ikke foregår mer i topplokket enn å boikotte akkurat Dubai. 

Anonymkode: 9fb36...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville ikke reist til noen av de landene du nevner, siden du spør. Det var spørsmål om Dubai og da svarte feks jeg på det. Betyr ikke at det ikke foregår mer i topplokket enn å boikotte akkurat Dubai. 

Anonymkode: 9fb36...144

Jada. Jeg venter bare på alle de som nå har tenkt å indignert svare at de absolutt ikke har besøkt disse landene!

Men så lar de være å nevne at årsaken til at de ikke har besøkt disse landene er at de ikke hadde råd/at de ikke synes de virket spennende/at de ikke tenkte på det etc etc. Årsaken til at de ikke har besøkt disse landene er egentlig bare tilfeldigheter.
 

Og jeg har jo bare nevnt en liten håndfull land, jeg kunne jo lagt ut en laaaang liste. Og alle disse andre landene som jeg ikke nevner ved navn «glemmer» de bare dersom de har vært der. For mest sannsynlig ga de beng i myndighetenes moral da de valgte feriested. Det er bare noe de fornekter. For å kunne fremstå med den riktige fasaden utad. 

Anonymkode: 6f515...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, Anonym bruker said:

Jada. Jeg venter bare på alle de som nå har tenkt å indignert svare at de absolutt ikke har besøkt disse landene!

Men så lar de være å nevne at årsaken til at de ikke har besøkt disse landene er at de ikke hadde råd/at de ikke synes de virket spennende/at de ikke tenkte på det etc etc. Årsaken til at de ikke har besøkt disse landene er egentlig bare tilfeldigheter.
 

Og jeg har jo bare nevnt en liten håndfull land, jeg kunne jo lagt ut en laaaang liste. Og alle disse andre landene som jeg ikke nevner ved navn «glemmer» de bare dersom de har vært der. For mest sannsynlig ga de beng i myndighetenes moral da de valgte feriested. Det er bare noe de fornekter. For å kunne fremstå med den riktige fasaden utad. 

Anonymkode: 6f515...9ab

Jeg reiser ikke til Israel eller annen faenskapland.

Men folk som deg gjør meg alltid så betenkt. Hvorfor må man være 100% engel hvis man ikke vil støtte et totalitært land?

Det er som når anti-mgd'ere triumferende sier at det er hyklerisk å resirkulere hvis man kjører bil til jobb.

Ingen kan være følge sin egen moral 100%. Men man kan virkelig prøve å være så godt menneske som mulig.

Å forsake en fuckings FERIE til Dubai er et lett offer for de fleste. Men det er allikevel bra at mange velger slik. Mange bekker små, vet du 

Anonymkode: 65962...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reiser ikke til Israel eller annen faenskapland.

Men folk som deg gjør meg alltid så betenkt. Hvorfor må man være 100% engel hvis man ikke vil støtte et totalitært land?

Det er som når anti-mgd'ere triumferende sier at det er hyklerisk å resirkulere hvis man kjører bil til jobb.

Ingen kan være følge sin egen moral 100%. Men man kan virkelig prøve å være så godt menneske som mulig.

Å forsake en fuckings FERIE til Dubai er et lett offer for de fleste. Men det er allikevel bra at mange velger slik. Mange bekker små, vet du 

Anonymkode: 65962...666

Man må ikke være 100% moralsk. Problemet er at folk flest gir beng i autoritære regimer. De vil bare være politisk korrekte for å ha en fin fasade. Blir ingen bekker av det altså...

Anonymkode: 6f515...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...