Gå til innhold

Arbeidsgiver krever bank ID innlogging hver dag i arbeidstiden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke tenkt på å legge den i en skuff eller noe da, i stedet for å gå rundt med kabler i lomma

Anonymkode: 7c6f9...de2

Jeg underviser i minst seks ulike klasserom pr. uke. Kateter uten skuff i alle rom. Lærere med mange ulike typer pc-er. Stor skole. Bøker og pc på armen, drikkeflaske i hånda, ergo må resten i lommene. 

(Ola)bukse med lommer er en dyd av nødvendighet, nesten... 😉 

Anonymkode: 793d9...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt forskjell på én lærer som blir slått ned og at INGEN lærere kan pålegges å bruke BankID i arbeidstiden, da.

Anonymkode: 76a43...073

Det er ikke bare han som har blitt utsatt for vold i klasserommet. På en skole jeg jobbet på skrev vi maaaange skademeldinger.

Anonymkode: 5bb6e...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 18.01, tante grusom master of law skrev:

Jeg synes det høres merkelig ut at dere må bruke bankid i jobbsammenheng. Jeg ville sjekket ut hvordan det står seg i forhold til personvernet. 

Det er personvernregler som tilsier at dette er nødvendig. GDPR. Sikker autentisering når man logger inn et sted hvor man får tilgang til personsensitive data. Kun de riktige personene skal ha tilgang, noe av det som gjøres logges, sporbarhet i tilfelle missbruk, kryptert trafikk. Takk Gud for at vi er der, før var det papir som lå i skuffer og skap med info om barna deres. 

Anonymkode: d740e...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo at mange av oss faktisk betaler for innloggingen når man bruker bank ID på mobil. Jeg har Telenor, og de tar 0,49kr pr innlogging. 

Anonymkode: 751a0...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...