Gå til innhold

Syke barn- snodig greie !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått beskjed fra skolen at vi er for flinke til å holde barna hjemme. Hoste, snørr, slapphet er ikke nok til å være borte fra skolen. 

Anonymkode: ec20d...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke jeg nei. For å vise hvor udugelige de er . Ungene er verre form enn foreldrene. Barna må 9 timer i barnehagen, mens foreldrene tar 3 sykedager for samme sykdom . Tragisk ! Jobber ikke i barnehagen; men driver en studie om foreldres bruk av barnehagen og deres behov. 

Anonymkode: 94e78...4da

Du høres uvitenskapelig og biased ut.

Anonymkode: d8d48...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har fått beskjed fra skolen at vi er for flinke til å holde barna hjemme. Hoste, snørr, slapphet er ikke nok til å være borte fra skolen. 

Anonymkode: ec20d...70d

Skolebarn tåler jo å være litt forkjøla? Er noen i klassen til barna mine, som er borte fra skolen flere ganger i måneden. Men kan feks komme på trening på kvelden, samme dag som de har vært hjemme. hårreisende spør du meg, og lærer jo barna elendig arbeidsmoral. 
 

Ellers er det jo noen historier her som bare er triste. Stakkars stakkars små barn.
 

Anonymkode: 1314f...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har fått beskjed fra skolen at vi er for flinke til å holde barna hjemme. Hoste, snørr, slapphet er ikke nok til å være borte fra skolen. 

Anonymkode: ec20d...70d

For noe tull, det kan det selvfølgelig være.

Anonymkode: d8d48...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

barn blir fortere friske enn voksne, holder kun barnet hjemme 48 timer ved omgangsyke og en feberfri dag,ellers sender jeg, kan ikke holde hjemme pga litt dårlig almanntilstand og forkjølelse, da måtte barnet vert hjemme flere måneder om gangen

Anonymkode: 73011...f55

Mannen min lå to uker med ei omgangssjuke som sønnen min ble bra av etter én kveld... sykdom slår ikke nødvendigvis «rettferdig» ut! 

Anonymkode: 86755...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min lå to uker med ei omgangssjuke som sønnen min ble bra av etter én kveld... sykdom slår ikke nødvendigvis «rettferdig» ut! 

Anonymkode: 86755...810

Det er helt riktig.

Men nå skriver flere her at barna som kommer i bhg er snørrete, slappe, grinete, allmenntilstanden er dårlig, Paracet er ofte gitt osv, og når de ringer hjem er foreldrene hjemme fra jobb pga det samme. Det er da ikke rettferdig...

Anonymkode: aed43...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tviler ikke på at man ser mye rart når man jobber i barnehage, men det virker som noen ansatte har lett for å falle hen i generell mistenksomhet mot alle foreldre, slik at man ender opp med å tolke alt i verste mening.

Det kan ikke være riktig at majoriteten av foreldre er elendige, onde mennesker!

Anonymkode: b33f1...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler ikke på at man ser mye rart når man jobber i barnehage, men det virker som noen ansatte har lett for å falle hen i generell mistenksomhet mot alle foreldre, slik at man ender opp med å tolke alt i verste mening.

Det kan ikke være riktig at majoriteten av foreldre er elendige, onde mennesker!

Anonymkode: b33f1...687

Det er ikke riktig. Noen er elendige og noen er håpløse, men at majoriteten er onde mennesker er bare tull. At man ser og hører rare ting som barnehageansatt er det ikke tvil om, at man tenker sitt er det heller ikke tvil om. Det er mange fine, gode foreldre der ute, som har et stort hjerte for barna sine, som har et godt samarbeid med barnehagene , men man mister litt troen i blant når man  f.eks får kjeft når man ringer for å si i fra om syke barn. Når man får kjeft fordi ungen har feber pga tenner, ikke sykdom, har kastet opp fordi ungen sikkert har spist for mye, spist for fort, blitt bilsyk på vei til barnehagen, spist noe barnet ikke likte, spist noe barnet ikke tålte osv i stedet for at barnet har omgansgsyke og er det fjerde barnet vi sender hjem den dagen pga sykdom.

Anonymkode: 928ba...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke riktig. Noen er elendige og noen er håpløse, men at majoriteten er onde mennesker er bare tull. At man ser og hører rare ting som barnehageansatt er det ikke tvil om, at man tenker sitt er det heller ikke tvil om. Det er mange fine, gode foreldre der ute, som har et stort hjerte for barna sine, som har et godt samarbeid med barnehagene , men man mister litt troen i blant når man  f.eks får kjeft når man ringer for å si i fra om syke barn. Når man får kjeft fordi ungen har feber pga tenner, ikke sykdom, har kastet opp fordi ungen sikkert har spist for mye, spist for fort, blitt bilsyk på vei til barnehagen, spist noe barnet ikke likte, spist noe barnet ikke tålte osv i stedet for at barnet har omgansgsyke og er det fjerde barnet vi sender hjem den dagen pga sykdom.

Anonymkode: 928ba...b2b

Og noen av de her foreldrene er egoistiske duster som bevisst lar barna komme sist. Men resten av de her foreldrene tror jeg bare er stresset og slitne, og føler presset når barnet nok en gang er syk, og derfor tar litt ubetenksomme avgjørelser. Det er så mange ting som skal rekkes, så det å være hjemme med sykt barn tror jeg nesten føles uoverkommelig for enkelte foreldre til tider. De vet at arbeidsgiver puster de i nakken, de har dårlig samvittighet for egne kollegaer og alt som ikke blir gjort når de blir hjemme.

Anonymkode: 928ba...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja finnes mange flotte foreldre. Men det er desverre skremmende mange  som setter barnas behov før sine egne. Kanskje mangler de empati, ikke så smarte.... ikke vet jeg. Men en 1 åring klarer da ikke å si fra om at den har minst like vondt i halsen som mor og storebror som får være hjemme i 3 dager.  Jeg skjønner godt at mange flinke pedagoger slutter i jobben sin og blir syke. Man blir jo psykisk sliten av alle disse foreldrene. Hvem er hjemme selv og henter ungen sin som er småsyk rett før stengetid. Hvilket menneske klarer det ? Jeg kan ikke fatte det. Da føler jeg for å si de er slemme mot sine barn ja. 

Anonymkode: 94e78...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja finnes mange flotte foreldre. Men det er desverre skremmende mange  som setter barnas behov før sine egne. Kanskje mangler de empati, ikke så smarte.... ikke vet jeg. Men en 1 åring klarer da ikke å si fra om at den har minst like vondt i halsen som mor og storebror som får være hjemme i 3 dager.  Jeg skjønner godt at mange flinke pedagoger slutter i jobben sin og blir syke. Man blir jo psykisk sliten av alle disse foreldrene. Hvem er hjemme selv og henter ungen sin som er småsyk rett før stengetid. Hvilket menneske klarer det ? Jeg kan ikke fatte det. Da føler jeg for å si de er slemme mot sine barn ja. 

Anonymkode: 94e78...4da

Men altså, hvor vanlig er dette? Vi har hatt sønnen vår på fire i to ulike barnehager. De er åpne til kl. 17. Jeg henter alltid, og som regel rundt kl. 15.45. Da er det knapt barn igjen, og det gjelder HVER dag. Og det er heldigvis ikke de samme barna som alltid er igjen. Jeg har aldri sett, hørt eller opplevd syke barn i barnehagen slik du beskriver, og det er i alle fall ikke småsyke barn igjen der rett før stengetid.

Som pedleder har man et viktig ansvar her: sette grenser, gå i dialog, forklare, ta kampen. Koble på styrer, og etter hvert kommunen, og kanskje barnevernet, i virkelig ille tilfeller. I stedet for å sitte og klage på et anonymt forum.

Anonymkode: b33f1...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men altså, hvor vanlig er dette? Vi har hatt sønnen vår på fire i to ulike barnehager. De er åpne til kl. 17. Jeg henter alltid, og som regel rundt kl. 15.45. Da er det knapt barn igjen, og det gjelder HVER dag. Og det er heldigvis ikke de samme barna som alltid er igjen. Jeg har aldri sett, hørt eller opplevd syke barn i barnehagen slik du beskriver, og det er i alle fall ikke småsyke barn igjen der rett før stengetid.

Som pedleder har man et viktig ansvar her: sette grenser, gå i dialog, forklare, ta kampen. Koble på styrer, og etter hvert kommunen, og kanskje barnevernet, i virkelig ille tilfeller. I stedet for å sitte og klage på et anonymt forum.

Anonymkode: b33f1...687

Jeg snakker jo ikke om barn som er igjen til barnehagen slutter. Og med all respekt å melde, du ser det ikke fordi du jobber ikke der, og er ikke sammen med barna. Du ser en liten brøkdel av dagen akkurat i henting og levering. Er det syke barn igjen ved hentetid, så er det stor sjangs for at du tror at det barnet bare er sliten, ikke syk, siden det mest sannsynlig sitter på en en arm eller et fang, eller det barnet er skjermet litt vekk inne eller på et annet rom hvis det er mulig. Så det å tro at du vet hva som foregår ut i fra henting og levering, gjør meg ærlig talt litt oppgitt.

Anonymkode: 928ba...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man i fulle alvor mener det er "flere onde enn empatiske foreldre," har man ingenting å gjøre verken i en barnehage eller annet arbeid med mennesker. 

Anonymkode: 6f550...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men altså, hvor vanlig er dette? Vi har hatt sønnen vår på fire i to ulike barnehager. De er åpne til kl. 17. Jeg henter alltid, og som regel rundt kl. 15.45. Da er det knapt barn igjen, og det gjelder HVER dag. Og det er heldigvis ikke de samme barna som alltid er igjen. Jeg har aldri sett, hørt eller opplevd syke barn i barnehagen slik du beskriver, og det er i alle fall ikke småsyke barn igjen der rett før stengetid.

Som pedleder har man et viktig ansvar her: sette grenser, gå i dialog, forklare, ta kampen. Koble på styrer, og etter hvert kommunen, og kanskje barnevernet, i virkelig ille tilfeller. I stedet for å sitte og klage på et anonymt forum.

Anonymkode: b33f1...687

 

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker jo ikke om barn som er igjen til barnehagen slutter. Og med all respekt å melde, du ser det ikke fordi du jobber ikke der, og er ikke sammen med barna. Du ser en liten brøkdel av dagen akkurat i henting og levering. Er det syke barn igjen ved hentetid, så er det stor sjangs for at du tror at det barnet bare er sliten, ikke syk, siden det mest sannsynlig sitter på en en arm eller et fang, eller det barnet er skjermet litt vekk inne eller på et annet rom hvis det er mulig. Så det å tro at du vet hva som foregår ut i fra henting og levering, gjør meg ærlig talt litt oppgitt.

Anonymkode: 928ba...b2b

Sory anonym b87. Jeg ser jo nå at det ikke var meg du siterte, beklager det. Det gikk litt fort i svingene her

Anonymkode: 928ba...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med det du beskriver. Men det jeg som forelder har opplevd et titalls av ganger er å få tlf om sykt barn når barnet har vært helt friskt. De har gjerne målt 38 grader med pannetermometer. Når vi kommer hjem er barnet superkvikk og måler 36,5 rektalt. Da leverer jeg i bhg dagen etter. Har de selvfølgelig hjemme når de er syke og de har sikkert 30 fridager fridager i året i tillegg til 4-5 uker sommerferie.

Anonymkode: 727a5...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke jeg nei. For å vise hvor udugelige de er . Ungene er verre form enn foreldrene. Barna må 9 timer i barnehagen, mens foreldrene tar 3 sykedager for samme sykdom . Tragisk ! Jobber ikke i barnehagen; men driver en studie om foreldres bruk av barnehagen og deres behov. 

Anonymkode: 94e78...4da

Jeg tror ikke på at du "driver en studie om foreldres bruk av barnehagen og deres behov". Tvert imot skriver du på samme måte som en som har skrevet her før for å kritisere foreldre som har barn i barnehagen, en som selv fortalte at du stadig gikk utenfor barnehager for å "studere" hva som faktisk skjer, som du den gangen skrev. Du skriver på samme måte nå som du gjorde da, full av fordommer og egne meninger ikke helt basert på virkeligheten. Jeg tror du er samme person som da lusket rundt barnehager og "studerte" foreldre. Er du det ikke så skriver du på samme måte, bruker samme fordømmende ord.

Hvis du faktisk hadde skrevet på en studie (du sier bare at du "driver en studie", ikke at du skriver) gjennom en utdanning, da hadde du ordlagt deg på en helt annen måte enn du gjør i denne tråden, selv om du her er privat. Å hevde at det er flere ondskapsfulle foreldre enn det motsatte viser at du ikke har noe som helst profesjonelt eller virkelighetsbasert syn på dette.

At noen foreldre nok gjør ting de ikke burde gjort, det er sikkert. Det betyr ikke at det er ondskap. Barnehager har ansvar for å melde fra til barnevern om de stadig ser at foreldre driver omsorgssvikt, og melder de ikke fra gjør de ikke jobben sin. Skulle man fulgt din logikk, Hi, da burde de aller fleste foreldre ha vært meldt til bv, fordi de fleste foreldre, iflg. deg, er onskapsfulle og driver bevisst omsorgssvikt av barna sine. Slik er det ikke.

Driver du fremdeles og lusker rundt barnehager slik du gjorde tidligere?

 

Anonymkode: 07f0a...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som leder for nærmere 50 mennesker, mange av dem har barn i bhg eller småskolen.

De har litt mer egenfravær enn andre, men ikke mye. 

Så jeg har ikke så stor tro på 3-dagers sykedager i hytt og pine.

Anonymkode: 0a34e...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler ikke på at man ser mye rart når man jobber i barnehage, men det virker som noen ansatte har lett for å falle hen i generell mistenksomhet mot alle foreldre, slik at man ender opp med å tolke alt i verste mening.

Det kan ikke være riktig at majoriteten av foreldre er elendige, onde mennesker!

Anonymkode: b33f1...687

Absolutt ikke. Men det er det ingen som har sagt heller. På en avdeling er det kanskje 20-25 barn. Av de barna et det kanskje 3-4 som det oppstår slike situasjoner med. 

Og når man har jobbet flere år i en bhg, da får man mange slike episoder. 

Anonymkode: aed43...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 21.15, Anonym bruker skrev:

Her er det motsatt. Jeg har gitt beskjed til barnehagen om at jeg skal ha beskjed om ungene virker syke, for da henter jeg. Alikavell har jeg flere ganger fått hjem trøtte, slitne små syke unger med feber.

Ungene er alltid hjemme 48 timer ved oppkast og 24 timer med feber. 

Om ungene kommer å er syke må faktisk barnehagen si tydelig nei, og sende ungene hjem igjen.

Anonymkode: 25f04...f69

Samme erfaring her! Ved 4 ulike situasjoner har jeg hentet sønnen min å ser med en gang at han ikke er frisk. Vi bor 5 minutt unna barnehagen å han har hatt nesten 40 i feber hver gang uten at jeg er blitt oppringt! Jeg kanskje skjønne at i en hektisk hverdag så kan det skje at de ikke oppdager at ett barn er syk;men når det skjer 4 ganger da tenker jeg at de har for mange barn og for få voksne.

Anonymkode: c3c2d...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 22.39, Anonym bruker skrev:

For noe tull, det kan det selvfølgelig være.

Anonymkode: d8d48...b49

Nei, for dette er ikke bærekraftig i arbeidslivet. Høyt skolefravær øker også risikoen for skolevegring samt st barna blir hengende etter faglig på skolen. 

Anonymkode: 62ca3...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme erfaring her! Ved 4 ulike situasjoner har jeg hentet sønnen min å ser med en gang at han ikke er frisk. Vi bor 5 minutt unna barnehagen å han har hatt nesten 40 i feber hver gang uten at jeg er blitt oppringt! Jeg kanskje skjønne at i en hektisk hverdag så kan det skje at de ikke oppdager at ett barn er syk;men når det skjer 4 ganger da tenker jeg at de har for mange barn og for få voksne.

Anonymkode: c3c2d...ef2

Det er vel ingen tvil om at det er det i de fleste barnehager :(

Anonymkode: 928ba...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke på at du "driver en studie om foreldres bruk av barnehagen og deres behov". Tvert imot skriver du på samme måte som en som har skrevet her før for å kritisere foreldre som har barn i barnehagen, en som selv fortalte at du stadig gikk utenfor barnehager for å "studere" hva som faktisk skjer, som du den gangen skrev. Du skriver på samme måte nå som du gjorde da, full av fordommer og egne meninger ikke helt basert på virkeligheten. Jeg tror du er samme person som da lusket rundt barnehager og "studerte" foreldre. Er du det ikke så skriver du på samme måte, bruker samme fordømmende ord.

Hvis du faktisk hadde skrevet på en studie (du sier bare at du "driver en studie", ikke at du skriver) gjennom en utdanning, da hadde du ordlagt deg på en helt annen måte enn du gjør i denne tråden, selv om du her er privat. Å hevde at det er flere ondskapsfulle foreldre enn det motsatte viser at du ikke har noe som helst profesjonelt eller virkelighetsbasert syn på dette.

At noen foreldre nok gjør ting de ikke burde gjort, det er sikkert. Det betyr ikke at det er ondskap. Barnehager har ansvar for å melde fra til barnevern om de stadig ser at foreldre driver omsorgssvikt, og melder de ikke fra gjør de ikke jobben sin. Skulle man fulgt din logikk, Hi, da burde de aller fleste foreldre ha vært meldt til bv, fordi de fleste foreldre, iflg. deg, er onskapsfulle og driver bevisst omsorgssvikt av barna sine. Slik er det ikke.

Driver du fremdeles og lusker rundt barnehager slik du gjorde tidligere?

 

Anonymkode: 07f0a...060

Det som i alle fall er sikkert er at denne «studien« er fullstendig ubrukelig når den er foretatt av en så forutinntatt of fordomsfull person som er ute etter å se feil hos andre. 

Anonymkode: 8d02c...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til sønnen vår er min erfaring at i ca. halvparten av tilfellene når de ringer etter oss og sier at sønnen vår er syk, så er han faktisk syk (feber, omgangssyke). Den andre halvparten av gangene er han overhodet ikke syk. Jeg forstår at det kan være vanskelig for de ansatte å bedømme, hvis han er sutrete, klengete og virker slapp. Men ved flere tilfeller har mannen min hentet ham f.eks. kl. 13, og den ansatte som er til stede virker helt overrumplet og forstår ingenting. "Hvorfor er du her, Truls er da ikke syk?". "Jo, Turi ringte og sa han var skikkelig slapp og sutrete?". "Nei, det har jeg ikke merket noe til, han er blid og energisk!".

Ja vel, ja, men innen da har mannen min brukt 45 minutter på å reise fra jobb og til barnehagen, kansellert alle ettermiddagens møter og forpliktelser, og sønnen vår har sett ham og vet at han er hentet, så da tar vi ham selvfølgelig med hjem – på statens regning.

Så dette går alle veier.

Anonymkode: b33f1...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎11‎.‎2019 den 21.33, Anonym bruker skrev:

Det gjør vi, og får kjeft. Du skulle bare visst hvor vanskelig det er noen ganger. Jeg har sendt samme barn hjem tre dager på rad med feber og ungen kommer neste morgen "i fin form" så lenge en paracet virker. Jeg har måttet argumentere i garderoben med foreldre som påstår at vannkopper ikke er smittsomt, den ene var lege. Jeg har hatt barn med så høy feber at vi til slutt ringte ambulanse, for foreldrene trenerte det å hente når vi ringte. Vi torde ikke lenger å ha ansvaret for et barn med over 41 i feber. Tilslutt måtte vi ringe de og si at de måtte møte rett på legevakta. Først da tok de det på alvor. Da hadde vi prøvd å få de til å komme i tre timer. Jeg har fått unger levert med beskjeden "Han har hjernerystelse og må ligge og ta det med ro i dag". Jeg kunne skrevet om dette i en time. Det er ikke grenser for hva noen foreldre mener at er greit for syke unger og for barnehagen. Dessverre. 

Anonymkode: 2e126...610

I slike tilfeller har dere vel rutiner for å melde inn til barnevernet? 

Anonymkode: 7892b...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...