Gå til innhold

Syke barn- snodig greie !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnehagen florerer av halvsyke og helsyke barn. Vi sender hjem, de kommer tilbake dagen etter. Så kommer foreldrene og sier, poden har smitta meg så jeg blir hjemme 3 dager ! Så mange slemme foreldre !!!!

Anonymkode: 94e78...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke jeg nei. For å vise hvor udugelige de er . Ungene er verre form enn foreldrene. Barna må 9 timer i barnehagen, mens foreldrene tar 3 sykedager for samme sykdom . Tragisk ! Jobber ikke i barnehagen; men driver en studie om foreldres bruk av barnehagen og deres behov. 

Anonymkode: 94e78...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke jeg nei. For å vise hvor udugelige de er . Ungene er verre form enn foreldrene. Barna må 9 timer i barnehagen, mens foreldrene tar 3 sykedager for samme sykdom . Tragisk ! Jobber ikke i barnehagen; men driver en studie om foreldres bruk av barnehagen og deres behov. 

Anonymkode: 94e78...4da

Jaha... Hvordan vet du at foreldrene ikke BLE sykere, da? Kanskje det tyder på at barn tåler sykdom bedre enn voksne gjør.

Jeg blir ofte mye sykere enn unga mine, av samme sykdom. De er unge og friske, tåler mer.

Anonymkode: 08813...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike foreldre tilhører mindretallet altså. Selvsagt er det noen som aldri burde fått unger fordi ungene konstant er i veien. De aller fleste foreldre er flinke til å la barna få hvile og ro. 

Anonymkode: 77a65...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange foreldre er det snakk om, helt konkret? Og er disse barna så syke at de burde vært hjemme? Da må jo faktisk pedleder ringe foreldrene igjen og be dem hente.

I vår barnehage tar de ikke imot barn som de vet hadde feber eller omgangssyke dagen før (hvis de ble syke i barnehagen).

Jeg har aldri opplevd foreldre som du beskriver, og jeg regner med at de tilhører et veldig lite mindretall. De fleste foreldre vil jo det beste for barna sine, og er ikke "slemme" foreldre, som du kaller dem.

Kanskje du ikke ser hele bildet, siden du ikke er ansatt der, men jobber med en studie?

Anonymkode: b33f1...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Antar du er ansatt i Bhg? Hvorfor forteller foreldrene deg om sine sykdomsplager? 

Anonymkode: 16d9b...05d

Du skulle bare visst hva enkelte foreldre forteller

Anonymkode: 928ba...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være et svært spesielt sted. Meld til barnevernet, hvis det er så ille som du beskriver her. 

Anonymkode: 8d02c...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

Barnehagen florerer av halvsyke og helsyke barn. Vi sender hjem, de kommer tilbake dagen etter. Så kommer foreldrene og sier, poden har smitta meg så jeg blir hjemme 3 dager ! Så mange slemme foreldre !!!!

Anonymkode: 94e78...4da

barn blir fortere friske enn voksne, holder kun barnet hjemme 48 timer ved omgangsyke og en feberfri dag,ellers sender jeg, kan ikke holde hjemme pga litt dårlig almanntilstand og forkjølelse, da måtte barnet vert hjemme flere måneder om gangen

Anonymkode: 73011...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har møtt veldig mange foreldre som er som HI beskriver, mere normen enn uvanlig

Anonymkode: a1310...215

Normen er at foreldrene sender barna i barnehagen selv om barna er syke, mens de selv er hjemme fra jobb pga. samme sykdom? At det er normen?!

Hvor bor du egentlig? Og hvordan har du slik oversikt over alle barna og foreldrene og deres sykehistorikk?

Anonymkode: b33f1...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Normen er at foreldrene sender barna i barnehagen selv om barna er syke, mens de selv er hjemme fra jobb pga. samme sykdom? At det er normen?!

Hvor bor du egentlig? Og hvordan har du slik oversikt over alle barna og foreldrene og deres sykehistorikk?

Anonymkode: b33f1...687

Ja dette stemmer faktisk hos oss også. Utrolig hva foreldrene forteller. Og de liker å få fram når de selv er i dårlig form. Ønsker vel sympati da kanskje. Ungene skal helst ikke holdes hjemme. 

Anonymkode: 57427...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slike foreldre tilhører mindretallet altså. Selvsagt er det noen som aldri burde fått unger fordi ungene konstant er i veien. De aller fleste foreldre er flinke til å la barna få hvile og ro. 

Anonymkode: 77a65...79e

Haha!! Det er det morsomste innlegget jeg har lest på lenge!! De er fåtall av foreldre som lat barna få hvile og ro når de er syke!! Tro meg..... 

Anonymkode: 1f30e...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her leverte en pappa barnet i barnehagen å barnet kastet opp under leveringen. Drn ansatte sier at vi dessverre ikke kan ta imot barnet ettersom han/hun kastet opp. Far hisser seg opp å mener barnet bare kastet opp pga bilsyke,de bor 5 minutters biltur unna barnehagen. Det endte med at den ansatte ikke turde å si imot faren å tok imot barnet. Endte jo med at det flere dager etterpå var andre barn som kastet opp som mest sannsynlig ble smittet av dette barnet.

Anonymkode: c3c2d...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motsatt. Jeg har gitt beskjed til barnehagen om at jeg skal ha beskjed om ungene virker syke, for da henter jeg. Alikavell har jeg flere ganger fått hjem trøtte, slitne små syke unger med feber.

Ungene er alltid hjemme 48 timer ved oppkast og 24 timer med feber. 

Om ungene kommer å er syke må faktisk barnehagen si tydelig nei, og sende ungene hjem igjen.

Anonymkode: 25f04...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Om ungene kommer å er syke må faktisk barnehagen si tydelig nei, og sende ungene hjem igjen.

Anonymkode: 25f04...f69

Det gjør vi, og får kjeft. Du skulle bare visst hvor vanskelig det er noen ganger. Jeg har sendt samme barn hjem tre dager på rad med feber og ungen kommer neste morgen "i fin form" så lenge en paracet virker. Jeg har måttet argumentere i garderoben med foreldre som påstår at vannkopper ikke er smittsomt, den ene var lege. Jeg har hatt barn med så høy feber at vi til slutt ringte ambulanse, for foreldrene trenerte det å hente når vi ringte. Vi torde ikke lenger å ha ansvaret for et barn med over 41 i feber. Tilslutt måtte vi ringe de og si at de måtte møte rett på legevakta. Først da tok de det på alvor. Da hadde vi prøvd å få de til å komme i tre timer. Jeg har fått unger levert med beskjeden "Han har hjernerystelse og må ligge og ta det med ro i dag". Jeg kunne skrevet om dette i en time. Det er ikke grenser for hva noen foreldre mener at er greit for syke unger og for barnehagen. Dessverre. 

Anonymkode: 2e126...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør vi, og får kjeft. Du skulle bare visst hvor vanskelig det er noen ganger. Jeg har sendt samme barn hjem tre dager på rad med feber og ungen kommer neste morgen "i fin form" så lenge en paracet virker. Jeg har måttet argumentere i garderoben med foreldre som påstår at vannkopper ikke er smittsomt, den ene var lege. Jeg har hatt barn med så høy feber at vi til slutt ringte ambulanse, for foreldrene trenerte det å hente når vi ringte. Vi torde ikke lenger å ha ansvaret for et barn med over 41 i feber. Tilslutt måtte vi ringe de og si at de måtte møte rett på legevakta. Først da tok de det på alvor. Da hadde vi prøvd å få de til å komme i tre timer. Jeg har fått unger levert med beskjeden "Han har hjernerystelse og må ligge og ta det med ro i dag". Jeg kunne skrevet om dette i en time. Det er ikke grenser for hva noen foreldre mener at er greit for syke unger og for barnehagen. Dessverre. 

Anonymkode: 2e126...610

Håper du melder disse hendelsene til barnevernet, for det er vanvittig drøyt. 

Anonymkode: 8d02c...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart ikke flere melder til barnevernet jeg å. Det er en enorm motstand mot å ha de minste hjemme. Det er helt krise om barnet må ha en hjemmedag selv om foreldre ikke må ta fri fra jobb en gang. Og jo små barn er slitne og syke de og. De klarer bare ikke sin fra selv. Har observert mye dårlige foreldre gjennom 15 år. Og ja det er flere onde enn empatiske foreldre der ute. 

Anonymkode: 94e78...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør vi, og får kjeft. Du skulle bare visst hvor vanskelig det er noen ganger. Jeg har sendt samme barn hjem tre dager på rad med feber og ungen kommer neste morgen "i fin form" så lenge en paracet virker. Jeg har måttet argumentere i garderoben med foreldre som påstår at vannkopper ikke er smittsomt, den ene var lege. Jeg har hatt barn med så høy feber at vi til slutt ringte ambulanse, for foreldrene trenerte det å hente når vi ringte. Vi torde ikke lenger å ha ansvaret for et barn med over 41 i feber. Tilslutt måtte vi ringe de og si at de måtte møte rett på legevakta. Først da tok de det på alvor. Da hadde vi prøvd å få de til å komme i tre timer. Jeg har fått unger levert med beskjeden "Han har hjernerystelse og må ligge og ta det med ro i dag". Jeg kunne skrevet om dette i en time. Det er ikke grenser for hva noen foreldre mener at er greit for syke unger og for barnehagen. Dessverre. 

Anonymkode: 2e126...610

Vært på mange lignede episoder.skulle vi meldt hver gang hadde barnevernet blitt veldig travel

Anonymkode: a1310...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke jeg nei. For å vise hvor udugelige de er . Ungene er verre form enn foreldrene. Barna må 9 timer i barnehagen, mens foreldrene tar 3 sykedager for samme sykdom . Tragisk ! Jobber ikke i barnehagen; men driver en studie om foreldres bruk av barnehagen og deres behov. 

Anonymkode: 94e78...4da

Jeg har jobbet flere år i bhg, jobber nå i skolen.

Men ja - du har helt rett! Aner ikke hvor mange ganger vi har fått snørrete, men feberfrie, barn i bhg. For så å oppdage paracetrester i bleia når vi skifter. Og når vi ringer hjem før å si at poden nå har feber, svarer gjerne en snørrete mor eller far at de selv ligger rett ut.

Har også hatt barn i barnehagen som rundt lunsjbordet sier at de har vondt i magen fordi de kastet opp i natt. 

Selvsagt får de fleste barna vøre hjemme når de er syke, men det er overraskende mange episoder som nevnt over...

Anonymkode: aed43...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!! Foreldre altså!!! 🤦‍♀️

Jeg var hjemme med «sykt barn». Bhg mente hun var syk, pga avføringen, men hun hadde spist en pakke rosiner til frokost. Jeg vurderte å argumentere, men det var i en periode med mye sykdom i bhg, og vi ble heller hjemme. Bare sånn i tilfelle.

Better to be safe, than sorry!

Anonymkode: 50cb5...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns det er rart ikke flere melder til barnevernet jeg å. Det er en enorm motstand mot å ha de minste hjemme. Det er helt krise om barnet må ha en hjemmedag selv om foreldre ikke må ta fri fra jobb en gang. Og jo små barn er slitne og syke de og. De klarer bare ikke sin fra selv. Har observert mye dårlige foreldre gjennom 15 år. Og ja det er flere onde enn empatiske foreldre der ute. 

Anonymkode: 94e78...4da

Jeg godtar ikke din påstand om at det florerer med onde foreldre. Det finnes sikkert mange dumme, ubetenksomme, travle, stressa, slitne og sløve foreldre der ute. Helt sikkert! Men onde tror jeg ikke de er.

Anonymkode: 426c8...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt skremt av denne tråden. Hvorfor er foreldre så evneveike, late og åndssvake at de gjør dette? 

 

Anonymkode: b6b81...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte rett over her.

Leste alle innleggene etter at jeg hadde svart, men nå har jeg mer på hjertet. Til dere som tror det er få foreldre som sender syke barn i bhg, ikke kan komme å hente om barna er syke osv... dere skulle tatt dere tre mnd i en bhg... dere ville fått sjokk!

Jobber som sagt i skolen nå, og en del av meg savner kontakten end foreldrene ved levering og henting. Men når jeg leser dette, blir jeg minnet på alle de gangene jeg har hatt lyst til å rive av meg håret i ren frustrasjon. Det er ingen mellomting når det kommer til (mange) foreldre. Enten komme de syke, med feber, brennkopper, vannkopper, oppkast, diare osv. Og når vi ringer for å be de hente får vi kjeft. Dårlige argumenter som "jeg må tross alt jobbe" "kan h*n ikke bre få sove det av deg i bhg, h*n sover uansett bare hjemme" "siste oppkast var kl 4 i natt, og har jo ikke kastet opp frokosten" "vannkopper er jo bare bra, da kan h*n smitte flere så blir vi kvitt det" osv osv.

Eller den helt andre enden av skalaen. Skiver skal deles opp i eksakt like biter, eller blir det kaos for barnet. Barnet MÅ har alle syv bamsene med seg, til en hver til, ellers blir det kaos. Barnet MÅ ha nøyaktig de fire smokkene når h*n skal sove. Detter de og slår seg, og får ett mikroskopisk merke, får vi huden full av kjeft fordi vi ikke har varslet så foreldrene kunne kommet for å trøste. Og hvis ett barn mot all formodning har blitt dyttet (typ i lek) skal det kalles inn til krisemøte med foreldrene til det båret som dyttet. 

Det er altså så ekstremt mange spesielle foreldre der ute, at dere aner ikke. Kunne blitt en bra bok det, samlet alle merkelige erfaringer fra ansatte i bhg 😂😂

Anonymkode: aed43...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...