Gå til innhold

Lav hcg-stigning...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Noen som har hatt lav hcg-stigning tidlig i svangerskapet hvor det allikevel har gått bra? Altså at verdiene ikke har fordoblet seg på 48 timer, som de bør.. 

Jeg vet at andres historier ikke gjør meg mer eller mindre (vellykka) gravid, men får ikke videre svar før over helgen.. Grubler meg halvt i hjel og har i grunn innstilt meg på kommende abort. Så om noen har noen solskinnshistorie å fortelle, så kom gjerne med de🙏❤️

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lav stigning? 

Anonymkode: beefa...fe0

Litt over en fordobling fra fredag til onsdag.. 🙄

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Litt over en fordobling fra fredag til onsdag.. 🙄

Anonymkode: f3099...821

Uff...det er ikke bra. Beklager..

Anonymkode: beefa...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff...det er ikke bra. Beklager..

Anonymkode: beefa...fe0

Uff nei, veldig innstilt på at det går galt (igjen).. Har hatt blødninger i 2 uker, fra 1 uke før testdag. Ganske sjokkert da testen ble positiv. Hadde så fin stigning fra onsdag til fredag, så begynte å øyne et håp.. Men nå er det nok over😓

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan gå fint. Ikke ta sorgene på forskudd. 

Anonymkode: 72225...926

Takk.. Jeg håper du har rett🙏

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enda lavere stigning enn det. Det endte i MA. 
Men jeg ble fulgt opp i flere uker før MA ble bekreftet, fordi det fortsatt var håp. Legene sa at den listen de går etter er gjennomsnittet, det finnes mange som ligger godt under snittet i hcg, men alikevel får friske barn.

Klem til deg 

Anonymkode: f3d37...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde enda lavere stigning enn det. Det endte i MA. 
Men jeg ble fulgt opp i flere uker før MA ble bekreftet, fordi det fortsatt var håp. Legene sa at den listen de går etter er gjennomsnittet, det finnes mange som ligger godt under snittet i hcg, men alikevel får friske barn.

Klem til deg 

Anonymkode: f3d37...10c

Takk🙏 

Jeg hadde også en MA i januar. Da steg hcg som normalt helt tidlig i svangerskapet, men begynte å stagnere i uke 6. Påvist MA i uke 8 etter flere hcg-prøver og 3 ultralyder.. Hvis det er det samme igjen nå, så vil jeg bare få det overstått. Var som du sier, "håp" i flere uker sist gang. Uutholdelig å gå og vente på den endelige konklusjonen når du innerst inne vet at det ikke er noe mer. 

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høyt hCG har du da? Jeg fikk målt hCG ved blødning. hCG var veldig høyt i forhold til antall uker, men doblet seg ikke. Ul viste ingen ting, men var bare 5 uker på vei. 2 uker senere viste ul bankende hjerte, men også to tommme fostersekker. Hadde altså abortert to tvillinger. Før ul fikk jeg beskjed om at siden jeg hadde så høyt hCG (94.000 i uke 4) så doblet det seg ikke, eller abort, eller blæremola.

Lykke til 👍

Anonymkode: ef876...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lav HCG-stigning da jeg ventet tredjemann, men på ultralyd i uke 6 var det et bankende hjerte, og han er i dag en frisk og fin 3-åring:-)

Anonymkode: e736e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor høyt hCG har du da? Jeg fikk målt hCG ved blødning. hCG var veldig høyt i forhold til antall uker, men doblet seg ikke. Ul viste ingen ting, men var bare 5 uker på vei. 2 uker senere viste ul bankende hjerte, men også to tommme fostersekker. Hadde altså abortert to tvillinger. Før ul fikk jeg beskjed om at siden jeg hadde så høyt hCG (94.000 i uke 4) så doblet det seg ikke, eller abort, eller blæremola.

Lykke til 👍

Anonymkode: ef876...84c

Oi, det var høyt ja. Jeg er langt unna sånne verdier, ligger nok heller litt lavt. Men så bra et foster klarte seg❤️

Jeg hadde 262 (4+3), 560 (4+5) og så 1387 (5+4.) Hjertet begynner vel å slå i mellom de 2 siste prøvene, så jeg vil jo kanskje tro at det ikke har skjedd.. Nå er jo ikke jeg noen ekspert på dette, men det er nå den teorien jeg har akkurat nå. 

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde lav HCG-stigning da jeg ventet tredjemann, men på ultralyd i uke 6 var det et bankende hjerte, og han er i dag en frisk og fin 3-åring:-)

Anonymkode: e736e...019

Takk, så godt å høre at det kan gå bra☺️❤️

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Hatt lav stigning ved tre graviditeter, to ganger ble spontanabort, en gang ble baby.

Lykke til. Det er veldig lite gøy med den ventingen.

Anonymkode: 18a15...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, det var høyt ja. Jeg er langt unna sånne verdier, ligger nok heller litt lavt. Men så bra et foster klarte seg❤️

Jeg hadde 262 (4+3), 560 (4+5) og så 1387 (5+4.) Hjertet begynner vel å slå i mellom de 2 siste prøvene, så jeg vil jo kanskje tro at det ikke har skjedd.. Nå er jo ikke jeg noen ekspert på dette, men det er nå den teorien jeg har akkurat nå. 

Anonymkode: f3099...821

Synes dette var bra stigninger jeg ♥️ Sikkert en liten gutt inni der 🙏😊

Anonymkode: d32b9...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde veldig lav hcg og dårlig stigning samt blødninger med vårt midterste barn. Er i dag en frisk treåring. 

Anonymkode: 697c1...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes dette var bra stigninger jeg ♥️ Sikkert en liten gutt inni der 🙏😊

Anonymkode: d32b9...3dd

Tusen takk, håper sånn du har rett🙏❤️

Jeg forventa liksom over 2000 på den siste prøven, så syns det var lav stigning mellom de 2 siste. Men fastlegen min ringte meg i går ettermiddag.. Hun sa også at jeg ikke måtte miste håpet helt. Skal ta ny prøve på mandag. Hvis ikke den gir noe tydelig svar ville hun henvise til ul. Skal egentlig ha ul i uke 46 uansett da, pga ivf, men det virker håpløst lenge til🙈

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Opplevde veldig lav hcg og dårlig stigning samt blødninger med vårt midterste barn. Er i dag en frisk treåring. 

Anonymkode: 697c1...b88

Åh, så godt å høre☺️❤️

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lave hcg verdier med andremann. Frisk og rask straks femåring det. Så lenge det er stigning er det håp. 

Anonymkode: 0b866...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann hadde jeg 28 000 da jeg var 6 + 3, og 35 000 da jeg var 6 + 5. Han er nå fire år. Her var ikke stigningen så bra som man kunne ønsket seg, men tallene i seg selv var ganske gjennomsnittlige tror jeg.

Med andremann hadde jeg 110 000 da jeg var 6 + 5, og 158 000 da jeg var 7 + 1. 30 uker på vei nå. Her var tallene veldig høye og jeg fikk hyperemesis fra helvete. Vet ikke om det er noen sammenheng.

hCG på 1 387 når du var 5 + 4 høres lite ut ... Men det er jo enorme variasjoner! Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 1f315...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Med førstemann hadde jeg 28 000 da jeg var 6 + 3, og 35 000 da jeg var 6 + 5. Han er nå fire år. Her var ikke stigningen så bra som man kunne ønsket seg, men tallene i seg selv var ganske gjennomsnittlige tror jeg.

Med andremann hadde jeg 110 000 da jeg var 6 + 5, og 158 000 da jeg var 7 + 1. 30 uker på vei nå. Her var tallene veldig høye og jeg fikk hyperemesis fra helvete. Vet ikke om det er noen sammenheng.

hCG på 1 387 når du var 5 + 4 høres lite ut ... Men det er jo enorme variasjoner! Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 1f315...431

Tusen takk❤️

Jeg er ikke så bekymret for tallene i seg selv, de ligger innenfor normalområdet har jeg skjønt. Dog i det lavere sjiktet ja, pluss at den siste burde jo vært høyere med tanke på dobling. Så stigningen, og egentlig totalbilde (med blødninger i 2 uker nå og null symptomer), gjør at jeg er veldig skeptisk. Da jeg gikk gravid første gangen hadde jeg enda lavere, mener jeg hadde 89 på første måling. Men der dobla det seg jevnt og trutt hele veien.. Så da tenkte jeg aldri over/bekymra meg for at det lå lavt. 

Men ja, jeg håper det jeg kan. Allikevel veldig forberedt på at det ender i MA/SA som sist.. 

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 4203 på dag 5+4, 7800 på dag 5+6 og 19671 på 6+4. Altså ingen dobling på den siste, men det gikk bra 🙂

Anonymkode: ab0db...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde 4203 på dag 5+4, 7800 på dag 5+6 og 19671 på 6+4. Altså ingen dobling på den siste, men det gikk bra 🙂

Anonymkode: ab0db...f4e

Takk!❤️ Jeg er så utrolig spent på mandagens prøve🙏

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering.. 

Prøven i dag var på 3033. Igjen litt over dobling fra prøven på onsdag. Jeg blir litt halvsprø av dette her. Liksom ikke et tydelig enten eller. Får hvertfall ul på sykehuset i løpet av uka, da kan man kanskje få et bedre svar🙏

Anonymkode: f3099...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stigende HCG da jeg i januar gikk med MA i 2 mnd. Trodde det var normalt at den stiger da kroppen ikke oppfatter at det er dødt?

Anonymkode: 84f25...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...