Gå til innhold

Samboeren min og eksen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner deg jeg, hi. Her betaler også samboeren utrolig mye for barna. De har barna 50/50 og mor får barnetrygden pluss bidrag. Alt i alt har hun 12 000 kr mer i mnd for å ha barna akkurat like mye. Ikke betaler hun alt for dem heller. Det som faller på våre uker betaler vi. Så bare fordi hun er utrolig kranglete, så har vi det slik. Jeg prøver å være den store, den voksne og ikke bry meg. Og oftest klarer jeg det, men innimellom har jeg perioder der jeg er veldig, veldig irritert og sint på eksen. Jeg lar det ikke gå utover noen, jeg synes bare ikke det er rett at moren skal ha så mye mer enn faren å bruke på barna. Og det er ikke fordi jeg selv ville hatt de pengene jeg synes han betaler for mye, men jeg synes han fortjener å kunne ta med barna på kino iblant eller på lekeland. Slikt har han overhodet ikke råd til nå. 

Anonymkode: 2f241...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg jeg, hi. Her betaler også samboeren utrolig mye for barna. De har barna 50/50 og mor får barnetrygden pluss bidrag. Alt i alt har hun 12 000 kr mer i mnd for å ha barna akkurat like mye. Ikke betaler hun alt for dem heller. Det som faller på våre uker betaler vi. Så bare fordi hun er utrolig kranglete, så har vi det slik. Jeg prøver å være den store, den voksne og ikke bry meg. Og oftest klarer jeg det, men innimellom har jeg perioder der jeg er veldig, veldig irritert og sint på eksen. Jeg lar det ikke gå utover noen, jeg synes bare ikke det er rett at moren skal ha så mye mer enn faren å bruke på barna. Og det er ikke fordi jeg selv ville hatt de pengene jeg synes han betaler for mye, men jeg synes han fortjener å kunne ta med barna på kino iblant eller på lekeland. Slikt har han overhodet ikke råd til nå. 

Anonymkode: 2f241...c92

Men dette høres ho feil ut? Har dere snakket m advokat? 

Anonymkode: d983e...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg jeg, hi. Her betaler også samboeren utrolig mye for barna. De har barna 50/50 og mor får barnetrygden pluss bidrag. Alt i alt har hun 12 000 kr mer i mnd for å ha barna akkurat like mye. Ikke betaler hun alt for dem heller. Det som faller på våre uker betaler vi. Så bare fordi hun er utrolig kranglete, så har vi det slik. Jeg prøver å være den store, den voksne og ikke bry meg. Og oftest klarer jeg det, men innimellom har jeg perioder der jeg er veldig, veldig irritert og sint på eksen. Jeg lar det ikke gå utover noen, jeg synes bare ikke det er rett at moren skal ha så mye mer enn faren å bruke på barna. Og det er ikke fordi jeg selv ville hatt de pengene jeg synes han betaler for mye, men jeg synes han fortjener å kunne ta med barna på kino iblant eller på lekeland. Slikt har han overhodet ikke råd til nå. 

Anonymkode: 2f241...c92

Dette må være ein feil ja. Hun skal ikke ha bidragsmottakere de har barna 50-50. Så om hun får det handler det nok om andre ting.

Anonymkode: 45d64...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har fått urimelig mye hets her. Og samtidige har brutt samtlige regler her på forumet. Du har bare delt dine meninger og frustrasjon. Og siden du ikke ønsker å gå i flere detaljer om hvordan han er tafatt og hvordan eksen er mot han (regner med det er av hensyn til å bevare anonymitet), så drar mange sine egne konklusjoner og du får personangrep og nærmest nettmobbing tilbake😳 De bryter faktisk forumets regler.. Men nok om det.

Mulig mange av svarene kommer fra kvinner med lignende erfaringer på andre siden. Dvs ift ekssamboer/menn og fordeling av barn og barnebidrag. Så det er kanskje et betent tema for dem. Dermed får du gjennomgå når du blir ‘den andre kvinnen’ som viser tegn til irritasjon mot eksen som er moren til barna deres. Det er lett gjort og selv velge seg ut syndere når bare deler av historien blir fortalt. Regner feks med du ikke kjenner eksen selv? Likevel vet du mye negativt om henne. Og dette må vel nesten  ha kommet fra samboeren din vil jeg tro? Dermed handler vel dette mye om at du føler deg sviktet av ham når han snakker drit om eksen i det ene øyeblikket og sender henne muntre meldinger det neste. Men som andre skriver, så er det faktisk smart av ham å gjøre dette. Av og til må man opptre litt falskt for å unngå unødvendige konflikter. Særlig viktig er dette om de har barn sammen og de er nødt å forholde seg til hverandre nesten daglig alt etter hvor store ungene er.

Ellers tror jeg det var særlig misnøye om barnebidraget han må betale som irriterte mest ut i fra de krasse svarene her. Og de har nok rett i at barnebidrag faktisk er mye penger. Fordi barn koster mye penger. Og om han tjener mer enn henne, får hun mer. Slik at barna skal få ha samme velstand hos mor som de ville hatt om de var mest hos far. Det er forøvrig lett å finne ut hvorvidt han betaler for mye eller for lite. Nav har egne kalkulatorer. Vet om mange som inngår egen avtale om sum på barnebidrag i starten, men så blir det misnøye og uenig heter etterhvert. Så går de til Nav og det viser seg at Nav krever større betalingen hva partene hadde avtalt fra før...

Et alternativ om han/dere vil slippe barnebidrag er jo å se på muligheten for at han har barna 50%. Men får litt inntrykk av at dette kanskje ikke heller er noe du ønsker?

Satser på du får noen flere svar på væremåten hans (og hennes) etterhvert og at dere finner ut av det uten for store konflikter. Lykke til!

Anonymkode: 45d64...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...