Gå til innhold

Samboeren min og eksen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tuller du? betaler du noe selv da? Tviler på at ungen koster 12000 i mnd hvis du også skal betale på ungen DERES

Anonymkode: dec16...706

Du vet at mat, klær, strøm, utgifter til bolig, drivstoff, bil, fritidsaktiviteter, mobil/PC/abbonement, strømmetjenester, bursdager/gaver, helseutgifter og veldig mye annet er utgifter «ungen koster»? 

I min husholdning forsvinner det glatt ut rundt 60000 i mnd bare i levekostnader. Vi er to voksne og tre barn, og koster da ca 12000 hver i mnd, alt iberegnet.
Så 12000 er en ganske realistisk sum på hva barn koster. Forskjellen er at jeg tilfeldigvis er gift med barnas far, og at vi er sammen om de løpende kostnadene. Mener du det skal gå ut over barnets levestandard at det uheldigvis ender opp med skilte foreldre?

Anonymkode: 20338...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære HI

Ser du skriver at han betaler mye mer i barnebidrag enn det hun har krav på.
Dette er et anonymforum, denne uttalelsen vil du få tyn på.

Hva mener du med "mye" banebidrag.
Dersom du går på nav.no kan dere finne en bidragskalkulator som vil gi dere svaret på hva han bør betale.
Anbefaler deg å gå dit og sjekke får du tar det opp med han.

Når det kommer til hans tone med henne, kan jo bare hende at han ikke ønsker å øke konflikt nivået.
Noe annet er vanskelig å uttale seg om når du ikke forklarer hva du legger i at hun er slem mot han

 

Anonymkode: 89565...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære HI

Ser du skriver at han betaler mye mer i barnebidrag enn det hun har krav på.
Dette er et anonymforum, denne uttalelsen vil du få tyn på.

Hva mener du med "mye" banebidrag.
Dersom du går på nav.no kan dere finne en bidragskalkulator som vil gi dere svaret på hva han bør betale.
Anbefaler deg å gå dit og sjekke får du tar det opp med han.

Når det kommer til hans tone med henne, kan jo bare hende at han ikke ønsker å øke konflikt nivået.
Noe annet er vanskelig å uttale seg om når du ikke forklarer hva du legger i at hun er slem mot han

 

Anonymkode: 89565...d65

Nå er det jo også en del fedre som selv ønsker å bidra med mer penger til barna sine enn det minste de "bør" etter Nav sine takster. Jeg kjenner flere menn som gjør det uoppfordret. Så om denne faren selv ønsker å betale det han betaler, da har Hi ingenting med det å gjøre! Det har hun egentlig ikke uansett, for om far selv mener han betaler for mye, og mer enn han måtte om han tok det gjennom Nav, da er det opp til ham å ta tak i det - det er ikke noe Hi skal tvinge gjennom.

Hi er den som kom sist i denne kabalen. Om hun ikke takler samboers måte å håndtere sine barn og samarbeidet med eks om barna, da er det opp til Hi å trekke seg ut.

 

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo også en del fedre som selv ønsker å bidra med mer penger til barna sine enn det minste de "bør" etter Nav sine takster. Jeg kjenner flere menn som gjør det uoppfordret. Så om denne faren selv ønsker å betale det han betaler, da har Hi ingenting med det å gjøre! Det har hun egentlig ikke uansett, for om far selv mener han betaler for mye, og mer enn han måtte om han tok det gjennom Nav, da er det opp til ham å ta tak i det - det er ikke noe Hi skal tvinge gjennom.

Hi er den som kom sist i denne kabalen. Om hun ikke takler samboers måte å håndtere sine barn og samarbeidet med eks om barna, da er det opp til Hi å trekke seg ut.

 

Anonymkode: caae6...7ab

Jo selvfølgelig, men jeg tenker litt at vi heller ikke vet hva hun mener med mye.
Hva hvis der er så mye at han ikke kan bidra til deres felles bo?
Det at han betaler alt for mye vil også påvirke hennes liv og deres eventuelle felles barn.
 

Anonymkode: 89565...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo selvfølgelig, men jeg tenker litt at vi heller ikke vet hva hun mener med mye.
Hva hvis der er så mye at han ikke kan bidra til deres felles bo?
Det at han betaler alt for mye vil også påvirke hennes liv og deres eventuelle felles barn.
 

Anonymkode: 89565...d65

Siden Hi har valgt å trekke seg helt ut av tråden så får vi vel ikke den informasjonen.

Men ut fra tonen hennes så virker hun rimelig umoden og kontrollerende, spesielt siden hun også sjekker kjærestens meldinger for å sjekke ordlyd og symboler i hans kommunikasjon med eksen. Det vitner om et lite sunt forhold. Hvis det var det at han ikke kunne betale for seg i samboerskapet vil jeg anta det var naturlig å nevne det i hovedinnlegget.

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tuller du? betaler du noe selv da? Tviler på at ungen koster 12000 i mnd hvis du også skal betale på ungen DERES

Anonymkode: dec16...706

Barnebidrag regnes ikke kun ut etter hva barnet koster i mnd. 

Sfo, klær, fritidsaktiviteter, utstyr, forsikringer osv osv, blir endel. Og da er bidraget høyt. Når barnefar har minimalt med samvær, så blir bidraget høyt. 

Anonymkode: d4800...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden Hi har valgt å trekke seg helt ut av tråden så får vi vel ikke den informasjonen.

Men ut fra tonen hennes så virker hun rimelig umoden og kontrollerende, spesielt siden hun også sjekker kjærestens meldinger for å sjekke ordlyd og symboler i hans kommunikasjon med eksen. Det vitner om et lite sunt forhold. Hvis det var det at han ikke kunne betale for seg i samboerskapet vil jeg anta det var naturlig å nevne det i hovedinnlegget.

Anonymkode: caae6...7ab

Regner med dette er hun på 19 år som var oppgitt over at exen til samboeren ikke anerkjente henne som en morsfigur for samboerens barn. 

Anonymkode: b4e32...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med dette er hun på 19 år som var oppgitt over at exen til samboeren ikke anerkjente henne som en morsfigur for samboerens barn. 

Anonymkode: b4e32...4aa

Oj, ja, det kan faktisk hende du har rett i. Det vil jo forklare mye...

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå beregnes ikke bidrag bare etter hva barnet koster da, barn av velstående foreldre har gjerne litt større bolig og litt høyere standard på det meste enn barn av fattige foreldre.

Utgiftene skal også deles etter inntekt, så tjener mannen dobbelt så mye som dama skal han også betale dobbelt så mye som dama. Så slett ikke sikkert totalen her blir 12.000 selv om mannen betaler 6.000.

Anonymkode: ef5eb...c14

Jøss jeg trodde det var slutt på det og at det skulle deles mer likt... så ikke dama skal sko seg på eksen. Skjønner jo at det er mye sure damer hvis mannfolka skal drive å betale den standaren for sin velstående eks 😂

Anonymkode: dec16...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss jeg trodde det var slutt på det og at det skulle deles mer likt... så ikke dama skal sko seg på eksen. Skjønner jo at det er mye sure damer hvis mannfolka skal drive å betale den standaren for sin velstående eks 😂

Anonymkode: dec16...706

Utbredt misforståelse det der med at mannen betaler til eksen... En far betaler bidrag til sine barn!

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Utbredt misforståelse det der med at mannen betaler til eksen... En far betaler bidrag til sine barn!

Anonymkode: caae6...7ab

Ja, samt husleia, strømregninga, forbruksvarene og forsikringene til eksen...

Anonymkode: dec16...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, samt husleia, strømregninga, forbruksvarene og forsikringene til eksen...

Anonymkode: dec16...706

Du bør kanskje få litt mer kunnskap før du slenger med leppa... Barna skal ikke lide fordi foreldrene ikke greier å leve sammen, ergo må en far eller mor som tjener langt mer enn den andre også betale et ganske høyt bidrag, spesielt om de da heller ikke har særlig samvær med sine barn.

Fedre (eller mødre) som ender med høyt bidrag er ofte også fedre (eller mødre) som bidrar lite med barna. Kanskje de bør starte med seg selv.

 

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være en trolletråd? Hvis ikke, så kan jo ikke du være helt god? Hvis NAV har bestemt at han skal betale det han betaler i barnebidrag, så er det fordi han har råd til det. 

Anonymkode: a87b4...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo være rimelig ung og umoden og det virker som at samboern din fortjener bedre! Du kaller HAN tafatt!? 
 

barnefar til mitt barn er tafatt og godtok ikke at jeg nekter samvær på grunn av rusmisbruk i bildet. Noe som faktisk ikke er et bra miljø for barnet vårt, men han ser det ikke og truer og trakasserer. Jeg kunne gjort ALT for å ha en far til mine barn som det din samboer er for sine barn. 
 

du burde virkelig skjerpe deg.

Anonymkode: d059b...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør kanskje få litt mer kunnskap før du slenger med leppa... Barna skal ikke lide fordi foreldrene ikke greier å leve sammen, ergo må en far eller mor som tjener langt mer enn den andre også betale et ganske høyt bidrag, spesielt om de da heller ikke har særlig samvær med sine barn.

Fedre (eller mødre) som ender med høyt bidrag er ofte også fedre (eller mødre) som bidrar lite med barna. Kanskje de bør starte med seg selv.

 

Anonymkode: caae6...7ab

De lider vel ikke selv om mor ikke bor i luksusbolig . Sikker på at de betaler mye fordi de har lite samvær? hva om det er fordi mor ikke gidder jobbe fordi da får hun større bidrag av far?

Anonymkode: dec16...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 14.50, Anonym bruker skrev:

Og! Barnebidrag ER ofte høyt. Min ex betaler 6000 i mnd for ett barn. Satt av NAV. 

Anonymkode: d4800...9a7

Jobber du?

Anonymkode: dec16...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De lider vel ikke selv om mor ikke bor i luksusbolig . Sikker på at de betaler mye fordi de har lite samvær? hva om det er fordi mor ikke gidder jobbe fordi da får hun større bidrag av far?

Anonymkode: dec16...706

Som sagt, det var den kunnskapen din igjen, da.

Det er ikke slik at mor kan velge å ikke jobbe for å heller leve på eksen. Nav har satser for slikt også, er mor arbeidsfør så regnes bidrag etter hva hun kunne tjent hvis hun jobbet.

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De lider vel ikke selv om mor ikke bor i luksusbolig . Sikker på at de betaler mye fordi de har lite samvær? hva om det er fordi mor ikke gidder jobbe fordi da får hun større bidrag av far?

Anonymkode: dec16...706

Det fungerer ikke sånn. Om mor velger å jobbe deltid beregnes bidraget utfra fulltid. Far straffes ikke fordi mor velger å ikke jobbe, da beregner nav hva hun ville tjent om hun jobber mer før de setter bidraget.

Anonymkode: ef5eb...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fungerer ikke sånn. Om mor velger å jobbe deltid beregnes bidraget utfra fulltid. Far straffes ikke fordi mor velger å ikke jobbe, da beregner nav hva hun ville tjent om hun jobber mer før de setter bidraget.

Anonymkode: ef5eb...c14

Ok.Hva om mor får ny samboer ?

Anonymkode: dec16...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok.Hva om mor får ny samboer ?

Anonymkode: dec16...706

Det er fremdeles far som er far til barna og har bidragsplikt.

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er fremdeles far som er far til barna og har bidragsplikt.

Anonymkode: caae6...7ab

Ja, men da er det to inntekter i huset til mor.  Eller hva om far får samboer? Tjener han da "mer"?

Anonymkode: dec16...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men da er det to inntekter i huset til mor.  Eller hva om far får samboer? Tjener han da "mer"?

Anonymkode: dec16...706

Samboere har plikt til å forsørge seg selv. Foreldre har fremdeles plikt til å forsørge sine barn. Ev. nye barn gjør gjerne at bidrag tilpasses.

Er du en av dem som er sur fordi du må forsørge dine egne barn?

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samboere har plikt til å forsørge seg selv. Foreldre har fremdeles plikt til å forsørge sine barn. Ev. nye barn gjør gjerne at bidrag tilpasses.

Er du en av dem som er sur fordi du må forsørge dine egne barn?

Anonymkode: caae6...7ab

Ja jeg er en av dem.

Anonymkode: dec16...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er en av dem.

Anonymkode: dec16...706

Om du ikke har sterilisert deg - bestill time i morgen!

Og ellers - voks opp og ta ansvar for egne handlinger og egne barn.

Ekte menn forsørger sine barn fordi de vil det og ønsker sine barn det beste, og de har jobbet for å ha en god relasjon til barna slik at de også kan ha mye samvær om forholdet til mor tar slutt.

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du ikke har sterilisert deg - bestill time i morgen!

Og ellers - voks opp og ta ansvar for egne handlinger og egne barn.

Ekte menn forsørger sine barn fordi de vil det og ønsker sine barn det beste, og de har jobbet for å ha en god relasjon til barna slik at de også kan ha mye samvær om forholdet til mor tar slutt.

Anonymkode: caae6...7ab

😴😴

Anonymkode: dec16...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...