Gå til innhold

Samboeren min og eksen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en samboer som er rimelig tafatt. Han lar seg utnytte og tråkke på av flere, og jeg har sagt mange ganger at han må stå opp for seg. Eksen hans er en av dem. Hun mottar langt mye mer i barnebidrag enn hun skal fra min samboer. Det er så mye at det ikke henger på greip engang. Hun har behandlet ham dårlig, og hun skylder ham mye penger ifra tidligere gjeld. 

De må jo ha en minimum av kontakt pga barnet de har sammen, men jeg har sagt at han kan svare henne kort og direkte på sms. Ingen videre kontakt er nødvendig. Nå leser jeg på meldingsloggen at han svarer med smile- emojier og har en riktig så grei tone med henne. Dette irriterer meg så! Hun har vært så stygg med ham, og så skal han være så blid og grei tilbake. Jeg er så sint at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har ingen barn sammen, og jeg har heller ingen barn. 

Anonymkode: 7d168...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå får du jammen gi deg! 

Du skal på ingen måte diktere, kontrollere eller bestemme hvor mye kontakt de har. De har et barn sammen, og alle tjener på et godt samarbeid mellom foreldre, spesielt barna. At de har en god relasjon og en god tone er viktig.

At du henger deg opp i emojier, og i det hele tatt sjekker meldingene, er så håpløst at det nesten ikke finnes ord for det. Ta deg sammen!

Anonymkode: d4800...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og! Barnebidrag ER ofte høyt. Min ex betaler 6000 i mnd for ett barn. Satt av NAV. 

Anonymkode: d4800...9a7

I en periode fikk jeg 9000 for 2. Så hva hun legger i høyt aner jeg ikke. Synea mange ligger på den summen der🙄

Anonymkode: 5b806...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at eksen din prøver å holde en hyggelig tone. Du må jo heller applaudere det! Skjønner virkelig ikke hvorfor du blir så irritert . 

Anonymkode: 380a9...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er villig til å holde en god tone og ta imot litt dritt for barnets skyld, all ære til han for det.

Jeg mener ikke at han skal være en push-over, men han trenger ikke ta hver eneste kamp heller. Han er ikke sammen med henne lenger og kan la henne ture på uten å lage spetakkel over det så lenge det ikke er viktig for han å vinne den kampen. Barnet er viktigst.

Du kan på ingen måte legge deg i dette, at du leser loggen osv er langt over streken synes jeg. Du må ta han som han er, og eksen og barnet følger på kjøpet, det må du bare finne deg i. Hvordan han behandler henne eller lar seg behandle av henne er også noe du bare må ta på kjøpet, klarer du ikke det er dette ikke riktig mann for deg.

Anonymkode: ef5eb...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han svelger kameler og holder en god tone til barnets beste, og det blir du sur for? Og at han betaler mye i bidrag, vel - surprise, det koster mye å ha barn! Du er vel som min nabo som klaget over hvor mye mannen hennes sendte til barnas mor, han stakkaren var jo helt tom når slutten av måneden kom? Han stakkars hadde jo ingenting til seg selv? Nehei? Hadde han barna mye eller mest hos seg, da? Nei, det hadde han visst ikke. Og tror du andre folk har mye igjen til seg selv etter at hus og hjem og utgifter er betalt? Nei? Nei, for det er faktisk sånn det er. De fleste har ikke allverdens igjen til fart og moro, de fleste forstår at det koster mer enn 3000 i måneden med barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå får du jammen gi deg! 

Du skal på ingen måte diktere, kontrollere eller bestemme hvor mye kontakt de har. De har et barn sammen, og alle tjener på et godt samarbeid mellom foreldre, spesielt barna. At de har en god relasjon og en god tone er viktig.

At du henger deg opp i emojier, og i det hele tatt sjekker meldingene, er så håpløst at det nesten ikke finnes ord for det. Ta deg sammen!

Anonymkode: d4800...9a7

Amen! 

Jeg blir stadig overrasket over hvor blottet fra all fornuft noen kan være. Enda godt dere ikke har felles barn, HI. For dette er åpenbart ikke noe du kan en pøkk om. 

Anonymkode: 15b06...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig ung, Hi?

Hvor mye mener du er for mye i bidrag?

Hvorfor sjekker du meldingene til din samboer?

Hvorfor er du sammen med en mann du ikke respekterer?

Anonymkode: caae6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres jo ut som om du er ganske flink til å kontrollere og tråkke på ham selv? 

Hvorfor leser du loggen hans? Hvorfor bestemmer du hvordan han skal svare på meldinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig viktig at du innser at livet han har ikke er forenelig med livet du ønsker at dere skal ha. Det du drømmer om er utenkelig (og skal være utenkelig), og du bør umiddelbart avslutte denne begynnende tragedien og finne en barnløs mann du kan bygge drømmetilværelsen sammen med. Jeg sier det ikke for å være ekkel eller sette ting på spissen. Bare gå - og særlig før du blir gravid selv. Behovene deres vil ALDRI møtes. Sånn, lykke til. 

Anonymkode: 31f0c...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en samboer som er rimelig tafatt. Han lar seg utnytte og tråkke på av flere, og jeg har sagt mange ganger at han må stå opp for seg. Eksen hans er en av dem. Hun mottar langt mye mer i barnebidrag enn hun skal fra min samboer. Det er så mye at det ikke henger på greip engang. Hun har behandlet ham dårlig, og hun skylder ham mye penger ifra tidligere gjeld. 

De må jo ha en minimum av kontakt pga barnet de har sammen, men jeg har sagt at han kan svare henne kort og direkte på sms. Ingen videre kontakt er nødvendig. Nå leser jeg på meldingsloggen at han svarer med smile- emojier og har en riktig så grei tone med henne. Dette irriterer meg så! Hun har vært så stygg med ham, og så skal han være så blid og grei tilbake. Jeg er så sint at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har ingen barn sammen, og jeg har heller ingen barn. 

Anonymkode: 7d168...d43

Du har sagt hvordan han skal svare. Hva får deg til å tro at du har noen som helst rett til å bestemme det

Anonymkode: 10a2d...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en samboer som er rimelig tafatt. Han lar seg utnytte og tråkke på av flere, og jeg har sagt mange ganger at han må stå opp for seg. Eksen hans er en av dem. Hun mottar langt mye mer i barnebidrag enn hun skal fra min samboer. Det er så mye at det ikke henger på greip engang. Hun har behandlet ham dårlig, og hun skylder ham mye penger ifra tidligere gjeld. 

De må jo ha en minimum av kontakt pga barnet de har sammen, men jeg har sagt at han kan svare henne kort og direkte på sms. Ingen videre kontakt er nødvendig. Nå leser jeg på meldingsloggen at han svarer med smile- emojier og har en riktig så grei tone med henne. Dette irriterer meg så! Hun har vært så stygg med ham, og så skal han være så blid og grei tilbake. Jeg er så sint at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har ingen barn sammen, og jeg har heller ingen barn. 

Anonymkode: 7d168...d43

Du har sagt at han skal svare henne kort og direkte? Han kan jo ikke være så imari tafatt da, han lar seg jo ikke diktere av det du har bestemt, og det er jo bra for han!

Anonymkode: cbc36...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har en samboer som er rimelig tafatt. Han lar seg utnytte og tråkke på av flere, og jeg har sagt mange ganger at han må stå opp for seg. Eksen hans er en av dem. Hun mottar langt mye mer i barnebidrag enn hun skal fra min samboer. Det er så mye at det ikke henger på greip engang. Hun har behandlet ham dårlig, og hun skylder ham mye penger ifra tidligere gjeld. 

De må jo ha en minimum av kontakt pga barnet de har sammen, men jeg har sagt at han kan svare henne kort og direkte på sms. Ingen videre kontakt er nødvendig. Nå leser jeg på meldingsloggen at han svarer med smile- emojier og har en riktig så grei tone med henne. Dette irriterer meg så! Hun har vært så stygg med ham, og så skal han være så blid og grei tilbake. Jeg er så sint at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har ingen barn sammen, og jeg har heller ingen barn. 

Anonymkode: 7d168...d43

her må du faktisk gi deg.... barnet/barna må komme mye før deg

Anonymkode: be09b...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har INGETING med hva en voksen mann gjør altså. Du er snart en eks du også. Deg er han kvitt for godt siden dere ikke har barn sammen. 

Anonymkode: f5b82...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo ikke være så tafatt så lenge han står i mot å høre på deg. 

Du skriver ikke hvor mye han betaler, ei hvordan hun har behandlet ham. Frem til da får du 0 sympati.

Anonymkode: aeb9f...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en eks som hadde en «forferdelig» eks som han hadde barn med. Hun var aldeles drittkjerring mot han og jeg sa og så som du bare vær kort og konsis. Ikke gå i diskusjoner. Likevel fikk jeg også se at han svarte henne med diverse hyggelige meldinger og smilyer noe som gjorde meg så sur. For jeg fikk jo bare servert oppgulp om denne dama og hvor urimelig hun var.

 

kort fortalt. Han var dusten i suppen. Om hun var normal eller urimelig aner jeg faktisk ikke. Han løy om hver minste ting. 
Mitt råd til deg- ikke bli i et slikt forhold. Noe skurrer.  Hvis hun er slik en dritt som du tror og mener - og han er overhyggelig, da er det noe som ikke stemmer. 

selvfølgelig skal man ha en god tone! Man er voksne og har barn sammen og skal samarbeide. Men noe stemmer ikke i fortellingen din. Enten slik du forteller den eller slik du har blitt fortalt den. 

Anonymkode: 30068...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater exen min over alt på jord, men klarer likevel å sende snileyer og hyggelige meldinger og ha en god tone mot han siden vi har barn sammen og de er viktigere enn hvor mye jeg hater han. Så lenge han oppfører seg mot dem så oppfører jeg meg mot han og. 

Anonymkode: 6537c...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det stor sannsynlighet for at du ikke har fått servert den objektive sannheten om hva slags menneske eksem hans er. 
 

For det andre; du må jo se ironien i innlegget ditt selv? Du anklager han for å være tafatt fordi han lar seg diktere, og samtidig er du sur for at han ikke danser etter din pipe.

Anonymkode: 21016...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 14.50, Anonym bruker skrev:

Og! Barnebidrag ER ofte høyt. Min ex betaler 6000 i mnd for ett barn. Satt av NAV. 

Anonymkode: d4800...9a7

Tuller du? betaler du noe selv da? Tviler på at ungen koster 12000 i mnd hvis du også skal betale på ungen DERES

Anonymkode: dec16...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så godt at du viser han respekt og stoler på hans vurderinger da...

Ikke minst strålende at du respekterer privatlivet og ikke snoker. 

Veldig bra 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: e8c2d...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tuller du? betaler du noe selv da? Tviler på at ungen koster 12000 i mnd hvis du også skal betale på ungen DERES

Anonymkode: dec16...706

Nå beregnes ikke bidrag bare etter hva barnet koster da, barn av velstående foreldre har gjerne litt større bolig og litt høyere standard på det meste enn barn av fattige foreldre.

Utgiftene skal også deles etter inntekt, så tjener mannen dobbelt så mye som dama skal han også betale dobbelt så mye som dama. Så slett ikke sikkert totalen her blir 12.000 selv om mannen betaler 6.000.

Anonymkode: ef5eb...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...