Mostly Harmless Skrevet 14. oktober 2019 #51 Skrevet 14. oktober 2019 (endret) Jeg skjønner at det blir mye på en gang, og tenker kanskje det overdrives en del også. Om du skal levere boller og kake til Halloweenfeiring på skolen, må det enten være leeenge til det er din tur igjen eller så er det noen som har beregnet absurd mye mat. Hvis jeg var deg, ville jeg alle fall kjøpt meg ut av all bollebakingen. Ungene gir vel en god dag i om bollene er fra butikk, der de suser rundt og leker skummel, og de voksne tåler en kjøpebolle på dugnad også. Men slik jeg ser det, er det særlig den ene fritidsaktiviteten som sliter deg ut. Barnebursdagen blir i så måte heller dråpen, og ikke problemet i seg selv. Endret 14. oktober 2019 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #52 Skrevet 14. oktober 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange barn har du da? For hvis du kun har ett, trenger du faktisk ikke å uttale deg om hvordan det er å ha flere. Til mange av dere andre - takk for tips. Joda, jeg vet jo at man kan samkjøre, men dette er langt uti gokk, og jeg er ikke kjent der. Jeg er bare så lei av at det skal være så mye organisering for barna hele tiden. Da jeg var liten, kom jeg meg selv på trening. Det var aldri noe mamma måtte bake til, sjelden hoppebursdag/lekelandbursdag/bondegårdsbursdag, og skolen "arrangerte" ikke halloween der foreldrene måtte ordne alt. Vi løp bort til hverandre for å leke, nå skal ungene kjøres til arrangerte lekegrupper. What? Jeg har flere ganger bedt barna mine ringe på hos venner for å leke, sist gang nå i helgen ble hun fulgt hjem igjen av faren i huset fordi de kunne leke her i stedet. Nei. Finn på noe selv, jeg vil ikke leke for dem! De kan være ute. Men nei, det gikk jo ikke for det var jo så vått atte. 🤦♀️ Jeg gir snart opp. HI Anonymkode: 94de9...014 Du legger listen for høyt og må bli flinkere til å samkjøre med andre. Og før du eksploderer, jeg har fire tette barn, så jeg vet hva det er snakk om. Men det er en periode, nå har jeg plutselig bare to som må kjøres litt, de andre ordner seg selv, dvs. eldstemann skal vi ha tid til å øvelseskjøre med. Kjøp boller og ferdigkake, få noen til å kjøre til mot at du henter, eller omvendt. Gi tydelig beskjed til andre foreldre og ta opp på skolen om ledergrupper virkelig er nødvendig (det har vi heldigvis sluppet unna). Anonymkode: e904d...195
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #53 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg må bake boller og kake fordi jeg har én i 4. og én i 1. klasse. Og ja, det er korpset som krever desidert mest. Håndballen er foreløpig enkel med bare en cup i ny og ne, én trening i uka, og noen kioskvakter. Men det må da være lov å klage litt i blant? Rope ut frustrasjon over kakebaking, julestjernesalg, loppemarkeder og dugnader? Jeg har ingen tid til meg selv - all min tid går til alle andre. Eller er ikke det lov å være dritt lei? Ingen av dere blir slitne? Jeg jobber 100, mannen er bortreist mye i sin jobb, og vi har ingen avlastning ellers. Men takk for mange gode tips. HI Anonymkode: 94de9...014
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. oktober 2019 #54 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg må bake boller og kake fordi jeg har én i 4. og én i 1. klasse. Og ja, det er korpset som krever desidert mest. Håndballen er foreløpig enkel med bare en cup i ny og ne, én trening i uka, og noen kioskvakter. Men det må da være lov å klage litt i blant? Rope ut frustrasjon over kakebaking, julestjernesalg, loppemarkeder og dugnader? Jeg har ingen tid til meg selv - all min tid går til alle andre. Eller er ikke det lov å være dritt lei? Ingen av dere blir slitne? Jeg jobber 100, mannen er bortreist mye i sin jobb, og vi har ingen avlastning ellers. Men takk for mange gode tips. HI Anonymkode: 94de9...014 Det er lov å blåse ut litt men gjør du det ved å droppe bursdager?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #55 Skrevet 14. oktober 2019 8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er lov å blåse ut litt men gjør du det ved å droppe bursdager? Ja, jeg syns det er synd for barna. Lista legges så høyt mtp feiringer at folk ikke kommer. Foreløpig har ingen takket ja, ser jeg på fb. Trist. HI Anonymkode: 94de9...014
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. oktober 2019 #56 Skrevet 14. oktober 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg syns det er synd for barna. Lista legges så høyt mtp feiringer at folk ikke kommer. Foreløpig har ingen takket ja, ser jeg på fb. Trist. HI Anonymkode: 94de9...014 Nå vet jeg ikke hvor du bor men her er den slags bursdager helt vanlig og ingen føler at lista legges høyt når man velger feiring på den type bursdager .
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #57 Skrevet 14. oktober 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg syns det er synd for barna. Lista legges så høyt mtp feiringer at folk ikke kommer. Foreløpig har ingen takket ja, ser jeg på fb. Trist. HI Anonymkode: 94de9...014 Når ble invitasjonene sendt ut da? Folk er jo ofte sløve til å trykke ja på Facebook. Det betyr ikke at ingen skal. Når er bursdagen? Jeg tenker at du må gå gjennom hele livet ditt, for denne trampolinebursdagen har utløst mye frustrasjon. Hva kan dere velge vekk? Hva ønsker dere å prioritere? Kan en av dere jobbe redusert, ev. begge? Kan mannen få seg en annen jobb? Kan dere droppe noen aktiviteter? Kjøp kake og boller. Hva annet stresser deg? Ta en full gjennomgang! Anonymkode: 8df2f...1ea
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #58 Skrevet 14. oktober 2019 Sitt hjemme. Meld ungene av alt. Og kom deg på nett sånn at du i alle fall klarer å ta deg av barna da, samt å jobbe. Anonymkode: 2898c...f6a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #59 Skrevet 14. oktober 2019 Hadde glatt droppet bursdagen. 2 timers kjøring for kun en bursdag? Nei, vettu hva. Anonymkode: 6f7e8...d9d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #60 Skrevet 14. oktober 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde glatt droppet bursdagen. 2 timers kjøring for kun en bursdag? Nei, vettu hva. Anonymkode: 6f7e8...d9d Men hadde barnet ditt syns det var ok? Bursdager er ikke for de voksne, skjønner du. Anonymkode: c49b2...66a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #61 Skrevet 14. oktober 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hadde barnet ditt syns det var ok? Bursdager er ikke for de voksne, skjønner du. Anonymkode: c49b2...66a Nei, men det de voksne som må kjøre, og i normale hjem er det de voksne som bestemmer. Unger har ikke vondt av å lære at man ikke alltid kan ordne og styre alt rundt dem. Anonymkode: a03e4...ae0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. oktober 2019 #62 Skrevet 14. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men det de voksne som må kjøre, og i normale hjem er det de voksne som bestemmer. Unger har ikke vondt av å lære at man ikke alltid kan ordne og styre alt rundt dem. Anonymkode: a03e4...ae0 Jøss! Da bør de voksne også evne å avtale samkjøring for å minske kjøring
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #63 Skrevet 14. oktober 2019 Her må FAR på banen! Hvorfor svarer du ikke på om far kan hjelpe til? Anonymkode: fb47b...2b2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #64 Skrevet 14. oktober 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her må FAR på banen! Hvorfor svarer du ikke på om far kan hjelpe til? Anonymkode: fb47b...2b2 Jeg har allerede svart at far jobber mye borte. Stort sett er han avgårde ca 15-18 dager i måneden. Han hjelper til så mye han kan. HI Anonymkode: 94de9...014
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #65 Skrevet 14. oktober 2019 Just now, Anonym bruker said: Jeg har allerede svart at far jobber mye borte. Stort sett er han avgårde ca 15-18 dager i måneden. Han hjelper til så mye han kan. HI Anonymkode: 94de9...014 Så dere har en hverdag som sliter deg ut. Men i stedet for at du og far blir mer likestilte, så synes du barna skal betale for hans manglende bidrag inn i familien a/s. Er det virkelig mulig å tenke at dette er riktig prioritering. Han ser barna 1 uke i mnd, og du lar barna gå glipp av bursdager fordi du er overarbeidet. Jøss Anonymkode: 684f0...8dc
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #66 Skrevet 14. oktober 2019 du er ganske sær hvis du mener det er langt, viktig for barnet ditt. de andre tingene har du jo tatt på deg selv Anonymkode: 50ff8...462
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #67 Skrevet 14. oktober 2019 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jøss! Da bør de voksne også evne å avtale samkjøring for å minske kjøring Skjønner ikke hvordan du fikk svaret mitt til å henge sammen med manglende evne til å avtale samkjøring? Anonymkode: a03e4...ae0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. oktober 2019 #68 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke hvordan du fikk svaret mitt til å henge sammen med manglende evne til å avtale samkjøring? Anonymkode: a03e4...ae0 Poenget var vel at det handlet om mye tid til kjøring ?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #69 Skrevet 14. oktober 2019 Det er jo ikke denne ene bursdagen som er problemet, egentlig, men det totale presset. Du må jo snakke med mannen din om dette. Dere må sammen finne en balanse som fungerer for hele familien. Kanskje han kan bytte jobb? Kanskje dere kan få renholdshjelp og mat levert på døren? Osv osv. Anonymkode: 8df2f...1ea
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2019 #70 Skrevet 15. oktober 2019 Hva med å be han ta dugnadene når han har mulighet. Min mann jobber også mye men han synes egentlig at dugnader er litt gøy mens jeg hater de. Bake kan du kjøpe deg ut av lett. Anonymkode: b148e...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå