Gå til innhold

Invitert til hoppebursdag 1 times kjøring unna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, altså. Syns det er vanskelig. Hele klassen er invitert til hoppebursdag mer enn en times kjøring fra her vi bor. Ingen felles kjøring - bare beskjed om oppmøtetidspunkt på en gitt adresse. Er jeg sær som syns det er storforlangende?
Hva kan jeg si til foreldrene?

Anonymkode: 94de9...014

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du er sær.

Det blir sikkert veldig moro for ungene.

Hør med noen om de kan kjøre og du hente, eller omvendt.

Anonymkode: 2c6eb...de7

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj, altså. Syns det er vanskelig. Hele klassen er invitert til hoppebursdag mer enn en times kjøring fra her vi bor. Ingen felles kjøring - bare beskjed om oppmøtetidspunkt på en gitt adresse. Er jeg sær som syns det er storforlangende?
Hva kan jeg si til foreldrene?

Hva er hoppebursdag? 

Anonymkode: 6ae88...859

Skrevet

Nei, du er ikke sær! Her viss noen inviterer et stykke borte ( som regel ikke lenger enn 45 minutter), så fikser de transport! Skulle egentlig bare mangle tenker jeg. Har også hatt selskap men ikke lenger enn 15 min borte, da kjørte vi barna og leverte de. Folk jobber og kan ikke ta seg fri, og viss de plent vil ha det en viss plass, bør en organisere det eller oppfordre til samkjøring

Anonymkode: e42aa...78d

Skrevet

Det går jo an å forhøre seg om samkjøring med andre foreldre på eget initiativ.

Skrevet

Tenker det ville vært synd for barnet mitt å gå glipp av en bursdag fordi jeg selv syntes det var langt å kjøre. 

Anonymkode: ed12f...5f7

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er hoppebursdag? 

Jeg vil tippe at det er i en trampolinepark. 

Anonymkode: 33299...339

Skrevet

Hør med andre om dere kan samkjøre. Sikkert mange andre om får det travelt på grunn av dette. Trampolinebursdag er kjempegøy og så kjekt at hele klassen er invitert!

Anonymkode: 0c00e...a14

Skrevet

Ja, du er sær. Ikke vær så hjelpesløs! Snakk med de andre foreldrene om samkjøring. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil tippe at det er i en trampolinepark. 

Da har mine barn ofte vært i løpebursdag der de løper rundt... 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er hoppebursdag? 

Kan du ikke tenke deg hva det er?

Og til hi, da tar du en runde med de andre foreldrene og sjekker om noen vil være med å samkjøre? 

Det blir jo stas for barna å være intrampolinepark, det er sikkert ikke så ofte det skjer siden det er såpass langt unna. 

Anonymkode: c49b2...66a

Skrevet

Stakkars barnet ditt som er invitert i bursdag....

enten hører du om du kan kjøre en vei og noen andre hente. Eller så kjører du barnet, tar deg en gåtur i området mens du venter enten alene eller med andre barn. Evt kan du gjøre unna julehandel eller andre ærend mens du er i nærheten. Eller ta med en bok, sett deg et sted å les og nyt en kaffi.

Anonymkode: 611b4...40a

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har mine barn ofte vært i løpebursdag der de løper rundt... 

Uffda, ikke så skarp du

Anonymkode: fc3fc...131

Skrevet

Kan du ikke bare høre med de andre om dere skal samarbeide om kjøring?

Anonymkode: 13b19...29b

Skrevet

Hadde jeg virkelig ikke ansett som et stort problem. enten hadde glatt kjørt veien selv og sittet i kafeen mens bursdagen varer, ELLER spurt en av foreldrene om vi skal samkjøre. 

Skrevet

Jeg er enig med deg, HI. Jeg syns det er for langt. Har aldri opplevd at noen har invitert i bursdag så langt unna. Når det er sagt så hadde jeg kjørt barnet mitt i bursdag.

Anonymkode: 0ebc1...a70

Skrevet

De som har invitert til slikt har ordnet med transport begge veier. Min søster hadde slik bursdag for ett av sine barn, de bor 40min unna så før hun inviterte hørte hun med noen av de andre foreldrene om de kunne tenke seg å være med, altså fylle opp bilene sine. Vi bor egentlig ikke så langt unna, men jeg kjører ikke bil så mine unger tok bussen dit. 

Jeg kjører ikke bil, så det meste som er lengre unna må jeg ordne transport på andre måter. Det har sjeldent vært ett problem. Nå  tar naboen oftes med seg min unge uten at jeg spør engang, for her går vennetjenester om hverandre. Siden jeg jobber rare tider, er det nesten alltid noen hjemme her om hun trenger barnevakt eller en unge har glemt nøkkelen. 

Anonymkode: 90a59...0e0

Skrevet

Jeg tenker at man gidder å gjøre det for barna sine. 

Vips så er de ungdommer og voksne. Dy har mange år å IKKE kjøre rundt. 

Anonymkode: b2629...0be

Skrevet

Jeg bor på landet. Her kan ungene bli invitert i bursdag til noen som bor en times kjøring unna. Vi lar  ikke være å dra for det. Samkjøring er fint. 

Anonymkode: 78045...40d

Skrevet

Jeg vet ikke helt, hadde nok mest sannsynlig ikke dratt i den bursdagen, men kom helt an på hvor det var hen liksom. Hvis det var i Oslo sentrum såååå... :P nei :P Der går det ikke an å kjøre bil

Anonymkode: 3f237...5bf

Skrevet

Hi her. 
Jeg syns det blir for langt. Hvorfor? Det finne da massevis av andre ting å gjøre her på sentrale Østlandet. Dessuten har jeg nok å gjøre. Fikk akkurat en Mail om at jeg må bake 20 boller + en kake til halloween-fest på skolen. I tillegg må jeg stille opp for korpsets dugnad tors-søn neste uke, samt bake boller. Det er kioskvakt for eldste på cup til søndag, og jeg må selge minst 30 juleblomster innen 30.10. I tillegg er det helsesamtaler, foreldremøter og foreldresamtaler + at jeg må være trafikkvakt ved skolen. 

DET HOLDER NÅ. 😰

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 
Jeg syns det blir for langt. Hvorfor? Det finne da massevis av andre ting å gjøre her på sentrale Østlandet. Dessuten har jeg nok å gjøre. Fikk akkurat en Mail om at jeg må bake 20 boller + en kake til halloween-fest på skolen. I tillegg må jeg stille opp for korpsets dugnad tors-søn neste uke, samt bake boller. Det er kioskvakt for eldste på cup til søndag, og jeg må selge minst 30 juleblomster innen 30.10. I tillegg er det helsesamtaler, foreldremøter og foreldresamtaler + at jeg må være trafikkvakt ved skolen. 

DET HOLDER NÅ. 😰

En ting er hoppebursdag, men korps- og cupdugnad er eget valg, altså. Foreldredrevne aktiviteter er nettopp dét, foreldredrevne. Det er ikke sånn at et korps er en kommersiell eller offentlig leverandør av tjenester til deg, det er et samarbeidsprosjekt. 

Anonymkode: 96aeb...d68

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

DET HOLDER NÅ. 😰

Sånn er det å ha unger.

Hvis ikke du gidder å kjøre, får du si til barnet ditt at han ikke kan være med, da. Eller sjekke med de andre foreldrene om det går an å samkjøre. Det trenger ikke å være så himla vanskelig. 

Anonymkode: dd006...88b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En ting er hoppebursdag, men korps- og cupdugnad er eget valg, altså. Foreldredrevne aktiviteter er nettopp dét, foreldredrevne. Det er ikke sånn at et korps er en kommersiell eller offentlig leverandør av tjenester til deg, det er et samarbeidsprosjekt. 

Anonymkode: 96aeb...d68

...det bare kreves for mye. Jeg har full jobb og tre barn.
Det kreves for mye. 

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

...det bare kreves for mye. Jeg har full jobb og tre barn.
Det kreves for mye. 

HI

Det kreves ikke for mye. Du har fått flere forslag om blant annet samkjøring, eller gjøre unna ærend mens barnet er i bursdagen. Men du vil jo ikke høre.

Anonymkode: 478e0...209

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...